Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

On 2019. 08. 25. at 8:05, zotya975 írta:

Ha leveszed azt a panelt úgy is vissza lehet tenni a világítás kapcsolót a csatira, és valahová fel kell kötni, lehet úgy könnyebben megtalálod. 

Az lesz, mert másképp nem találom a hibát, és valami ott nagyon nem kerek. Van facen egy srác, olyan hibával, hogy a tid kijelzője időnként működik csak, és nincs belső világítása. Namost ez a kérdés nálam is fennállt, annyi külömbséggel, hogy a világításnak húztam egy külön szálat, és már működik, ezáltal a riasztom is helyreállt. Tehát lehet azonos  a hiba, csak épp nála nincs kellregés. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, tuskes írta:

Az lesz, mert másképp nem találom a hibát, és valami ott nagyon nem kerek. Van facen egy srác, olyan hibával, hogy a tid kijelzője időnként működik csak, és nincs belső világítása. Namost ez a kérdés nálam is fennállt, annyi külömbséggel, hogy a világításnak húztam egy külön szálat, és már működik, ezáltal a riasztom is helyreállt. Tehát lehet azonos  a hiba, csak épp nála nincs kellregés. 

A tid csatija nekem egyszer kontakthibás volt de nem villogott meg ilyesmi csak az tűnt fel hogy minden indítás után újra be kellett állítani a dátumot. De semikor máskor nem volt vele gond csak indításkor. Kicsit feszítettem a csati lábain és azóta jó. A zafirával is volt már ilyen, amikor megvettem az anyósoldali ablakemelőt nem tudtam a vezető oldalról felhúzni, és egyik hátsót sem lehetett működtetni hátulról csak előlről mintha be lett volna kapcsolva a gyerekzár. Az eladós szeritn " javították de csak így tudták megcsinálni". Még nem volt időm komolyabban foglalkozni velem, de észrevettem tegnap munkába menet, amikor autómatikusan feljebb akartam húzni az anyósoldalit nagyobb tempónál, és  néha azért moccant. Nem volt nálam szerszám ezért egy 5 forintossal nyúltam a kapcsoló pereme alá, kivetem a helyéről, kihúztam a csatiját, visszadugtam és az összes funkció működik rajta. Ennyit a szerelőről aki nem bírt vele. :dry: Vagy nem is volt semmilyen szerelőnél, vagy sík hülye volt. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 08. 27. at 12:51, zotya975 írta:

A tid csatija nekem egyszer kontakthibás volt de nem villogott meg ilyesmi csak az tűnt fel hogy minden indítás után újra be kellett állítani a dátumot. De semikor máskor nem volt vele gond csak indításkor. Kicsit feszítettem a csati lábain és azóta jó. A zafirával is volt már ilyen, amikor megvettem az anyósoldali ablakemelőt nem tudtam a vezető oldalról felhúzni, és egyik hátsót sem lehetett működtetni hátulról csak előlről mintha be lett volna kapcsolva a gyerekzár. Az eladós szeritn " javították de csak így tudták megcsinálni". Még nem volt időm komolyabban foglalkozni velem, de észrevettem tegnap munkába menet, amikor autómatikusan feljebb akartam húzni az anyósoldalit nagyobb tempónál, és  néha azért moccant. Nem volt nálam szerszám ezért egy 5 forintossal nyúltam a kapcsoló pereme alá, kivetem a helyéről, kihúztam a csatiját, visszadugtam és az összes funkció működik rajta. Ennyit a szerelőről aki nem bírt vele. :dry: Vagy nem is volt semmilyen szerelőnél, vagy sík hülye volt. 

Beállítással nincs gond, láthatóan kap áramot, nem kell újra beállítgatnom. Párom segítségével egy rövid videó a jelenségről. Azt hiszem elég jól hallható. https://videa.hu/videok/jarmuvek/kerreges-BOtTFzUDPwvDbp2h 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, tuskes írta:

Beállítással nincs gond, láthatóan kap áramot, nem kell újra beállítgatnom. Párom segítségével egy rövid videó a jelenségről. Azt hiszem elég jól hallható. https://videa.hu/videok/jarmuvek/kerreges-BOtTFzUDPwvDbp2h 

Én nekem az egyértelműen relé kattogásnak tűnik, és szabálytalan, tehát nem üzemszerű. A biztosíték táblában vannak relék, ezért hallhatod a világítás kapcsoló felől. Ha jól tudom a motor működéshez nincs itt feltétlen szükséges relé, az AC-é a másik felén van. Szerintem vagy húzd ki mindet és egyesével pakold vissza, vagy egyenként vedd ki őket. 

