Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
13 órája, Bundee írta:

Képtelenség hogy így kopogjon. Határozott csilingelő hangja van, leginkább enyhe gázadásra közepes fordulaton. Ha legalább feleannyi 98-100as benyat tankol a 95-re már át lehet fordítani.

Hát lehet, szerintem én még sosem fordítottam át.:confused:

Elküldve
34 perce, zotya975 írta:

Hát lehet, szerintem én még sosem fordítottam át.:confused:

Neked amúgyis mindegy, mert csak 91-95 közt tudod váltani, 95-nél rosszabb benzint meg egy ideje nem árulnak. Ha átállítod 91-re, max gyengébb lesz de kárt nem okoz a motorban (nem ad akkora előgyújtást) ;)

Korábban azzal trükköztem, hogy a 91-es jellegmezőt állítottam be a 95-ös benzin kopogáshatáráig és benzinen 91, gázon 95-ös állásban használtam, annak ugyanis jobb a kopogástűrése, érezhetően jobban ment.

NZ motorokon egyszerűen az alaplap forgatásán val is lehet ide-oda tologatni a az alapelőgyújtást, de strobi nélkül nem ajánlott!

Elküldve
27 perce, Bundee írta:

Neked amúgyis mindegy, mert csak 91-95 közt tudod váltani, 95-nél rosszabb benzint meg egy ideje nem árulnak. Ha átállítod 91-re, max gyengébb lesz de kárt nem okoz a motorban (nem ad akkora előgyújtást) ;)

Korábban azzal trükköztem, hogy a 91-es jellegmezőt állítottam be a 95-ös benzin kopogáshatáráig és benzinen 91, gázon 95-ös állásban használtam, annak ugyanis jobb a kopogástűrése, érezhetően jobban ment.

NZ motorokon egyszerűen az alaplap forgatásán val is lehet ide-oda tologatni a az alapelőgyújtást, de strobi nélkül nem ajánlott!

Legutóbb belőttük stroboszkóppal a gyújtást, nem is forgatom, de érdekes hogy annak ellenére hogy a valóságban a c16se-n 95-98-as kóddugasz van a rajzon ott is 91-95-öset írnak. :huh:

Elküldve
6 órája, zotya975 írta:

Legutóbb belőttük stroboszkóppal a gyújtást, nem is forgatom, de érdekes hogy annak ellenére hogy a valóságban a c16se-n 95-98-as kóddugasz van a rajzon ott is 91-95-öset írnak. :huh:

Elírás szerintem. A nagyobb sűrítés miatt indokolt lehet a 98-as bele.

Elküldve

Elindult kb 6 hét tespedés után. Az ecut fedő műanyagokat kibontottam előzőleg megrángattam , de akkor nem lett jobb. Most az elosztónál kicsit b*zeráltam, meg az előgyújtáson állítottam, ill 2 kábelt megcseréltem 1324,<->1342 sorrendekre. 

Erre beröffent és átvittem lábon a szerelőhöz. Igaz közben nem nagyon volt alapjárat.

Elküldve
17 órája, webshark írta:

Elindult kb 6 hét tespedés után. Az ecut fedő műanyagokat kibontottam előzőleg megrángattam , de akkor nem lett jobb. Most az elosztónál kicsit b*zeráltam, meg az előgyújtáson állítottam, ill 2 kábelt megcseréltem 1324,<->1342 sorrendekre. 

Erre beröffent és átvittem lábon a szerelőhöz. Igaz közben nem nagyon volt alapjárat.

Na kíváncsi leszek mi lesz az alapgond....

Elküldve (edited)

A benzinellátás, mert utána megint nem indult. Lehetőségek:

Relé (cserélve)

Pumpa (kb 4 éves),előszűrő- dugulás?

Csövek dugulása, szürő megtelt,

Injektor (kiszedtem de nem láttam szennyezettnek, másikkal nem próbáltam)

+ ezernyi helyen lehet kontakt hiba. 

