Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2018. 07. 18. at 11:56, Bergmann írta:

Üdv Mindenkinek!

A következő problémában kérnék tippet, ha lehet: X16SZ motorkódú f astrám van. Menet közben egyszer csak leállt a motor. Elvittem szerelőhöz, aki először kicserélte az AC pumpa relét, majd két nap múlva - mivel újból előjött a hiba - került új AC pumpa is. Működött a történet kb. fél évig, majd újból a hiba.  Kimérésre került újból a két alkatrész, azok tutira jók. Közben gondolom valami megpiszkálódott, újra működött kb. húsz kilométerig. Tudtok esetleg valamilyen tipikus hibát a relé előtt, amit érdemes megnézni?

Köszönöm: Bergmann 

Expand  

Hát igazából ez a rész nincs túlbonyolítva, a motorvezérlő kapja a forgásjelet a holtpont jeladótól amikor indítózól, és az jelet ad a relének, ami behúz és elindul a pumpa. A pumpa úgy tud hamar tönkremenni, ha például nem tették be elé az előszűrőt és koszt szív be a tankból, a relének nincs rákfenéje szerintem. A relét át tudod hidalni ha kihúzod és az aljzatban a 30-87-es sarkokat összekötöd egy darab dróttal, ha a pumpa most elindul akkor a relé rossz. Ha van indításgátló, vagy riasztó beszerelve azok is a pumpa tápját szokták megszakítani. Nekem egyszer volt kontakthibás a pumpa csatija a tanknál, egy darabig kínlódtam vele mire rájöttem mi az oka az időnkénti sikertelen indításnak.

Elküldve (edited)

Üdv. Véleményetek tapasztalatotokra lennék kiváncsi gyújtógyerta kérdésben. c14nz motorban 1 vagy 2polusú gyertya? És milyen márka? Densoval találkozott valaki? 

Módosítva : ihbastra
Elküldve (edited)
  On 2018. 07. 26. at 8:06, ihbastra írta:

Üdv. Véleményetek tapasztalatotokra lennék kiváncsi gyújtógyerta kérdésben. c14nz motorban 1 vagy 2polusú gyertya? És milyen márka? Densoval találkozott valaki? 

Expand  

2 pólusú NGK vagy Bosch

Módosítva : K86Opel
Elküldve

Ki van otthon elektromos dolgokban? Tegnap menet közben azt vettem észre hogy nem működik az indexem, csak világít, de nem pislog. A vészvillogót bekapcsolva viszont villogott szépen mind a 4. A rajzot bogarászva arra jutottam hogy egy relé felel mind az indexért mind a vészvillogóért, akkor most hogyan van ez? Amúgy némi kocogatás után megjavult a relé, gondolom csak megragadt egy érintkező a relénél. 

Elküldve

Jövök hazafelé, megállok a szelektív gyüjtőszigetnél ( környezet tudatosak vagyunk) kiszórom amit kell beülök, indítok, és csak kattog a motor, de nem húz be. Kiszállok csomagtartó, kiskalapács-kocogatás és életre kel. Dejó, úgysem vágytam most másra mint egy indítómotor leszedésre.:pinch:

Elküldve
  On 2012. 01. 02. at 13:39, daykiller írta:

Na gyerekek. Az év első sikerélménye a kocsimmal.

Önindító javítás történt. :devlish:

IndyCar-ban vettem bronzkeféket és kefetartót is, mert a boltos szerint szeretnek törni.

Ki is kaptam az önindítgatót, szétszedtem a hátulját és tényleg oda volt már. Pöppet túlkoptak a jelen. :icon13:

Kép róluk:

Aztán beszereltem az újakat az új kefetartóba, mert tényleg törik a régi. :icon13:

20120102210.jpg

Most már úgy indít mint az álom. :devlish: Lehúztam a főtengely jeladót, hogy kicsit dolgoztassam az önindítót (ugye ilyenkor nem indul be), aztán annyira pörgeti már a motort a kis Valeo D6RA, hogy még az olajnyomás lámpa is kialudt indítózás közben. :lol: :D

Összerakva, letakarítva:

 

Expand  

Kicsit visszaugrom az időben: hogyan lehet ide feltenni a rugót anélkül hogy eltörném a kefetartót? Ugye a rugó középső beakasztható része egészen lent van ellentartva. 

