Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
12 órája, zotya975 írta:

Próbálj egy pillanatra polaritást fordítani, vagy egy másik akkuról megpörgetni visszafelé..én fúrógép akkuval szoktam tesztelni mert kisebb és könnyebb mozgatni mint a több kilós autó akkut.

Ááá, inkább kicseréltem. Hétvégén mennem kell Tatabányára és inkább új szivattyúval, mint régivel... :)

 

  • Like 1
Elküldve
On 2016. 07. 27. at 18:48, zotya975 írta:

Végülis a kocsi alatt én sem ázom...:-)

 

Mert neked caravánod van,ott úgy tudom,hogy megaszopás a pumpacsere,szerencsére a ferdehátúmnál egy műanyag sütistányér méretű b@szt kell kipattintani az ülések alatt és már szerelhető is.  :-) Ferdehátú?milyen már ez? :-)

 

Elküldve
5 órája, Szabadij írta:

Mert neked caravánod van,ott úgy tudom,hogy megaszopás a pumpacsere,szerencsére a ferdehátúmnál egy műanyag sütistányér méretű b@szt kell kipattintani az ülések alatt és már szerelhető is.  :-) Ferdehátú?milyen már ez? :-)

 

5 ajtós a másik neve de ez is hülyeség mert a GSI-n kívül mindegyiknek 5 ajtaja van.:goofy:

Nekem is megérett a kábelcsere a csomagtér ajtó gumiharmonikánál, de feltárva a dolgokat szembesültem a sok szép színes tyúkbéllel, úgy néz ki majdnem mindegyiket tudom színazonosra cserélni. Először azt akartam hogy kirántom az egészet , hátsó ablaktörlő, fűtés, és a hangszórók úgysem fontosak, de aztán rájöttem hogy a rendszámtábla világítás viszont kell. 1hmmm  Akkor csak az ajtóba húzom fel a kábelt úgy egyszerűbb visszatenni mint ott elbontani mindent. Elég 15-21 centi kábelt cserélnem a törésnél, majd úgy alakítom hogy ne egy helyre essenek a forrasztások, ne vastagítsák meg nagyon a kábelkorbácsot.

 

Elküldve
5 órája, zotya975 írta:

5 ajtós a másik neve de ez is hülyeség mert a GSI-n kívül mindegyiknek 5 ajtaja van.:goofy:

Nekem is megérett a kábelcsere a csomagtér ajtó gumiharmonikánál, de feltárva a dolgokat szembesültem a sok szép színes tyúkbéllel, úgy néz ki majdnem mindegyiket tudom színazonosra cserélni. Először azt akartam hogy kirántom az egészet , hátsó ablaktörlő, fűtés, és a hangszórók úgysem fontosak, de aztán rájöttem hogy a rendszámtábla világítás viszont kell. 1hmmm  Akkor csak az ajtóba húzom fel a kábelt úgy egyszerűbb visszatenni mint ott elbontani mindent. Elég 15-21 centi kábelt cserélnem a törésnél, majd úgy alakítom hogy ne egy helyre essenek a forrasztások, ne vastagítsák meg nagyon a kábelkorbácsot.

 

Én ha ilyet csinálok,akkor legalább 30 centit toldok be,hogy a kötéseket vissza lehessen húzni az ajtóba ill.a kasztniba,a harmonikában ne legyen kötés.És természetesen forrasztás,zsugorcső és ahogy írod ne essenek egy helyre a kötések.

Elküldve
14 órája, Szabadij írta:

Én ha ilyet csinálok,akkor legalább 30 centit toldok be,hogy a kötéseket vissza lehessen húzni az ajtóba ill.a kasztniba,a harmonikában ne legyen kötés.És természetesen forrasztás,zsugorcső és ahogy írod ne essenek egy helyre a kötések.

Lassan végzek, mégiscsak ki kellett vennem az egészet. Hát a színek nem igazán passzolnak, de tökmindegy, remélem ezzel a résszel már úgysem lesz dolgom.

