Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

12 órája, pasla09 írta:

Ó, mégsem a fesszabályzó a baja. Remélem nem a motorvezérlőt vágta agyon valami. Diódasor jó. :blink:

Persze megy villamosságishoz, csak már idegállapotban vagyok. :whistle:

Hát a generátor nincs bekötve a motorvezérlőbe, már azon kívül hogy az egész rendszerbe táplálja a delejt. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

19 órája, pasla09 írta:

Értem én, csak ugye ha pl villanyt kapcsolatam akkor erősebben világolt a visszajelző. Mintha több delejt adott volna akkor az igy is 16.3 voltos túltöltésből. Meg ugye nagyobb fordulatszámnál a légzsáké is világított. :blink:

Hát erre úgy nem nagyon tudok mit mondani, konkrétan ilyen hibával még nem találkoztam. Sima túltöltésnél, ki szoktak égni a lámpák, attól függően melyik mennyire tolerálja a túlfeszt. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

17 órája, zotya975 írta:

A hasított gégecsövön és a bandázsoláson kívül van valami normális módja a motortéri kábelkorbácsok rendezésének? Javítom az SE köteget, aztán nem tudom mit tegyek rá. 

Én ezt a nylon vászon szigetelő szalagot használom  ilyen célra. Hosszában szinte eltéphetetlen és nem nyúlik(avagy nem emlékszik az eredeti állapotára mint a hagyományos szig. szalag)  .  Tavaly vettem rádió amatőr börzén, és hát nem volt olcsó mert egy tekercs 500 forint volt, de vezeték bandázsolásra  szerintem  tökéletes.

v_szon_szig_szalag.jpg

 

https://certoplast.com/en/products/fabric-tapes/certoplast-5983/

 

Uí. Még annyit. hogy ennek  is ragasztós az egyik oldala mint a hagyományos szig. szalagnak.

Mert Google rákeresve, szerintem van nem ragasztós is.

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

4 órája, nyemi írta:

Én ezt a nylon vászon szigetelő szalagot használom  ilyen célra. Hosszában szinte eltéphetetlen és nem nyúlik(avagy nem emlékszik az eredeti állapotára mint a hagyományos szig. szalag)  .  Tavaly vettem rádió amatőr börzén, és hát nem volt olcsó mert egy tekercs 500 forint volt, de vezeték bandázsolásra  szerintem  tökéletes.

 

 

https://certoplast.com/en/products/fabric-tapes/certoplast-5983/

 

Uí. Még annyit. hogy ennek  is ragasztós az egyik oldala mint a hagyományos szig. szalagnak.

Mert Google rákeresve, szerintem van nem ragasztós is.

Ezen is gondolkodtam, de az csak akkor jó, ha tuti nem kell kábelek közt keresgélni, mert a hasított gégecsővel ellentétben, itt nem férsz hozzá egyenként a szálakhoz. Lehet rendelek mégiscsak gégecsövet valahonnan. 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Kispotter írta:

És valaki tudja hol tudnék beszerezni olyan műanyagot ami a gégecsövön elágazásnál van? Mert nekem is ramaty a kábelkorbács és azt még nem derítettem ki szétpattintható-e úgy, hogy utánna még jó legyen, de szerintem sajnos nem..

Szétpattintható vékony csavarhúzóval, azt nem mondom hogy nyom nélkül, mert picit megnyúlik a műanyag a fül felett de még összerakható. Ezt a részt kell picit megemelni hogy szétjöjjön:

2909352-20180903-6akeAG.jpg

Hogy hol lehet venni azt passzolom, talán ahol hasított gégecsövet adnak van, de még csak képet sem találtam róla. Én szerintem visszarakom a régieket .

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Szétpattintható vékony csavarhúzóval, azt nem mondom hogy nyom nélkül, mert picit megnyúlik a műanyag a fül felett de még összerakható. Ezt a részt kell picit megemelni hogy szétjöjjön:

2909352-20180903-6akeAG.jpg

Hogy hol lehet venni azt passzolom, talán ahol hasított gégecsövet adnak van, de még csak képet sem találtam róla. Én szerintem visszarakom a régieket .