Link to comment
Megosztás:

Pont ilyen hangom volt, mikor az alsó hűtőgomba elhunyt. A relé kattogott így, ilyen hőfoknál már. 

A biztosíték tábla jobb végén volt egy nagy, asszem 30A (??) bizti, azt téptem ki menet közben, majd mikor kellett a tötymörgés miatt, tettem vissza. 

De érdekes módon mikor menni kellett a ventinek akkor nem kattogott 

Klímás autó, kétfokozatú ventilátor, alsó gomba. 

Link to comment
Megosztás:

19 órája, zotya975 írta:

Én nekem az egyértelműen relé kattogásnak tűnik, és szabálytalan, tehát nem üzemszerű. A biztosíték táblában vannak relék, ezért hallhatod a világítás kapcsoló felől. Ha jól tudom a motor működéshez nincs itt feltétlen szükséges relé, az AC-é a másik felén van. Szerintem vagy húzd ki mindet és egyesével pakold vissza, vagy egyenként vedd ki őket. 

Nekem is, de az összeset kiszedtem. Az volt az első. Tábláról, mögötte, alatta. Kicserételm az indexkart is már, hátha. Persze nem én nyertem. Kiszedem megint a reléket....

4 órája, pasla09 írta:

Pont ilyen hangom volt, mikor az alsó hűtőgomba elhunyt. A relé kattogott így, ilyen hőfoknál már. 

A biztosíték tábla jobb végén volt egy nagy, asszem 30A (??) bizti, azt téptem ki menet közben, majd mikor kellett a tötymörgés miatt, tettem vissza. 

De érdekes módon mikor menni kellett a ventinek akkor nem kattogott 

Klímás autó, kétfokozatú ventilátor, alsó gomba. 

Hűtéssel nincs bajom, rendben kapcsol, működik. Hideg motornál ugyanígy csinál. Azért ezt a bizti kivételt lehet kipróbálom. Vesztenivalóm nincs már. Poroltó meg van a kocsiba. :hehe:

Link to comment
Megosztás:

5 perce, pasla09 írta:

Igen ám, de amit írtam biztosítékot, az a ventilátoré. Azért pont azt húztam ki. 

Ha relé kattog akkor dugd be a kezed aztán érezni hogy melyik az. 

Vezetés-kanyarodás közben nem annyira egyszerű odabenn tapizni. Valamit kitalálok, mert romlik a helyzet, és már mondanám hogy férfiassági gondokkal küzdök miatta. :laugh: :hehe:

Link to comment
Megosztás:

2 órája, pasla09 írta:

Akkor ne a kezed dugd be..:icon13:

Minden probléma megoldódik :hehe:

Elvileg megvan a 2 ge...i! A biztitábla mögött is volt 4 relé, nem csak a táblán, ebből legutóbb csak kettőt láttam. Most kiforgattam mindent, és az összes relét egyszerre kivettem. Innentől a biztitábla burkolatán sem tudom megnézni, melyik-mi célt szolgál, mert azon csak azok vannak feltűntetve, amik a biztik fölött a táblában vannak. Lilából talán van otthon azok között amit Zotya küldött nekem, de a fekete egyáltalán nem rémlik hogy lenne. Az autó működik, index, világítás van. Dudát nem próbáltam. Van valakinek ötlete? Csak jó lenne tudni hazafelé indulás elött. Mondjuk ha valami lesz, akkor visszarakom mindkettőt. 

http://641IMG_2486.jpg

http://526IMG_2485.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, tuskes írta:

Elvileg megvan a 2 ge...i! A biztitábla mögött is volt 4 relé, nem csak a táblán, ebből legutóbb csak kettőt láttam. Most kiforgattam mindent, és az összes relét egyszerre kivettem. Innentől a biztitábla burkolatán sem tudom megnézni, melyik-mi célt szolgál, mert azon csak azok vannak feltűntetve, amik a biztik fölött a táblában vannak. Lilából talán van otthon azok között amit Zotya küldött nekem, de a fekete egyáltalán nem rémlik hogy lenne. Az autó működik, index, világítás van. Dudát nem próbáltam. Van valakinek ötlete? Csak jó lenne tudni hazafelé indulás elött. Mondjuk ha valami lesz, akkor visszarakom mindkettőt. 

http://

http://

 

A google szerint ablaktörlő relé. De valahol azt írják hogy " többcélú relé 5 lábas" így akár lehet más is. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

A google szerint ablaktörlő relé. De valahol azt írják hogy " többcélú relé 5 lábas" így akár lehet más is. 