Elküldve
On ‎2016‎.‎07‎.‎29‎. at 16:54, zotya975 írta:

5 ajtós a másik neve de ez is hülyeség mert a GSI-n kívül mindegyiknek 5 ajtaja van.:goofy:

Nekem is megérett a kábelcsere a csomagtér ajtó gumiharmonikánál, de feltárva a dolgokat szembesültem a sok szép színes tyúkbéllel, úgy néz ki majdnem mindegyiket tudom színazonosra cserélni. Először azt akartam hogy kirántom az egészet , hátsó ablaktörlő, fűtés, és a hangszórók úgysem fontosak, de aztán rájöttem hogy a rendszámtábla világítás viszont kell. 1hmmm  Akkor csak az ajtóba húzom fel a kábelt úgy egyszerűbb visszatenni mint ott elbontani mindent. Elég 15-21 centi kábelt cserélnem a törésnél, majd úgy alakítom hogy ne egy helyre essenek a forrasztások, ne vastagítsák meg nagyon a kábelkorbácsot.

 

a sedan csak 4 ajtós.

 

Elküldve

Kedves Márkatársak!

Némi tapasztalat megosztás, hátha valaki hasonló cipőbe kerülne:

Elszakadt az átvezető gumi a carvanon a csomiajtónál, amiben a kábelek futnak.

Vettem a bontóban egy ilyen gumit, de agyvérzés a cseréje. (Ha szakadt a gumi akkor pedig bemegy a víz.)

Kifűzni az ajtóból és befűzni az új gumiba a kábeleket vágás nélkül, az szinte lehetetlen, már csak a csatlakozók átvezetőn átszuszakolása is kisebb fajta idegjáték. A visszafűzendő kábel viszont pont ott hajlana, mint a régi, tehát előbb utóbb törés miatt is bontani kellene, mert hajlott az már éppen eleget.

Érdemes elhozni a bontóból egy caravan hátra menő vezetékét is, abban minden szín tuti megvan.

Elvágtam a kábelt a hátsó ajtó bekötése előtt másfél centivel(hogy kényelmes legyen forrasztgatni), majd befűztem a színhelyes kábeleket a csőbe. Utána forrasztás, zsugrocsövezés, kötések fél centivel arrébb darabonként., és az egészre vásznas szalag a kaszniban hátsó lámpánál lévő csatikig. (itt még hosszú a kábel, enged, lehet huzogatni a kényelmes munkához.)

Ezután az ajtóban lévő kábelben a nagy barna vezetéket ősszekötöttem, a többit összetekertem szig.szalaggal egy hengerbe, hogy be tudjam húzni a régi kábellel az újatbaz ajtóba. A hátsó ablakfűtéshez menő vastag fekete vezetéket betoltam a helyére, kivettem a nyílásán, majd egy óvatos de erős húzással behúztam az új kábelt a hátsó ajtóba.

A behúzott új kábelt színhelyesen méretre vagdostam a fogyasztók helyeinél, utána saruzás, az ablaktörlő csatinál rákötöttem a régi csati vezetékére tőben, a csatit megtartva. Ezek után vásznas szalaggal betekertem és a helyére raktam az ajtóban, a csatikat, fogyasztókat visszakötöttem, kábelkorbácsot kötegelőkkel rögzítettem.

Lényeg, hogy a kaszniban lévő kötés az oszlopban legyen, ne feszüljön, és kényelmesen elférjen.

Utána mehet vissza az ajtóra a műanyag, én a csavarokra raktam műanyag takaró kupakokat, ezeket szintén a bontóban szedegettem össze.

Mindenhol éedemes bandázskötés után forrasztani, és zsugorcsövezni, majd a zsugorcsőre még vásznas szalagot is tekerni.

Ha valaki erre adná a fejét, készüljön, hogy kényelmesen csinálva egy fél napja rá fog menni, az átvezető cső helyre rakása előtt a benne lévő kábelszakaszra érdemes egy nagyon pici szilikont fújni, hogy könnyebben igazodjanak a dolgok.

  • Like 1
Elküldve

Ja ami kimaradt: ez a legjobb alkalom befújkászni némi üregvédőt is a hátsó ajtóba, én olyan sprayt használtam amihez adnak hosszú gumicsövet szórófejjel, fújtam az ajtóba mindenhová, és az oszlopokba is. Viszont víz és ultraderm legyen kéznél, mert az üregvédő miatt zsíros lehet az ember keze, a zsíros kézzel összebandázsolt vezetéken viszont nem áll meg a forrasztóón.

