Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
5 órája, palllevi írta:

Sziasztok! Van egy olyan problémám, hogy a kopogásérzékelő szenzor hibát jelez. Csak terhelés alatt és csak 2500fordulat fölött. 1-es 2-es hengeren a gyertyák nagyon kormosak 2-es 3-as szürke. Gyertyakábelek cserélve, gyújtásmodul cserélve. Szívósor nincs eltömődve. A motor idén tavasszal lett felújítva komressió 15 15.1 15 15. Kartergáz alig van. Ha leveszem a kopogásérzékelőt, csati rajtahagyva és megjáratom akkor is knock senzor hibát dob. Ez a szenzor nem igazán szokott meghibásodni. Szerintetek mindent kizártam és tuti a szenzor vagy van még valami ötlet? X16SZR 97-es

Esetleg Budapesten hányódik valakinél egy kopogásérzékelő szenzor? 

Nekem is ugyanez a helyzet. >>> P0325 Knock sensor NOT PRESENT

Viszont újjabban én is észrevettem, hogy valóban van valami rendellenes hang előlről, mintha szét akarna esni, de szintén csak kigyorsításnál, úgy ahogy a műszer jelzi 2300 felett.

Alapjáraton meg van valami csilingelő hang a szépen járó motorhang mellett, mintha valami csavar kilazult volna és az alátét csilingel rajta. A motornak magának tapasztalataim szerint nincs baja, jól megy, jól húz, fogyasztása átlagos, megközelítőleg állandó. 2 különböző szerelő is nézte, szerintük sincs baja a motornak, autóvillamossági szerelők is nézték, szerintük is rendben van. Szóval nem tudom.

 

 

Elküldve
22 perce, Cosso írta:

Nekem is ugyanez a helyzet. >>> P0325 Knock sensor NOT PRESENT

Viszont újjabban én is észrevettem, hogy valóban van valami rendellenes hang előlről, mintha szét akarna esni, de szintén csak kigyorsításnál, úgy ahogy a műszer jelzi 2300 felett.

Alapjáraton meg van valami csilingelő hang a szépen járó motorhang mellett, mintha valami csavar kilazult volna és az alátét csilingel rajta. A motornak magának tapasztalataim szerint nincs baja, jól megy, jól húz, fogyasztása átlagos, megközelítőleg állandó. 2 különböző szerelő is nézte, szerintük sincs baja a motornak, autóvillamossági szerelők is nézték, szerintük is rendben van. Szóval nem tudom.

 

 

Nincs ezekben valami lezáróellenállás amit figyel az ECU? Vagy test/táp rövidzár valahová Kétlem hogy úgy ellenőrizné, hogy eltolja a gyújtást kopogásig majd vissza

Elküldve
36 perce, Bundee írta:

Nincs ezekben valami lezáróellenállás amit figyel az ECU? Vagy test/táp rövidzár valahová Kétlem hogy úgy ellenőrizné, hogy eltolja a gyújtást kopogásig majd vissza

Nem az szokott lenni velük a gond, hogy lelazulnak és nem hallanak rendesen? 

Elküldve
43 perce, zotya975 írta:

Nem az szokott lenni velük a gond, hogy lelazulnak és nem hallanak rendesen? 

Arra gondolsz, hogyha kopogásmentes égésnél nem jön róla jel, akkor panaszkodik? Szkóppal lenne jó ránézni. Bár nekem sajnos nincs ilyen extra :-)

Elküldve
Just now, Bundee írta:

Arra gondolsz, hogyha kopogásmentes égésnél nem jön róla jel, akkor panaszkodik? Szkóppal lenne jó ránézni. Bár nekem sajnos nincs ilyen extra :-)

Lelazul, nem tökéletes a felfekvése a blokkra, és nem hall rendesen, van akinek már volt ilyen gondja.