Elküldve

Nekiálltam az önindítóban a bronzkefe cserének. Első mozzanat ugye az akku lekötése a második az önindítóról a kábelek leszedése. Az első mozdulatnál letört a gyujtáskapcsoló bekötése. Ugye ez rossz, mert vehetek egy behúzó tekercset, de végülis jó, hogy itthon történt az udvarban és nem valahol az úton a rázkódástól esetleg úgy hogy a szál letestelődik, és a következő indításkor elfüstöl az autó. 

2894242-20180812-wrdpGI.jpg

Elküldve
  On 2018. 08. 12. at 10:24, zotya975 írta:

Nekiálltam az önindítóban a bronzkefe cserének. Első mozzanat ugye az akku lekötése a második az önindítóról a kábelek leszedése. Az első mozdulatnál letört a gyujtáskapcsoló bekötése. Ugye ez rossz, mert vehetek egy behúzó tekercset, de végülis jó, hogy itthon történt az udvarban és nem valahol az úton a rázkódástól esetleg úgy hogy a szál letestelődik, és a következő indításkor elfüstöl az autó. 

2894242-20180812-wrdpGI.jpg

Expand  

Ez meredek volt. Én asszem ide is kenytem elektro-vezető zsírt, hátha nem korrodál ennyire.

Elküldve
  On 2018. 08. 12. at 10:39, Róóóbi írta:

Ez meredek volt. Én asszem ide is kenytem elektro-vezető zsírt, hátha nem korrodál ennyire.

Expand  

Ugye ténylegesen ezen a csavaron nem folyik áram, jobboldalt mellette látszik egy forrasztási fül, az van aláhajtva a csavar csak rögzítésre szolgál.  Gondolom rázkódástól egy picit berepedt ( vagy túlhúztam) ott bejutott a víz és elkezdett rozsdásodni. Megtehetném hogy valahogy rágányolom, de nem lenne üzembiztos. Meg igazából az sem tuti, hogy nem ebben van-e a hiba hogy csak kattant, de nem kezdett el forgatni, itt van a kontakt bent ami ténylegesen indítja a motort. 7 ezerért idehozzák az utca végére Pick-pack pontra, addig alszik az autó. Legalább kényelmesen megcsinálom az önindító többi részét. 

 

Elküldve
  On 2018. 08. 12. at 10:51, zotya975 írta:

Ugye ténylegesen ezen a csavaron nem folyik áram, jobboldalt mellette látszik egy forrasztási fül, az van aláhajtva a csavar csak rögzítésre szolgál.  Gondolom rázkódástól egy picit berepedt ( vagy túlhúztam) ott bejutott a víz és elkezdett rozsdásodni. Megtehetném hogy valahogy rágányolom, de nem lenne üzembiztos. Meg igazából az sem tuti, hogy nem ebben van-e a hiba hogy csak kattant, de nem kezdett el forgatni, itt van a kontakt bent ami ténylegesen indítja a motort. 7 ezerért idehozzák az utca végére Pick-pack pontra, addig alszik az autó. Legalább kényelmesen megcsinálom az önindító többi részét. 

 

Expand  

Szerintem túlhúzás volt, én generátorral jártam így. Egy biztos, új állja helyét.

Elküldve
  On 2018. 08. 12. at 11:04, Róóóbi írta:

Szerintem túlhúzás volt, én generátorral jártam így. Egy biztos, új állja helyét.

Expand  

Hát remélem, de most hogy aláfeküdtem láttam némi fagyálló nyomott a motor mögötte S alakú csőnél, ami össze köti a blokkot a műanyag csővel, meg mintha az feletti fagydugó is szivárogna. Dejó..

Elküldve
  On 2018. 08. 12. at 11:33, zotya975 írta:

Hát remélem, de most hogy aláfeküdtem láttam némi fagyálló nyomott a motor mögötte S alakú csőnél, ami össze köti a blokkot a műanyag csővel, meg mintha az feletti fagydugó is szivárogna. Dejó..

Expand  

Ez az a bizonyos "csőstül jön a baj"?

Elküldve
  On 2018. 08. 12. at 19:18, Róóóbi írta:

Az a régi bendix szemre már megszolgálta az idejét.

Vagány a szerkezet.