  • Like 1
Elküldve
9 órája, Pingvin írta:

Kedves Márkatársak!

Némi tapasztalat megosztás, hátha valaki hasonló cipőbe kerülne:

Elszakadt az átvezető gumi a carvanon a csomiajtónál, amiben a kábelek futnak.

Vettem a bontóban egy ilyen gumit, de agyvérzés a cseréje. (Ha szakadt a gumi akkor pedig bemegy a víz.)

Kifűzni az ajtóból és befűzni az új gumiba a kábeleket vágás nélkül, az szinte lehetetlen, már csak a csatlakozók átvezetőn átszuszakolása is kisebb fajta idegjáték. A visszafűzendő kábel viszont pont ott hajlana, mint a régi, tehát előbb utóbb törés miatt is bontani kellene, mert hajlott az már éppen eleget.

Érdemes elhozni a bontóból egy caravan hátra menő vezetékét is, abban minden szín tuti megvan.

Elvágtam a kábelt a hátsó ajtó bekötése előtt másfél centivel(hogy kényelmes legyen forrasztgatni), majd befűztem a színhelyes kábeleket a csőbe. Utána forrasztás, zsugrocsövezés, kötések fél centivel arrébb darabonként., és az egészre vásznas szalag a kaszniban hátsó lámpánál lévő csatikig. (itt még hosszú a kábel, enged, lehet huzogatni a kényelmes munkához.)

Ezután az ajtóban lévő kábelben a nagy barna vezetéket ősszekötöttem, a többit összetekertem szig.szalaggal egy hengerbe, hogy be tudjam húzni a régi kábellel az újatbaz ajtóba. A hátsó ablakfűtéshez menő vastag fekete vezetéket betoltam a helyére, kivettem a nyílásán, majd egy óvatos de erős húzással behúztam az új kábelt a hátsó ajtóba.

A behúzott új kábelt színhelyesen méretre vagdostam a fogyasztók helyeinél, utána saruzás, az ablaktörlő csatinál rákötöttem a régi csati vezetékére tőben, a csatit megtartva. Ezek után vásznas szalaggal betekertem és a helyére raktam az ajtóban, a csatikat, fogyasztókat visszakötöttem, kábelkorbácsot kötegelőkkel rögzítettem.

Lényeg, hogy a kaszniban lévő kötés az oszlopban legyen, ne feszüljön, és kényelmesen elférjen.

Utána mehet vissza az ajtóra a műanyag, én a csavarokra raktam műanyag takaró kupakokat, ezeket szintén a bontóban szedegettem össze.

Mindenhol éedemes bandázskötés után forrasztani, és zsugorcsövezni, majd a zsugorcsőre még vásznas szalagot is tekerni.

Ha valaki erre adná a fejét, készüljön, hogy kényelmesen csinálva egy fél napja rá fog menni, az átvezető cső helyre rakása előtt a benne lévő kábelszakaszra érdemes egy nagyon pici szilikont fújni, hogy könnyebben igazodjanak a dolgok.

Jó móka nem? Most hétvégén csináltam, csak nekem nem a harmonika szakadt el hanem a vezetékekről kezdett lejönni a szigetelés a kanyarban. Úgy láttam ha szét van bontva a kábelkorbács ajtóban található fele akkor egyenként át lehet húzkodni a harmonikán a csatikat. De nem tuti. Ugye nekem nem kellet kifűzni belőle.2289727-20160801-sK7OEP.jpg

Elküldve

Sziasztok!

Valakinek tipp, hogy miért nem működik a hátsó ablaktörlő kombi-ban? Pár napja elvileg még működött (nem az enyém a kocsi). A motorhoz menő csatit széthúzva rámértem és mikor kapcsolom, akkor kb. 6 V feszültség jelenik meg. Ablakmosó működik, első ablaktörlők működnek.

Elküldve
2 órája, wookie írta:

Egyszerűen ki kell húzni a pineket a müanyag csatikból. Akkor minden átfér minedenen. ;)

Így van ez az egyik alternatíva.

