Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A diódát úgy tudod kimérni egyesével h a műszer fekete kábelét (ami remélhetőleg a com jelű lyukba van dugva) kell a dióda jelölt feléhez érinteni a piros kábelt pedig a jelöletlen feléhez. Ekkor 500 alatti értéket kell látnod általánosan használt diódánál. Mivel itt egyenirányításról van szó 200 alatti értéket kell látnod ami azt jelenti h 200mV a nyitófeszültsége. Ha fordítva rakod a diódára és mutat vmit akkor megtaláltad a hibát. 

Link to comment
Megosztás:

16 perce, Gergőőő írta:

A diódát úgy tudod kimérni egyesével h a műszer fekete kábelét (ami remélhetőleg a com jelű lyukba van dugva) kell a dióda jelölt feléhez érinteni a piros kábelt pedig a jelöletlen feléhez. Ekkor 500 alatti értéket kell látnod általánosan használt diódánál. Mivel itt egyenirányításról van szó 200 alatti értéket kell látnod ami azt jelenti h 200mV a nyitófeszültsége. Ha fordítva rakod a diódára és mutat vmit akkor megtaláltad a hibát. 

Köszönöm a választ, de ez sem érthető. Kérdezek inkább:

1. Ez ugye egy úgynevezett diódasor, és nem egy db dióda. De egyáltalán hány darab dióda van benne? 3? 6?

2. Melyik a dióda "jelölt fele"? Mivel van megjelölve, miből látszik, hogy az a jelölt?

3. Csak akkor jó a dióda, ha 200 alatti értéket látok a műszeren? 0-200-ig bármi jó, viszont mondjuk 210, az már rossz diódát jelent?

4. Ennek a diódasornak a másik fele (az alja) úgy néz ki, hogy egymással szemben van 3x2 db fekete "gumó", amelyek között 2-2 kis lemez van, egymástól kb 1,5 mm-re. Mik ezek a gumók? Azok a diódák? És a lemezek az érintkezőik? És akkor úgy kell mérni, hogy az egyes lemezekhez érintem a multiméter érintkezőjét, vigyázva arra, hogy közben a túloldali lemezhez ne érjen hozzá? Vagy hogyan kell mérni?

Mint a kérdéseimből is látható, azt tudom, hogy diódát kell mérni, azt is, hogy dióda-módban. A probléma itt az, hogy a válaszoló emberek egyszerűen azt nem értik meg - bármilyen jó szándékúak is - , hogy aki nem ért hozzá, annak nem elég azt elmondani, hogy általában mit kell csinálni (azt tudom), hanem azt kell elmondani, hogy pontosan, és részletesen hogyan kell azt csinálni. Enélkül ezek a segítségek használhatatlanok.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, az igazi kilroy írta:

Köszönöm a választ, de ez sem érthető. Kérdezek inkább:

1. Ez ugye egy úgynevezett diódasor, és nem egy db dióda. De egyáltalán hány darab dióda van benne? 3? 6?

2. Melyik a dióda "jelölt fele"? Mivel van megjelölve, miből látszik, hogy az a jelölt?

3. Csak akkor jó a dióda, ha 200 alatti értéket látok a műszeren? 0-200-ig bármi jó, viszont mondjuk 210, az már rossz diódát jelent?

4. Ennek a diódasornak a másik fele (az alja) úgy néz ki, hogy egymással szemben van 3x2 db fekete "gumó", amelyek között 2-2 kis lemez van, egymástól kb 1,5 mm-re. Mik ezek a gumók? Azok a diódák? És a lemezek az érintkezőik? És akkor úgy kell mérni, hogy az egyes lemezekhez érintem a multiméter érintkezőjét, vigyázva arra, hogy közben a túloldali lemezhez ne érjen hozzá? Vagy hogyan kell mérni?

Mint a kérdéseimből is látható, azt tudom, hogy diódát kell mérni, azt is, hogy dióda-módban. A probléma itt az, hogy a válaszoló emberek egyszerűen azt nem értik meg - bármilyen jó szándékúak is - , hogy aki nem ért hozzá, annak nem elég azt elmondani, hogy általában mit kell csinálni (azt tudom), hanem azt kell elmondani, hogy pontosan, és részletesen hogyan kell azt csinálni. Enélkül ezek a segítségek használhatatlanok.

Talán egy képet dobj róla és konkrétabb segítséget tudunk adni. Tekintve hogy az asztmákon legalább 3-4 féle generátor volt.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok ! 

 

Egy olyan problémával küzdök, hogy a(z) jobb oldali ajtóban lévő csipogó és hangszoró nem szól. Természetesen a rádión megnéztem, hogy nincs véletlenül át állítva csak a ball oldalra de sajnos nincs. Így a következőt tettem: Vettem egy új első szetett csipogóval és hangszoróval, de sajnos a beszerelés után sem volt hajlandó megszólalni. Valakinek volna valami ötlete ? 

