Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
10 órája, individor írta:

üdv!

egy x14xe motorhoz keresek gyertyakábel szettet, a bárdinál van némi kedvezményem(plusz itt van helyben az elosztó) tőlük melyik típust érdemes megvenni?

a szerelő szerint ezt kellene kicserélni ahhoz hogy a gáz üzembe ne durrogjon vissza a légszűrő felé, eddig egy gyertyacsere mindig megoldotta a gondot, de most már sajna nem

szóval úgy néz ki elkerülhetetlenné vált a gyertyakábel szett csere, még a gyári van benne, csak az a kérdés melyiket lenne érdemes választani a sok közül

köszi!

Szerintem még mindig a kuglerkabel.hu-rol érdemes rendelni, gázhoz nekem a csökkentett ellenállású vált be.

Elküldve
13 órája, Bundee írta:

Szerintem még mindig a kuglerkabel.hu-rol érdemes rendelni, gázhoz nekem a csökkentett ellenállású vált be.

köszi!

hát ha egyéb ötlet nincs lehet rendelek onnét egyet, bár kb dupla árban lesz mind a bárdinál kedvezménnyel

de ha nagyon tuti a kábelszett gondolom megéri, épp ma durrant akkorát vissza hogy a légszűrőbox egyik sarka kirobbant, majdnem lefejeltem a kormányt...

 

Elküldve
On 2017.02.10. at 20:05, individor írta:

köszi!

hát ha egyéb ötlet nincs lehet rendelek onnét egyet, bár kb dupla árban lesz mind a bárdinál kedvezménnyel

de ha nagyon tuti a kábelszett gondolom megéri, épp ma durrant akkorát vissza hogy a légszűrőbox egyik sarka kirobbant, majdnem lefejeltem a kormányt...

 

Vezérlés jelen van? Ez a fajta motor hajlamos az elmászásra...

Elküldve
2 órája, pszilaj írta:

Vezérlés jelen van? Ez a fajta motor hajlamos az elmászásra...

Azért én nem gondolnám hogy visszadurrogást ami rossz időben történő gyújtás a gyertyakábel okoz. Bár nekem a halódó trafóval csinált ilyet, indítóztam, nem indult, aztán amikor elengedtem a kulcsot és pont megállt a motor egyet visszalőtt a fojtószelepházba. 

Elküldve
On 2017. 02. 13. at 8:43, zotya975 írta:

Azért én nem gondolnám hogy visszadurrogást ami rossz időben történő gyújtás a gyertyakábel okoz. Bár nekem a halódó trafóval csinált ilyet, indítóztam, nem indult, aztán amikor elengedtem a kulcsot és pont megállt a motor egyet visszalőtt a fojtószelepházba. 

pedig amióta kicseréltem nem durrog

megjött a kugler kábel, csak a gyárihoz tudom összehasonlítani, a pipa rész korrekt, ellenben a trafóra menő saruk kissé csalódást keltőek voltak, a gyáriban van vezető ami megkönnyíti a behelyezést ez csak nyiklett nyaklott a védő gumiban, a legalsó saru bedugás szinte fél percig tartott ;)

ellenben nem volt "kínai" szaga (pl a szelepfedél tömítésnek mocsok kínai cipő szaga volt) meg ilyenek, remélem hű társ lesz amíg az astra bírja(3 év a minimum, de szeretném még 5 évig viselni)

köszönöm mindenkinek a segítséget, ha kitavaszodik teszek még fel pár kérdést mert egyre több villamos hibám van (ilyen ecu végfok és satöbbi érthetetlen dolog)

Elküldve
1 perc, individor írta:

pedig amióta kicseréltem nem durrog

megjött a kugler kábel, csak a gyárihoz tudom összehasonlítani, a pipa rész korrekt, ellenben a trafóra menő saruk kissé csalódást keltőek voltak, a gyáriban van vezető ami megkönnyíti a behelyezést ez csak nyiklett nyaklott a védő gumiban, a legalsó saru bedugás szinte fél percig tartott ;)

ellenben nem volt "kínai" szaga (pl a szelepfedél tömítésnek mocsok kínai cipő szaga volt) meg ilyenek, remélem hű társ lesz amíg az astra bírja(3 év a minimum, de szeretném még 5 évig viselni)

köszönöm mindenkinek a segítséget, ha kitavaszodik teszek még fel pár kérdést mert egyre több villamos hibám van (ilyen ecu végfok és satöbbi érthetetlen dolog)

Nekem az utángyártott trafó olyan hogy fel kellett bővíteni a kábel végét szigetelő szalaggal mert lötyögött amikor bedugtam. 

