Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

9 perce, Barret írta:

Igen pontosan egy univerzális központi vezérlő (táv irányítóhoz) és nem tudom melyik vezetéket hova kössem .

A motorok maradtak gyáriak? Ha jól tudom azt úgy nem lehet összehozni. Az univerzális központi vezérlők egy impulzust adnak csak ki, a gyári meg fix feszt, mert a motoroknak itt van végállásuk. Ha jól rémlik. 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, zotya975 írta:

A motorok maradtak gyáriak? Ha jól tudom azt úgy nem lehet összehozni. Az univerzális központi vezérlők egy impulzust adnak csak ki, a gyári meg fix feszt, mert a motoroknak itt van végállásuk. Ha jól rémlik. 

Igen úgy tudom, De akkor hogy lehetne bekötni ?

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Barret írta:

Igen úgy tudom, De akkor hogy lehetne bekötni ?

 

Szerintem vagy egy gyári vezérlőt kellene venned a gyári motorokhoz, és akkor  csak rádugod a csatira, vagy mindent ( motorokat-vezérlőt) ki kellene cserélni univerzálisra. De mivel az utóbbiak minősége meg sem közelíti a gyáriakét én az elsőre szavaznék.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Szerintem vagy egy gyári vezérlőt kellene venned a gyári motorokhoz, és akkor  csak rádugod a csatira, vagy mindent ( motorokat-vezérlőt) ki kellene cserélni univerzálisra. De mivel az utóbbiak minősége meg sem közelíti a gyáriakét én az elsőre szavaznék.

Hát de éppen arról lenne szó hogy távirányítóval tudjam nyitni , maga a központi zár jó .

Link to comment
Megosztás:

21 órája, Barret írta:

Hát de éppen arról lenne szó hogy távirányítóval tudjam nyitni , maga a központi zár jó .

Nem tudom, hogy a gyárinak miként történik a vezérlése.

Talán járható út, hogy az univerzális vezérlő kimenete ad jelet a gyári vezérlőnek, és a gyári hajtja továbbra is a motorokat.

Úgy látom, hogy az uni. az tud mindkét jelszinttel  vezérelni.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 16. at 19:24, Pingvin írta:

Nem tudom, hogy a gyárinak miként történik a vezérlése.

Talán járható út, hogy az univerzális vezérlő kimenete ad jelet a gyári vezérlőnek, és a gyári hajtja továbbra is a motorokat.

Úgy látom, hogy az uni. az tud mindkét jelszinttel  vezérelni.

Na az a baj hogy sikerült rá kötni, a gyári vezérlő ki iktatásával . na már most a következő a bajom. A Bal eső ajtót nyitni nem tudja . az összes többit tökéletesen zárja nyitja, sőt a bal elsőt is szépen zárja , de nyitni már nem nyitja és csak a bal elsőt 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Barret írta:

Na az a baj hogy sikerült rá kötni, a gyári vezérlő ki iktatásával . na már most a következő a bajom. A Bal eső ajtót nyitni nem tudja . az összes többit tökéletesen zárja nyitja, sőt a bal elsőt is szépen zárja , de nyitni már nem nyitja és csak a bal elsőt 

Kábel-zármotor, vagy csati hiba? 

Link to comment
Megosztás:

6 perce, wookie írta:

nem értem mire jó szétbarmolni a gyári rendszert...

Mert van hogy a gyári rendszerhez nem tartozott ( vagy elveszett) a távkapcs. Öcsémnek is ez a gondja, megvette az astrát ,gyári kp zár, de neki nyomógombos biszbasz kell, mert a golfban is az volt. Szerencsére valami helybeli emberke a szerelő és nem én.:-) 

Link to comment
Megosztás:

Van amikor hozzá kell nyúlni a gyári megoldásokhoz, pl. funkció bővítés miatt, mint ebben az esetben is.

Szerintem nem az a probléma, ha kibővítenek egy húsz éves rendszert, hanem ha nem körültekintő módon teszik, és nem szakszerűen szerelik, ami instabil vagy hibás működéshez, legrosszabb esetekben balesethez vagy anyagi kárhoz vezet(het).

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Gergőőő írta:

Miért nem lehetett a gyári vezérlőt megtartani és csak annak a vezérlő szálait rángatni földre a távos cuccal?

Meg van a gyári vezerélő is , csak ha rajta van a csatin az is  úgy nem tudom az univerzálisat rá kötni  mert akk szikrít , valamiért nem szereti .

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 19. at 22:55, Pingvin írta:

Van amikor hozzá kell nyúlni a gyári megoldásokhoz, pl. funkció bővítés miatt, mint ebben az esetben is.

Szerintem nem az a probléma, ha kibővítenek egy húsz éves rendszert, hanem ha nem körültekintő módon teszik, és nem szakszerűen szerelik, ami instabil vagy hibás működéshez, legrosszabb esetekben balesethez vagy anyagi kárhoz vezet(het).

Alábbi két kollegánál a pont:

13 órája, Gergőőő írta:

Miért nem lehetett a gyári vezérlőt megtartani és csak annak a vezérlő szálait rángatni földre a távos cuccal?

 

6 órája, daykiller írta:

Lehet, hogy húsz éves technika a kulcsos központi, de van gyári megoldás a távosításra, nem kell univerzálist bekókányolni.


