zotya975 Elküldve Április30, 2016 Elküldve Április30, 2016 2 órája, szabolala írta: Sziasztok! A fényszórókat cserélném, hogy tudom kiszerelni? Le kell hozzá venni a hűtőmaszkot? Ha igen, azt hogy? Előre is köszi a válaszokat! Le kell venni a hűtőmaszkot..ennek 4 patentje van a középső részen, 1-1 a lámpák alatti bajusznál, és 2 lába a lökösbe nyúlik be. A középső patentek könnyebben kijönnek, esetleg sziliont lehet fújni oda felülről, és pölö faékkel feszíteni a zárhíd felől, a lámpák alatti bajuszok vagy kipattannak, vagy törnek. Ha elengedte mind a 6 akkor ki kell fordítani a lábakat a lökösből. Aztán index ki, ehhez egy csavart kel meglazítani felülről van itt egy lyuk oda benézve látszik, aztán már csak az a 2-2 csavar fogja amit látni is a lámpákon felül.
szabolala Elküldve Április30, 2016 Elküldve Április30, 2016 2 órája, zotya975 írta: Le kell venni a hűtőmaszkot..ennek 4 patentje van a középső részen, 1-1 a lámpák alatti bajusznál, és 2 lába a lökösbe nyúlik be. A középső patentek könnyebben kijönnek, esetleg sziliont lehet fújni oda felülről, és pölö faékkel feszíteni a zárhíd felől, a lámpák alatti bajuszok vagy kipattannak, vagy törnek. Ha elengedte mind a 6 akkor ki kell fordítani a lábakat a lökösből. Aztán index ki, ehhez egy csavart kel meglazítani felülről van itt egy lyuk oda benézve látszik, aztán már csak az a 2-2 csavar fogja amit látni is a lámpákon felül. Köszi! Közben nagynehezen rájöttem, és megoldottam. Nálam ez úgy nézett ki, hogy a bajusznál lévők elég könnyen kipattantak, a lökösben pedig 2 volt csak a bajusz belső végződésénél. Amivel nehezen bírtam, az felülről nézve 4 db, fémes papuccsal illeszkedő műanyag izé volt, tehát a maszk alja kint volt már,csak ezek tartották felülről, amiket elég erőteljesen kellett kifeszíteni, csavarhúzóval benyúlva. A másik amit akartam kérdezni, hogy manuálisan hogy kell beállítani a fényszórómagasságot? Kombiról van szó, a lámpatesteken 1,2% van jelölve. Találtam egy ilyen leírást, jó, ha így csinálom? " Ha állítható a fényszóró magassága, akkor a legfelső pozícióba kell állítani. Jó, nálad nem, de ha olyan lenne, ezzel kellene kezdeni. Utána keresel egy olyan falfelületet, ami függőleges (igen, úgy rendesen függőleges, 90°-os, satöbbi) és meg tudsz állni előtte úgy, hogy az autó szemben legyen vele és legalább 5 méter legyen az autó és a fal között. A talaj meg legyen vízszintes, sík és ha egy mód van rá, szilárd burkolatú, mert nem jó dolog nyakig a sárba süllyedni. Ha ez megvan, megállítod az autót a faltól 5 méterre, merőlegesen a falra, rögzíted, hogy el ne guruljon és a biztonság kedvéért meghintáztatod az elejét és a hátulját, mintha a lengéscsillapítót vizsgálnád. Így biztosan semleges állásban van a rugózás. Előveszel egy mérőszalagot és elkezdesz mérni. Megméred, hogy hol van a fényszórók középpontja (a tompítottat felkapcsolva szépen látszik a vetítési képen), majd bejelölöd a falon a helyüket. Ne oda rajzolj, ahová esik a fénykéve közepe, hanem oda, ahol lennie kellene. Ha ez megvan, megkeresed a motortérben a matricát, amin a fénykéve előírt lejtése van rajta. Ha ilyen nincs, akkor négy- és ötajtós autó esetén 1%, kombinál 1,2% lejtéssel fogsz számolni. A lejtés értékéből kiszámolod, hogy a fénykéve középpontjának mennyivel kell lejjebb esnie a fényszóróközép magasságánál 5 méteren. 1%-os lejtés esetén ez 5 cm, 1,2%-nál 6 cm. Ezeket a pontokat is megjelölöd a falon. Utána visszamész az autóhoz, megkeresed a fényszóró állítócsavarjait és addig tekergeted őket, míg a fénykéve közepe pontosan a másodszorra megjelölt pontokba esik. A fénykéve közepén onnan ismered fel, hogy tompítottat kapcsolva ez választja el a kéve bal oldali, vízszintes és jobb oldali, kb. 15°-ban felfelé tartó részét. Ha a kéve vetülete nem ilyen, akkor rosszul van az izzó a helyén. Ha sikerült beállítani a kévéket (segítségként ideiglenesen letakarhatod azt a fényszórót, amelyiket éppen nem állítod), akkor távfényre kapcsolsz és megnézed, hogy a távfény képe szimmetrikus-e. Ha nem, akkor valószínűleg szintén az izzó pozíciója rossz, lehet igazítani. Ha minden jó, rögzíted a fényszórókat, lehetőleg úgy, hogy közben a beállított fénykéve ne menjen el. Ha kész, lehet örülni annak, hogy már nem vakít a lámpa. Persze ez a szakműhelyben, műszerrel végzett fényszóróbeállítást nem pótolja, de otthon is elvégezhető és egészen jó eredményt ad."Szóval az 1,2 %-ot a legfelső pozíciótól lefelé kell számolni?
