Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok !

Segítséget kérnék!

Van egy 93-as 1.6 os C16NZ motoros alapAstrám.

Hibajelenség: Időnként fordulaton ledadog, alapjáraton lefullad a motor. Elektromos jellegűnek tűnik a hiba, ilyenkor mintha kimaradozna 1-1 henger gyújtása, de ez a a gyertyákon nem látszik.

A hiba 2 éve kezdődött, de csak nyári melegben kb. óránként egyszer, úgy 5-6 másodpercre. Az idén folyamatosan sűrüsödött a hiba és már néha télen a hidegben is jelentkezett, de most már nyáron minden második gázelvételkor leáll, percenként ledadog. Viszont, ha megy akkor simán és hibátlanul ketyeg.

Cseréltem gyertyákat, osztófejet-fedelet, gyújtáskábelt.

Mi lehet a hiba? Kérlek írjatok, ha van őtletetek.

RT

robitom@freemail.hu

Ez nagyon sok minden lehet, benzinellátás, hall jeladó, stb, stb...

Érdemes egy valóban hozzáértő szerelőt felkeresni...

Link to comment
Megosztás:

Tegnap nekiálltam is a régóta félig sötétségben lévő szellőző kezelőszerveknél ki akartam cserélni az égőket.

Hát elég csúnyán szét kellett bontani a középkonzolt, hogy hozzáférjak de sikerült.

Ami viszont most tűnt fel, hogy ez a megvilágítás folyamatosan ég ha rajta a gyújtás! Én azt hittem ez -mint a műszerek- csak bekapcsolt világításnál vannak kivilágítva.

Ez másnál is igy működik?

Mivel nem volt tartalék égőm (nem tudtam előre milyen kell) így az éjszakát így töltötte szétdöntve.

Szerintem ez jobb lopásgátló ill. riaztó volt mint bármi más :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem kell szétbontani az egészet! Ha kihúzod a rádiót a helyéről, és kiveszed a a lemezt ami rögzíti, akkor hozzáférsz felülről.

Igen mindenkinél így van bekötve, ha ráadod a gyújtást akkor világít. Egy körön van az óra(hőm, mérő Stb) izzóival. Ezért világít állandóan.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem kell szétbontani az egészet! Ha kihúzod a rádiót a helyéről, és kiveszed a a lemezt ami rögzíti, akkor hozzáférsz felülről.

Igen mindenkinél így van bekötve, ha ráadod a gyújtást akkor világít. Egy körön van az óra(hőm, mérő Stb) izzóival. Ezért világít állandóan.

Már késő :lol:

Az "igy csináld"-nak megfelelően szétbontottam.

A rádiót viszont nem sikerült sehogyan sem kiszerelnem. Az jött a középkonzollal együtt.

http://kep.tar.hu/wzsolt/50107398/14436189#2

Kicsavartam a rádió 4 csavarját majd a tüskékkel ki akartam húzni de meg sem moccant. Nagyon szorosan passzol a helyére vagy valamit még elfelejtettem nem tudom de nem jött ki.

Link to comment
Megosztás:

"Kicsavartam a rádió 4 csavarját majd a tüskékkel ki akartam húzni de meg sem moccant. Nagyon szorosan passzol a helyére vagy valamit még elfelejtettem nem tudom de nem jött ki."

Szia!

Nem hiszem, hogy elfelejtetted. Igen passzentos, nekem is nehezen jött ki előszőr.

Link to comment
Megosztás:

Akkor csak legyek bátrabb, több erő és kijön? Na majd legközelebb. Most már össze is raktam mindent. Nem maradt ki egy csavar sem :lol: és minden működik és végre van fény 8)

Nekem sem akart kijönni elsőre, sőt még mésodikra sem, aztán a villanyszerelő haver megoldotta...még most is látszanak a csavarhúzónyomok a középkonzol műanyagján :) :(

Link to comment
Megosztás:

Nekem sem akart kijönni elsőre, sőt még mésodikra sem, aztán a villanyszerelő haver megoldotta...még most is látszanak a csavarhúzónyomok a középkonzol műanyagján :( :D

Ha minden igaz a 4 imbusz kicsavarása után egy célszerszámmal lehet oldani a rádiót rögzítő reteszeket, de állítólag csavarhúzóval, vagy küllövel is megold6tó :) (már ha gyári rádióról beszélünk)

Üdv.: ujjzol

Szabyka: megvettem az antennát, 2K volt kedv. nélkül :D

Link to comment
Megosztás:

Hát én nem csavaroztam semmit!

Négy szög a négy lukba, aztán húzni kifelé, mint állat :x !

A szögek benyomnak egy kis rugalmas fülecskét, ami így kiakad a keretből, és így már ki lehet húzni a rádiót! Az igaz, hogy nagyon szorul!

Ui: mindez a gyári Grundig sc303-ra vonatkozik, gondolom a többi is ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Hát én nem csavaroztam semmit!

