Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2016. 11. 15. at 15:04, Barret írta:

Igen pontosan egy univerzális központi vezérlő (táv irányítóhoz) és nem tudom melyik vezetéket hova kössem .

Expand  

A motorok maradtak gyáriak? Ha jól tudom azt úgy nem lehet összehozni. Az univerzális központi vezérlők egy impulzust adnak csak ki, a gyári meg fix feszt, mert a motoroknak itt van végállásuk. Ha jól rémlik. 

Elküldve
  On 2016. 11. 15. at 15:04, Barret írta:

Igen pontosan egy univerzális központi vezérlő (táv irányítóhoz) és nem tudom melyik vezetéket hova kössem .

Expand  

Igen úgy tudom gyári ,Vagy esetleg akkor hogy kössem ?

 

Elküldve
  On 2016. 11. 15. at 15:15, zotya975 írta:

A motorok maradtak gyáriak? Ha jól tudom azt úgy nem lehet összehozni. Az univerzális központi vezérlők egy impulzust adnak csak ki, a gyári meg fix feszt, mert a motoroknak itt van végállásuk. Ha jól rémlik. 

Expand  

Igen úgy tudom, De akkor hogy lehetne bekötni ?

 

Elküldve
  On 2016. 11. 15. at 15:18, Barret írta:

Igen úgy tudom, De akkor hogy lehetne bekötni ?

 

Expand  

Szerintem vagy egy gyári vezérlőt kellene venned a gyári motorokhoz, és akkor  csak rádugod a csatira, vagy mindent ( motorokat-vezérlőt) ki kellene cserélni univerzálisra. De mivel az utóbbiak minősége meg sem közelíti a gyáriakét én az elsőre szavaznék.

Elküldve
  On 2016. 11. 15. at 16:31, zotya975 írta:

Szerintem vagy egy gyári vezérlőt kellene venned a gyári motorokhoz, és akkor  csak rádugod a csatira, vagy mindent ( motorokat-vezérlőt) ki kellene cserélni univerzálisra. De mivel az utóbbiak minősége meg sem közelíti a gyáriakét én az elsőre szavaznék.

Expand  

Hát de éppen arról lenne szó hogy távirányítóval tudjam nyitni , maga a központi zár jó .

Elküldve
  On 2016. 11. 15. at 20:52, Barret írta:

Hát de éppen arról lenne szó hogy távirányítóval tudjam nyitni , maga a központi zár jó .

Expand  

Nem tudom, hogy a gyárinak miként történik a vezérlése.

Talán járható út, hogy az univerzális vezérlő kimenete ad jelet a gyári vezérlőnek, és a gyári hajtja továbbra is a motorokat.

Úgy látom, hogy az uni. az tud mindkét jelszinttel  vezérelni.

Elküldve
  On 2016. 11. 16. at 18:24, Pingvin írta:

Nem tudom, hogy a gyárinak miként történik a vezérlése.

Talán járható út, hogy az univerzális vezérlő kimenete ad jelet a gyári vezérlőnek, és a gyári hajtja továbbra is a motorokat.

Úgy látom, hogy az uni. az tud mindkét jelszinttel  vezérelni.

Expand  

Na az a baj hogy sikerült rá kötni, a gyári vezérlő ki iktatásával . na már most a következő a bajom. A Bal eső ajtót nyitni nem tudja . az összes többit tökéletesen zárja nyitja, sőt a bal elsőt is szépen zárja , de nyitni már nem nyitja és csak a bal elsőt 

Elküldve
  On 2016. 11. 19. at 13:38, Barret írta:

Na az a baj hogy sikerült rá kötni, a gyári vezérlő ki iktatásával . na már most a következő a bajom. A Bal eső ajtót nyitni nem tudja . az összes többit tökéletesen zárja nyitja, sőt a bal elsőt is szépen zárja , de nyitni már nem nyitja és csak a bal elsőt 

Expand  

Kábel-zármotor, vagy csati hiba? 

Elküldve
  On 2016. 11. 19. at 19:55, wookie írta:

nem értem mire jó szétbarmolni a gyári rendszert...

