Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

19 perce, Aster írta:

Ja, még valami. Jól gondolom, ez az ábra valami Astra-hoz készült szervizkönyvből van? Elérhető ilyen valahol elektronikus formában? Nyilván ingyenes lenne a legjobb, de ha pár ezer forintot ki kell csengetni érte, az sem gond, mert több más apróságot is meg kellene csinálnom, és igazából nem vagyok képzett Opel-szerelő.

http://www.opelforum.hu/blogs/entry/126-astra-f-kezelési-könyv/

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 22. at 22:27, kacs írta:

Szia! Ahhoz, hogy a klíma és belsőlevegő keringető kapcsolóban ki tudd cserélni az izzókat (fixen forrasztva vannak), ki kell szedni az egész középkonzolt. Írtam erről korábban (aug.25.-én 1383-as és 1384-es oldal) Nem bonyolult csak picit időigényes művelet.

Bocs ha hülye kérdés, lehet el vagyok tévedve: klímásnál ebben az említett 2 kapcsolóban a piktogramok háttérvilágítása és a gombonként egy-egy sárga csík (bekapcsolt állapot) az hány izzó, 3 vagy 4? És mind forrasztott? Köszi!

Link to comment
Megosztás:

On ‎2017‎.‎11‎.‎25‎. at 5:47 PM, Róóóbi said:

Pedig annak ki kell jönnie. A motor tengelyének végén van gömbfej, az be van pattintva a foncsorba, azt néha jó bátran kell meghúzni, de csak ésszel, mert műanyag a foncsor (a motor tengelye szokott fém is lenni). Hol félgömb, hol U alakú. Hasonlóan van bent a motor, mint az izzófoglalat az indexburában. 3 fülű bajonettzáras.

A legkevésbé akkor szívatod meg magadat, ha eleve ugyanolyan bontott, jó lámpát keresel. Boltit hagyjuk, hiába van 7-8-10 ezerért, a minősége sokszor kritikán aluli. Nekem volt már Silti lámpám, magasságállításkor a vízszintes és a tört vonal közül csak a tört vonalt emelte. DEPO, TYC szintén offos. Carello, Bosch, Valeo, ezek a jók.

Úgy néz ki, hogy Carello-t sikerül elfogadható, 13k körüli áron találni újat. Ez majdnem 2x annyi, mint a DEPO/TYC, de így is fele a Valeo-nak. Bontott alkatrészt sajnos nem nagyon találtam - olyan közel pláne nem, amit személyesen meg tudnék nézni, és nem az lenne, hogy esetleg egy, a mostanihoz hasonlóan rossz állapotút sikerül postán át megrendelni.

Még az lenne a kérdésem, hogy ha sikerül leszednem a az állítómotort a régi lámpatestről és átrakni az újra, akkor az igényel -e valami speciális kalibrációt (a motor és a lámpatest "összelövését" egymással) a szintezéssel összefüggésben, és én azt el tudom -e végezni magam, vagy szerviz kell hozzá? Jól gondolom, hogy a szint finomhangolására a lámpatest belső felén, a tetején lévő csavar szolgál, és csak azt kell beállítanom, és utána a motor már csak ahhoz képest mozgat fel és le? 

Kösz a válaszokat előre is.

Módosítva : Aster
Link to comment
Megosztás:

6 órája, Aster írta:

Úgy néz ki, hogy Carello-t sikerül elfogadható, 13k körüli áron találni újat. Ez majdnem 2x annyi, mint a DEPO/TYC, de így is fele a Valeo-nak. Bontott alkatrészt sajnos nem nagyon találtam - olyan közel pláne nem, amit személyesen meg tudnék nézni, és nem az lenne, hogy esetleg egy, a mostanihoz hasonlóan rossz állapotút sikerül postán át megrendelni.