A másik pedig az,hogy aki ilyenre kényszerül,annak ajánlatos az összes eret cserélni azon a szakaszon,mivel nem minden hiba látható,előfordul,hogy a szigetelés épnek látszik,de az erek fele már megszakadt,így nem kell vele tökölni,oldalcsípőfogó oszt' rotty ketté az egész köteget.

A harmonikát meg elsőre visszatenni,mert már jártam úgy,hogy lemaradt és amikor már rohadtul elégedett voltam a munkámmal,akkor jöttem rá,hogy nem csináltam semmit,mivel a harmonika lemaradt...

Egyébként nem Opel,de más modernebb vasaknál hihetetlenül hitvány derótot használnak,a megszokott 20-30 elemi szál helyett manapság van kb 10 szál a vezetékben és az is valami rideg sz@r.Gondolom nem véletlenül van így...Ha akarnák,akkor ezt is tudnák örökösre megcsinálni pl szilikonosra azt a 30 centit,ami -25 fokban is ugyanolyan hajlékony...

Elküldve

Üdv!

Olyan gondom akadt,hogy a jelenlegi csak elöl elektromos ablakemelőt át kellene alakítani 4 ajtós ablakemelőre.

Szerintetek ez a komplett rendszer cseréjével lehetséges csak ,vagy esetleg van e valami költséghatékonyabb módja ennek.

Utólagos beszerelésű van benne,ami működik ,csak elkényelmesített,ezért már többször maradtak a hátsók lehúzva,az autó bezárása után.

Nincs ebben tapasztalatom,azt sem tudom,hogy a két rendszer motorjai megegyeznek e?

 

Elküldve

Szia Szabadij!

Be tudod rakni a két hátsót is utólag. Kábelezni jó eséllyel fog kelleni. Ha gyári rendszer az első, de utólagosan van beépítve, akkor kell egy kis relézgetés, mert a gyári rendszer jelvezetékkel müködik, az univerzális meg polárfordírással, a gyári motoron kint van egy állandó pozitív. Ha univerzálisak az elsők, akkor az anyós oldalinak a mintájára kell másolnod a bekötést a hátsó kettőhöz. Kell még egy négy kapcsolós vezérlő is a kettes helyett, nagy szív@$ belefaragni abba 2 plussz kapcsolót, úgy, hogy kúltúráltan nézzen is ki. A behúzandó vezeték sehol ne legyen véknyabb, mint amin a motorüzemi táp be van kötve az első ajtókba. A hátsó ajtóknál az átvezető gumikban kényelmesen elférnek még az utólagos vezetékek, egy hosszabb tompa vékony erősebb dróttal semmi perc alatt át lehet őket tolni/húzni az átvezetőn. Érdemes a hátsókat lekapcsolhatóra megcsinálni, ha kisebb gyerek is van, mert jobban fognak örülni neki mint Te, és biztos mindig "tesztelni" fogják! :-)

Elküldve
13 órája, isi írta:

Sziasztok!

Valakinek tipp, hogy miért nem működik a hátsó ablaktörlő kombi-ban? Pár napja elvileg még működött (nem az enyém a kocsi). A motorhoz menő csatit széthúzva rámértem és mikor kapcsolom, akkor kb. 6 V feszültség jelenik meg. Ablakmosó működik, első ablaktörlők működnek.

Megmozgattam a vezeték köteget, testet a bal hátsó lámpánál és most már működik. 

Elküldve
3 órája, Pingvin írta:

Szia Szabadij!

Be tudod rakni a két hátsót is utólag. Kábelezni jó eséllyel fog kelleni. Ha gyári rendszer az első, de utólagosan van beépítve, akkor kell egy kis relézgetés, mert a gyári rendszer jelvezetékkel müködik, az univerzális meg polárfordírással, a gyári motoron kint van egy állandó pozitív. Ha univerzálisak az elsők, akkor az anyós oldalinak a mintájára kell másolnod a bekötést a hátsó kettőhöz. Kell még egy négy kapcsolós vezérlő is a kettes helyett, nagy szív@$ belefaragni abba 2 plussz kapcsolót, úgy, hogy kúltúráltan nézzen is ki. A behúzandó vezeték sehol ne legyen véknyabb, mint amin a motorüzemi táp be van kötve az első ajtókba. A hátsó ajtóknál az átvezető gumikban kényelmesen elférnek még az utólagos vezetékek, egy hosszabb tompa vékony erősebb dróttal semmi perc alatt át lehet őket tolni/húzni az átvezetőn. Érdemes a hátsókat lekapcsolhatóra megcsinálni, ha kisebb gyerek is van, mert jobban fognak örülni neki mint Te, és biztos mindig "tesztelni" fogják! :-)

Oké,köszi!