Hogy ez nem jutott eszembe hogy rákeressek szám szerint!!! Van még mit tanulnom. A másikat kicserélem, az van a csomagodban, a szürkét pedig beszerzem valahonnan. 

Köszönöm Zotya!

Szerk.

Kettő közül az egyik, kizárásos alapon, ventit, de inkább a klíma rendszert kapcsolja. Megálltam fényszórót kicsit állítani menet közben hazafelé. Víz pikk-pakk 100 fok fölött volt, venti nem kapcsolt, úgyhogy nagy tempóban M6-os, visszahűteni. Nem is vettem észre, hogy most gyújtás ráadáskor nem kapcsolt a klíma ventije, ami meg ugye folyamatosan kell pörögjön. Szóval 1 megvan a kettőből. Remélem a lila, abból van pót.

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

9 órája, tuskes írta:

Hogy ez nem jutott eszembe hogy rákeressek szám szerint!!! Van még mit tanulnom. A másikat kicserélem, az van a csomagodban, a szürkét pedig beszerzem valahonnan. 

Köszönöm Zotya!

Szerk.

Kettő közül az egyik, kizárásos alapon, ventit, de inkább a klíma rendszert kapcsolja. Megálltam fényszórót kicsit állítani menet közben hazafelé. Víz pikk-pakk 100 fok fölött volt, venti nem kapcsolt, úgyhogy nagy tempóban M6-os, visszahűteni. Nem is vettem észre, hogy most gyújtás ráadáskor nem kapcsolt a klíma ventije, ami meg ugye folyamatosan kell pörögjön. Szóval 1 megvan a kettőből. Remélem a lila, abból van pót.

Alapból a lila az AC-reléje a lábtérben, de mivel végülis csak relé, tehát az a dolga hogy behúzzon és kapcsoljon valamit, ezért lehet máshol is ilyen. 

Link to comment
Megosztás:

16 órája, zotya975 írta:

Alapból a lila az AC-reléje a lábtérben, de mivel végülis csak relé, tehát az a dolga hogy behúzzon és kapcsoljon valamit, ezért lehet máshol is ilyen. 

Lilát cseréltem most, küldtél ilyet. Fekete lesz a klíma-venti kapcsoló relé, mert most sem csinál semmit, hogy a lilát betettem. 

Szerk.

Találtam boltban feketét. Igen, a ventillátoré. Viszont hogy a másikat cseréltem, nagyon finoman de hallani kis ciripelést ismét. Lehet rákeresek arra is gyári szám szerint, és veszek újat. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

15 órája, tuskes írta:

Lilát cseréltem most, küldtél ilyet. Fekete lesz a klíma-venti kapcsoló relé, mert most sem csinál semmit, hogy a lilát betettem. 

Szerk.

Találtam boltban feketét. Igen, a ventillátoré. Viszont hogy a másikat cseréltem, nagyon finoman de hallani kis ciripelést ismét. Lehet rákeresek arra is gyári szám szerint, és veszek újat. 

Mókásak ezek a relék, egyszer kölcsönadtam a kocsit egy barátomnak, és hívott hogy nem indul. Mondtam neki hagyja ott és a pótkulccsal eltekertem érte. Egyértelmű volt hogy nem zúg a pumpa gyujtásra, és a relé sem kattan így kicseréltem azt, és az autó indult. Otthon teszteltem a kiszedett relét, és látszólag semmi baja nem volt, behúzott, kapcsolt ahogy kellett. Visszaraktam a kocsiba ott megint nem volt jó. 

Link to comment
Megosztás:

33 perce, zotya975 írta:

Mókásak ezek a relék, egyszer kölcsönadtam a kocsit egy barátomnak, és hívott hogy nem indul. Mondtam neki hagyja ott és a pótkulccsal eltekertem érte. Egyértelmű volt hogy nem zúg a pumpa gyujtásra, és a relé sem kattan így kicseréltem azt, és az autó indult. Otthon teszteltem a kiszedett relét, és látszólag semmi baja nem volt, behúzott, kapcsolt ahogy kellett. Visszaraktam a kocsiba ott megint nem volt jó. 