Elküldve
21 órája, Bundee írta:

Arra gondolsz, hogyha kopogásmentes égésnél nem jön róla jel, akkor panaszkodik? Szkóppal lenne jó ránézni. Bár nekem sajnos nincs ilyen extra :-)

Én a múltkor úgy teszteltem a szenzort,hogy rákötöttem az erősítőm kimenetére a hangfal helyett és toltam neki egy kis zenét,fülemhez tettem és hallgattam rajta a zenét.

Szólt így megnyugodtam ,hogy nem szakadt vagy zárlatos,más bajuk meg nemigen lehet.

Ez így nem a legszakosabb teszt,de célravezető.

Elküldve
2 perce, Szabadij írta:

Én a múltkor úgy teszteltem a szenzort,hogy rákötöttem az erősítőm kimenetére a hangfal helyett és toltam neki egy kis zenét,fülemhez tettem és hallgattam rajta a zenét.

Szólt így megnyugodtam ,hogy nem szakadt vagy zárlatos,más bajuk meg nemigen lehet.

Ez így nem a legszakosabb teszt,de célravezető.

Egy nagy tölcsér alakú lemezre kellett volna csavarozni és kész az automotive piezo hangszóró :D

De amire én gondoltam az az, hogy vajon sima munkaütemben is "hallgatózik"-e, szóval hogy detektálja az égést az adott henger(ek)ben és ha egy vagy több munkaütemben nincs jel, akkor dob hibát, vagy elküldi az előgyújtást olyan pontra ahol mindenképp lesz kopogásos égés, és ott vizsgálja a működőképességét a szenzornak. Vagy egyszerűen van benne egy néhány 100k-s ellenállás, aminek a meglétét vizsgálja.

Elküldve
59 perce, Bundee írta:

Egy nagy tölcsér alakú lemezre kellett volna csavarozni és kész az automotive piezo hangszóró :D

De amire én gondoltam az az, hogy vajon sima munkaütemben is "hallgatózik"-e, szóval hogy detektálja az égést az adott henger(ek)ben és ha egy vagy több munkaütemben nincs jel, akkor dob hibát, vagy elküldi az előgyújtást olyan pontra ahol mindenképp lesz kopogásos égés, és ott vizsgálja a működőképességét a szenzornak. Vagy egyszerűen van benne egy néhány 100k-s ellenállás, aminek a meglétét vizsgálja.

A szenzor folyamatosan hallgatózik és az ECU addig emelgeti az előgyújtást amíg kopogást nem hall. Ott vagy megáll, vagy pedig visszább veszi.

Valaha írták nekem, de nem emlékszem pontosan, de 1-2 fokkal emeli egyszerre, de ha kopog akkor talán 5-öt dobja vissza...

Elküldve
2 órája, nagyonkezdő írta:

Üdv Urak!

A szivargyújtó egyedül van a biztosítékra kötve,vagy van még más is rajta?

Még az ülésfűtést látom az F20-as 20Amperesen, mást nem.

Elküldve

Sziasztok.

Gyakori probléma, de nem találom rá a megoldást itt a fórumban. Vízhőfok mutató csücsül a kék alján, meg se moccan, meleg motornál se, egyáltalán. Egyvezetékes jeladó vezeték saruja megpucolva, semmi. Ezt a vezetéket letestelve kellene a mutatónak gyujtáson felugrania a pirosba? Jól emlékszem? Mert nem csinálja. Ilyenkor maga a műszer lehet rossz?

Köszi!

Elküldve
1 perc, felhasznaaloo írta:

Sziasztok.

Gyakori probléma, de nem találom rá a megoldást itt a fórumban. Vízhőfok mutató csücsül a kék alján, meg se moccan, meleg motornál se, egyáltalán. Egyvezetékes jeladó vezeték saruja megpucolva, semmi. Ezt a vezetéket letestelve kellene a mutatónak gyujtáson felugrania a pirosba? Jól emlékszem? Mert nem csinálja. Ilyenkor maga a műszer lehet rossz?

Köszi!

