Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

6 órája, Kispotter írta:

Igen. De akkor gondolom 3 fajta van ezekből.

1. Van a sima ami csak simán akkor megy amikor nyomja az ember a gombot. 

2. Ami gombnyomás után magától megy fel le.

3. Meg ami felhúz központi zárra is.

Egyébként találtam is ablakemelő modult amit lényegében bármelyikre rá lehet kötni mert a kapcsoló után kell bekötni és áramkorlátot lehet benne állítani. Magyarán kp zár impulzusra zárja az áramkört mintha nyomná az ember a gombot és mikor felment az ablak megemelkedik az áramfelvétel és kikapcsol. Ez a legegyszerübb megoldás és lehet nekem is ez lesz főleg, mert szerintem nem nagy eséllyel találnék gyári f astrás komfortos ablakemelőt ami hibátlan. Sima hagyományost szerintem előbb találok.

http://caesaralarm.hu/ablakemelo/uniwin

Leírás is van hozzá pofon egyszerű!

Ami komfortos, az már fel is tud menni zárásra. A központihoz semmi köze, van egy plusz mikrokapcsoló a zárhenger végén, pont olyan mint a központié, és azzal együtt van felfogatva, ez ha 45 fokban elfordítva tartod a kulcsot, akkor felhúzza az ablakokat. (ha fel vannak tanítva)

Link to comment
Megosztás:

5 perce, wookie írta:

Ami komfortos, az már fel is tud menni zárásra. A központihoz semmi köze, van egy plusz mikrokapcsoló a zárhenger végén, pont olyan mint a központié, és azzal együtt van felfogatva, ez ha 45 fokban elfordítva tartod a kulcsot, akkor felhúzza az ablakokat. (ha fel vannak tanítva)

Ja szóval akkor f astrába gyárilag nem is létezett olyan mint B vektrában, hogy központira felment az összes ablak magától. MErt B vekiben gyárilag volt ilyen ha jól emlékszem.. Akkor lényegében nekem jó  a sima mezei elektromos szerkezet is, mert én csak távval zárom a kocsit és ahhoz meg kell nekem akkor a modul ami felhuzza. Egyébként azt mindeggyik tudja hogy 2mp ig ha nyomom le fel akkor automatikusan végigmenjen?

Link to comment
Megosztás:

48 perce, Kispotter írta:

Ja szóval akkor f astrába gyárilag nem is létezett olyan mint B vektrában, hogy központira felment az összes ablak magától. MErt B vekiben gyárilag volt ilyen ha jól emlékszem.. Akkor lényegében nekem jó  a sima mezei elektromos szerkezet is, mert én csak távval zárom a kocsit és ahhoz meg kell nekem akkor a modul ami felhuzza. Egyébként azt mindeggyik tudja hogy 2mp ig ha nyomom le fel akkor automatikusan végigmenjen?

Nem mindegyik, nekem pölö csak a vezetőoldali tudja, az utasoldali nem. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, hening írta:

Nincs valakinek egy gyári motoros antennája? Az sem baj, ha a motor le van égve, vagy a szár törött. Az enyémben eltört egy műanyag alkatrész, és megpróbálnám a kettőből összeeszkábálni. A tipusa hirschmann auta 6000 el.

Fölös nincs, ami van már odaígértem, ellenben ha dobsz képet róla, ki tudom neked nyomtattatni haverral 3d nyomtatóval. Mintának van saját antennám.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, wookie írta:

Fölös nincs, ami van már odaígértem, ellenben ha dobsz képet róla, ki tudom neked nyomtattatni haverral 3d nyomtatóval. Mintának van saját antennám.

Az a nagy kerék, aminek a tengelyhez közelebb van a "pöcök".

clutch_broken_how.jpg

A képen a bal oldali. Arról törött le a "pöcök"-

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, vago írta:

Sziasztok!

DIS kockánál a kábeleknek milyen sorrendbe kell lenni,mondjuk fentről lefelé.

Szerelő haverom jól felcserélgette őket és nem tudom,jó-e így? Ma reggel csak 3 henger ment.

Hát igazából nem tudom, de az enyémen vannak számok 1-4-ig, gyanítom a hengerek sorrendje a vezérlés felől. Azért csak gyanítom, mert még nincs fent a kocsin. Fentről-lefelé 1-4-2-3 van ráírva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Olyan problémát generált az autóm most este ami lehet csak illúzió. De úgy tűnik mintha halványabb lenne a műszerfal világítása. Amolyan pilács, épp hogy csak van fíling. Töltés jelző nem világít, ékszíj nemrég lett cserélve, nem csúszik de nem is túl feszes. Generátor hibára utaló jelek, mint ugráló mutatók nincsenek. Remélem tudtok segíteni.

X17DTL motorkod. 96os várában a kicsike.

A válaszokat előre köszönöm.

Módosítva : exitl0l
Link to comment
Megosztás:

43 perce, exitl0l írta:

Sziasztok! 

Olyan problémát generált az autóm most este ami lehet csak illúzió. De úgy tűnik mintha halványabb lenne a műszerfal világítása. Amolyan pilács, épp hogy csak van fíling. Töltés jelző nem világít, ékszíj nemrég lett cserélve, nem csúszik de nem is túl feszes. Generátor hibára utaló jelek, mint ugráló mutatók nincsenek. Remélem tudtok segíteni.

