Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

1. Szeretnék a 94-es opel astra caravanomba előre ködlámpát bekötni, csak sajnos nincsen bent a helye a lökhárítón. Ugyanúgy kivághatom attól a lökhárítót. 

2. Szeretnék bekötni nappali menetfényt is. Lehetséges lenne bekötni?

3. A hátsó ködlámpának a kapcsolója be van kötve és ha bekapcsolom, akkor a műszerfalon visszajelez, de viszont nincsen bent neki relé, illetve szerintem bekábelezve sincsen. Szeretném bekábelezni. Tudnál küldeni valami rajzot?

4. Elektromos ablakemelőt, illetve központizárat is szeretnek belerakni az autóba. Tudnál ajánlani valami jót? A csomagtér ajtót és a benzintankot is szeretném le centrálzárazni.

5. Beázik a hátsó lámpám. Mivel tudom ezt megakadályozni?

6. Hogyan tudom kiemelni a biztosítékdobozt?

7. Fényszórómagasság állítót szeretnék bekötni, a csatlakozó az be van kötve. Csak nem tudom, hogy ha rádugom, akkor kell-e még valamit csinálnom.

 

1994-es Opel Astra Caravan 1.6, C16NZ

Link to comment
Megosztás:

2 órája, adamoka15 írta:

1. Szeretnék a 94-es opel astra caravanomba előre ködlámpát bekötni, csak sajnos nincsen bent a helye a lökhárítón. Ugyanúgy kivághatom attól a lökhárítót. 

2. Szeretnék bekötni nappali menetfényt is. Lehetséges lenne bekötni?

3. A hátsó ködlámpának a kapcsolója be van kötve és ha bekapcsolom, akkor a műszerfalon visszajelez, de viszont nincsen bent neki relé, illetve szerintem bekábelezve sincsen. Szeretném bekábelezni. Tudnál küldeni valami rajzot?

4. Elektromos ablakemelőt, illetve központizárat is szeretnek belerakni az autóba. Tudnál ajánlani valami jót? A csomagtér ajtót és a benzintankot is szeretném le centrálzárazni.

5. Beázik a hátsó lámpám. Mivel tudom ezt megakadályozni?

6. Hogyan tudom kiemelni a biztosítékdobozt?

7. Fényszórómagasság állítót szeretnék bekötni, a csatlakozó az be van kötve. Csak nem tudom, hogy ha rádugom, akkor kell-e még valamit csinálnom.

 

1994-es Opel Astra Caravan 1.6, C16NZ

1. Ki lehet vágni, a hátoldalán látszik hogy hol kell, de kisebbet kell vágni ennél, mert akkor hézag marad, aztán amikor beilleszted a lámpát finomítani kell.

2. Lehetséges , a motortérben legközelebb a váltónál a tolatólámpa kapcsolónál találsz gyujtásra kapcsolt tápot, ez kapcsolhatja majd ezt is.

3. Gyárilag nincs bent relé, ha csak a hátsót szerelték be, akkor van relézve ha elől-hátul kapott ködöst a gyárban. 

4. Elektromos ablakemelőt bontottat lehet venni, direkt f astrához valót, vagy univerzálisat amik az eredeti tekerő csonkját tekerik bowdennel. Központi zárnál ugyanez van, 4 ajtós szettek vannak már párezerért is, de távírányító nélkül. ( engem nem érdekelt a távirányító ezért ilyet vettem. ) A csomagtér ajtóhoz másfajta zármotor kell, és a tankajtóhoz is, ezeket direkt így kell keresni. 

5. Leveszed, megnézed a gumi tömítést letakarítod, nyomsz alá szilót, visszarakod.

6. Sajna sehogy, elég rövidek mögötte a kábelek. Ha kiszeded a fűtés csöveket,akkor kissé jobban ki lehet fordítani, de visszatenni a csöveket eléggé agyhalál.