 

Egy kis adat ami lehet segíthet kép formájában.

Rádió Sencor SCT 3016MR

Csatlakozó

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Vitya20 írta:

Sziasztok ! 

 

Egy olyan problémával küzdök, hogy a(z) jobb oldali ajtóban lévő csipogó és hangszoró nem szól. Természetesen a rádión megnéztem, hogy nincs véletlenül át állítva csak a ball oldalra de sajnos nincs. Így a következőt tettem: Vettem egy új első szetett csipogóval és hangszoróval, de sajnos a beszerelés után sem volt hajlandó megszólalni. Valakinek volna valami ötlete ? 

 

Egy kis adat ami lehet segíthet kép formájában.

Rádió Sencor SCT 3016MR

Csatlakozó

Üdv...nézd meg az ajtóátvezetőnél nincs-e szétcsúszva a pin, vagy megtörve a vezeték.  Bajonettzáras, tekerni kell a recés hengeren és utána lehet széthúzni. Ha forrasztasz egy bármilyen hangszóróra két drótot, itt is megnézheted hogy megvan-e még a hang. Sárga és barna-sárga színű 0.75-ös vezetékek mennek át az ajtóba a hangszóróhoz. A kesztyűtartó kiszedése után a karosszérián belül is ellenőrizheted a hang meglétét ha tűket szórsz a vezetékbe és ehhez érintesz egy hangszórót. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Üdv...nézd meg az ajtóátvezetőnél nincs-e szétcsúszva a pin, vagy megtörve a vezeték.  Bajonettzáras, tekerni kell a recés hengeren és utána lehet széthúzni. Ha forrasztasz egy bármilyen hangszóróra két drótot, itt is megnézheted hogy megvan-e még a hang. Sárga és barna-sárga színű 0.75-ös vezetékek mennek át az ajtóba a hangszóróhoz. A kesztyűtartó kiszedése után a karosszérián belül is ellenőrizheted a hang meglétét ha tűket szórsz a vezetékbe és ehhez érintesz egy hangszórót. 

Én pl úgy szoktam az ilyen dolgokat ellenőrizni, hogy a rádióból kihúzom azt a csatit amin a hangszórókhoz megy a kakaó ( fehér, zöld, lila és szürke kábelek a csíkos párjaikkal) és a csatiból a pineket kiszedve 3v-os gombelemhez érintve hallatszik egy kis percegés ha jó a kábel és a hangszóró.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Gergőőő írta:

Én pl úgy szoktam az ilyen dolgokat ellenőrizni, hogy a rádióból kihúzom azt a csatit amin a hangszórókhoz megy a kakaó ( fehér, zöld, lila és szürke kábelek a csíkos párjaikkal) és a csatiból a pineket kiszedve 3v-os gombelemhez érintve hallatszik egy kis percegés ha jó a kábel és a hangszóró.

Hát több lehetősége van, akár multiméterrel is "sipoltathat" miközben mozgatja az ajtót. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy 4 ajtós sedan tulajdonosa lettem. Ahogy észrevettem eladás előtt a riasztót kibombázták belőle, ezért az elektromos ablakok nem működnek rendesen. Most úgy sikerült megoldanom, hogy adott oldali kapcsolókkal működik, de szeretném, ha a vezető oldalon is tudnám működtetni az anyósülés felőli oldalt. Viszont sehogy sem tudtam bekötni, hogy jó legyen. Ugye a jobb oldali ajtóhoz csak 2 szál megy át a vezető oldalról, (ami ott egy 6-os csokiba végződik, amibe megy még egy külön piros tápvezeték, meg a motor két vezetéke) ha ezekre a vezetékekre testet rakok, akkor működik az anyósoldali kapcsoló. Próbáltam bekötni a vezetőoldali kapcsolót, de vagy 20 biztim bánta már, mert mindig csak az egyik irányba működött, a másik irányba pukkant a bizti. Ilyen kapcsolóm van a vezető oldalon, és csak szigetelő szalaggal voltak összekókányolva a vezetékek. Valaki tudna segíteni? Köszi!

Módosítva : Lackooo
Link to comment
Megosztás:

28 perce, Lackooo írta:

Sziasztok! Egy 4 ajtós sedan tulajdonosa lettem. Ahogy észrevettem eladás előtt a riasztót kibombázták belőle, ezért az elektromos ablakok nem működnek rendesen. Most úgy sikerült megoldanom, hogy adott oldali kapcsolókkal működik, de szeretném, ha a vezető oldalon is tudnám működtetni az anyósülés felőli oldalt. Viszont sehogy sem tudtam bekötni, hogy jó legyen. Ugye a jobb oldali ajtóhoz csak 2 szál megy át a vezető oldalról, (ami ott egy 6-os csokiba végződik, amibe megy még egy külön piros tápvezeték, meg a motor két vezetéke) ha ezekre a vezetékekre testet rakok, akkor működik az anyósoldali kapcsoló. Próbáltam bekötni a vezetőoldali kapcsolót, de vagy 20 biztim bánta már, mert mindig csak az egyik irányba működött, a másik irányba pukkant a bizti. Ilyen kapcsolóm van a vezető oldalon, és csak szigetelő szalaggal voltak összekókányolva a vezetékek. Valaki tudna segíteni? Köszi!

