Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
2 órája, Andrew.87 írta:

 

Srácok, van egy eredeti Hirschmann antenna motorom. Annak idején párom féletlen beletörte az antennát.Nem találtam olyat, aki újrafűzné így ki lett cserélve. Mára már feleslegessé vált számomra. Érdekel valakit?

Kép: Hirschmann antenna motor

Szia!

Engem érdekel, ha megegyezik benne a fogaskerék az enyémmel. De a többit privátban beszéljük meg.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2017. 05. 23. at 12:33, Andrew.87 írta:

 

Srácok, van egy eredeti Hirschmann antenna motorom. Annak idején párom féletlen beletörte az antennát.Nem találtam olyat, aki újrafűzné így ki lett cserélve. Mára már feleslegessé vált számomra. Érdekel valakit?

Kép: Hirschmann antenna motor

Szia!

Engem érdekel, ha megegyezik benne a fogaskerék az enyémmel. De a többit privátban beszéljük meg.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, hening írta:

Na, csak összehoztam, kellett hozzá a két motoros antenna, meg egy sima manuális. Na meg némi esztergályos, lakatos segítség, de műxik.

Szuper, örülök, hogy sikerült. :-) Fain.  

Módosítva : Guest
Link to comment
Megosztás:

23 órája, zotya975 írta:

Sosem fogom megszokni a pezsgőszín sedánt. :-) A parkolóban is mindíg a fehér 5 ajtósat keresem.

 

Pedig azóta volt egy DZSUNGELGRŰN Vectra is.:-)

23 órája, Andrew.87 írta:

Szuper, örülök, hogy sikerült. :-) Fain.  

Hát még én, már rüheltem nézni a szigetelőszalagot a likon.:doze:

Ám közben a gumi átvezetőt is cserélnem kellene, de nem kapni, még gyárit sem.:angry:

Link to comment
Megosztás:

5 órája, wookie írta:

Most itt akkor a gyári szár lett beleoktojálva egy univerzális motorosba?

Mivel a gyári is hirschmann, nem volt ezzel probléma. Csak a végére kellett egy "muff"-ot esztergálni, hegeszteni (lézerrel), hogy a másik motorosról fel tudjam szerelni rá a fejet, és a szárat.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 06. 02. at 18:41, hening írta:

Pedig azóta volt egy DZSUNGELGRŰN Vectra is.:-)

Hát még én, már rüheltem nézni a szigetelőszalagot a likon.:doze:

Ám közben a gumi átvezetőt is cserélnem kellene, de nem kapni, még gyárit sem.:angry:

Ha az antenna átvezetőről van szó, akkor már csak utángyártott(óccsó) antennákhoz adnak... :(

Link to comment
Megosztás:

 

https://kephost.com/image/0ZLk

Sziasztok SOS-ben holnap délutánra kellene az autóm nagyon fontos ügy miatt,ma viszont megadta magát a linken található gyújtó trafó kábelem:(

Valakinek Ajka és 100km-es körzetében nincs eladó kábele???

Ja igen Opel astra 1.4 8 szelepes 60 lovas autórol lenne szó.

Módosítva : dzsoke2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! a 21-es helyen nem kellene lennie egy biztosítéknak? (astra f 1.6 szr, klímás)

fél éve van használom (10e km ment bele) és arra lettem figyelmes, hogy 100celsiusnál sem pörög fel a motorhűtő ventilátor (korábban felpörgött). csatlakozók rendben, gondoltam megnézem a biztosítékot is...

19030432_1577270698979272_15829027162729

Módosítva : xmacx
Link to comment
Megosztás:

3 órája, xmacx írta:

Sziasztok! a 21-es helyen nem kellene lennie egy biztosítéknak? (astra f 1.6 szr, klímás)

fél éve van használom (10e km ment bele) és arra lettem figyelmes, hogy 100celsiusnál sem pörög fel a motorhűtő ventilátor (korábban felpörgött). csatlakozók rendben, gondoltam megnézem a biztosítékot is...

 

A ventinek óriás biztije van ha jól tudom jobb oldalt a táblában.