Még az lenne a kérdésem, hogy ha sikerül leszednem a az állítómotort a régi lámpatestről és átrakni az újra, akkor az igényel -e valami speciális kalibrációt (a motor és a lámpatest "összelövését" egymással) a szintezéssel összefüggésben, és én azt el tudom -e végezni magam, vagy szerviz kell hozzá? Jól gondolom, hogy a szint finomhangolására a lámpatest belső felén, a tetején lévő csavar szolgál, és csak azt kell beállítanom, és utána a motor már csak ahhoz képest mozgat fel és le? 

Kösz a válaszokat előre is.

Berakod az újat, ugye a magasságállító a legfelső állásban legyen. Elméletileg úgy kellene beállítani, hogy jól meg van tankolva és hátra beültetsz valakit. Merőlegesen szembe állsz egy fallal, vagy nagy sötét kapuval, lehetőleg sima felületen, hogy jól lásd a töréspontot a vetített képekben. Felrajzolod az alábbi pontokat a falra, ahogy a képen van:

Be_ll_t_s.jpgAz A távolság a két fényszóróban a két töréspont közötti távolság, ezt mérőszalaggal meg tudod mérni.

A csatlakozót már rá lehet dugni a motorra. Először a magassági szintezés van, itt úgy áll ahogy, most addig kell tekerni a motort kézzel, míg a két vetített vízszintes vonal egy szintre kerül. Járasd végig a motorokat a két végállás közt, hogy jól szinteznek-e. Valószínűleg először kancsal lesz, a fényszóró tetején lévő csavart addig kell tekerni, amíg a töréspont az A távolságra kerül a felrajzolt ábrán. Balra fent a szürke csavarfej.

547860_orig1.md.jpg

Ezzel lesz két normálisan beállított vetített képed.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello

Siker

On 2017. 11. 18. at 12:55, zotya975 írta:

 

 

Hello sikerült kicserélnem az önindítóban a  kefetartót plusz kapott új bronzkeféket, csak annyi furcsaság van a dologban hogyha kézzel forgatom a tengelyt a bendixnél eléggé szoros, nem tudjátok ilyennek kell lennie ilyenkor mikor új hosszú bronzkefét kap és új rugót?

Módosítva : bandika
Link to comment
Megosztás:

19 perce, bandika írta:

Hello

Siker

Hello sikerült kicserélnem az önindítóban a  kefetartót plusz kapott új bronzkeféket, csak annyi furcsaság van a dologban hogyha kézzel forgatom a tengelyt a bendixnél eléggé szoros, nem tudjátok ilyennek kell lennie ilyenkor mikor új hosszú bronzkefét kap és új rugót?

Hát igazából nem cseréltem még bronzkefét, meg rugókat, mert a régit tettem vissza. Vannak ott a tengelyen távtartó gyűrűk bár úgy emlékszem pont a másik felén azok visszakerültek a helyükre? De az önindító nagyon erős motor, szerintem simán elforgatja ha egy kicsit szorul is. A kefék nélkül sem forog olyan nagyon könnyen, mert ugye pörgeti maga körül azt a 3 kis fogaskereket .

Link to comment
Megosztás:

48 perce, zotya975 írta:

Hát igazából nem cseréltem még bronzkefét, meg rugókat, mert a régit tettem vissza. Vannak ott a tengelyen távtartó gyűrűk bár úgy emlékszem pont a másik felén azok visszakerültek a helyükre? De az önindító nagyon erős motor, szerintem simán elforgatja ha egy kicsit szorul is. A kefék nélkül sem forog olyan nagyon könnyen, mert ugye pörgeti maga körül azt a 3 kis fogaskereket .

A bendix előtt láttam egy távtartó gyűrüt de az nem lett  leszedve, hátulja lett lebontva.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, bandika írta:

A bendix előtt láttam egy távtartó gyűrüt de az nem lett  leszedve, hátulja lett lebontva.

Hát elég erősek azok a rugók amik a keféket rászorítják, lehet hogy azért nehéz forgatni. Úgy nem tudom kipróbálni, mert a kefetartó el van törve. 