2 vagy 4 ajtóban van elektromos ablak? 

Link to comment
Megosztás:

34 perce, Lackooo írta:

Köszi, megpróbálom majd! Még egy kérdés, ha a fűtésnél a 3.-4. fokozat nem működik, akkor maga a kapcsoló lehet rossz?

Nem, valószinűleg a fűtőmotor előtét ellenállás rossz ami egy zöld hasáb és a pollenszűrő alatt található motortérben a szélvédő alatt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Nem, valószinűleg a fűtőmotor előtét ellenállás rossz ami egy zöld hasáb és a pollenszűrő alatt található motortérben a szélvédő alatt.

Közben eszembe jutott, hogy én ezt a leírást valószínűleg megtaláltam, sőt próbáltam is így bekötni, de az a baj, hogy nálam a motorokról csak 2 szál jön, nem 4. szóval így nem tudom bekötni. A test a felfogatás, a 2 vezeték meg a le-fel irányok.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Lackooo írta:

Közben eszembe jutott, hogy én ezt a leírást valószínűleg megtaláltam, sőt próbáltam is így bekötni, de az a baj, hogy nálam a motorokról csak 2 szál jön, nem 4. szóval így nem tudom bekötni. A test a felfogatás, a 2 vezeték meg a le-fel irányok.

Akkor onnan hiányzik még valami. A ventivel kapcsolatban: a 4. fokozta direktben megy az szokott maradni ha az első 3 eltűnik, szóval azért új előtét ellenállás vásálrás előtt méregesd ki. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, zotya975 írta:

Akkor onnan hiányzik még valami. A ventivel kapcsolatban: a 4. fokozta direktben megy az szokott maradni ha az első 3 eltűnik, szóval azért új előtét ellenállás vásálrás előtt méregesd ki. 

Hát nem tudom mi hiányozhat, mert így adott oldali kapcsolókkal működik.
Próbálok majd egy bontott fűtéskapcsolót, lehet azzal jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Lackooo írta:

Hát nem tudom mi hiányozhat, mert így adott oldali kapcsolókkal működik.
Próbálok majd egy bontott fűtéskapcsolót, lehet azzal jó lesz.

Ha lehúzod a kapcsoló hátuljáról a csatit kipróbálhatod egy darab dróttal a színeket figyelve kapcsolgatni az egyes fokozatokat. Ugye a feketén jön gyújtáson a táp és az 1-2-3-4 fokozathoz a Kék-zöld-sárga-szürke megy tovább a motor felé ahogy éppen kapcsolod. Egy vastagabb drótot dugsz a feketébe és sorban hozzá tudod érinteni az adott színhez. Ha mindegyik működik így akkor a kapcsoló a rossz. Ugye  vastag kábelt látsz ( a 4. direkt fokozat már 4 milis) látsz és nagy áram folyik szóval ne sokáig teszteld, elég pár pillanatra. 

2579495-20170705-TyPNQc.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szép napot kedves fórum társak azt szeretném kérdezni ,hogy 1.8 b vecktrá -ból be lehet e épitení astra f be a tempomat -ot és mik kellenek még   hozzá ?Bajuszkapcsoló , mozgató motor ,fék és gáz kapcsoló . És ha lenne valakinek rajz vagy le írás róla és meg is osztaná velem meg köszönném .

Módosítva : astrabandi
Link to comment
Megosztás:

54 perce, astrabandi írta:

Szép napot kedves fórum társak azt szeretném kérdezni ,hogy 1.8 b vecktrá -ból be lehet e épitení astra f be a tempomat -ot és mik kellenek még   hozzá ?Bajuszkapcsoló , mozgató motor ,fék és gáz kapcsoló . És ha lenne valakinek rajz vagy le írás róla és meg is osztaná velem meg köszönném .

A B veki nem elektromos gázpedállal szerelt? Mert ha igen akkor nem lesz olyan egyszerű.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, astrabandi írta:

Hát ezt nem tudom .

 

1 perc, hening írta:

 

Van ilyen is, olyan is belőle. Attól függ, hogy X-es, vagy Z-s a motor.

Mert ugye akkor olyan kell ami egy konzolról  "huzogatja" a gázt, tehát bowdenes gázpedállal szereltből való. Továbbá jó ha a pedáloknál ott van a lyuk a pedál kapcsolóknak, ami sajna alapból nem mindenkinek van meg. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.