Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Powerup és Boldizsár: a kmóra-csere egyszerű: fordulatszámmérőset beszerzed (bontó pl.) -> a jelenlegit kiveszed -> fordszámmérőset beteszed -> örülsz :lol:

Elvileg mindegyik autóban megvan a lehetősége, a fordulatszámjelet az ECU-tól kapja, úgyhogy nincs semmi külön vezetéke, elvileg valamelyik csatin kapja, ami a műszerfal hátuljára megy.

Én is ilyesmit tervezek, majd...

Elküldve
A tiédbe biztos csak valami elektromos kütyü kell,de az enyém elég öreg,abban még sztem mechanikus a fszámmérő.

Akkor most fogsz egyet csodálkozni :lol:

A Classic Astrákban (98 után) asszem nincs bevezetékezve gyárilag a fordulatszámjel a műszeregységhez, de a régiekben mindegyikben bentvan tudtommal. Amúgy ez sem túl nagy probléma, mivel a számítógépnél úgyis ott a jel az összesen, szal max. onnan el kell hozni

Elküldve
Most vajon kinek van igaza? Kell kábel vagy be van vezetve?

Nekem sajna sürgős a dolaog mivel az órám "meghalt"!

Ha classic a gép akkor kell, ha nem akkor nem.

Elküldve
2001-es tehát classic!(tehát kell kábel?) Milyen kábel kell és honnan kell elvezetni? Nehéz megoldani?

A számítógép kábelkötegétől kell elvinni a jelet a műszeregység hátlapjához. A számítógép az anyósülés lábterénél van, asszem zöld színű a kérdéses kábel, amiről a fordulatszámjelet lehet venni. De ennek pontosan utána kell nézni és szerintem egy hozzáértővel csináltasd.

Elküldve
Tudtok valaki hozzáértőt ajánlani Budapesten vagy környékén?

Thanx

Futó Gabi?

Tomi023 gépében is előhalászták valahonnét, ő valszeg tudja merre és mit kell keresni.

De nem szeretnék más tollával ékeskedni.

Elküldve
2001-es tehát classic!(tehát kell kábel?) Milyen kábel kell és honnan kell elvezetni? Nehéz megoldani?

Tök felesleges azon agyalni, hogy most benn van-e a szál vagy nincs. Megveszed az órát és ha nincs, akkor majd utána be kell kötni. Az óra többi része enélkül is működni fog.

Elküldve

Powerup!

Neked csak csere fordszámmérősre. Km-óra lehet hogy el fog térni kicsit...

Boldizsar!

Neked sajnos nincs kábel benne, elő kell vadászni a gyújtójelet. Sajnos kismillió lehetőség van a színekre, de az biztos, hogy ezekben nem a zöld színű. Tomi023 kartárs gépében és asszem Szantazoli kartárs gépében is eltérő színek voltak, most így fejből nem vágom hogy milyen (más volt a gyújtásuk is).

Elküldve
Powerup!

Neked csak csere fordszámmérősre. Km-óra lehet hogy el fog térni kicsit...

Boldizsar!

Neked sajnos nincs kábel benne, elő kell vadászni a gyújtójelet. Sajnos kismillió lehetőség van a színekre, de az biztos, hogy ezekben nem a zöld színű. Tomi023 kartárs gépében és asszem Szantazoli kartárs gépében is eltérő színek voltak, most így fejből nem vágom hogy milyen (más volt a gyújtásuk is).

Köszi!! :lol: Azon,hogy el fog térni,mit értesz? Többet fog csalni mint az eredeti? :)
Elküldve

Az én vasanban nincs fedézetiszámítógép. Ez egy teljesen alap classic. A kérdés az hogy honnan kell kábelt átvezetni és hova!? Ember van aki megcsinálja csak tudnom kellene mit mondjak neki hol próbálkozzon...

Elküldve
Az én vasanban nincs fedézetiszámítógép. Ez egy teljesen alap classic. A kérdés az hogy honnan kell kábelt átvezetni és hova!? Ember van aki megcsinálja csak tudnom kellene mit mondjak neki hol próbálkozzon...