Link to comment
Megosztás:

51 perce, vago írta:

Sziasztok!

Ez jó lehet f astrába?  Mitől van az,hogy az előtétellenállás csatija ráolvadt és sehogy sem akar szétjönni?

 

Nálunk a zölddel bandázsolt ellenállás tekercs szögben van a csatihoz képest, nem tudom ha egyenesen van fizikailag befér-e a helyére. Ha vizet kap akkor korrodálódik a csati ami miatt rossz a kontakt, megnövekedik az ellenállása és melegszik akár annyira hogy megolvad.  Azért rakták oda ahová, mert alapból melegszik működés közben hiszen előtét ellenállás és kell neki a hűtés amit a rajta keresztül áramló levegő végez, de pont emiatt ki van téve a beázásnak vagy a párás levegőnek. 

2708832-20171203-uGoETT.jpg

Úgy látom a B corsáé nem fér el, nem mehet egyenesen lefelé az ellenállás mert nem fér el a ventiház falától:

2708838-20171203-HMYCBH.jpg

 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Esetleg valaki fel tudna homályosítnai ennek nevéről, illetve funkciójáról? http://www.kephost.com/images/2017/12/04/IMG_0610.jpg Nem elsőként fordult elő, hogy a gyújtáskapcsoló elfordításakor nem történt semmi. Tegnap pont így jártam, mikor meg kellett állnom egy gödörben, muszáj voltam leállítani az autót valamiért, és utána meg sen makkant. Nem is idegesített volna a dolog, de az út pont olyan széles volt, hogy mellettem senki max biciklivel. Szebb a dologban hogy elöttem-mögöttem tükörre kijárt hó, így szinte tuti ha arra jár valaki nagy lendülettel, akkor mehetek újra kasznishoz. Már kalapáltam az önindítót, hátha..... persze nem segített. Lekaptam a kormány alatti burkolatot, majd kínomban a képen látható cuccnak a csatiját le-fel, és rögtön indult. Ezt kipróbáltam még párszor, és fordításra indult az autó. Ez lehet? Van egyáltalán köze hozzá?  

Link to comment
Megosztás:

1 perc, wookie írta:

EZ az immo érzékelője, ám ha ez nem lát kulcsot akkor villog a jele a műszerfalon. 

Hát ezzel az a gyanus, hogy eddig semmi nem volt az autóban, a használaton kívüli és minden nélküli riasztót leszámítva. Villogni semmi nem villogott idáig. Most hogy rakattam be új riasztót, már igen. De ez a kütyü poros, nem frissen beépített.

 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, tuskes írta:

Hát ezzel az a gyanus, hogy eddig semmi nem volt az autóban, a használaton kívüli és minden nélküli riasztót leszámítva. Villogni semmi nem villogott idáig. Most hogy rakattam be új riasztót, már igen. De ez a kütyü poros, nem frissen beépített.

 

Ez gyári beépítésű immobilizer érzékelője.  A transzponder csip pedig a kulcsban van.

Link to comment
Megosztás:

11 perce, pszilaj írta:

Ez gyári beépítésű immobilizer érzékelője.  A transzponder csip pedig a kulcsban van.

Ez igazán örvendetes! Ez lehet magyarázat arra, hogy időnként úgy gondolja ótókkám hogy nem akarja megforgatni az önindítót? Illetve ha igen, akkor ennek mi lehet az orvossága? 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, tuskes írta:

Ez igazán örvendetes! Ez lehet magyarázat arra, hogy időnként úgy gondolja ótókkám hogy nem akarja megforgatni az önindítót? Illetve ha igen, akkor ennek mi lehet az orvossága? 

Lehet, hogy a vevőnél van némi kontantus hibája...ha mozgatásra életre kelt... :)

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, tuskes írta:

Ez igazán örvendetes! Ez lehet magyarázat arra, hogy időnként úgy gondolja ótókkám hogy nem akarja megforgatni az önindítót? Illetve ha igen, akkor ennek mi lehet az orvossága? 