Egyébként meg jha, ahogy írtam, van gyári megoldás is a távosításra, illetve ilyenkor  a távos elektronikát a gyári vezérlőre illik rákötni. (nem kivitelezhetetlen, a "gyári" szalonban beszerelt riasztó is így volt bekötve, aminek most meg nem mondom a nevét, de nemrég tárgyaltuk mikor kibontottam a kocsiból)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Első körből én is ilyesmit javasoltam:

On 2016. 11. 16. at 19:24, Pingvin írta:

Nem tudom, hogy a gyárinak miként történik a vezérlése.

Talán járható út, hogy az univerzális vezérlő kimenete ad jelet a gyári vezérlőnek, és a gyári hajtja továbbra is a motorokat.

Úgy látom, hogy az uni. az tud mindkét jelszinttel  vezérelni.

Viszont van amire nincs gyári megoldás, nálam pl. a gsm kommunikációhoz be kellet iktatni egy két dolgot. Igaz én sem nagyon túrtam fel a gyári rendszert, hanem arra épültem rá, mert a központi vezérlésén és a csendes riasztáson kívül, csak pár dolog megy a "hosszú" távirányítóval. Nekem mindenképpen muszáj volt belemászni, mert szegény autó nagyon elhanyagolt volt villanyászatilag is, úgy verdeste a biztosítékot, mint szűzlány a vizet magáról az első randin.

Link to comment
Megosztás:

20 órája, Barret írta:

Meg van a gyári vezerélő is , csak ha rajta van a csatin az is  úgy nem tudom az univerzálisat rá kötni  mert akk szikrít , valamiért nem szereti .

 

Akkor ott rossz szálra kötöttél rá, a gyári vezérlőnek azt a 2 szálát kell földre huzogatni amit a kulcs fordításakor is érzékelne, kötöttem be így utólag riasztót nem hiszem h nálad ne lehetne.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Gergőőő írta:

Akkor ott rossz szálra kötöttél rá, a gyári vezérlőnek azt a 2 szálát kell földre huzogatni amit a kulcs fordításakor is érzékelne, kötöttem be így utólag riasztót nem hiszem h nálad ne lehetne.

hát okés 2 vezeték ami vezérli eddig tiszta, de ha a gyári csatihoz menőről veszem a + (meg 2 vezetéket a + ra) meg a testet az ott lévő csavarról az ajtónál (negítvra szintén 2 vezeték megy ) akkor szikrázik csak amikor ilyen felállásban van , de ha a gyári központi nincs rajta akkor meg nem . Akkor hogy is van ? mer én már nem tudom .

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

Szia Barret!

Szerintem igaza van Gergőőőnek, ott valami el lesz kötve. Itt van a gyári központi zár bekötése,egy kis segítségként, hogy mi micsoda. (Eddig én sem tudtam biztosan, hogy miként van bekötve, de kikerestem Neked.)

Szerintem:

A rajz alapján a két vezérlőszál a barna/piros (BRRT) és a barna/fehér(BRWS), ha jól látom. Az általad feltett képek alapján a központi vezérlőd +12V tápja piros színű, ezt kellene kötnöd a gyári vezérlő tápjára, ez egy picit vastagabb piros vezeték, amit az F1 20A-es bizti véd. Emelett még meghagyhatod az uni.vezérlő biztosítékát, nem baj az, ha ott van. Az uni. vezérlő fekete testpontját kösd testre, ez az Opelnél sima barna szokott lenni. Az uni.vezérlő trigger bekötésénél a sárga és a sárga/fekete kábelt kösd testre, az uni.vezérlő két "jelátadó" szála így a fehér/fekete és a fehér lesz, kapcsoláskor ezeken fog vezélő jelként test megjelenni, ezeket kellene összekötnöd a gyári vezérlő eredeti vezérlőszálaival, a barna/piros (BRRT) és a barna/fehér(BRWS).

Ne vedd 100%-nak amit írok, (csak este 10 múlt már, én is fáradt vagyok), inkább rágd át Te is, és ha a fórumtársak kijavítanak, mert elnéztem valamit, azt csak jónéven veszem.

1300.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 21. at 22:08, Pingvin írta:

Szia Barret!

Szerintem igaza van Gergőőőnek, ott valami el lesz kötve. Itt van a gyári központi zár bekötése,egy kis segítségként, hogy mi micsoda. (Eddig én sem tudtam biztosan, hogy miként van bekötve, de kikerestem Neked.)

Szerintem:

A rajz alapján a két vezérlőszál a barna/piros (BRRT) és a barna/fehér(BRWS), ha jól látom. Az általad feltett képek alapján a központi vezérlőd +12V tápja piros színű, ezt kellene kötnöd a gyári vezérlő tápjára, ez egy picit vastagabb piros vezeték, amit az F1 20A-es bizti véd. Emelett még meghagyhatod az uni.vezérlő biztosítékát, nem baj az, ha ott van. Az uni. vezérlő fekete testpontját kösd testre, ez az Opelnél sima barna szokott lenni. Az uni.vezérlő trigger bekötésénél a sárga és a sárga/fekete kábelt kösd testre, az uni.vezérlő két "jelátadó" szála így a fehér/fekete és a fehér lesz, kapcsoláskor ezeken fog vezélő jelként test megjelenni, ezeket kellene összekötnöd a gyári vezérlő eredeti vezérlőszálaival, a barna/piros (BRRT) és a barna/fehér(BRWS).

Ne vedd 100%-nak amit írok, (csak este 10 múlt már, én is fáradt vagyok), inkább rágd át Te is, és ha a fórumtársak kijavítanak, mert elnéztem valamit, azt csak jónéven veszem.

1300.jpg

Köszi a segítséged , de ahogy le írtad nem csinál semmit:(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.