Igen, ha letesteled akkor teljesen felmegy. Ha úgyis kiveszed  műszeregységet keresd meg azt kék szálat ( elöfordul hogy több is van) ami a müszerhez tartozik, és visszadugott csatinál gyujtáson testeld le. Ahol bemegy a szál a csatiba ott szerintem be tudsz dugni egy vékony drótot a pinhez a másik felét meg le tudod a műszeregység mögött testelni. Ha így kitér teljesen akkor kábel szakadás, ha így sem akkor valszeg a műszer rossz. A tankszintjelző jó? 

  • Like 1
Elküldve
On 2016. 10. 31. at 19:26, pszilaj írta:

A szenzor folyamatosan hallgatózik és az ECU addig emelgeti az előgyújtást amíg kopogást nem hall. Ott vagy megáll, vagy pedig visszább veszi.

Valaha írták nekem, de nem emlékszem pontosan, de 1-2 fokkal emeli egyszerre, de ha kopog akkor talán 5-öt dobja vissza...

Lehet vajon ECU meghibásodás is? 

Elküldve

Sziasztok!!!

Olyan kérdésem van, hogy 94-es Astra F C16NZ motorkóddal és Delco generátorral miért vibráll alacsony fordulatszámon minden kijelző és a világítás is? Új benne a dióda híd a feszszabályzó a gerjesztő!!!

Előre is köszönöm a válaszotokat!!!

Rico Junior 

Elküldve
On 2016. 10. 30. at 18:33, Cosso írta:

Nekem is ugyanez a helyzet. >>> P0325 Knock sensor NOT PRESENT

Viszont újjabban én is észrevettem, hogy valóban van valami rendellenes hang előlről, mintha szét akarna esni, de szintén csak kigyorsításnál, úgy ahogy a műszer jelzi 2300 felett.

Alapjáraton meg van valami csilingelő hang a szépen járó motorhang mellett, mintha valami csavar kilazult volna és az alátét csilingel rajta. A motornak magának tapasztalataim szerint nincs baja, jól megy, jól húz, fogyasztása átlagos, megközelítőleg állandó. 2 különböző szerelő is nézte, szerintük sincs baja a motornak, autóvillamossági szerelők is nézték, szerintük is rendben van. Szóval nem tudom.

 

 

Meg kell nézni a főtengelyen a szíjtárcsát. Nekem fellazult egyszer és csilingelt, meg gyorsításnál belevert a motortömbbe és a kopogásérzékelő rögtön felismerte, mint kopogásos égést és el is ment az erő egyből...

Elküldve
14 órája, Rico junior írta:

Sziasztok!!!

Olyan kérdésem van, hogy 94-es Astra F C16NZ motorkóddal és Delco generátorral miért vibráll alacsony fordulatszámon minden kijelző és a világítás is? Új benne a dióda híd a feszszabályzó a gerjesztő!!!

Előre is köszönöm a válaszotokat!!!

Rico Junior 

Mérjél rá multiméterrel, milyen feszt ad le. A testkábel rendesen vissza lett kötve? 

Elküldve
21 órája, Rico junior írta:

Sziasztok!!!

Olyan kérdésem van, hogy 94-es Astra F C16NZ motorkóddal és Delco generátorral miért vibráll alacsony fordulatszámon minden kijelző és a világítás is? Új benne a dióda híd a feszszabályzó a gerjesztő!!!

Előre is köszönöm a válaszotokat!!!

Rico Junior 

Jól lett az generátor összerakva? Van ott mindenféle szigetelő alátét meg a dióda híd nem van-e fordítva.

http://taylor.hu/astra/generator/osszeszereles/

Elküldve

Hali! Segitseget szeretnek kerni: nem akart beindulni a kocsi, hirtelen elkapta, majd leallt rogton. Vartam egy orat, akkor eleg nehezen, de veindult. Lattam hogy dobott hibakodot, gondoltam kiolvasom. 

Ekkor veletlenul rossz labakat zartam ossze, villant egyet a biztositek tabla. Ezutan elment a kozepkonzolrol az ora es a homerseklet, valamint a radio se mukodik (gyujtas nelkul is mukodott eddig). Melyikbiztositekot sikerult kiutnom ? Koszi! 