Expand  

Mert van hogy a gyári rendszerhez nem tartozott ( vagy elveszett) a távkapcs. Öcsémnek is ez a gondja, megvette az astrát ,gyári kp zár, de neki nyomógombos biszbasz kell, mert a golfban is az volt. Szerencsére valami helybeli emberke a szerelő és nem én.:-) 

Elküldve

Van amikor hozzá kell nyúlni a gyári megoldásokhoz, pl. funkció bővítés miatt, mint ebben az esetben is.

Szerintem nem az a probléma, ha kibővítenek egy húsz éves rendszert, hanem ha nem körültekintő módon teszik, és nem szakszerűen szerelik, ami instabil vagy hibás működéshez, legrosszabb esetekben balesethez vagy anyagi kárhoz vezet(het).

Elküldve
  On 2016. 11. 20. at 9:31, Gergőőő írta:

Miért nem lehetett a gyári vezérlőt megtartani és csak annak a vezérlő szálait rángatni földre a távos cuccal?

Expand  

Meg van a gyári vezerélő is , csak ha rajta van a csatin az is  úgy nem tudom az univerzálisat rá kötni  mert akk szikrít , valamiért nem szereti .

 

Elküldve
  On 2016. 11. 19. at 21:55, Pingvin írta:

Van amikor hozzá kell nyúlni a gyári megoldásokhoz, pl. funkció bővítés miatt, mint ebben az esetben is.

Szerintem nem az a probléma, ha kibővítenek egy húsz éves rendszert, hanem ha nem körültekintő módon teszik, és nem szakszerűen szerelik, ami instabil vagy hibás működéshez, legrosszabb esetekben balesethez vagy anyagi kárhoz vezet(het).

Expand  

Alábbi két kollegánál a pont:

  On 2016. 11. 20. at 9:31, Gergőőő írta:

Miért nem lehetett a gyári vezérlőt megtartani és csak annak a vezérlő szálait rángatni földre a távos cuccal?

Expand  

 

  On 2016. 11. 20. at 16:40, daykiller írta:

Lehet, hogy húsz éves technika a kulcsos központi, de van gyári megoldás a távosításra, nem kell univerzálist bekókányolni.

Expand  


Egyébként meg jha, ahogy írtam, van gyári megoldás is a távosításra, illetve ilyenkor  a távos elektronikát a gyári vezérlőre illik rákötni. (nem kivitelezhetetlen, a "gyári" szalonban beszerelt riasztó is így volt bekötve, aminek most meg nem mondom a nevét, de nemrég tárgyaltuk mikor kibontottam a kocsiból)

Elküldve

Sziasztok!

Első körből én is ilyesmit javasoltam:

  On 2016. 11. 16. at 18:24, Pingvin írta:

Nem tudom, hogy a gyárinak miként történik a vezérlése.

Talán járható út, hogy az univerzális vezérlő kimenete ad jelet a gyári vezérlőnek, és a gyári hajtja továbbra is a motorokat.

Úgy látom, hogy az uni. az tud mindkét jelszinttel  vezérelni.

Expand  

Viszont van amire nincs gyári megoldás, nálam pl. a gsm kommunikációhoz be kellet iktatni egy két dolgot. Igaz én sem nagyon túrtam fel a gyári rendszert, hanem arra épültem rá, mert a központi vezérlésén és a csendes riasztáson kívül, csak pár dolog megy a "hosszú" távirányítóval. Nekem mindenképpen muszáj volt belemászni, mert szegény autó nagyon elhanyagolt volt villanyászatilag is, úgy verdeste a biztosítékot, mint szűzlány a vizet magáról az első randin.

Elküldve
  On 2016. 11. 20. at 14:46, Barret írta:

Meg van a gyári vezerélő is , csak ha rajta van a csatin az is  úgy nem tudom az univerzálisat rá kötni  mert akk szikrít , valamiért nem szereti .

 

Expand  

Akkor ott rossz szálra kötöttél rá, a gyári vezérlőnek azt a 2 szálát kell földre huzogatni amit a kulcs fordításakor is érzékelne, kötöttem be így utólag riasztót nem hiszem h nálad ne lehetne.