 

2 órája, xmacx írta:

hőgombából melyik típus kell nekem?

 

Kérdezd Daykillert, neki van klímás szr-je. Én még sosem cseréltem, gondolom a több fokozatúnál 3 pin van itt. 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 06. 12. at 12:15, xmacx írta:

Sziasztok! a 21-es helyen nem kellene lennie egy biztosítéknak? (astra f 1.6 szr, klímás)

fél éve van használom (10e km ment bele) és arra lettem figyelmes, hogy 100celsiusnál sem pörög fel a motorhűtő ventilátor (korábban felpörgött). csatlakozók rendben, gondoltam megnézem a biztosítékot is...

19030432_1577270698979272_15829027162729

Szia!

Nekem is klímás SZR Caravánom van. Megnéztem a biztosíték táblát és nekem a 21-es helyen van biztosíték. Egy 30 amperos.

Módosítva : kacs
Link to comment
Megosztás:

Tünet: nem tölt a generátor. Ilyenkor ugye többféle hiba is lehet, az érintkezési-testelésitől a belső generátor hibákig. Én belső hibára gyanakszom. Szerelőhöz nem viszem, hiszen előre tudom, hogy nem állna neki pepecselni vele, hanem 25-30 ezerért "felújítaná". Erre valahogy nem vágyom, olcsóbban akarom megúszni, nem mellesleg, magam megcsinálni.

Szétszedtem. A csúszógyűrűk teljesen jók, a szénkefék is 3/4-méretűek (19 mm hosszú az új). Nincs elkorhadva benne semmi, jók az érintkezések is. Így valószínűleg vagy a dióda-sor, vagy a feszültségszabályozó a rossz.

A kérdésem: hogyan lehet multiméterrel kimérni ezek hibáit? Annyit már tájékozódtam az ügyben, hogy a feszültségszabályozót valszeg sehogy - amivel meg azt lehetne, olyanom nekem nincs (változtatható tápegység, vagy mi). A diódára azt írják, hogy a multimétert dióda módba állítva, egyik irányban mutatnia kell valamit, a másik irányban meg semmit, (vagy egyet?) 

Ilyen a diódasor (nem az enyém van a képen, de ilyen): https://www.google.hu/search?biw=1360&bih=672&tbm=isch&sa=1&q=opel+astra+f+generátor+dióda&oq=opel+a&gs_l=img.3.1.35i39k1l2j0l8.28902.28902.0.45145.1.1.0.0.0.0.103.103.0j1.1.0....0...1.1.64.img..0.1.101.18sXGflkVfE#imgrc=sapNT2so17VBeM:

A kérdésem: 1. pontosan hogyan kell kimérni a diódákat? A multiméter melyik (színű) vezetékét, hova, mihez kell érinteni a diódasoron? A 3 db csavarhoz egyenként, és a másikat meg a hűtőbordához? Vagy a másikat a testhez? Vagy az elsőt a diódasor másik oldalához, a két lemezhez - amelyek kb. 2 mm távolságban vannak egymástól? Tehát egészen pontosan, mit kell csinálni?

2. Milyen értékek a jók vezető irányban?

Gondolom, ezek teljesen evidens, triviális dolgok, és csak a hülye nem tudja őket, és az ezzel foglalkozó idegen fórumokon (átolvastam néhányat, töviről hegyire) csak ezért nem írták le - hogy ugye meg ne sértsék az olvasót, hogy ezt sem tudja -, de én tényleg nem tudom ezeket. Lenne valaki oly kegyes, és leírná részletesen?

Módosítva : az igazi kilroy
Link to comment
Megosztás:

10 órája, Fehér Róbert írta:

Helló f astra gyári rádióhoz honnan tudok kódot szerezni?Köszi a válaszokat előre is!

 

9 órája, pszilaj írta:

Szerintem egy hivatalos Opel márkaszervízben simán adnak...

Márkaszervízen meg tudják mondani csak amit elkérnek az infóért azért lehet venni másik rádiót bontóban kód nélkül ( vagy rá van írva a kód). 

