Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
5 perce, daykiller írta:

Ez egyáltalán nem gyári. Ilyeneket a késői 98-as szériákba és klasszikokba raktak.

A gyárinál nem nyák van, hanem minden nyomógombtól külön vezeték jön, forrasztott kötéssel egyből a csatlakozóig. A komfortos motor amúgy 5 érintkezős, a nem komfortos de gyári négy. Jellemzően régebbi szériákban (94 előtti) pedig az anyós oldali csak két érintkezős.

Nem gyári itt semmi tudom, csak az anyósoldali kapcsolóm, azt most szereztem. A többi viszont benn volt korábban, működőképes formában. Ezért próbálok rájönni a logikára, hogy bal oldalt 4 kábel, jobbon 3 van az ajtókötegben...  

Elküldve
13 órája, ftomi28 írta:

Sziasztok!

https://drive.google.com/file/d/0B62l0LW-Q9N5ck9Ic3lNTDRGS00/view?usp=sharing

ez a kábel micsoda?

Történt ugyanis a következő: Egyszer útközben a motorhőfok mutató kiakadt a felső holtponton. Vizfelforrásnak nyoma sem volt. Megálltam, és utána néztem a neten, hogy NTK van benne tehát szakadás okozhat ilyet. Én arra azt gondoltam, hogy az az ami a képen van, levettem a motorburkolatot megmozgattam és jó lett.

Hazaértem azét kíváncsi voltam, lehúztam azt a kábelt és ugyanúgy a jó hőmérsékletet mutatta. Akkor az micsoda és hol van pontosan a jeladó? Szerintem csak csatlakozó kontakt lehetséges, vagy a gomba okoz ilyen hibát?

Köszönöm

Ennél a műszernél ha megszakadt a kör, akkor alacsony hőmérsékleten marad. Ha letestelődik a kábel akkor akad ki magas hőfokon.

Elküldve

Mivel analóg műszer mutatja a hőfokot, amin van egy bimetál és egy néhány tekercses fűtőszál van ráaplikálva. Ezért akad ki teljes kitérésben, ha letestel, mert nagyjából a teljes áram áthalad ekkor és az a kis fűtőszál felfűt mint a barom. Szakadt körnél meg ugye nem fűt.

Ezért sem hiteles műszer ez, bár attól függetlenül elég pontos.

Elküldve
16 órája, ftomi28 írta:

Sziasztok!

https://drive.google.com/file/d/0B62l0LW-Q9N5ck9Ic3lNTDRGS00/view?usp=sharing

ez a kábel micsoda?

Történt ugyanis a következő: Egyszer útközben a motorhőfok mutató kiakadt a felső holtponton. Vizfelforrásnak nyoma sem volt. Megálltam, és utána néztem a neten, hogy NTK van benne tehát szakadás okozhat ilyet. Én arra azt gondoltam, hogy az az ami a képen van, levettem a motorburkolatot megmozgattam és jó lett.

Hazaértem azét kíváncsi voltam, lehúztam azt a kábelt és ugyanúgy a jó hőmérsékletet mutatta. Akkor az micsoda és hol van pontosan a jeladó? Szerintem csak csatlakozó kontakt lehetséges, vagy a gomba okoz ilyen hibát?

Köszönöm

Az a kábel a vezérmű keréknél lévő pozíció szenzorhoz megy. Azt hiszem.

Elküldve (edited)
3 órája, KoriKimi írta:

Sziasztok!

Segítség kellene! Hol találok ilyen kopogásérzékelőt, 95-ös X16XEL motorba kell! Én sehol sem találok:

http://shop.advanceautoparts.com/p/carquest-by-bwd-knock-sensor-s8696/15470033-P

Csak ilyeneket találok mindenhol: https://autoalkatreszed.hu/alkatresz/opel/astra-f-ferdehátú-53-54-58-59-/8900/kopogásérzékelõ/1.html

2300/perc felett bejelez? Nekem is ugyanez a probléma. Nem tudják mitől. - (a DELPHI 240 a gyári!)

DELPHI )

Módosítva : Cosso
Elküldve
15 órája, Cosso írta:

2300/perc felett bejelez? Nekem is ugyanez a probléma. Nem tudják mitől. - (a DELPHI 240 a gyári!)

DELPHI )

Vagy esetleg jó lehet ez a másik fajta is bele? A külső kialakítását leszámítva van valami működésbeli / jelalak leadási különbség a két fajta között? Valakinek valami tapasztalata esetleg ezen a téren?

Elküldve

Sziasztok,

Némi segítség kellene, hogy merrefelé kezdjem a hibakeresést ismerősöm C14NZ, 94-es alap Astráján. A probléma az alábbi:

középkonzolban kb 8-10 volt van jelen, az óracsoportban a benzin szint és a vízhőfok jelző nem megy egy bizonyos szint fölé, gyújtáson nincsenek visszajelző fények az órán, és ha beindítom a motort világít a töltés jelző.

Feszültségszabályozó csere volt, mert túltöltött. Töltés azóta elvileg rendben.

A hiba akkor jött elő, mikor a középkonzol LED-ezve lett.

Van bárkinek ötlete? Köszönöm!

Elküldve
10 órája, Imi (Astra) írta:

Sziasztok,

Némi segítség kellene, hogy merrefelé kezdjem a hibakeresést ismerősöm C14NZ, 94-es alap Astráján. A probléma az alábbi:

középkonzolban kb 8-10 volt van jelen, az óracsoportban a benzin szint és a vízhőfok jelző nem megy egy bizonyos szint fölé, gyújtáson nincsenek visszajelző fények az órán, és ha beindítom a motort világít a töltés jelző.