zotya975 Elküldve Április30, 2016 Elküldve Április30, 2016 21 perce, szabolala írta: Köszi! Közben nagynehezen rájöttem, és megoldottam. Nálam ez úgy nézett ki, hogy a bajusznál lévők elég könnyen kipattantak, a lökösben pedig 2 volt csak a bajusz belső végződésénél. Amivel nehezen bírtam, az felülről nézve 4 db, fémes papuccsal illeszkedő műanyag izé volt, tehát a maszk alja kint volt már,csak ezek tartották felülről, amiket elég erőteljesen kellett kifeszíteni, csavarhúzóval benyúlva. A másik amit akartam kérdezni, hogy manuálisan hogy kell beállítani a fényszórómagasságot? Kombiról van szó, a lámpatesteken 1,2% van jelölve. Találtam egy ilyen leírást, jó, ha így csinálom? " Ha állítható a fényszóró magassága, akkor a legfelső pozícióba kell állítani. Jó, nálad nem, de ha olyan lenne, ezzel kellene kezdeni. Utána keresel egy olyan falfelületet, ami függőleges (igen, úgy rendesen függőleges, 90°-os, satöbbi) és meg tudsz állni előtte úgy, hogy az autó szemben legyen vele és legalább 5 méter legyen az autó és a fal között. A talaj meg legyen vízszintes, sík és ha egy mód van rá, szilárd burkolatú, mert nem jó dolog nyakig a sárba süllyedni. Ha ez megvan, megállítod az autót a faltól 5 méterre, merőlegesen a falra, rögzíted, hogy el ne guruljon és a biztonság kedvéért meghintáztatod az elejét és a hátulját, mintha a lengéscsillapítót vizsgálnád. Így biztosan semleges állásban van a rugózás. Előveszel egy mérőszalagot és elkezdesz mérni. Megméred, hogy hol van a fényszórók középpontja (a tompítottat felkapcsolva szépen látszik a vetítési képen), majd bejelölöd a falon a helyüket. Ne oda rajzolj, ahová esik a fénykéve közepe, hanem oda, ahol lennie kellene. Ha ez megvan, megkeresed a motortérben a matricát, amin a fénykéve előírt lejtése van rajta. Ha ilyen nincs, akkor négy- és ötajtós autó esetén 1%, kombinál 1,2% lejtéssel fogsz számolni. A lejtés értékéből kiszámolod, hogy a fénykéve középpontjának mennyivel kell lejjebb esnie a fényszóróközép magasságánál 5 méteren. 1%-os lejtés esetén ez 5 cm, 1,2%-nál 6 cm. Ezeket a pontokat is megjelölöd a falon. Utána visszamész az autóhoz, megkeresed a fényszóró állítócsavarjait és addig tekergeted őket, míg a fénykéve közepe pontosan a másodszorra megjelölt pontokba esik. A fénykéve közepén onnan ismered fel, hogy tompítottat kapcsolva ez választja el a kéve bal oldali, vízszintes és jobb oldali, kb. 15°-ban felfelé tartó részét. Ha a kéve vetülete nem ilyen, akkor rosszul van az izzó a helyén. Ha sikerült beállítani a kévéket (segítségként ideiglenesen letakarhatod azt a fényszórót, amelyiket éppen nem állítod), akkor távfényre kapcsolsz és megnézed, hogy a távfény képe szimmetrikus-e. Ha nem, akkor valószínűleg szintén az izzó pozíciója rossz, lehet igazítani. Ha minden jó, rögzíted a fényszórókat, lehetőleg úgy, hogy közben a beállított fénykéve ne menjen el. Ha kész, lehet örülni annak, hogy már nem vakít a lámpa. Persze ez a szakműhelyben, műszerrel végzett fényszóróbeállítást nem pótolja, de otthon is elvégezhető és egészen jó eredményt ad."Szóval az 1,2 %-ot a legfelső pozíciótól lefelé kell számolni? Hát igazából ezzel sose foglalkoztam, elvittem beállíttatni valahová, ha ki kellett vennem a lámpát akkor csináltam olyat hogy falon berajzoltam hová világít,és úgy raktam vissza hogy ugyanoda essen a fénysugár. Szóval passzolok...