Nem tudom,hogy milyen van benne,mert már régen szedtem szét,de biztos,hogy utólagos beépítés.A napokban szétszedem úgyis és megsasolom,mivel,a kis műanyag csúszó bolhák közül az egyik már akkor is ramaty állapotban volt,amikor szétszedtem,mostanra megadhatta magát,mert az ablak,nem egészen megy fel a helyére kissé előre billen emiatt.Szerkezeteket veszek hátulra,azután valahogy csak összesakkozom,az a lényeg,hogy a központi zár,ill a riasztó felhúzza az ablakokat...

Elküldve
6 órája, isi írta:

Megmozgattam a vezeték köteget, testet a bal hátsó lámpánál és most már működik. 

A hátsó ablaktörlő motor egyik felfogatásánál van egy testpont , de megy be testkábel a gumi átvezetőn is, ugye a zsanér nem egy biztos pont a villany szempontjából. Húzd ki a harmonika egyik felét és néz meg a vastag barna kábel nincs-e megtörve-elszakadva.

Elküldve

Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy a fényszóró kar nem áll meg alapállapotba és amint bekapcsolom a világítást folyamatosan világít  az a gond hogy nem tudom levenni a burkolatot hogy látnám mi a baja. Nincs valami ötletetek? Egyébként 2001-es F-es astra 1.4-es lépcsöshátú.

Elküldve
3 órája, tatay írta:

Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy a fényszóró kar nem áll meg alapállapotba és amint bekapcsolom a világítást folyamatosan világít  az a gond hogy nem tudom levenni a burkolatot hogy látnám mi a baja. Nincs valami ötletetek? Egyébként 2001-es F-es astra 1.4-es lépcsöshátú.

El szokott faradni a kapcsolo. cserelni kell sajnos.
a burkolatot 2 csavar fogja szembol a kormany mogott, es 3 alul.

Elküldve
10 órája, tatay írta:

Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy a fényszóró kar nem áll meg alapállapotba és amint bekapcsolom a világítást folyamatosan világít  az a gond hogy nem tudom levenni a burkolatot hogy látnám mi a baja. Nincs valami ötletetek? Egyébként 2001-es F-es astra 1.4-es lépcsöshátú.

Húzd ki a világítás kapcsolót, mintha belső világítást kapcsolnál. Találsz rajta ezután egy pici nyílást. Ott szúrj be egy kis odaférő (órás vagy hasonló) csavarhúzóval és közben húzd le a kapcsoló gombját. Alatta lesz két pici fül, azt húzd össze, és közben húzd ki az egész kapcsolót. A kapcsoló egy aljzatban van, ki fog jönni, ha beégés a ludas, akkor lehet, hogy picit nehezebben.

Ha szereted a legót, és az idegtépő logikai játékokat, akkor válaszd Wookie javaslatát, igazat mondott, utána jó lesz. Tálcán szedd szét, mert elsőre mindig szétugrik, és elég agyf@$z összerakni, főleg ha a keresgetni is kell a darabjait. :-)

Ha nem szeretnél vele sokat tökölni, akkor vegyél egy másikat és cseréld ki.

(Tapasztalatom alapján a bolti sem mindig jobb mint a bontós, a boltban olcsón jót nem kapsz, a jó az meg nem olcsó)

Nincs gyárilag relézve a kapcsoló, közvetlen nagy áramokat kapcsol, emiatt lehet beégés okozta a gond, vagy csak széthullott benne valami.

Az egész műanyag burkolatot emiatt kár szétkapni, ha nincs nagyobb hiba.

Elküldve

Lehet, hogy amatőr kérdés, de hogyan kell a generátort bekötni? A "B+" az világos hogy a pozitív. A "D+"-ra mit kell kötni? Illetve van még egy kék-fehér vékonyabb kábel, annak is hova kell mennie? A fekete-piros tudom, hogy az önindítóra megy.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.