Feszültségszabályozó csere volt, mert túltöltött. Töltés azóta elvileg rendben.

A hiba akkor jött elő, mikor a középkonzol LED-ezve lett.

Van bárkinek ötlete? Köszönöm!

Talán az F-7-es bizti csinál ilyet, vagy testprobléma az óracsoport mögött.

  • Like 1
Elküldve
12 órája, zotya975 írta:

Talán az F-7-es bizti csinál ilyet, vagy testprobléma az óracsoport mögött.

Testhibára gyanakszom első körben, vagy vmi kontaktos csatira. Merre vannak testpontok, amiket érdemes megnézni?

Köszönöm!

Elküldve
11 órája, Imi (Astra) írta:

Testhibára gyanakszom első körben, vagy vmi kontaktos csatira. Merre vannak testpontok, amiket érdemes megnézni?

Köszönöm!

Van egy testpont az óracsoport mögött a kormány konzolján, esetleg ez szakadt le. De a biztit nézd meg először.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok.

Egy hónapja kicsereltem a km/h óra stb... égőit ledesre. De mostanra a ledek vagy nemegnek vagy villognak mint valami diszkofeny. Most a ledek a rosszak vagy más a hiba ?

Elküldve

Valószínű alul lett méretezve az előtét ellenállásuk és túl nagy áramot kaptak ezáltal. Ami elkezdett villogni az is kuka hiába cseréled ki az ellenállást nagyobbra.

Elküldve
On 2016. 07. 08. at 20:34, Imi (Astra) írta:

Testhibára gyanakszom első körben, vagy vmi kontaktos csatira. Merre vannak testpontok, amiket érdemes megnézni?

Köszönöm!

A töltésjelző világíthat azért is, mert oda is ledet raktál.

Elküldve
2 órája, wookie írta:

Ahoj! F kombinak caravannak hogy néz ki belülről az antenna csatlakozó, ami a talpon van? zotya? Van képed hozzá? :D

Sajna nincs, ez a rész akkor valamiért kimaradt a fényképezésből....

Elküldve

 

On 2016. 07. 09. at 8:23, zotya975 írta:

Van egy testpont az óracsoport mögött a kormány konzolján, esetleg ez szakadt le. De a biztit nézd meg először.

Nagyon köszönöm a tipped, a biztosítékcsere megoldotta az összes problémát. Pedig anno át lettek nézve, most csere után lett jó mégiscsak. Még egyszer hálás köszönet.

Más: Az antenna kábele 5 ajtós esetében van toldva valahol, vagy nem? Múltkoriban láttam itt 1-2 posztot, ahol ment a vita, és kép is volt róla, hogy vhol van egy csati. Merre van ez? Rengeteg bajom van, hogy a rádió nem akarja normálisan venni az adást... Köszönöm!

Elküldve
4 órája, daykiller írta:

A töltésjelző világíthat azért is, mert oda is ledet raktál.

Én a töltésjelző beledezésével megszívtam.

Ugyanis leddel nem akart felgerjedni a töltésem, csak akkor ha megpörgettem a motort...

Elküldve
10 órája, pszilaj írta:

Én a töltésjelző beledezésével megszívtam.

Ugyanis leddel nem akart felgerjedni a töltésem, csak akkor ha megpörgettem a motort...

Kell tenni vele párhuzamosan egy izzót valahová akár a motortérben majd az gerjeszt az eredeti helyett.

Elküldve

Találós kérdés.
Mikortól volt szériában az immo?

Sztori, bátyám 94-es x16sz vectrájában volt már gyújtáskapcsolóbetét cserélve, ezért két kulcsos (igazából egy, mert a másolt kulcs bár más, de nyitja-zárja a bal egyről) az utólagos is egy tök mezei lyukas kulcs, a gyárija meg a sima nyomógombos, amiben lámpa van. Első magyar tulajos autó volt.
Múltkor szétszedem, erre mit találok? Hát immo gyűrűt a gyújtáskapcsolón.
Na most akkor ezt így hogy?

Elküldve

Sziasztok! Éppen egy hete lettem szerencsés Opel (Astra f Caravan '97) gazda, éppen így akadtam abba a szituációba, hogy a gyári rádió, amivel megvásároltam (Philips CAR 400), nem műkdödik, így vásároltam egy VOD CD 441XED-et. Minden rendben működik vele, kivéve a kijelzőt. Sajnos ott semmi nem jelenik meg és ebben szeretném a segítségeteket kérni. Talán valami kábelezési gond vagy a fejen kell beállítani valamit?

Elküldve

Az autó, vagy a rádió kijelzője nem működik? Elvileg a vdo-k kommunikálnak az opel kijelzőkkel, de úgy emléxem hogy tán valahol állítani is kell rajta valamit, hogy hány soros a kijelző vagy valami ilyesmi.

Elküldve (edited)

Az autó kijelzője működik, mutatja dátumot kitartóan, csak mikor bekapcsolom a VDO-t akkor nem történik semmi, továbbra is dátum látszik. És sajnos mivel "remote display" a fejegység, így a kijelző nélkül sokat nem tudok állítani rajta. A gyáriakhoz találtam, hogy 3 gombot kell nyomni folyamatosan és akkor lehet váltogatni, hogy hány soros, de ehhez semmi ilyet nem találtam.

Módosítva : O.G.
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.