Amugy 85-os hobakodot olcastam ki. 

Elküldve
19 perce, szilvand írta:

Hali! Segitseget szeretnek kerni: nem akart beindulni a kocsi, hirtelen elkapta, majd leallt rogton. Vartam egy orat, akkor eleg nehezen, de veindult. Lattam hogy dobott hibakodot, gondoltam kiolvasom. 

Ekkor veletlenul rossz labakat zartam ossze, villant egyet a biztositek tabla. Ezutan elment a kozepkonzolrol az ora es a homerseklet, valamint a radio se mukodik (gyujtas nelkul is mukodott eddig). Melyikbiztositekot sikerult kiutnom ? Koszi! 

Amugy 85-os hobakodot olcastam ki. 

Szerintem az F 7 ,10 Amperes. 85-ös hibakód...indításgátló. Nem tartalék kulccsal próbáltad amiben nincsen csipp? 

Elküldve (edited)
7 perce, zotya975 írta:

Szerintem az F 7 ,10 Amperes. 85-ös hibakód...indításgátló. Nem tartalék kulccsal próbáltad amiben nincsen csipp? 

Koszi az infot.

 

85: Befecskendező szelep 5 – feszültség túl alacsony

szerintem nincs benne indutasgatlo. Amugy nem csereltem kulcsot.

Elotte cserletem gyujtaskabeleket, mert az egyiket megette a nyest, meg kicsereltem meg az elotetellenallast. Mikor osszedugtam mindent, akkor siman indult az auto, mire visszatettem a burkolatokat, mar bem akart beindulni... 

szoval nem tudom mi lehet a baja, remelem spontan megjavul :)

x14nz

Módosítva : szilvand
Elküldve
7 perce, szilvand írta:

Koszi az infot.

 

85: Befecskendező szelep 5 – feszültség túl alacsony

szerintem nincs benne indutasgatlo. Amugy nem csereltem kulcsot.

Elotte cserletem gyujtaskabeleket, mert az egyiket megette a nyest, meg kicsereltem meg az elotetellenallast. Mikor osszedugtam mindent, akkor siman indult az auto, mire visszatettem a burkolatokat, mar bem akart beindulni... 

szoval nem tudom mi lehet a baja, remelem spontan megjavul :)

x14nz

Az X14NZ re nekem ezt hozza:

85 Immobiliser Wrong signal

 

Előtét ellenállás? A fűtőmotornál? 

Elküldve (edited)
10 perce, zotya975 írta:

Az X14NZ re nekem ezt hozza:

85 Immobiliser Wrong signal

 

Előtét ellenállás? A fűtőmotornál? 

Igen, a futomotornal. Meg nyaron csereltem ventit, akkor az elozo megszorult,  gondolom nem tett jot az ellenallasnak.

A hibakodot meg itt a forumon nemztem a gyikbol.

A biztositekok latszolag epek, de holnap ujra megnezem oket.

Módosítva : szilvand
Elküldve
1 perc, szilvand írta:

Igen, a futomotornal. Meg nyaron csereltem ventit, akkor az elozo megszorult,  gondolom nem tett jot az ellenallasnak.

A hibakodot meg itt a forumon nemztem a gyikbol.

A biztositekok latszolag epek, de holnap ujra megnezem oket.

A biztiket is mint mindet Kínában gyártották, van hogy ránézésre ép a szál, aztán mégis ki van olvadva.

Elküldve
On 2016. 11. 05. at 17:26, szilvand írta:

Koszi az infot.

 

85: Befecskendező szelep 5 – feszültség túl alacsony

szerintem nincs benne indutasgatlo. Amugy nem csereltem kulcsot.

Elotte cserletem gyujtaskabeleket, mert az egyiket megette a nyest, meg kicsereltem meg az elotetellenallast. Mikor osszedugtam mindent, akkor siman indult az auto, mire visszatettem a burkolatokat, mar bem akart beindulni... 

szoval nem tudom mi lehet a baja, remelem spontan megjavul :)

x14nz

Amúgy van benne indításgátló.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.