Módosítva : webshark
Apróság
Elküldve
4 órája, webshark írta:

A benzinellátás, mert utána megint nem indult. Lehetőségek:

Relé (cserélve)

Pumpa (kb 4 éves),előszűrő- dugulás?

Csövek dugulása, szürő megtelt,

Injektor (kiszedtem de nem láttam szennyezettnek, másikkal nem próbáltam)

+ ezernyi helyen lehet kontakt hiba. 

Levett injektorház fedélnél látni kellene ahogy beporlaszt. Akkor ugye jár a pumpa a relé és az injektor is jó. Igaz ebből még nem tudni a nyomást. 

Elküldve
5 órája, zotya975 írta:

Levett injektorház fedélnél látni kellene ahogy beporlaszt. Akkor ugye jár a pumpa a relé és az injektor is jó. Igaz ebből még nem tudni a nyomást

...vagy a szállított mennyiséget.

Elküldve
7 órája, wookie írta:

...vagy a szállított mennyiséget.

Azt sem, de ha keveset hoz, akkor még pölö alapjáraton el kéne ketyeregnie. Meg ugye ezt egy flakonnal lehet mérni. 

Elküldve

Szombaton el akartam hozni, de sajnos neki sem indult akkor.

Pumpát cserélt és többször kipróbálta mindkettővel is, erre amikor mentem érte, megint nem volt meg a nyomás. 

Velem együtt felemelte,én meg adtam neki gyújtást indítást ő meg kocogtatta. Odáig jutottunk, hogy ő is  levette a fojtószelepház burkolatát, injektort kiszedte- aztán hol telenyomta a torkot benyával hol nem ( ami neki volt kéznél bontott, nem adott egy cseppet sem)

Ő is azt mondja, összetett.

Most az ecu" a levegőben lóg". ( mondjuk én bontottam le a a burkolatot róla)

Elküldve
2 órája, webshark írta:

Szombaton el akartam hozni, de sajnos neki sem indult akkor.

Pumpát cserélt és többször kipróbálta mindkettővel is, erre amikor mentem érte, megint nem volt meg a nyomás. 

Velem együtt felemelte,én meg adtam neki gyújtást indítást ő meg kocogtatta. Odáig jutottunk, hogy ő is  levette a fojtószelepház burkolatát, injektort kiszedte- aztán hol telenyomta a torkot benyával hol nem ( ami neki volt kéznél bontott, nem adott egy cseppet sem)

Ő is azt mondja, összetett.

Most az ecu" a levegőben lóg". ( mondjuk én bontottam le a a burkolatot róla)

Lehet nem is a pumpával injektorral van gond hanem a nyomásszabályzóval. Próbaképpen össze kéne nyomni érzéssel a visszafolyó ágat valahol, kicsit megemelni a nyomást. Ugye a nyomásszabályzó az injektor szelep után van ha az nem működik akkor fojtás nélkül jut vissza  benya a tankban nincs különösebb nyomása így nem is porlaszt be. 

Elküldve
21 órája, zotya975 írta:

Lehet nem is a pumpával injektorral van gond hanem a nyomásszabályzóval. Próbaképpen össze kéne nyomni érzéssel a visszafolyó ágat valahol, kicsit megemelni a nyomást. Ugye a nyomásszabályzó az injektor szelep után van ha az nem működik akkor fojtás nélkül jut vissza  benya a tankban nincs különösebb nyomása így nem is porlaszt be. 

Nem tudom. Nem értem. Van egy sematikus rajzod?

Az utolsó állás szerint a nyomásmérő rá volt kötve,  és nem volt benya

Na most ilyenkor sorba van kötve ? -  pumpa ->bejövő ág->mérőműszer -> folytószelepház->injektor

Vagy a csővégen a mérő, mint a keréknyomás mérő úgy van?

 

Elküldve
50 perce, webshark írta:

Nem tudom. Nem értem. Van egy sematikus rajzod?