7. Ebben nem vagyok biztos, de a 94-esben jó eséllyel ki van építve csak rádugod a motorokat és a kapcsolót aztán szerintem működni fog. Nekem csak kapcsoló van hozzá, mert valahol bontóztam és betettem, ott volt a csati aljzat a takaró mögött, de a lámpán nem állítható. A tekerőket nézd meg a lámpa hátuljában, típustól függ, hogy csak ki kell szedni és beteszed helyére a motorosat vagy lámpát kell cserélned. Rajzom csak ez van: http://www.skandiasauna.de/opel/astra/

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 05. at 15:19, zotya975 írta:

Ha lehúzod a kapcsoló hátuljáról a csatit kipróbálhatod egy darab dróttal a színeket figyelve kapcsolgatni az egyes fokozatokat. Ugye a feketén jön gyújtáson a táp és az 1-2-3-4 fokozathoz a Kék-zöld-sárga-szürke megy tovább a motor felé ahogy éppen kapcsolod. Egy vastagabb drótot dugsz a feketébe és sorban hozzá tudod érinteni az adott színhez. Ha mindegyik működik így akkor a kapcsoló a rossz. Ugye  vastag kábelt látsz ( a 4. direkt fokozat már 4 milis) látsz és nagy áram folyik szóval ne sokáig teszteld, elég pár pillanatra. 

2579495-20170705-TyPNQc.jpg

Szereztem egy másik kapcsolót kompletten kicseréltem, de semmi változás, ugyanúgy 1-2 fokozat megy, meg néha a 4-es is működik. Fogalmam sincs mi lehet akkor a baja...
Az egész középkonzol gyújtás ráadásakor világít, (tehát nem kell világítást kapcsolnom) ez így gondolom nem normális. Csak ugye megint az a kérdés mi és hol van átkötögetve... A szivargyújtónál levő izzót hogy tudom kicserélni?

Módosítva : Lackooo
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Lackooo írta:

Szereztem egy másik kapcsolót kompletten kicseréltem, de semmi változás, ugyanúgy 1-2 fokozat megy, meg néha a 4-es is működik. Fogalmam sincs mi lehet akkor a baja...
Az egész középkonzol gyújtás ráadásakor világít, (tehát nem kell világítást kapcsolnom) ez így gondolom nem normális. Csak ugye megint az a kérdés mi és hol van átkötögetve... A szivargyújtónál levő izzót hogy tudom kicserélni?

Akkor más nem marad mint maga az előtét ellenállás, esetleg kontakthiba egy csatinál. Az ellenállás a pollenszűrő alatt van ha beázik tud korrodállódni és a csatija is, nézd meg milyen állapotban van. Most nem esküszöm meg rá, ( éjszakás vagyok)de úgy rémlik gyújtása világítania is kell a középkonzolnak, tehát a rádió feletti kijelzőnek és a fűtésszabályzóknak. Reggel megnézem. A szivargyujtó izzót ki lehet cserélni az anyósoldali lábtérből felnyúlva, de csak akkor ha már tudod mi hol van. Egyszerűbb kivenni a kardánboxot, csavarok a lábtérben oldalt, a kézifék előtti dobozka alatt a kézifék előtt és a hátsó hamutartó alatt. A váltószoknyát megkell csippenteni hátul, és felhúzni aztán ráfordítható a karra és akkor nincs annyira útban. Felfelé-hátrafelé húzva kijön a box, nem is kell teljesen kivenni csak amig mögé nem látsz és ott van az izzó egy kis műanyag foglalatban a szivargyujtó oldalán ahova a csati van rádugva.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, adamoka15 írta:

1. Szeretnék a 94-es opel astra caravanomba előre ködlámpát bekötni, csak sajnos nincsen bent a helye a lökhárítón. Ugyanúgy kivághatom attól a lökhárítót. 

2. Szeretnék bekötni nappali menetfényt is. Lehetséges lenne bekötni?

3. A hátsó ködlámpának a kapcsolója be van kötve és ha bekapcsolom, akkor a műszerfalon visszajelez, de viszont nincsen bent neki relé, illetve szerintem bekábelezve sincsen. Szeretném bekábelezni. Tudnál küldeni valami rajzot?