 

Bontó, régi darab korbácsok, kötegelő. És még tartalék csatlakozód is lesz. Tipikusan azok a motortéri, hőnek kitett nem hőálló műanyagok, amiket ha tudsz megmentesz, ha nem meg "megolgyuk". A legtöbb régi autóban ha b*sztatták a kábeleket, amúgy is szigetelőszalag tartja össze. :-)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Róóóbi írta:

Bontó, régi darab korbácsok, kötegelő. És még tartalék csatlakozód is lesz. Tipikusan azok a motortéri, hőnek kitett nem hőálló műanyagok, amiket ha tudsz megmentesz, ha nem meg "megolgyuk". A legtöbb régi autóban ha b*sztatták a kábeleket, amúgy is szigetelőszalag tartja össze. :-)

Miután sikerült megvenni és beszerelni a megfelelő fagydugót, elkezdtem minden visszapakolni. A motor feletti kábelkorbácsból leágazó alapjárati moci gégecsöve konkrétan szétmállot. Kicseréltem egy másikra, de az is csak egy fokkal jobb.  Nem hiszem hogy nincs valami esztétikus kultúrált megoldás. Tuning autóknál amiket kiállításra visznek hogyan oldják meg? 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, zotya975 írta:

Miután sikerült megvenni és beszerelni a megfelelő fagydugót, elkezdtem minden visszapakolni. A motor feletti kábelkorbácsból leágazó alapjárati moci gégecsöve konkrétan szétmállot. Kicseréltem egy másikra, de az is csak egy fokkal jobb.  Nem hiszem hogy nincs valami esztétikus kultúrált megoldás. Tuning autóknál amiket kiállításra visznek hogyan oldják meg? 

Szerintem bandázs, vagy elrejtik. 

Amúgy gugliba beírtam, hogy gégecső t elosztó, elektronikai webshopok tartják.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Generátor gondom lehet. Tegnap úton Pesten, induláskor kivillant, majd úgy is maradt a töltésjelző lámpám. Odafelé ( Budapest túlvége ) nem volt gond, minden fogyasztót lekapcsoltam. Visszafelé már kellett a világítás, épp hazaértünk. A műszerek már kifeküdtek, ( vízhőfok - üzemanyag ) világítás épphogy volt. Nem csodálkozom rajta, ez így normális ha akkuról megy az autó. Ma kivettem a generátort, és a szénkefetartót leszereltem. Szemre úgy kb. 5 mm-t lóghatnak ki a szénkefék, így első körben erre gyanakodnék, illetve cserélném, ha tudnám. Ugyanis nem tudom kinek hogy van, de Boschék úgy gondolták a szabályzóval egybeépítik. Legalábbis én nem találok megoldást csak a szénkefék cseréjére, pedig ez tűnik nekem megoldásnak. Egy bolti hozzávaló generátor szabályzó viszont 19 000 amit nem fogok megvenni. 

Vizuálisan ez az állapot:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=824IMG_0632.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=316IMG_0633.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=455IMG_0634.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=737IMG_0636.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=350IMG_0637.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=287IMG_0638.jpg

Nagyon szívesen vennék tapasztalatokat, ennek mielőbbi orvoslásához, mert kell az autóm minden nap reggeltől-estig.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tuskes írta:

Sziasztok!

Generátor gondom lehet. Tegnap úton Pesten, induláskor kivillant, majd úgy is maradt a töltésjelző lámpám. Odafelé ( Budapest túlvége ) nem volt gond, minden fogyasztót lekapcsoltam. Visszafelé már kellett a világítás, épp hazaértünk. A műszerek már kifeküdtek, ( vízhőfok - üzemanyag ) világítás épphogy volt. Nem csodálkozom rajta, ez így normális ha akkuról megy az autó. Ma kivettem a generátort, és a szénkefetartót leszereltem. Szemre úgy kb. 5 mm-t lóghatnak ki a szénkefék, így első körben erre gyanakodnék, illetve cserélném, ha tudnám. Ugyanis nem tudom kinek hogy van, de Boschék úgy gondolták a szabályzóval egybeépítik. Legalábbis én nem találok megoldást csak a szénkefék cseréjére, pedig ez tűnik nekem megoldásnak. Egy bolti hozzávaló generátor szabályzó viszont 19 000 amit nem fogok megvenni. 