Az utolsó állás szerint a nyomásmérő rá volt kötve,  és nem volt benya

Na most ilyenkor sorba van kötve ? -  pumpa ->bejövő ág->mérőműszer -> folytószelepház->injektor

Vagy a csővégen a mérő, mint a keréknyomás mérő úgy van?

 

Hát ábrám nincs, de a benzin útja: tank-pumpa-szűrő-odafolyó ág-injektor -nyomásszabályzó-visszafolyó ág-tank. A nyomásszabályzó sima rugós-membrános mechanikus. Mintha egy egy csapra rákötött slagba beépítenék egy csapot amit részben elzárnál ezért a slagban nőne a nyomás és itt porlaszt be az injektor. Mivel nálunk nincs szelep amire dughatnád a műszert mint az injektor hídnál ezért egy T-idomot kell bekötni az odafolyó ágba és ott tudsz nyomást mérni.  http://img.index.hu/imgfrm/3/4/2/9/BIG_0002423429.jpg 

Ez annyira egyszerű motor, itt valami banális hiba lesz szerintem. Nem lettek lekötve az injektorról a csövek, ha igen jól lettek visszaszerelve?  Én jártam már úgy hogy elektromos tükör szerelés után próbaúton leállt a kocsi se kép se hang, aztán rájöttünk hogy nem húztuk meg az akkusaru csavarját és lerázkódott.:-)

 

  • Köszi! 1
Elküldve

 

On 2017. 09. 03. at 20:32, zotya975 írta:
13 órája, zotya975 írta:

Hát ábrám nincs, de a benzin útja: tank-pumpa-szűrő-odafolyó ág-injektor -nyomásszabályzó-visszafolyó ág-tank. A nyomásszabályzó sima rugós-membrános mechanikus. Mintha egy egy csapra rákötött slagba beépítenék egy csapot amit részben elzárnál ezért a slagban nőne a nyomás és itt porlaszt be az injektor. Mivel nálunk nincs szelep amire dughatnád a műszert mint az injektor hídnál ezért egy T-idomot kell bekötni az odafolyó ágba és ott tudsz nyomást mérni.  http://img.index.hu/imgfrm/3/4/2/9/BIG_0002423429.jpg 

Ez annyira egyszerű motor, itt valami banális hiba lesz szerintem. Nem lettek lekötve az injektorról a csövek, ha igen jól lettek visszaszerelve?  Én jártam már úgy hogy elektromos tükör szerelés után próbaúton leállt a kocsi se kép se hang, aztán rájöttünk hogy nem húztuk meg az akkusaru csavarját és lerázkódott.:-)

 

 

Nem tudom. Nem hinném hogy felcserélte volna őket. De nincs kizárva.

És a pumpánál nem lehet sorrendet téveszteni? Vagy máshol?

Annyit azért tudok, hogy az injektor tömítésre gyanakszik az öreg(alászorult  a fejnek/háznak), vagy magára a fejre.

 

Az akkusaru lerázódás nálam is volt párszor, de van 10 es kulcs kéznél

Elküldve

 

6 órája, webshark írta:

 

 

Nem tudom. Nem hinném hogy felcserélte volna őket. De nincs kizárva.

És a pumpánál nem lehet sorrendet téveszteni? Vagy máshol?

Annyit azért tudok, hogy az injektor tömítésre gyanakszik az öreg(alászorult  a fejnek/háznak), vagy magára a fejre.

 

Az akkusaru lerázódás nálam is volt párszor, de van 10 es kulcs kéznél

Pumpánál szerintem nem, ott ugye alapból az odafolyó ágon van a szűrő a kerék előtt és az adja hogy melyik csövön van a pumpa. Injektor alsó tömítésnél nekem olyan volt hogy odacsíptem, és becsöpögött de annyira hogy fuldoklott a benzinben.  10-es kulcs ott van nekem középen a kardánboxnál, elektromos tűz esetére. Kicsit fóbiás vagyok. :-)

Az injektornál viszont szerintem simán felcserélhető a két cső, mert kábé egyforma hosszúak, két sárga pötty:

