Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

36 perce, gyuros írta:

Valószínűleg most elég "hülyének" fogok látszani de nem tudom külső szemrevételezéssel mi a külömbség.
Ezáltal nem tudom megnézni sem. :-)  Talán segít a látképemen hogy csináltam már teljes motorgenerált és elektromos átépítéseket is egyedül de a lényeg hogy én sem tudhatok mindent! :)
Közben össze néztem az astra fékrásegítőt és főfékét a vectráéval és egy az egyben át lehet rakni az astrába (felfogatási pontok meg a rúd ami bemegy a fékpedálhoz) persze fékcső elosztó kell hozzá.
Nem tudom mivel lenne esetleg jobb azzal a hatásfok.?

A motor vákumát használja az emberi izomerő kisegítésére, a dupla rásegítőnek jobb a hatásfoka, így fékezéskor erősebb pedál nyomást produkál. Amúgy ha kíváncsi vagy hogy a jelenlegi gumikkal-fékkel mit tud az autó akkor kis sebességnél forgalommentes száraz-széles úton próbálj meg bal lábbal fékezni. Meg fogsz lepődni. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, gyuros írta:

Valószínűleg most elég "hülyének" fogok látszani de nem tudom külső szemrevételezéssel mi a külömbség.
Ezáltal nem tudom megnézni sem. :-)  Talán segít a látképemen hogy csináltam már teljes motorgenerált és elektromos átépítéseket is egyedül de a lényeg hogy én sem tudhatok mindent! :)
Közben össze néztem az astra fékrásegítőt és főfékét a vectráéval és egy az egyben át lehet rakni az astrába (felfogatási pontok meg a rúd ami bemegy a fékpedálhoz) persze fékcső elosztó kell hozzá.
Nem tudom mivel lenne esetleg jobb azzal a hatásfok.?

 http://lmgtfy.com/?t=i&q=Dupla+devander

 

 

A sima kisebb

Link to comment
Megosztás:

Estét!

Nagyvonalakban mik kellenek BC-hez? Maga a MID, BC-s bajuszkapcsoló, szintjelzős tágulási tartály kupak, hőfokjeladó,  meg még mi? MID csatlakozója is más?

Másik: 5 ajtós e.ablak első mechanikái jók-e 3 ajtósba?

Szerk.: motortéri kábelköteg különbözik vagy külön rész-köteget kell neki kiépíteni?

Módosítva : Róóóbi
Link to comment
Megosztás:

3 perce, Róóóbi írta:

Estét!

Nagyvonalakban mik kellenek BC-hez? Maga a MID, BC-s bajuszkapcsoló, szintjelzős tágulási tartály kupak, hőfokjeladó,  meg még mi? MID csatlakozója is más?

Másik: 5 ajtós e.ablak első mechanikái jók-e 3 ajtósba?

Ha be akarod kötni azt a funkciót is hogy jelezze a kiégett izzókat akkor kell még egy doboz. http://www.opelforum.hu/topic/1796-gyári-board-computer-fedélzeti-számítógép/

Úgy tudom nem jó mert más a karok hossza. 

Link to comment
Megosztás:

14 perce, zotya975 írta:

Ha be akarod kötni azt a funkciót is hogy jelezze a kiégett izzókat akkor kell még egy doboz. http://www.opelforum.hu/topic/1796-gyári-board-computer-fedélzeti-számítógép/

BC doboz, tiszta sor. Olajszint jeladó is kell neki? Meg az ablakmosó szintjeladónak csak fúrok egy lyukat és bedugom?  Van egy olyan érzésem a kábelköteggel is lesznek eltérések... 

Nyilván a csatlakozókat is össze kell szedni, sebességjel megvan teszteltem a mostani TID-en. Aussentemperatur is okés.

16 perce, zotya975 írta:

Úgy tudom nem jó mert más a karok hossza. 

Akkor ezt buktam. Még cabrio-ét láttam de az megint másik lesz...

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Róóóbi írta:

BC doboz, tiszta sor. Olajszint jeladó is kell neki? Meg az ablakmosó szintjeladónak csak fúrok egy lyukat és bedugom?  Van egy olyan érzésem a kábelköteggel is lesznek eltérések... 

Nyilván a csatlakozókat is össze kell szedni, sebességjel megvan teszteltem a mostani TID-en. Aussentemperatur is okés.

Akkor ezt buktam. Még cabrio-ét láttam de az megint másik lesz...

Olajszint jeladó, hát azt passzolom. Az ablakmosó tartálynak hátul van szintérzékelője, ami BC-hez kell, tehát jó az ha fúrsz egy lyukat és szivárgás mentesen beleteszed. A kiegyenlítő tartálynak meg ugye a kupakja szintérzékelős. 