Vizuálisan ez az állapot:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=824IMG_0632.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=316IMG_0633.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=455IMG_0634.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=737IMG_0636.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=350IMG_0637.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=287IMG_0638.jpg

Nagyon szívesen vennék tapasztalatokat, ennek mielőbbi orvoslásához, mert kell az autóm minden nap reggeltől-estig.

Előre is köszönöm!

Nem volt még ilyennel dolgom, mert nekem Delco Remy van, de szerintem ebben is lehet cserélni csak a szénkefét. A videón lehet nem pont ez van, de hasonló , a csóka kiszedi-kifúrja a régi kefét.

Újat meg lehet venni pár száz forintért. Cromax..stb.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, tuskes írta:

Sziasztok!

Generátor gondom lehet. Tegnap úton Pesten, induláskor kivillant, majd úgy is maradt a töltésjelző lámpám. Odafelé ( Budapest túlvége ) nem volt gond, minden fogyasztót lekapcsoltam. Visszafelé már kellett a világítás, épp hazaértünk. A műszerek már kifeküdtek, ( vízhőfok - üzemanyag ) világítás épphogy volt. Nem csodálkozom rajta, ez így normális ha akkuról megy az autó. Ma kivettem a generátort, és a szénkefetartót leszereltem. Szemre úgy kb. 5 mm-t lóghatnak ki a szénkefék, így első körben erre gyanakodnék, illetve cserélném, ha tudnám. Ugyanis nem tudom kinek hogy van, de Boschék úgy gondolták a szabályzóval egybeépítik. Legalábbis én nem találok megoldást csak a szénkefék cseréjére, pedig ez tűnik nekem megoldásnak. Egy bolti hozzávaló generátor szabályzó viszont 19 000 amit nem fogok megvenni. 

...

Nagyon szívesen vennék tapasztalatokat, ennek mielőbbi orvoslásához, mert kell az autóm minden nap reggeltől-estig.

Előre is köszönöm!

Lehet cserélni csak szénkefét. Ki kell forrasztani és vissza a másikat. Kiforrasztás után az újat be lehet húzni a lyukon annak ellenére, hogy úgy látszik, mintha a fesz.szabályzó útban lenne.:)

Itt a kép, hogy mi van a készletben.

pl. itt lehet kapni.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Nem volt még ilyennel dolgom, mert nekem Delco Remy van, de szerintem ebben is lehet cserélni csak a szénkefét. A videón lehet nem pont ez van, de hasonló , a csóka kiszedi-kifúrja a régi kefét.

Újat meg lehet venni pár száz forintért. Cromax..stb.

 

14 perce, Tiu írta:

Lehet cserélni csak szénkefét. Ki kell forrasztani és vissza a másikat. Kiforrasztás után az újat be lehet húzni a lyukon annak ellenére, hogy úgy látszik, mintha a fesz.szabályzó útban lenne.:)

Itt a kép, hogy mi van a készletben.

pl. itt lehet kapni.

Köszönöm Uraim, sokat segítettetek. Remélem ez a baja, én a rövid szénkefékből erre következtetek. 

Link to comment
Megosztás:

17 perce, tuskes írta:

 

Köszönöm Uraim, sokat segítettetek. Remélem ez a baja, én a rövid szénkefékből erre következtetek. 

Hát pölö az önindítónál szénkefe csere után sokkal gyorsabban tekert ( jó ott más is lehet) mert a rövidet a ( főleg régi kilágyult) rugó már nem nyomja annyira a gyűrűnek. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Hát pölö az önindítónál szénkefe csere után sokkal gyorsabban tekert ( jó ott más is lehet) mert a rövidet a ( főleg régi kilágyult) rugó már nem nyomja annyira a gyűrűnek. 

Reménykedem.... Ha nem hoz eredményt, akkor gáz van, mert jobban szétszedni nem tudtam a generátort. :confused:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.