4. Elektromos ablakemelőt, illetve központizárat is szeretnek belerakni az autóba. Tudnál ajánlani valami jót? A csomagtér ajtót és a benzintankot is szeretném le centrálzárazni.

5. Beázik a hátsó lámpám. Mivel tudom ezt megakadályozni?

6. Hogyan tudom kiemelni a biztosítékdobozt?

7. Fényszórómagasság állítót szeretnék bekötni, a csatlakozó az be van kötve. Csak nem tudom, hogy ha rádugom, akkor kell-e még valamit csinálnom.

 

1994-es Opel Astra Caravan 1.6, C16NZ

Hűha! Grandiózus tervek! Ezzel megduplázod a kocsi értékét... :)

De mint mindent,meg lehet csinálni...

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Akkor más nem marad mint maga az előtét ellenállás, esetleg kontakthiba egy csatinál. Az ellenállás a pollenszűrő alatt van ha beázik tud korrodállódni és a csatija is, nézd meg milyen állapotban van. Most nem esküszöm meg rá, ( éjszakás vagyok)de úgy rémlik gyújtása világítania is kell a középkonzolnak, tehát a rádió feletti kijelzőnek és a fűtésszabályzóknak. Reggel megnézem. A szivargyujtó izzót ki lehet cserélni az anyósoldali lábtérből felnyúlva, de csak akkor ha már tudod mi hol van. Egyszerűbb kivenni a kardánboxot, csavarok a lábtérben oldalt, a kézifék előtti dobozka alatt a kézifék előtt és a hátsó hamutartó alatt. A váltószoknyát megkell csippenteni hátul, és felhúzni aztán ráfordítható a karra és akkor nincs annyira útban. Felfelé-hátrafelé húzva kijön a box, nem is kell teljesen kivenni csak amig mögé nem látsz és ott van az izzó egy kis műanyag foglalatban a szivargyujtó oldalán ahova a csati van rádugva.

Fú hát nekem még nagyon "új" az autó, a pollenszűrőt sem tudom hol van... :D Olvasgattam már, hogy valahová télen szivacsot kell dugni talán arra felé... majd megtanulom. :D

Igen próbáltam a kardánboxot, ki is szedtem az első két csavart, láttam a két hátsót is a hamutartó alatt, de a középsőket nem találtam meg, szóval hagytam. :D Kiszedtem még a fényszóró állító kapcsolót, mert az sem világít, de abban valami kis izzó van beleforrasztva, ma a világításkapcsolót szedem szét (az sem világít), gondolom abban is az a kis izzó van. Olyat hol tudok szerezni? Ja, és az egyik ablakemelő kapcsolóm sem világít, abban tudok izzót cserélni?

Ja, és szereztem fordulatszámos óracsoportot occsón, már előtte megnéztem, a zöld kábel a 8-as pinnél gyárilag benne volt, szóval csak a kilométer számlálót kellett átbütykölnöm a régiből. Persze az sem volt egyszerű, mert naná, hogy az egyik tűs, a másik meg az a ráhúzós "izés", szóval a ahelyett, hogy kicserélhettem volna a két km órát egyben, szét kellett szednem, és a számláló fogaskerék szerkezetet át kellett berhelnem a másik helyére, de végül sikerült.

Módosítva : Lackooo
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Lackooo írta:

Fú hát nekem még nagyon "új" az autó, a pollenszűrőt sem tudom hol van... :D Olvasgattam már, hogy valahová télen szivacsot kell dugni talán arra felé... majd megtanulom. :D

Igen próbáltam a kardánboxot, ki is szedtem az első két csavart, láttam a két hátsót is a hamutartó alatt, de a középsőket nem találtam meg, szóval hagytam. :D Kiszedtem még a fényszóró állító kapcsolót, mert az sem világít, de abban valami kis izzó van beleforrasztva, ma a világításkapcsolót szedem szét (az sem világít), gondolom abban is az a kis izzó van. Olyat hol tudok szerezni? Ja, és az egyik ablakemelő kapcsolóm sem világít, abban tudok izzót cserélni?