Elküldve (edited)
  On 2016. 11. 21. at 11:47, Gergőőő írta:

Akkor ott rossz szálra kötöttél rá, a gyári vezérlőnek azt a 2 szálát kell földre huzogatni amit a kulcs fordításakor is érzékelne, kötöttem be így utólag riasztót nem hiszem h nálad ne lehetne.

Expand  

hát okés 2 vezeték ami vezérli eddig tiszta, de ha a gyári csatihoz menőről veszem a + (meg 2 vezetéket a + ra) meg a testet az ott lévő csavarról az ajtónál (negítvra szintén 2 vezeték megy ) akkor szikrázik csak amikor ilyen felállásban van , de ha a gyári központi nincs rajta akkor meg nem . Akkor hogy is van ? mer én már nem tudom .

Módosítva : Barret
Elküldve

Szia Barret!

Szerintem igaza van Gergőőőnek, ott valami el lesz kötve. Itt van a gyári központi zár bekötése,egy kis segítségként, hogy mi micsoda. (Eddig én sem tudtam biztosan, hogy miként van bekötve, de kikerestem Neked.)

Szerintem:

A rajz alapján a két vezérlőszál a barna/piros (BRRT) és a barna/fehér(BRWS), ha jól látom. Az általad feltett képek alapján a központi vezérlőd +12V tápja piros színű, ezt kellene kötnöd a gyári vezérlő tápjára, ez egy picit vastagabb piros vezeték, amit az F1 20A-es bizti véd. Emelett még meghagyhatod az uni.vezérlő biztosítékát, nem baj az, ha ott van. Az uni. vezérlő fekete testpontját kösd testre, ez az Opelnél sima barna szokott lenni. Az uni.vezérlő trigger bekötésénél a sárga és a sárga/fekete kábelt kösd testre, az uni.vezérlő két "jelátadó" szála így a fehér/fekete és a fehér lesz, kapcsoláskor ezeken fog vezélő jelként test megjelenni, ezeket kellene összekötnöd a gyári vezérlő eredeti vezérlőszálaival, a barna/piros (BRRT) és a barna/fehér(BRWS).

Ne vedd 100%-nak amit írok, (csak este 10 múlt már, én is fáradt vagyok), inkább rágd át Te is, és ha a fórumtársak kijavítanak, mert elnéztem valamit, azt csak jónéven veszem.

1300.jpg

Elküldve
  On 2016. 11. 21. at 21:08, Pingvin írta:

Szia Barret!

Szerintem igaza van Gergőőőnek, ott valami el lesz kötve. Itt van a gyári központi zár bekötése,egy kis segítségként, hogy mi micsoda. (Eddig én sem tudtam biztosan, hogy miként van bekötve, de kikerestem Neked.)

Szerintem:

A rajz alapján a két vezérlőszál a barna/piros (BRRT) és a barna/fehér(BRWS), ha jól látom. Az általad feltett képek alapján a központi vezérlőd +12V tápja piros színű, ezt kellene kötnöd a gyári vezérlő tápjára, ez egy picit vastagabb piros vezeték, amit az F1 20A-es bizti véd. Emelett még meghagyhatod az uni.vezérlő biztosítékát, nem baj az, ha ott van. Az uni. vezérlő fekete testpontját kösd testre, ez az Opelnél sima barna szokott lenni. Az uni.vezérlő trigger bekötésénél a sárga és a sárga/fekete kábelt kösd testre, az uni.vezérlő két "jelátadó" szála így a fehér/fekete és a fehér lesz, kapcsoláskor ezeken fog vezélő jelként test megjelenni, ezeket kellene összekötnöd a gyári vezérlő eredeti vezérlőszálaival, a barna/piros (BRRT) és a barna/fehér(BRWS).

Ne vedd 100%-nak amit írok, (csak este 10 múlt már, én is fáradt vagyok), inkább rágd át Te is, és ha a fórumtársak kijavítanak, mert elnéztem valamit, azt csak jónéven veszem.

1300.jpg

Expand  

Köszi a segítséged , de ahogy le írtad nem csinál semmit:(

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.