Elküldve
4 órája, individor írta:

pedig amióta kicseréltem nem durrog

megjött a kugler kábel, csak a gyárihoz tudom összehasonlítani, a pipa rész korrekt, ellenben a trafóra menő saruk kissé csalódást keltőek voltak, a gyáriban van vezető ami megkönnyíti a behelyezést ez csak nyiklett nyaklott a védő gumiban, a legalsó saru bedugás szinte fél percig tartott ;)

ellenben nem volt "kínai" szaga (pl a szelepfedél tömítésnek mocsok kínai cipő szaga volt) meg ilyenek, remélem hű társ lesz amíg az astra bírja(3 év a minimum, de szeretném még 5 évig viselni)

köszönöm mindenkinek a segítséget, ha kitavaszodik teszek még fel pár kérdést mert egyre több villamos hibám van (ilyen ecu végfok és satöbbi érthetetlen dolog)

3. éve teszi a dolgát nálam. Ráadásul a gázhoz valót vettem, amiből azóta került Simsonba, kapagépbe, Babettába is :icon13:

Elküldve
3 órája, Bundee írta:

3. éve teszi a dolgát nálam. Ráadásul a gázhoz valót vettem, amiből azóta került Simsonba, kapagépbe, Babettába is :icon13:

ez is gázos verzió

Elküldve

tegnap estem még jó volt a műszerfal világításom, most meg nem világít, az összes biztosíték jó hol keressem a hibát?

a kapcsolónál van háttérfény ha felkapcsolom a világítást, de az információs kijelzőnél sincs, a középkonzolt nem tudom mert ott már(sokadszorra) kiégett minden izzó

Elküldve
1 órával ezelőtt, individor írta:

tegnap estem még jó volt a műszerfal világításom, most meg nem világít, az összes biztosíték jó hol keressem a hibát?

a kapcsolónál van háttérfény ha felkapcsolom a világítást, de az információs kijelzőnél sincs, a középkonzolt nem tudom mert ott már(sokadszorra) kiégett minden izzó

Nem tekerted le véletlenül a fényerő szabályzót a világítás kapcsoló alatt? 

Elküldve
17 perce, zotya975 írta:

Nem tekerted le véletlenül a fényerő szabályzót a világítás kapcsoló alatt? 

biztos nem, mert nincs benne ilyen dolog

teljesen puritán verzió, még a fényszóró magasság állítás is kimaradt belőle

Elküldve
3 perce, individor írta:

biztos nem, mert nincs benne ilyen dolog

teljesen puritán verzió, még a fényszóró magasság állítás is kimaradt belőle

Attól függetlenül hogy átnézted a biztiket egy próbára tegyél be másikat az F-7-be. 

Elküldve
29 perce, zotya975 írta:

Attól függetlenül hogy átnézted a biztiket egy próbára tegyél be másikat az F-7-be. 

betettem és a helyzet változatlan, de erre számítottam is mert szakadás vizsgálóval néztem a biztosítékokat

valami trükkös dolog lehet bár ez a műszerfal világítás csak most jött elő, a kürt+tolatólámpa szekció néha "elmegy" de hónapokig, utána meg visszatér ismét hónapokig....

a műszerfal világítás hiányzik mert napi szintem kell a véda alatt átmenni és sötétben nem látom igazán a sebességem

Elküldve
2 órája, individor írta:

betettem és a helyzet változatlan, de erre számítottam is mert szakadás vizsgálóval néztem a biztosítékokat

valami trükkös dolog lehet bár ez a műszerfal világítás csak most jött elő, a kürt+tolatólámpa szekció néha "elmegy" de hónapokig, utána meg visszatér ismét hónapokig....

a műszerfal világítás hiányzik mert napi szintem kell a véda alatt átmenni és sötétben nem látom igazán a sebességem

A műszerfal világításért felelős 4 izzó hátul a csatin  a zöld-fekete kábelek keresztül kapja a tápot. Meg kell nézni itt jelen van-e a 12Volt. Ez a kábel a rajz szerint a világítás kapcsoló potméterétől jön, ( már ugye ahol van)és bemegy a középkijelzőbe is. A töltésvisszajelző vagyis a gerjesztő izzó is csak gyújtáson kap tápot ( szintén az F7-ről), ideiglenesen ide is be lehetne kötni a háttérvilágítást ennek a színe fekete a csatiban. Lehetséges amúgy sima kontakthiba ami a csatiban a pinek óvatos hajlítgatásával orvosolható.

2469979-20170218-pt3htP.png

 

Elküldve
3 órája, individor írta:

biztos nem, mert nincs benne ilyen dolog

teljesen puritán verzió, még a fényszóró magasság állítás is kimaradt belőle

Olyan nincs hogy nincs. MIndegyikben van, alapból. Egyébként a világításkapcsolón keresztül kap villanyt, az meg szeret szétolvadni. 