Ja, és szereztem fordulatszámos óracsoportot occsón, már előtte megnéztem, a zöld kábel a 8-as pinnél gyárilag benne volt, szóval csak a kilométer számlálót kellett átbütykölnöm a régiből. Persze az sem volt egyszerű, mert naná, hogy az egyik tűs, a másik meg az a ráhúzós "izés", szóval a ahelyett, hogy kicserélhettem volna a két km órát egyben, szét kellett szednem, és a számláló fogaskerék szerkezetet át kellett berhelnem a másik helyére, de végül sikerült.

Izzót szerintem tudnak adni autósboltban. Főleg ha viszel mintát. De egy elleállás+led kombó is szépen tenné a dolgát... :)

 

 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Lackooo írta:

Fú hát nekem még nagyon "új" az autó, a pollenszűrőt sem tudom hol van... :D Olvasgattam már, hogy valahová télen szivacsot kell dugni talán arra felé... majd megtanulom. :D

Igen próbáltam a kardánboxot, ki is szedtem az első két csavart, láttam a két hátsót is a hamutartó alatt, de a középsőket nem találtam meg, szóval hagytam. :D Kiszedtem még a fényszóró állító kapcsolót, mert az sem világít, de abban valami kis izzó van beleforrasztva, ma a világításkapcsolót szedem szét (az sem világít), gondolom abban is az a kis izzó van. Olyat hol tudok szerezni? Ja, és az egyik ablakemelő kapcsolóm sem világít, abban tudok izzót cserélni?

Ja, és szereztem fordulatszámos óracsoportot occsón, már előtte megnéztem, a zöld kábel a 8-as pinnél gyárilag benne volt, szóval csak a kilométer számlálót kellett átbütykölnöm a régiből. Persze az sem volt egyszerű, mert naná, hogy az egyik tűs, a másik meg az a ráhúzós "izés", szóval a ahelyett, hogy kicserélhettem volna a két km órát egyben, szét kellett szednem, és a számláló fogaskerék szerkezetet át kellett berhelnem a másik helyére, de végül sikerült.

A motortérben van a szélvédő alatti maűnyag alatt. A gumicsíkot kell lehúzni a lemez éléről majd kivehető a takaró. A pollenszűrő alá benézel, ott lesz a zöld előtét ellenállás. Ennyire nem kell bontani, csak pont ilyen képem van:

2587742-20170714-AruJq8.jpg

 

26 perce, Lackooo írta:

A ledet miért nem lehet csak így simán beletenni az izzók helyére?

Az ablakemelő kapcsolónál alapból led van a többi helyre ha ledet akarsz tenni kell mellé sorosan egy 750Ohmos ellenállás, mert a led 3-5Voltról üzemel tönkreteszi az autó 12Voltos tápja.

2587747-20170714-dR6PzT.jpg

A gombot kell kipattintani kétoldalról középen mellényúlva vékony csavarhúzóval, elég nehéz anélkül hogy megkarcold. Forrasztani is körülményes ott bal oldalt látszik hogy hozzá is értem a pákával.

Link to comment
Megosztás:

27 perce, zotya975 írta:

A motortérben van a szélvédő alatti maűnyag alatt. A gumicsíkot kell lehúzni a lemez éléről majd kivehető a takaró. A pollenszűrő alá benézel, ott lesz a zöld előtét ellenállás. Ennyire nem kell bontani, csak pont ilyen képem van:

2587742-20170714-AruJq8.jpg

 

Az ablakemelő kapcsolónál alapból led van a többi helyre ha ledet akarsz tenni kell mellé sorosan egy 750Ohmos ellenállás, mert a led 3-5Voltról üzemel tönkreteszi az autó 12Voltos tápja.

2587747-20170714-dR6PzT.jpg

Uh bakker, hát azt hogy tudom onnan kibányászni? :D

A gombot kell kipattintani kétoldalról középen mellényúlva vékony csavarhúzóval, elég nehéz anélkül hogy megkarcold. Forrasztani is körülményes ott bal oldalt látszik hogy hozzá is értem a pákával.