Négy szög a négy lukba, aztán húzni kifelé, mint állat :x !

A szögek benyomnak egy kis rugalmas fülecskét, ami így kiakad a keretből, és így már ki lehet húzni a rádiót! Az igaz, hogy nagyon szorul!

Ui: mindez a gyári Grundig sc303-ra vonatkozik, gondolom a többi is ilyen.

Nekem annyira be volt szorulva, hogy nem csak húztam, hanem a kijelző helyén benyúlva nyomtam is hátulról, de egyáltalán nem akart kijönni. Pedig a fülek ki voltak akasztva. 4 napba telt ameddig kibányásztuk.

Link to comment
Megosztás:

Hát én nem csavaroztam semmit!

Négy szög a négy lukba, aztán húzni kifelé, mint állat :x !

A szögek benyomnak egy kis rugalmas fülecskét, ami így kiakad a keretből, és így már ki lehet húzni a rádiót! Az igaz, hogy nagyon szorul!

Ui: mindez a gyári Grundig sc303-ra vonatkozik, gondolom a többi is ilyen.

Grundig :shock: Nem Blau :?: :oops:

Link to comment
Megosztás:

Nekem 300 as blau van és van inbusz hernyócsavar a négy furatban különösebb funkció nélkül.

Amiért benne lehet a csvar (találgatások):

- esztétika

- furat lezárása koszolódás ellen

- vagy egyszerűen a rádiótolvajok dolgának megnehezítése.

Ja én az első kísérletnél feladtam, majd ha szükség lesz rá nekiesek egynlőre meg nem baj, ha jól a helyén van.

Link to comment
Megosztás:

Beszereztem ket Bosch kodlampat. Kerdes: rakott mar be valaki utolag kodfenyszorokat? Mert talaltunk ket kabelt, egy-egy oldalon, es rapasszol a csati a kodfenyszorora. Tudja valaki, hogy hol megy gyarilag a kabel (hol erkezik be az utasterbe, milyen biztositekszam alatt fut, stb.) ? A kodzarofeny kapcsolojara lenne kotve a cumo, mert a mellette levo kapcsolo hely mar foglalt. Ha van esetleg valami "hivatalosabb" megoldas, akkor erdekelne (plusz gondolkodom azon, hogy esetleg muszerfalra is be lehetne izzitani valahogy a visszajelzest, mert anno, mikor szetszedtuk, lattam, hogy van neki kis ikon :lol: )

Elore is koszi

Link to comment
Megosztás:

Azért annak pár hét alatt nem szabadna kiégnie (hacsak nem éjjél-nappal égeted), én megmérném a feszültséget az autóban járó motornál, lehet, hogy esetleg túltölt a generátor :?: :?

Egyébként egy soros ellenállás meghosszabbíthatja az élettartamát.

Link to comment
Megosztás:

Azért annak pár hét alatt nem szabadna kiégnie (hacsak nem éjjél-nappal égeted), én megmérném a feszültséget az autóban járó motornál, lehet, hogy esetleg túltölt a generátor :?: :?

Egyébként egy soros ellenállás meghosszabbíthatja az élettartamát.

Ezt részleteznéd?

Az elektromossághoz kissé agyatlan vagyok, de nem reménytelen!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Az lenne a kérdésem, hogy vajon mit kellene begbütykölnöm ahoz, hogy hogy kétheti rendszerességgel ne égjenek ki az első helyzetjelzőm izzói?

Ha kicserélem akkor pár hét és megint készen vannak.

köszi!

A feszszabályzót mindenképp meg kellene nézetni, de az sem árt, ha az ember nem úgy indítja (állítja le) az autót, hogy rajta van a világítás.

Link to comment
Megosztás:

Nekem úgy 3-4 havonta ékett ki egy, de megoldottam:

Helyzetjelző strobi, az tuti nem ég ki olyan könnyen, így csak műszakinál teszem be a normál helyzetjelzőket, azt a 2 percet meg imán kibírják, pláne hogy ugye nem minden héten műszakiztat az ember :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nincsen valakinek eladó rádió magnója? Természetesen ocsóért! :-) És természetesen távkijelzős RDSes.

A mienk full kontakt hibás már. Minden baja van, ki-be kapcsol. Átmenetileg sikerül mindig megjavítani, de már nem akarunk kínlódni vele.

Még egy sima rádió is megfelelne, mert a magnó úgy sincs használva. Persze legyen memoriás meg minden.

Link to comment
Megosztás:

Nincsen valakinek eladó rádió magnója? Természetesen ocsóért! :-) És természetesen távkijelzős RDSes.

A mienk full kontakt hibás már. Minden baja van, ki-be kapcsol. Átmenetileg sikerül mindig megjavítani, de már nem akarunk kínlódni vele.

Még egy sima rádió is megfelelne, mert a magnó úgy sincs használva. Persze legyen memoriás meg minden.

Futó Úrnak volt egy eladó, nem tudom, hogy megva-e még.

Kérdezd meg tőle :wink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.