Most már annyira rá van állva a fülem erre a történetre, hogy szerintem a vezetékekben folyó feszt is meghallom. :laugh: 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tuskes írta:

Most már annyira rá van állva a fülem erre a történetre, hogy szerintem a vezetékekben folyó feszt is meghallom. :laugh: 

Nekem meg olyan furcsa a csend a zafirában hogy a hétvégi úton sík ideg voltam az anyósoldalról jövő kocogás miatt. Aztán az asszony kidobta az üres flakont az ajtózsebből és megszűnt a zaj. :omg:Viszont amióta fékbetéteket cseréltem nyiszorog a bal első rugó. Vagy valami kavics keveredett a rugó és a tányér közé vagy nem tudom. ha befújom zsírzó sprével pár napig kussol aztán megint kezdi. Ha hintáztatom a kocsit akkor is hallana egyértelmű rugó hang, olyan mint amit az F-produkált a leömlő-kipufogó csatlakozásnál azzal a két kis rugóval. 

Link to comment
Megosztás:

36 perce, zotya975 írta:

Nekem meg olyan furcsa a csend a zafirában hogy a hétvégi úton sík ideg voltam az anyósoldalról jövő kocogás miatt. Aztán az asszony kidobta az üres flakont az ajtózsebből és megszűnt a zaj. :omg:Viszont amióta fékbetéteket cseréltem nyiszorog a bal első rugó. Vagy valami kavics keveredett a rugó és a tányér közé vagy nem tudom. ha befújom zsírzó sprével pár napig kussol aztán megint kezdi. Ha hintáztatom a kocsit akkor is hallana egyértelmű rugó hang, olyan mint amit az F-produkált a leömlő-kipufogó csatlakozásnál azzal a két kis rugóval. 

Zafiban is van szerintem a kipun rugós csillapítás. 

Link to comment
Megosztás:

5 perce, tuskes írta:

Zafiban is van szerintem a kipun rugós csillapítás. 

Lehet, de ez egyértelműen a kerékívből jön a rugótól, csak a hang pont olyan vagy legalábbis nagyon hasonló mint az ami az astrában a leömlőtől jött.  Lehet hogy azt csinálom hogy megkötöm a rugót, aztán felemelem a kocsit, és akkor a rugó alól a rugótányérból ki tudom szedni az odarakódott dzsuvát. Mert szemre is van ott homok meg kis kavicsok.

8a21b0018df73ec2431a9b5ee0dad7aa.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Zotya vagy aki csinált ilyet a villanyablaknak a fix villanyt ami a motorhoz megy honnan szedtétek? Mert én a gyújtás kapcsolóhoz menő fix villanyt csapoltam meg évek óta innen megy a központi zár is. Most villanyablak berakásnál gondoltam a fix villany az ablak motorokhoz is mehet innen. Hát menet közben nincs is gond de mikor felér az ablak vagy le olyan szinten van feszültség esés hogy elhalványul az autóba minden illetve az utastérben a fesz mérő 9 volt körül mutat. Igaz ez kb fél másodpercig tart. Ti is innen vettétek a villanyt?  Vagy másnál is ilyen? Mert szerintem még a rádio is kikapcsolna.. :D Azon agyalok kellene behúzni az aksitól plusz kábelt csak már szegény sarura nem fér kábel annyi plusz van! :D De nem tudom azon a vastag kábelen miért esik ekkorát a feszültség amúgy.. 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Kispotter írta:

Sziasztok!

Zotya vagy aki csinált ilyet a villanyablaknak a fix villanyt ami a motorhoz megy honnan szedtétek? Mert én a gyújtás kapcsolóhoz menő fix villanyt csapoltam meg évek óta innen megy a központi zár is. Most villanyablak berakásnál gondoltam a fix villany az ablak motorokhoz is mehet innen. Hát menet közben nincs is gond de mikor felér az ablak vagy le olyan szinten van feszültség esés hogy elhalványul az autóba minden illetve az utastérben a fesz mérő 9 volt körül mutat. Igaz ez kb fél másodpercig tart. Ti is innen vettétek a villanyt?  Vagy másnál is ilyen? Mert szerintem még a rádio is kikapcsolna.. :D Azon agyalok kellene behúzni az aksitól plusz kábelt csak már szegény sarura nem fér kábel annyi plusz van! :D De nem tudom azon a vastag kábelen miért esik ekkorát a feszültség amúgy.. 

Igen én is a gyujtáskapcsolótól vettem, van feszültség esés, hiszen "megszorul" az ablak és utána állítja csak le a hajtást de szerintem nem ment le 9Voltra csak olyan 11körülire. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.