Jaj ebbe ilyen a rizsszem izzónál is kisebb biszbasz izzó van? Olyat tudok venni valahol?

Módosítva : Lackooo
Link to comment
Megosztás:

17 perce, zotya975 írta:

Ez konkrétan 3 milis led, azt hiszem valami játékból vettem ki, de kapható boltban is. 

Okés, majd utána járok. Szóval hogy tudom kibányászni az ellenállást? :D

Jaj, ami még fontos lenne, most eszembe jutott, hogy hol és hogyan tudok kulcsot másolni? Az eredeti kulccsal lehet tanítani egy újat, vagy mindenképpen ott kell hagyni ezért súlyos ezreket valakinél? :)

Módosítva : Lackooo
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Lackooo írta:

Okés, majd utána járok. Szóval hogy tudom kibányászni az ellenállást? :D

Jaj, ami még fontos lenne, most eszembe jutott, hogy hol és hogyan tudok kulcsot másolni? Az eredeti kulccsal lehet tanítani egy újat, vagy mindenképpen ott kell hagyni ezért súlyos ezreket valakinél? :)

Tehát..felnyitod a motorháztetőt, leveszed a gumicsíkot a tűzfal lemez éléről, és kiveszed a felette található levélrács alá beillesztett műanyag takaró elemet. Ekkor látni fogod a pollenszűrőt ( vagy annak hiányát ha valaki régebben nem rakott bele) kiveszed, és a jobb első sarka alá látni fogod az odavezető kábeleket. Lehúzod hoszú csűrő fogóval, egyéb eszközzel a két test kábel sarút, majd kitekered a torx csavart és az egész a kábeleknél fogva finoman kihúzható. Homályos a kép, de azért látható.

2587822-20170714-ebgIhk.jpg

2587823-20170714-nK9Swo.jpg

Lehetőleg ne ejts be semmit a ventihez. Visszapakoláskor a műanyag takaró rendesen illeszkedjen a levélrács nútjába, mert itt tud beázni a pollenszűrő és tönkremenni ez az ellenállás.

Kulcsmásolás hát passz, nincs csippes kulcsom, ugye nincs immo az autóban. Vészmegoldásként azt szokták csinálni, hogy kiveszik a csippet a kulcsból odaragasztják az immo karika mellé a kormány burkolatra, és innentől kezdve bármilyen másolt kulccsal lehet indítani, persze megszűnik az értelme is, ugye ez egy lopásgátló tulajdon képen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 07. 13. at 16:53, adamoka15 írta:

1. Szeretnék a 94-es opel astra caravanomba előre ködlámpát bekötni, csak sajnos nincsen bent a helye a lökhárítón. Ugyanúgy kivághatom attól a lökhárítót. 

2. Szeretnék bekötni nappali menetfényt is. Lehetséges lenne bekötni?

3. A hátsó ködlámpának a kapcsolója be van kötve és ha bekapcsolom, akkor a műszerfalon visszajelez, de viszont nincsen bent neki relé, illetve szerintem bekábelezve sincsen. Szeretném bekábelezni. Tudnál küldeni valami rajzot?

4. Elektromos ablakemelőt, illetve központizárat is szeretnek belerakni az autóba. Tudnál ajánlani valami jót? A csomagtér ajtót és a benzintankot is szeretném le centrálzárazni.

5. Beázik a hátsó lámpám. Mivel tudom ezt megakadályozni?

6. Hogyan tudom kiemelni a biztosítékdobozt?

7. Fényszórómagasság állítót szeretnék bekötni, a csatlakozó az be van kötve. Csak nem tudom, hogy ha rádugom, akkor kell-e még valamit csinálnom.

 

1994-es Opel Astra Caravan 1.6, C16NZ

Én ezt úgy kezdeném hogy szerzek egy komplett kombi köteget, amiben mindez benne van. 