X17DTL motorkod. 96os várában a kicsike.

A válaszokat előre köszönöm.

Szia!

Nem tekerted le véletlen a fényerőt?

Én is így jártam a múltkor, és lejjebb volt csak tekerve, gondolom matathattam a világítás kapcsolónál valamiért és akkor hozhattam össze véletlen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban szeretném kérni a segítségeteket, h lenne egy 2001es 5 ajtós astra. Ebben szeretnénk egy olyat elérni, h a középkonzol kijelzőjéről ne menjen el az  (idő, dátum, hőmérséklet) világítása, ha felkapcsoljuk akar csak a helyzetjelzőt, vagy a fényszorót. Mivel jelenleg alap helyzetben, gombnyomásra világít pár másodpercig, ill. nyújtásnál folyamatosan... "ha jól sejtem ez a normális?!" (Engem akár vezeték elcsípéses megoldás is érdekel!!!)

A másik, meg a fényszoró magasság állító kapcsoló izzócseréje lenne. Hogy és miként lehet szétszedni ill. nagyon bonyolult e? Valamint h mekkora rizszsem izzó való bele? (Akkora mint a fényszoró és ködfényszoró kapcsolokba? vagy mint a ventilátor kapcsolóba?? mert ezeket már cseréltem; némelyiket forrasztással)

Előre is köszi a segítséget

Módosítva : Pheonix
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Lajos12 írta:

Hello! Kérdésem lenne felétek: 

Mennyire nagy bontással lehet beszerelni tempomatot 92-es astrámba? Bovden mozgató illetve a kar. A kart gondolom teljesen egyszerű, index kart már cseréltem. Mennyi kábelezéssel jár?

Tempomathoz ha elolvasod ezt, http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1236&&page=10 12.oldalig (ha jól emlékszem) akkor kb. képben leszel.

Kuplung pedálkapcsoló kelleni fog, ezt lehet mikrokapcsolóval is helyettesíteni. Amit még lehet, mert természetesen az f astra pedálkapcsolói nem olyanok mint az omegáé, berelézni a kapcsolókat. Nálam a féknél ez van, így megmaradt az eredeti féklámpa kapcsoló és a vezetékeit megcsapolva működtet egy relét. Ugyanezt el lehet játszani a kuplunggal is, ha megnézed, ugyanolyan kapcsoló betehető a kuplunghoz is, mint a féklámpáé.

A bontás attól függ, honnan veszed a sebességjelet. Ha a váltóba teszel elektronikus jeladót, akkor a km spirál helyén be is mehetnek a vezetékek, csak a kmó-t kell kivenni, hogy kényelmesebben lehessen szerelni. :wink:

Van még itt rajz: http://www.motor-talk.de/bilder/tempomat-einbauen-nachruesten-g48587580/tempomat-schalter-alte-und-neueren-baujahre-i205221404.html

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Tiu írta:

Tempomathoz ha elolvasod ezt, http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1236&&page=10 12.oldalig (ha jól emlékszem) akkor kb. képben leszel.

Kuplung pedálkapcsoló kelleni fog, ezt lehet mikrokapcsolóval is helyettesíteni. Amit még lehet, mert természetesen az f astra pedálkapcsolói nem olyanok mint az omegáé, berelézni a kapcsolókat. Nálam a féknél ez van, így megmaradt az eredeti féklámpa kapcsoló és a vezetékeit megcsapolva működtet egy relét. Ugyanezt el lehet játszani a kuplunggal is, ha megnézed, ugyanolyan kapcsoló betehető a kuplunghoz is, mint a féklámpáé.

A bontás attól függ, honnan veszed a sebességjelet. Ha a váltóba teszel elektronikus jeladót, akkor a km spirál helyén be is mehetnek a vezetékek, csak a kmó-t kell kivenni, hogy kényelmesebben lehessen szerelni. :wink:

Van még itt rajz: http://www.motor-talk.de/bilder/tempomat-einbauen-nachruesten-g48587580/tempomat-schalter-alte-und-neueren-baujahre-i205221404.html

Meg kell nézni a konzolon van-e neki furat mint a féklámpa kapcsolónak. Ha van, akkor egyszerűbb ilyet berakni, de sajna nem mindenkinek van ott a lyuk.

Link to comment
Megosztás:

Szokás szerint "Houston We have a problem" 

A nejem csörgött hogy nem indul a kocsi, persze én meg irtam neki hogy mit kellene megnéznie -persze b@szott rá (gyújtáselsztó fedél levétele pucolás, stb ) 

Hazaérve persze te vagy a férfi szöveggel fogadott -(elég sok mindent megcsinálok az autókon de nem vagyok autószerelő :, se viz se kazánszerelő - utóbbival meg még komoly veszélyt is okoznék . )

 

Szikrát látszólag ad, egy kábelt már cseréltem a fedélt nem. A folytószelepházban nincs kosz, hideginditó sprayre rövid időre beránt. Benzin van benne.  (Mutató,  utolsó tankolás )

Ti is a pumpára ,meg a szűrőre gyanakodnátok a helyemben? Vagy még rosszabb injektor(?)

Módosítva : webshark
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.