2660931-20171004-wlBPmJ.jpg

  • Like 1
Elküldve

Üdv mindenkinek.
Érdekes jelenséggel küzdök.
Adott egy 2001-es astra X14NZ motorral.  A probléma a belső világítással van. Hiába nyitom bármelyik ajtót nem mükszik.
A műszerfalon a fűtés állítójinál sem megy a világítás. A műszerfal többi részén viszont igen ( műszeregység, és a dátum idő hőfok kijelzőn)
Biztosítékok mind jó és nem is hiányzik. Most ideiglenesen van megoldva hogy a vezető ajtó legalább kapcsolja a lámpát.
A csomagtér világítás rendesen működik.
Mi lehet ezzel a probléma??   Valami vicceskedik velem.    Májusban vettük a kocsit de akkor nem vettük észre ezt a problémát.. Lebontva műanyag elemeket látszólag a vezetékekkel sincs gond.
Valakinek ötlete?

Elküldve
1 óra, gyuros írta:

Üdv mindenkinek.
Érdekes jelenséggel küzdök.
Adott egy 2001-es astra X14NZ motorral.  A probléma a belső világítással van. Hiába nyitom bármelyik ajtót nem mükszik.
A műszerfalon a fűtés állítójinál sem megy a világítás. A műszerfal többi részén viszont igen ( műszeregység, és a dátum idő hőfok kijelzőn)
Biztosítékok mind jó és nem is hiányzik. Most ideiglenesen van megoldva hogy a vezető ajtó legalább kapcsolja a lámpát.
A csomagtér világítás rendesen működik.
Mi lehet ezzel a probléma??   Valami vicceskedik velem.    Májusban vettük a kocsit de akkor nem vettük észre ezt a problémát.. Lebontva műanyag elemeket látszólag a vezetékekkel sincs gond.
Valakinek ötlete?

Nézd át még egyszer a biztiket, különösen az F7-eset. Van hogy első ránézésre nem látszik kiolvadtnak. 

Elküldve
6 órája, zotya975 írta:

 

Pumpánál szerintem nem, ott ugye alapból az odafolyó ágon van a szűrő a kerék előtt és az adja hogy melyik csövön van a pumpa. Injektor alsó tömítésnél nekem olyan volt hogy odacsíptem, és becsöpögött de annyira hogy fuldoklott a benzinben.  10-es kulcs ott van nekem középen a kardánboxnál, elektromos tűz esetére. Kicsit fóbiás vagyok. :-)

Az injektornál viszont szerintem simán felcserélhető a két cső, mert kábé egyforma hosszúak, két sárga pötty:

2660931-20171004-wlBPmJ.jpg

Neked is kell egy poroltó (a matizomban ott figyel két kicsi 1 vagy 2 kgos)

A balabbik az a bemenő, a tűzfal felé néző az pedig a visszamenő ág?

A nyilak mit jelölnek?

Elküldve
1 óra, zotya975 írta:

Nézd át még egyszer a biztiket, különösen az F7-eset. Van hogy első ránézésre nem látszik kiolvadtnak. 

Ha van azonos értékű, akkor cseréld meg, (nekem is már volt olyan hogy a jó volt ránézésre és kuka volt.)

Elküldve
1 óra, webshark írta:

Neked is kell egy poroltó (a matizomban ott figyel két kicsi 1 vagy 2 kgos)

A balabbik az a bemenő, a tűzfal felé néző az pedig a visszamenő ág?

A nyilak mit jelölnek?

Van poroltó, egy kilós a csomitartóban. Hát most meg nem mondom innen melyik ág melyik, ha végig követem a kocsi alján akkor már tudom. A nyilak......valakinek a vákumcsöveket mutogattam régebben.

  • Haha 1
Elküldve

Sajnos még mindíg nemjó a világítás. Cserélgetem biztiket. Nemjőtt be. Valamejik nap kibontotam a fűtéskapcsolós részt de nem láttam hibát.

Esetleg más ötlet?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.