 

9 perce, pszilaj írta:

Lehet, hogy a vevőnél van némi kontantus hibája...ha mozgatásra életre kelt... :)

 

Nem úgy van hogy az imo a benzinpumpát blokkolja, tehát forgat, csak nem kap üzemanyagot? Az indítómotor kábelei ( a behúzótekercsé is) elég vastag kábelek, nagy itt az áramfelvétel, nem hiszem hogy ez meg van szakítva akármivel is, max relézve. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

 

Nem úgy van hogy az imo a benzinpumpát blokkolja, tehát forgat, csak nem kap üzemanyagot? Az indítómotor kábelei ( a behúzótekercsé is) elég vastag kábelek, nagy itt az áramfelvétel, nem hiszem hogy ez meg van szakítva akármivel is, max relézve. 

Benzinpumpa megy akkor is, ha nem forgatja az önindítót. 

 

1 órával ezelőtt, pszilaj írta:

Lehet, hogy a vevőnél van némi kontantus hibája...ha mozgatásra életre kelt... :)

 

Tehát akkor ennek a kis biszbasznak a csatiját kontaktsprézzem, plusz ha már arra járok, további bontással az önindítóét is, és lehet csak az a baja? Gondolom ez nem annyira tud csak úgy elromlani? 

Link to comment
Megosztás:

9 perce, tuskes írta:

Benzinpumpa megy akkor is, ha nem forgatja az önindítót. 

 

Tehát akkor ennek a kis biszbasznak a csatiját kontaktsprézzem, plusz ha már arra járok, további bontással az önindítóét is, és lehet csak az a baja? Gondolom ez nem annyira tud csak úgy elromlani? 

Szokott olyan lenni hogy az önindítónál a behúzótekercs megszorul, nem húz be így nem kezdi el forgatni is, mert magát a forgató motort indító "kapcsoló" az önindító hátuljában van. Ilyenkor többnyire egy kis kocogatással életre kel. A tünet az hogy gyújtás van, visszajelzők égnek, de továbbfordítva a kulcsot semmi nem történik. A végleges megoldás az önindító takarítása. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Szokott olyan lenni hogy az önindítónál a behúzótekercs megszorul, nem húz be így nem kezdi el forgatni is, mert magát a forgató motort indító "kapcsoló" az önindító hátuljában van. Ilyenkor többnyire egy kis kocogatással életre kel. A tünet az hogy gyújtás van, visszajelzők égnek, de továbbfordítva a kulcsot semmi nem történik. A végleges megoldás az önindító takarítása. 

Értem. Mivel lehet ezt tisztítani, nyomjam tele féktisztítóval, majd azután kontakt spray-vel? 

Link to comment
Megosztás:

16 órája, zotya975 írta:

 

Nem úgy van hogy az imo a benzinpumpát blokkolja, tehát forgat, csak nem kap üzemanyagot? Az indítómotor kábelei ( a behúzótekercsé is) elég vastag kábelek, nagy itt az áramfelvétel, nem hiszem hogy ez meg van szakítva akármivel is, max relézve. 

Én úgy tudom, hogy az immo a gyújtást blokkolja...

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Róóóbi írta:

Szét kell szedni, és elpucolni. Az a leghatásosabb. Féktisztító, vagy egyéb oldószer. Kontaktspray nem oda való, és nem, a WD40 nem az. :-)

Nem tudtam hogy szétszedhető, de így ok. Tisztítást mindenképpen csak féktisztítóval gondoltam, WD40-el max ajtó nyikorgást orvosolok. :) A jó az egészben az, hogy mostanában inkább csak szétfelé megy az autó, valahogy idő nincs az összerakásra is. :cry: 

 

46 perce, pszilaj írta:

Én úgy tudom, hogy az immo a gyújtást blokkolja...

Szerintem is gyújtást, mert mint írtam, a benzinpumpa megy olyankor, csak nem teker.  

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.