Más: ugye a corsába és az astrába szerelt c14se ugyan az, tehát ha átrakom azt az "egybe a 4" injektor csatit az úgy passzolni fog? Mert az jobban tetszik mint a fő kábelkorbácsról lelógó külön csatik.  Meg alapból abból jön ki a hőfok jeladó a holtpont jeladó csatija meg a testkábelek. 

2677493-20171022-8py9jl.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 
Az alábbi a gondon,  F-astrám, Hengerenkénti injektoros, és a következő a porblémám vele. Hideg motornál 1. néha sokára kapja és és indulbe , 2. nem kap benyát vagy keveset az egyik henger azért egyenletlenül jár, legalábbis az egyenletlen járásból ítélve. Na már most Én arra tudok gondolni hogy az 1. re az lehet hogy elengedi a nyomást és vissza folyik a benzin és idő kell míg fel teremeli, nem tudok ez így lehet séges-e . Illetve Meleg motornál egyáltalán nincs ilyen. Az ilyen egyenletlen járást kb 10-30mp ig csinálja . Én igazából az AC pumpára gyanakszom, csak hát lutrira nem szivesen adok ki kb 25 e ret (fél áron Bosch). "Ismeretlen " gyártótól meg a kb 10-15 e pumpáknál (pl Mapco) nem tudom nem-e csak pénz kidobás lenne-e.  Szóval tippeket várnék hogy esetleg szerintetek mi lehet , illetve van-e olyan mérés vagy művelet amit akár itthon is meg tudok csinálni ?Ja igen még annyit hogy a motor kód (C16SE) AC pumpa relé cserélve .Próbálta már injektorokhoz kontakt spray-el befújni (ha nem muszáj nem vinném szerelőhöz, valamiért nem bízok meg bennük ).

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

...Más: ugye a corsába és az astrába szerelt c14se ugyan az, tehát ha átrakom azt az "egybe a 4" injektor csatit az úgy passzolni fog? Mert az jobban tetszik mint a fő kábelkorbácsról lelógó külön csatik.  Meg alapból abból jön ki a hőfok jeladó a holtpont jeladó csatija meg a testkábelek. 

 

Egyforma a szívócső, így az injektor távolság is. Passzolni fog. :wink:

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Barret írta:

Sziasztok 
Az alábbi a gondon,  F-astrám, Hengerenkénti injektoros, és a következő a porblémám vele. Hideg motornál 1. néha sokára kapja és és indulbe , 2. nem kap benyát vagy keveset az egyik henger azért egyenletlenül jár, legalábbis az egyenletlen járásból ítélve. Na már most Én arra tudok gondolni hogy az 1. re az lehet hogy elengedi a nyomást és vissza folyik a benzin és idő kell míg fel teremeli, nem tudok ez így lehet séges-e . Illetve Meleg motornál egyáltalán nincs ilyen. Az ilyen egyenletlen járást kb 10-30mp ig csinálja . Én igazából az AC pumpára gyanakszom, csak hát lutrira nem szivesen adok ki kb 25 e ret (fél áron Bosch). "Ismeretlen " gyártótól meg a kb 10-15 e pumpáknál (pl Mapco) nem tudom nem-e csak pénz kidobás lenne-e.  Szóval tippeket várnék hogy esetleg szerintetek mi lehet , illetve van-e olyan mérés vagy művelet amit akár itthon is meg tudok csinálni ?Ja igen még annyit hogy a motor kód (C16SE) AC pumpa relé cserélve .Próbálta már injektorokhoz kontakt spray-el befújni (ha nem muszáj nem vinném szerelőhöz, valamiért nem bízok meg bennük ).

Az injektor hídon van egy szelep pont úgy néz ki mint ami a keréknél van. Ott lehet benzinnyomást mérni, illetve hosszabb állás után is spriccelni kell ott a benzinnek, nyilván azért nem kell elúsztatni a motorteret. Ha már kicserélted a relét tudod hol van, a 30-87-es pineket összekötve az aljzatban azonnal indul a pumpa. Tehát: hosszabb állás után kiveszed az AC-relét, fogsz egy U alakúra meghajtott drótot és bedugod az aljzatba a 30-87-es pineket összekötve , ekkor gyujtás nélkül is hallani fogod hogy a pumpa elindul hátul a tankba. Vársz mondjuk 5 másodpercet, ennyi idő alatt tuti feltermeli a nyomást. Majd kiveszed a drótot, visszateszed a relét és a szokásos módon indítod az autót. Ha most indul gond nélkül akkor jó volt  a megérzésed visszaengedi a nyomást a rendszer. 