Elküldve
5 perce, wookie írta:

Olyan nincs hogy nincs. MIndegyikben van, alapból. Egyébként a világításkapcsolón keresztül kap villanyt, az meg szeret szétolvadni. 

Szokás B Corsából bontott világításkapcsoló berakása is. Annak nincs fényerő szabályzója.

Elküldve
7 perce, wookie írta:

Olyan nincs hogy nincs. MIndegyikben van, alapból. Egyébként a világításkapcsolón keresztül kap villanyt, az meg szeret szétolvadni. 

a régi astrába volt minden, ebben nincs pedig plüsskárpitos extrás :))

8 évesen vettük lehet az előző tulaj berhelt valamit...

Elküldve
26 perce, zotya975 írta:

A műszerfal világításért felelős 4 izzó hátul a csatin  a zöld-fekete kábelek keresztül kapja a tápot. Meg kell nézni itt jelen van-e a 12Volt. Ez a kábel a rajz szerint a világítás kapcsoló potméterétől jön, ( már ugye ahol van)és bemegy a középkijelzőbe is. A töltésvisszajelző vagyis a gerjesztő izzó is csak gyújtáson kap tápot ( szintén az F7-ről), ideiglenesen ide is be lehetne kötni a háttérvilágítást ennek a színe fekete a csatiban. Lehetséges amúgy sima kontakthiba ami a csatiban a pinek óvatos hajlítgatásával orvosolható.

 

ok köszi holnap átnézem. a kapcsolót is és a műszerfalat is, de az információs kijelzőnél sincs áram szóval lehet a kapcsolónál van a hiba

Elküldve
1 órával ezelőtt, daykiller írta:

Szokás B Corsából bontott világításkapcsoló berakása is. Annak nincs fényerő szabályzója.

Én is láttam már tekerő nélkülit, azt nem tudom hogy cserélték-e már a kapcsolót.

Elküldve
30 perce, Gergőőő írta:

Classic astrákban sincs a kapcsoló alatt fényerő szabályzó.  Abban csak át van kötve direktben az a két pin ami között a tekerő potmétere lenne. 

Végülis ha nekem nem lenne az sem zavarna, soha nem használom. 

Elküldve (edited)

találtam egy hibát a kapcsolónál a 30-as sarut egész nagy hőhatás érhette, az anya résznél is teljesen meg van olvadva minden, és az 56-os is kicsit olvadt

emiatt nem lehet jó a műszerfal világítás? mi okozhatta ezt a melegedést?

http://www.kephost.com/image/wkTp

 

a kocsi elektromos rendszerében annyi változtatás van hogy a gyári kombinált műszer helyett( dátum hőfok stb) be ven téve egy hőmérő(amit mértem pár ezred ampert vesz fel) ami a kombinált műszer csatlakozójáról veszi az áramot (ha megy a világítás akkor van bekapcsolva a hőmérő)

ez a típus van benne:  hőmérő

 

 

Módosítva : individor
Elküldve
2 órája, zotya975 írta:

Végülis ha nekem nem lenne az sem zavarna, soha nem használom. 

Amikor este 10-kor indultunk Kala Nera-ra, azért nemjött rosszul :cool:

Elküldve
1 órával ezelőtt, individor írta:

találtam egy hibát a kapcsolónál a 30-as sarut egész nagy hőhatás érhette, az anya résznél is teljesen meg van olvadva minden, és az 56-os is kicsit olvadt

emiatt nem lehet jó a műszerfal világítás? mi okozhatta ezt a melegedést?

http://www.kephost.com/image/wkTp

 

a kocsi elektromos rendszerében annyi változtatás van hogy a gyári kombinált műszer helyett( dátum hőfok stb) be ven téve egy hőmérő(amit mértem pár ezred ampert vesz fel) ami a kombinált műszer csatlakozójáról veszi az áramot (ha megy a világítás akkor van bekapcsolva a hőmérő)

ez a típus van benne:  hőmérő

 

 

A túlmelegedést általában kontakthiba okozza vagy rövidzárlat. A rövidzárlat esetén leold a biztosíték ( bár ugye mint minden ez is a kínai ipar remeke szóval lehet nem elég gyorsan) a kontakthiba esetén viszont nem hiszen ilyenkor nem csökken az ellenállás ( és nő az amper) hanem pont fordítva, lásd a szivargyujtó működési elvét. Nem hiszem hogy az utólagos műszer okozná, minimális az áramfelvétele, nekem is van hasonló. Az aljzatban meg kell hajtogatni a pineket, hogy jobb legyen a kontakt, ha nagyon olvadt a kapcsoló ki kell cserélni. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.