2 órája, az igazi kilroy írta:

Tünet: nem tölt a generátor. Ilyenkor ugye többféle hiba is lehet, az érintkezési-testelésitől a belső generátor hibákig. Én belső hibára gyanakszom. Szerelőhöz nem viszem, hiszen előre tudom, hogy nem állna neki pepecselni vele, hanem 25-30 ezerért "felújítaná". Erre valahogy nem vágyom, olcsóbban akarom megúszni, nem mellesleg, magam megcsinálni.

Szétszedtem. A csúszógyűrűk teljesen jók, a szénkefék is 3/4-méretűek (19 mm hosszú az új). Nincs elkorhadva benne semmi, jók az érintkezések is. Így valószínűleg vagy a dióda-sor, vagy a feszültségszabályozó a rossz.

A kérdésem: hogyan lehet multiméterrel kimérni ezek hibáit? Annyit már tájékozódtam az ügyben, hogy a feszültségszabályozót valszeg sehogy - amivel meg azt lehetne, olyanom nekem nincs (változtatható tápegység, vagy mi). A diódára azt írják, hogy a multimétert dióda módba állítva, egyik irányban mutatnia kell valamit, a másik irányban meg semmit, (vagy egyet?) 

Ilyen a diódasor (nem az enyém): https://www.google.hu/search?biw=1360&bih=672&tbm=isch&sa=1&q=opel+astra+f+generátor+dióda&oq=opel+a&gs_l=img.3.1.35i39k1l2j0l8.28902.28902.0.45145.1.1.0.0.0.0.103.103.0j1.1.0....0...1.1.64.img..0.1.101.18sXGflkVfE#imgrc=sapNT2so17VBeM:

A kérdésem: 1. pontosan hogyan kell kimérni a diódákat? A multiméter melyik (színű) vezetékét, hova, mihez kell érinteni a diódasoron? A 3 db csavarhoz egyenként, és a másikat meg a hűtőbordához? Vagy a másikat a testhez? Vagy az elsőt a diódasor másik oldalához, a két lemezhez - amelyek kb. 2 mm távolságban vannak egymástól? Tehát egészen pontosan, mit kell csinálni?

2. Milyen értékek a jók vezető irányban?

Gondolom, ezek teljesen evidens, triviális dolgok, és csak a hülye nem tudja őket, és az ezzel foglalkozó fórumokon (átolvastam néhányat, töviről hegyire) csak ezért nem írták le - hogy ugye meg ne sértsék az olvasót, hogy ezt sem tudja -, de én tényleg nem tudom ezeket. Lenne valaki oly kegyes, és leírná részletesen?

Nem értek a generátorhoz, legalábbis így még nem volt vele bajom, de gyújtáson a töltés visszajelző világít? Mert ha ki van égve akkor sincs töltés ( vagy legalábbis kevés) mert ez az izzó adja a gerjesztést a generátornak. 

Link to comment
Megosztás:

17 perce, zotya975 írta:

"Nem értek a generátorhoz, legalábbis így még nem volt vele bajom, de gyújtáson a töltés visszajelző világít? Mert ha ki van égve akkor sincs töltés ( vagy legalábbis kevés) mert ez az izzó adja a gerjesztést a generátornak."

Gyújtásra téve világít, persze. 

Nem triviális bajok vannak vele. Tehát jó az ékszíj, jól forgat, nem csúszik, az akkusaruk is tiszták, az akku test-érintkezése is jó, az akku is fel van töltve... Valószínűleg a generátor a rossz, csak nem tudom, hogy a diódák, vagy a feszültségszabályozó. A fesszabályzó kb 3000, a diódasor pedig 4500 ft, és rohadtul utálom a felesleges pénzkidobást. Ugye ez villamossági szerelőnél alapból úgy megy, hogy bármit is csinál vele (még ha két szénkefét is cserél csak ki), neked akkor is azt mondja, hogy fel kellett újítani, vagyis minden mozdíthatót kicserélt benne. Ezt akarom megúszni, hiszen csak egy valami a rossz benne, azt kellene megtalálni.

Módosítva : az igazi kilroy
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.