Expand  

Közben rájöttem miért törnek a kefetartók amikor szét vannak szedve. A rugó közepe nem csak a bakelitbe van beakasztva hanem a fám házba is. Kivülről ugye ez nem látszik, aztán ahogy húzod el a kefetartót amit már szemre semmi nem tart és nem érted miért nem jön le, egy darabig fogja a rugó aztán ahogy kiakad odabac neki lentről, na akkor törik el. Mondjuk bejátszani a fám házba sem volt egyszerű. 

Elküldve
  On 2018. 08. 13. at 6:16, zotya975 írta:

Közben rájöttem miért törnek a kefetartók amikor szét vannak szedve. A rugó közepe nem csak a bakelitbe van beakasztva hanem a fám házba is. Kivülről ugye ez nem látszik, aztán ahogy húzod el a kefetartót amit már szemre semmi nem tart és nem érted miért nem jön le, egy darabig fogja a rugó aztán ahogy kiakad odabac neki lentről, na akkor törik el. Mondjuk bejátszani a fám házba sem volt egyszerű. 

Expand  

Azért az ilyen felismerések, valljuk be pótolhatatlanok. :-)

Elküldve

Megjött a behúzótekercs, először 120-fokkal elfordítva tettem fel, ez persze csak akkor derült ki, amikor nem értek oda hozzá a kábelek. Sokkal gyorsabban teker mint előtte.

2895960-20180814-ByIz37.jpg

2895961-20180814-9RnjVf.jpg

A kábelkötöző csak a műanyag védőkupakot fogja az indítótáp felett, kicsit lötyögött, aztán meg úgysem látok rá. 

  • Like 2
  • Köszi! 1
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Hirtelen elkezdett világítani a kis akkumulátor visszajelző  lámpám tegnap. (Mosás után, de semmi víz nem ment a motortérbe, pláne nem fel a generátorig. És ki sem száradt egész nap ebben a 40 fokban) Ha normál fordulattal megyek akkor folyamatosan villog, ha nagyon alacsony fordulaton akkor halványan lüktetve világít, ha meg nagy fordulaton, akkor "vakítóan" ég, plusz a légzsák visszajelző is kigyullad. Jól gondolom, hogy a generátorba a diódahíd hunyt el? 1.4 16V, klímás, 2 lufis, ha ez számít esetleg. 
Köszi a válaszokat! 

Módosítva : pasla09
Elküldve
  On 2018. 08. 17. at 15:09, pasla09 írta:

Sziasztok!

Hirtelen elkezdett világítani a kis akkumulátor visszajelző  lámpám tegnap. (Mosás után, de semmi víz nem ment a motortérbe, pláne nem fel a generátorig. És ki sem száradt egész nap ebben a 40 fokban) Ha normál fordulattal megyek akkor folyamatosan villog, ha nagyon alacsony fordulaton akkor halványan lüktetve világít, ha meg nagy fordulaton, akkor "vakítóan" ég, plusz a légzsák visszajelző is kigyullad. Jól gondolom, hogy a generátorba a diódahíd hunyt el? 1.4 16V, klímás, 2 lufis, ha ez számít esetleg. 
Köszi a válaszokat! 

Expand  

Rá kellene mérni hogy van-e töltés. Ha vakítóan ég, akkor lehet hogy van, csak a fesszabályzó rossz, és magasabb a fesz mint kellene.

  • Köszi! 1
Elküldve
  On 2018. 08. 17. at 16:22, pasla09 írta:

Olyan vakító, hogy 5000-es fordulat körül ki is verte a kis égőt. Most cseréltem ki :-)
Kerítek műszert, és kimérem, vagy inkább kiméretem.

Expand  

Akkor esélyes a fesz szabályzó hiba és a generátor túltölt. 

  • Köszi! 1
Elküldve
  On 2018. 08. 17. at 17:56, pasla09 írta:

Köszönöm a  választ. Elég nagy az árszórás a webshopokban. Ha valóban ez lesz a gond. 2000-13000-ig.

Expand  

Hát ilyet még nem cseréltem. Csak a csapágyat az első pajzsban, de mintha néha megint szólna, lehet túl lett feszítve. Amikor rakod össze pöcköld ki a keféket, kivől van egy furat ahol be lehet dugni egy szeget, különben nem lehet összerakni. 

2898515-20180818-DxRBjO.jpg

Aztán persze ezt ki kell húzni mert amúgy nincs töltés. Meg vannak itt különböző szigetelő elemek a csavarok alatt, ezeket vissza kel, tenni nehogy belső zárlat legyen. 

 

  • Köszi! 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.