Link to comment
Megosztás:

Van elektromos fényszóró állító a kocsiban, viszont maximum felső álláson is alacsonyan csak az előttem levő aszfaltra világított. Állítottam rajta kézzel, a hátsó tekerőkön, és a csavarokon is, a fény faja lett, viszont azóta hiába tekergetem, nem működnek az állító motorok. Ennyitől elbacódhat? :D

Módosítva : Lackooo
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Lackooo írta:

A TID kijelzőn van egy pár kisebb (kívülről nézve) sötét folt, a kijelzőt kivéve pont, hogy semmi nincs ott, azaz a polarizált réteg sérült. Lehet valahonnan szerezni ilyen fóliát amivel meg lehet csinálni?

Tudtommal a pixelhiba nem javítható, de nekem egyszer csak megjavult.

Link to comment
Megosztás:

37 perce, zotya975 írta:

Tudtommal a pixelhiba nem javítható, de nekem egyszer csak megjavult.

Nem ez nem pixelhiba, a kijelző ép, csak épp egy kis területen kis foltokban hiányzik a polarizált fólia a kijelző hátuljáról, emiatt ott nem látszanak rendesen a számok, vagyis fordított minden, a háttér sötét és a számok világosak, de majd szétszedem holnap és lefotózom.

Módosítva : Lackooo
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Lackooo írta:

Nem ez nem pixelhiba, a kijelző ép, csak épp egy kis területen kis foltokban hiányzik a polarizált fólia a kijelző hátuljáról, emiatt ott nem látszanak rendesen a számok, vagyis fordított minden, a háttér sötét és a számok világosak, de majd szétszedem holnap és lefotózom.

Szedtem már szét a kijelzőt, de szerintem nem nagyon lehet külön kapni azt a lapot folyadékkristály vagy mi a neve. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Szedtem már szét a kijelzőt, de szerintem nem nagyon lehet külön kapni azt a lapot folyadékkristály vagy mi a neve. 

Az nem csak egy sima polarizált szűrő lap mint ami a régi kvarcórákban, illetve a számológépek kijelzőjében van? Vagy szerintem nem egyre gondolunk, ma csinálok képet. :) Inkább abban segíts honnan szerezzek olyan kis izzót az elektromos ablak kapcsolóba meg a ködlámpa kapcsolóba. :D

Módosítva : Lackooo
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Lackooo írta:

Az nem csak egy sima polarizált szűrő lap mint ami a régi kvarcórákban, illetve a számológépek kijelzőjében van? Vagy szerintem nem egyre gondolunk, ma csinálok képet. :) Inkább abban segíts honnan szerezzek olyan kis izzót az elektromos ablak kapcsolóba meg a ködlámpa kapcsolóba. :D

Az elektromos ablak kapcsolóban alapból 3 milis led van, a ködösnél meg valami ilyesmi van, még nem vettem ki, csak láttam az izzó végét:http://pbcomputer.hu/termekeink/rizsszem-izzo-12v-006a Szerintem a normál rizsszem izzónál ( tehát ami a foglalatban is van pölö a műszeregységben) annál kisebb.

Link to comment
Megosztás:

Voltak ma nálam egy kék 5 ajtóssal, 2-3 nap alatt leszívja valami az akkuját. Mértem üresjárati áramfolyást 0.7 Ampert, ami sok. De még mielőtt elkezdtem volna kihúzkodni a biztiket, vagy bármit megnézni leszakadt az ég, fedél alá kellett mennünk. Eső után kezdtem előröl, de most már csak 0.04Ampert mértem bármit is csináltam, ami meg pont jó, és nem indokolja a lemerülést. Na így aztán hogy találjak meg bármit is. Mondtam neki hogy időnként mérjen rá, aztán ha megint produkálja magát akkor szóljon. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egyszercsak pár nap jó napos idő után nem töröl az ablaktörlő. Hátul jó, folyadékot spriccel, a kapcsoló pinjei normálisan néznek ki.  A kapcsoló pinjeit random összezárva az egyik párosnál szépet szikrázott és megégette kiskezemet. :-( A törlőmotornak direkt 12V-t adva sárga+barna és fehér+barna kábel kombinációnál is szikrát produkált. A motortest fel is melegedett. Ez a törlőmotor kuka? (Zárlatos lett?) Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.