10 órája, Tiu írta:

Egyforma a szívócső, így az injektor távolság is. Passzolni fog. :wink:

Kösz, most utólag belegondolva itt van még az asztalon minden, összecsavarozom a dolgokat, és kényelmesen megcsinálom a kábelkorbácsot az asztalon úgy hogy már minden csatit a helyére dugok, így jók lesznek a kábelhosszok. Hasított gégecsövet akarok még venni, akkor már kicserélem újra azt is. 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 22. at 22:50, Barret írta:

Sziasztok 
Az alábbi a gondon,  F-astrám, Hengerenkénti injektoros, és a következő a porblémám vele. Hideg motornál 1. néha sokára kapja és és indulbe , 2. nem kap benyát vagy keveset az egyik henger azért egyenletlenül jár, legalábbis az egyenletlen járásból ítélve. Na már most Én arra tudok gondolni hogy az 1. re az lehet hogy elengedi a nyomást és vissza folyik a benzin és idő kell míg fel teremeli, nem tudok ez így lehet séges-e . Illetve Meleg motornál egyáltalán nincs ilyen. Az ilyen egyenletlen járást kb 10-30mp ig csinálja . Én igazából az AC pumpára gyanakszom, csak hát lutrira nem szivesen adok ki kb 25 e ret (fél áron Bosch). "Ismeretlen " gyártótól meg a kb 10-15 e pumpáknál (pl Mapco) nem tudom nem-e csak pénz kidobás lenne-e.  Szóval tippeket várnék hogy esetleg szerintetek mi lehet , illetve van-e olyan mérés vagy művelet amit akár itthon is meg tudok csinálni ?Ja igen még annyit hogy a motor kód (C16SE) AC pumpa relé cserélve .Próbálta már injektorokhoz kontakt spray-el befújni (ha nem muszáj nem vinném szerelőhöz, valamiért nem bízok meg bennük ).

Motorhőfok jeladót megnézném/cserélném a helyedben. Trafó alatt, 2 vezetékes.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Kispotter írta:

Sziasztok! Adott egy 96-os f astra gyári elektromos ablakos elől és gyári központis. Ezekbe gyárilag mindben bennevan a kulcsos ablakfelhúzás vagy nem? 

Úgy rémlik nem, ehhez van még valami kis dobozka a szerkezeten, vagy az a becsípődés gátló? Daykillert keresd meg mondjuk. 

Link to comment
Megosztás:

21 órája, Kispotter írta:

Sziasztok! Adott egy 96-os f astra gyári elektromos ablakos elől és gyári központis. Ezekbe gyárilag mindben bennevan a kulcsos ablakfelhúzás vagy nem? 

Ha komfortos minden ablak, (tehát nem kell nyomni, hanem fel-lemegy magától) akkor igen.

Link to comment
Megosztás:

7 perce, Barret írta:

Amikor vettem a kocsit a csávó azt mondta h cserélte kb 1.5 éve van meg a kocsi .Amúgy majd meg nézem, nem tudom azon nem igazán tudok mérni mi ? Az üzem anyag nem folyik vissza , most már csak üzem anyag nyomásra vagyok kiváncsi .

De tudsz:

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

Lehúzod induláskor a csatiját, megméred, a hőfok alapján kikeresed kábé mennyinek kéne lennie, mész vele , aztán ha megállsz akkor is megméred azt meg veszed kábé 90Foknak, üzemi hőmérsékletnek. 

Nyomást sajna otthon műszer nélkül nem lehet mérni, csak az injektor hídon található szelep segítségével órával. 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, zotya975 írta:

De tudsz:

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

Lehúzod induláskor a csatiját, megméred, a hőfok alapján kikeresed kábé mennyinek kéne lennie, mész vele , aztán ha megállsz akkor is megméred azt meg veszed kábé 90Foknak, üzemi hőmérsékletnek. 

Nyomást sajna otthon műszer nélkül nem lehet mérni, csak az injektor hídon található szelep segítségével órával. 

Köszi szépen meg is mérem majd

Link to comment
Megosztás:

39 perce, zotya975 írta:

De tudsz:

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

Lehúzod induláskor a csatiját, megméred, a hőfok alapján kikeresed kábé mennyinek kéne lennie, mész vele , aztán ha megállsz akkor is megméred azt meg veszed kábé 90Foknak, üzemi hőmérsékletnek. 

Nyomást sajna otthon műszer nélkül nem lehet mérni, csak az injektor hídon található szelep segítségével órával. 

Na egyelőre meg mértem kb langyos, üzem meleg, és üzemitől kicsit feljebb  lévő hőmérsékleten a tendenciát követi , majd mérek egyet hidegen is hnap. Szóval Üzem anyag elvileg nem folyik vissza, ez a jeladó úgy tűnik jó. Annyi hogy ez az egyenletlen járást csinálja egyre gyakrabban és egyre melegebb motornál(mostpl kb 60°C nál is így járt egy picit). Próbálok intézni egy nyomás mérést is . Hát remélem hamarosan meg lesz a baja .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.