Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok

Ismerősömnek van egy Astrája,múltkor valami ügyes szerelő csinálta a világítást,vagy mit.... Néhány csavart kihagyott a műszerfalból,rosszul tett vissza ilyenek... Viszont a központi kijelző azóta hogy hozzá nyúlt,nem működik. Abszolút semmit nem mutat. Kicseréltem tegnap az izzókat a fűtés vezérlésben,meg a kijelzőben,de semmi.Merre induljak hiba keresésben? Jelzem nem a gyári rádió van benne,de ha jól tudom az időt akkor is mutatnia kellene...

Köszönöm előre is

Elküldve
  On 2018. 01. 17. at 8:58, hanko írta:

Sziasztok

Ismerősömnek van egy Astrája,múltkor valami ügyes szerelő csinálta a világítást,vagy mit.... Néhány csavart kihagyott a műszerfalból,rosszul tett vissza ilyenek... Viszont a központi kijelző azóta hogy hozzá nyúlt,nem működik. Abszolút semmit nem mutat. Kicseréltem tegnap az izzókat a fűtés vezérlésben,meg a kijelzőben,de semmi.Merre induljak hiba keresésben? Jelzem nem a gyári rádió van benne,de ha jól tudom az időt akkor is mutatnia kellene...

Köszönöm előre is

Expand  

Üdv, először próbálja feltekerni a világítás kapcsoló alatt, potmétert, ami a fényerősségért fellel.

Elküldve
  On 2018. 01. 18. at 6:48, hanko írta:

Köszönöm. Ha ez nem jönne be?

Expand  

Utána ki kell venni a kapcsolót a helyéről ha szétszedte a szerelő, akkor lehet összerakáskor a potméter nyelveit nem tette be rendesen a csúszkák közé, ez ha jól tudom már kézbe fogva látszik. Ha ez is jól van akkor viszont kapcsolási rajz alapján lehet keresgélni hol tűnt el a tápellátás. Ott a két lemez között kell bent lennie a nyelvnek. 

2744380-20180118-Ds6INB.jpg

Ha jól láthatóan nincs a helyén, akkor szét kell szedni a kapcsolót, majd rendesen összerakni, de ez főleg először kissé macerás.

Elküldve
  On 2018. 01. 18. at 14:16, zotya975 írta:

Utána ki kell venni a kapcsolót a helyéről ha szétszedte a szerelő, akkor lehet összerakáskor a potméter nyelveit nem tette be rendesen a csúszkák közé, ez ha jól tudom már kézbe fogva látszik. Ha ez is jól van akkor viszont kapcsolási rajz alapján lehet keresgélni hol tűnt el a tápellátás. Ott a két lemez között kell bent lennie a nyelvnek. 

2744380-20180118-Ds6INB.jpg

Ha jól láthatóan nincs a helyén, akkor szét kell szedni a kapcsolót, majd rendesen összerakni, de ez főleg először kissé macerás.

Expand  

Szia. Várjunk,lehet félre érthetően írtam. A középkonzol kijelzője nem mutat semmit. Ott merre keressem a hibát?

Elküldve
  On 2018. 01. 18. at 16:33, hanko írta:

Szia. Várjunk,lehet félre érthetően írtam. A középkonzol kijelzője nem mutat semmit. Ott merre keressem a hibát?

Expand  

A középkonzol kijelzőjének ( és az óraegységnek is) a világítását lehet szabályozni a világítás kapcsolóba épített tekerővel. Mivel azt írtad a szerelő világítást szerelt ezért célszerű ezt megnézni, első körben, csak fel-le tekerni a potmétert, és nézni változik-e gyújtáson, járó motornál a fényerősség az óracsoprotban és a középkijelzőnél. Azt is meg lehet nézni, hogy ide egyáltalán visszakerültek-e az izzók...hátul van két zöld foglalatos izzó.

 

Elküldve

sziasztok! oldalsó visszapillantó fűtő-csatiját hogyan kell rádugni a tükörre? a tükröt le lehet pattintani vagy a réseken át egy hosszú csipesszel? köszi!

Elküldve
  On 2018. 01. 20. at 13:21, xmacx írta:

sziasztok! oldalsó visszapillantó fűtő-csatiját hogyan kell rádugni a tükörre? a tükröt le lehet pattintani vagy a réseken át egy hosszú csipesszel? köszi!

Expand  

Ha teljesen befordítod a tükörlapot az üveg felé, még el tovább kell feszíteni egy kicsit  ( én szilókinyomó csövet dugtam ott be) és akkor férsz hozzá a sarukhoz, ekkor még nem pattan le a helyéről. De ilyenkor már szerintem hozzáférni a tükört a motorhoz rögzítő karmokhoz is, akár le is lehet pattintani. Eddíg nem volt elektromos? 

2746469-20180120-c0KGXc.jpg

Elküldve

Üdv.

A múltkor vettem észre hogy 3/4 állásnál leragad az üzemanyag szintjelző mutatója,teletankoltam hátha megindul,de már lassan 800km-nél tartok és még mindig majdnem telit mutat..

Mikor leállítom akkor szépen lemegy nullára,majd gyújtás ráadásakor ugyanúgy felkúszik majdnem a teli szintig,holott már majdnem üres a tank..

Hol kezdjem a hiba feltárást???   Tankban a szintjelzőt vagy az óracsoportban a műszert érdemes először ellenőrizni??

Isuzu dízel.

Köszi.