Szó nincs fedélzeti számítógépről, az ECU-tól azaz a motort vezérlő számítógéptől kell elvinni a jelet a műszeregység hátuljához (az ECU az anyósülés lábterénél van az ajtó előtt, a burkolat leszedéséhez 25-ös Torx kulcs kell). Így Csináld könyv segít, de a te esetedben ezek szerint már más színű a kábelezés így lehet, hogy v.mi még újabb irodalmat kell kerítened. Bár sztem az ECU talán ugyanaz lehet mint a korábbi X14NZ-kben így annak lábkiosztása alapján meg lehet találni valszeg ezen is, de lehet hogy ebben v.mi újabb van már...

Elküldve

Hello opel10v!

A segitségedet kérném!

93-as astra gsi 2.0 v16-osom pocsolyáktól beázik: alpjárat folyamatosan le-föl jojozik,kis gázra fulladozik,padlógázra késve,de felveszi a fordulatot.Mi ázik el ilyenkor?

Elküldve

No asszem a következőt teszem:

1. Veszek egy kilóméterórát(fordulatszámmérőset)

2.kerítek egy embert aki csinált már ilyet és segítene nekem...

(várom a segítséget.....)

Elküldve

Tóbiás!

DIS gyújtásod van, vagy még a rotoros?

Boldizsar!

Lehet hogy tudok segíteni, de ahhoz látnom kellene a gyújtásod.

Le tudod fényképezni? Főleg a csati érdekelne a vezérműtengely-jeladónál. A kábelek színe is kellene, amit csak fellelsz a közelében.

Elküldve

DIS gyújtás.Beázás után kb 1 órával alá tudtam menni,de akkor már csak a lambda szonda vezetéke volt nyirkos. Ennek ellenére kb +6 óra múlva egy pillanatra megint csinálta (ekkor már látszólag tök száraz volt a motor).Van még egy kérdésem:Állandóan pörög a hűtőventillátor,a kapcsoló gombája úgytünik jó,mert hidegen nyitott állapotban van(elektromosan),a reléjére gyanakszom, de azt nem találtam meg.Hol található?(remélem nem a mot.compu.kapcsolgatná)

Ha valaki tudna kölcsönözni egy TIS CD-t egyszerűbb lenne,nem kéne másokat fárasztani a h. kérdéseimmel!

Elküldve

Ja hogy ne csak kérdezzek.

Nekem isz sza...ot az ETC-m,itt a forumon másoknak vezérlőcserét javasoltak.Én inkább kidobozoltam. Van benne egy relé, aminek az egyik kontaktja eléggé be volt égve.Megpucoltam6-csiszoltam.Most tesztelem,majd beszámolok róla.(ha ez a gond részletes fényépes javítási leírással)

Elküldve

Tóbiás!

Lehet sokminden, de a helyedben ezek ellenőrzésével kezdeném: főtengely hall-jeladó vezetékét ellenőrizni, nincs-e megtörve valahol, vagy nagyban kifordulva. Aztán DIS egység csatlakozóját érdemes kontaktsprével kifújni. Meg lehet nézni még a vezérműtengely jeladót is, meg a légtömegmérőt.

A venti reléjét egy kis fekete hosszúkás dobozban találod a motortérben,

ha minden igaz.

Elküldve
Nekem isz sza...ot az ETC-m,itt a forumon másoknak vezérlőcserét javasoltak.Én inkább kidobozoltam. Van benne egy relé, aminek az egyik kontaktja eléggé be volt égve.Megpucoltam6-csiszoltam.Most tesztelem,majd beszámolok róla.(ha ez a gond részletes fényépes javítási leírással)

ez jó lenne, én legalábbis köszönettel venném

nekem rejtélyes módon nincs etc-m még nem nyomoztunk utánna hogy mi a gyik lehet (lehet h. csak biztosíték?) de a leírás jöhet

(max feltesszük a magazin oldalra)

Elküldve
93-as astra gsi 2.0 v16-osom pocsolyáktól beázik: alpjárat folyamatosan le-föl jojozik,kis gázra fulladozik,padlógázra késve,de felveszi a fordulatot.Mi ázik el ilyenkor?

A nagyobb esőzések alatt, nekem is akadt problémám. Beázott a gyújtókábel és össze-vissza járt a motor, volt amikor csak 3 henger. Kábelcsere után a hibajelenség teljesen megszűnt, + váltások között, gázadáskor, gázelvételkor sokkal simábban vesz fel mindent, jelentősen csökkent a "darabosság".

Az, hogy padlógáz után késve veszi fel a fordulatot, az azért is lehet, mert hirtelen bedúsul a keverék, viszont nem kap hozzá elég levegőt, és tökéletlen lesz az égés. A szívórészed gyári?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.