Üdv.Z

Elküldve
  On 2018. 01. 21. at 15:44, zolpat írta:

Üdv.

A múltkor vettem észre hogy 3/4 állásnál leragad az üzemanyag szintjelző mutatója,teletankoltam hátha megindul,de már lassan 800km-nél tartok és még mindig majdnem telit mutat..

Mikor leállítom akkor szépen lemegy nullára,majd gyújtás ráadásakor ugyanúgy felkúszik majdnem a teli szintig,holott már majdnem üres a tank..

Hol kezdjem a hiba feltárást???   Tankban a szintjelzőt vagy az óracsoportban a műszert érdemes először ellenőrizni??

Isuzu dízel.

Köszi.

Üdv.Z

Expand  

Hát, először nézz alája, nincs-e összehorpadva a tank. Indulj el a legrosszabbtól...:-)

Elküldve
  On 2018. 01. 20. at 16:27, zotya975 írta:

Ha teljesen befordítod a tükörlapot az üveg felé, még el tovább kell feszíteni egy kicsit  ( én szilókinyomó csövet dugtam ott be) és akkor férsz hozzá a sarukhoz, ekkor még nem pattan le a helyéről. De ilyenkor már szerintem hozzáférni a tükört a motorhoz rögzítő karmokhoz is, akár le is lehet pattintani. Eddíg nem volt elektromos? 

 

Expand  

de, de elektromos volt, csak még sosem cseréltem

köszönöm!

  • 2 weeks later...
Elküldve

Végre eljutottam odáig, hogy berakjam a világítós napellenzőket. Mire fejembe jutott, hogy tavaly próbáltam, és egy gyengén világít a négyből (szép feketés, utolsó stádium). Vékony szofita, meg se próbálom keresni a boltokban, a google se ad rá képet: 12V 1,2W szofita, 5mm vastag... ledezzem be? Nem akarom, de ha nincs más út...

Szerk.: 5050 SMD LED szalagom van, ha már. Lakás korszerűsítésből maradt meg pár szakasz.

Elküldve
  On 2018. 01. 31. at 19:32, Róóóbi írta:

Végre eljutottam odáig, hogy berakjam a világítós napellenzőket. Mire fejembe jutott, hogy tavaly próbáltam, és egy gyengén világít a négyből (szép feketés, utolsó stádium). Vékony szofita, meg se próbálom keresni a boltokban, a google se ad rá képet: 12V 1,2W szofita, 5mm vastag... ledezzem be? Nem akarom, de ha nincs más út...

Szerk.: 5050 SMD LED szalagom van, ha már. Lakás korszerűsítésből maradt meg pár szakasz.

Expand  

Alap....de szerintem fordítva tettem be őket. azt mondják ha felcsukom a tetőkárpitnak be kéne csuknia a kis ajtót:

2755815-20180131-88VTnK.jpg

De szerintem nem kötöttem vissza a tápját a legutóbbi tetőkárpit csere óta.

Elküldve
  On 2018. 01. 31. at 20:09, zotya975 írta:

Alap....de szerintem fordítva tettem be őket. azt mondják ha felcsukom a tetőkárpitnak be kéne csuknia a kis ajtót:

Expand  

Szerintem is fordítva van. Most szedtem szét őket, ellenkezőleg voltak az ajtócskák.

Kell valami extra ellenállat neki, vagy valami mással variálni? Mert akkor vágok 4X3 modult azt beforrasztom holnap.

Elküldve

Nem tudom,ennek lenne-e baja így. Mármint a levágott szakasznak. Amúgy tévedtem, 5630-as SMD. Nyilván rögzítem valamivel meg szigetelem zsugorcsővel a réz sarukat, ki nem vágok semmit ha nem muszáj.

20180131_213045.md.jpg

Elküldve
  On 2018. 01. 31. at 20:36, Róóóbi írta:

Nem tudom,ennek lenne-e baja így. Mármint a levágott szakasznak. Amúgy tévedtem, 5630-as SMD. Nyilván rögzítem valamivel meg szigetelem zsugorcsővel a réz sarukat, ki nem vágok semmit ha nem muszáj.

 

Expand  

Szerintem nem, én melegragasztó pisztollyal szoktam pluszban rögíztani a szalagot. 

Elküldve

Jah, a tegnapelőtti kulcs-bezárást követően másoltattam kulcsot. A másoló ember váltig állította, hogy ez immo-s. Mondom oké, akkor olyan kulcsot kérek. Itthon megnéztem a régi ragasztott kulcsot, és tényleg ott figyel a chip a kulcsházban. :blink:

Elküldve
  On 2018. 02. 01. at 10:22, wookie írta:

96 után mind az. (ammeg rohaggyon meg a 3 ajtós hogy nem lehet fűzővel kinyitni)

Expand  

Minden Astra zárpöcke kúpos, madzagozhatod te azt... 

Amúgy nincs baj az immoval, amíg be nem sz@rik.

20180201_122454.md.jpg

Mindjáá forrasztom.

Elküldve
  On 2018. 02. 01. at 11:29, Róóóbi írta:

Minden Astra zárpöcke kúpos, madzagozhatod te azt... 

Amúgy nincs baj az immoval, amíg be nem sz@rik.

 

Mindjáá forrasztom.

Expand  

Ha kp-záras akkor ki lehet nyitni madzaggal, mert a zármotor fellöki, nem kell sokat húzni. 

Jó lesz az..de ha jól látom akkor én mégiscsak fordítva szereltem be. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.