wookie Elküldve Május1, 2016 Elküldve Május1, 2016 On 2016. 04. 30. at 16:52, szabolala írta: Köszi! Közben nagynehezen rájöttem, és megoldottam. Nálam ez úgy nézett ki, hogy a bajusznál lévők elég könnyen kipattantak, a lökösben pedig 2 volt csak a bajusz belső végződésénél. Amivel nehezen bírtam, az felülről nézve 4 db, fémes papuccsal illeszkedő műanyag izé volt, tehát a maszk alja kint volt már,csak ezek tartották felülről, amiket elég erőteljesen kellett kifeszíteni, csavarhúzóval benyúlva. A másik amit akartam kérdezni, hogy manuálisan hogy kell beállítani a fényszórómagasságot? Kombiról van szó, a lámpatesteken 1,2% van jelölve. Találtam egy ilyen leírást, jó, ha így csinálom? " Ha állítható a fényszóró magassága, akkor a legfelső pozícióba kell állítani. Jó, nálad nem, de ha olyan lenne, ezzel kellene kezdeni. Utána keresel egy olyan falfelületet, ami függőleges (igen, úgy rendesen függőleges, 90°-os, satöbbi) és meg tudsz állni előtte úgy, hogy az autó szemben legyen vele és legalább 5 méter legyen az autó és a fal között. A talaj meg legyen vízszintes, sík és ha egy mód van rá, szilárd burkolatú, mert nem jó dolog nyakig a sárba süllyedni. Ha ez megvan, megállítod az autót a faltól 5 méterre, merőlegesen a falra, rögzíted, hogy el ne guruljon és a biztonság kedvéért meghintáztatod az elejét és a hátulját, mintha a lengéscsillapítót vizsgálnád. Így biztosan semleges állásban van a rugózás. Előveszel egy mérőszalagot és elkezdesz mérni. Megméred, hogy hol van a fényszórók középpontja (a tompítottat felkapcsolva szépen látszik a vetítési képen), majd bejelölöd a falon a helyüket. Ne oda rajzolj, ahová esik a fénykéve közepe, hanem oda, ahol lennie kellene. Ha ez megvan, megkeresed a motortérben a matricát, amin a fénykéve előírt lejtése van rajta. Ha ilyen nincs, akkor négy- és ötajtós autó esetén 1%, kombinál 1,2% lejtéssel fogsz számolni. A lejtés értékéből kiszámolod, hogy a fénykéve középpontjának mennyivel kell lejjebb esnie a fényszóróközép magasságánál 5 méteren. 1%-os lejtés esetén ez 5 cm, 1,2%-nál 6 cm. Ezeket a pontokat is megjelölöd a falon. Utána visszamész az autóhoz, megkeresed a fényszóró állítócsavarjait és addig tekergeted őket, míg a fénykéve közepe pontosan a másodszorra megjelölt pontokba esik. A fénykéve közepén onnan ismered fel, hogy tompítottat kapcsolva ez választja el a kéve bal oldali, vízszintes és jobb oldali, kb. 15°-ban felfelé tartó részét. Ha a kéve vetülete nem ilyen, akkor rosszul van az izzó a helyén. Ha sikerült beállítani a kévéket (segítségként ideiglenesen letakarhatod azt a fényszórót, amelyiket éppen nem állítod), akkor távfényre kapcsolsz és megnézed, hogy a távfény képe szimmetrikus-e. Ha nem, akkor valószínűleg szintén az izzó pozíciója rossz, lehet igazítani. Ha minden jó, rögzíted a fényszórókat, lehetőleg úgy, hogy közben a beállított fénykéve ne menjen el. Ha kész, lehet örülni annak, hogy már nem vakít a lámpa. Persze ez a szakműhelyben, műszerrel végzett fényszóróbeállítást nem pótolja, de otthon is elvégezhető és egészen jó eredményt ad."Szóval az 1,2 %-ot a legfelső pozíciótól lefelé kell számolni? Ez így jó. A legfelső pozíciót arra érti, hogy ha van belülről állítható fényszóród, az legyen alapállásban. 1
vzsolo Elküldve Május3, 2016 Elküldve Május3, 2016 Sziasztok! >EZ< az Op-Com jó egy 16 pines diagnosztikai csatlakozós, '96-os, C14SE motoros F Astrához? Esetleg van valami megbízható eladó akitől már többen rendeltetek? Lehet amúgy valami buktató a dologban, vagy ugyanazt a cuccot árulja az összes? >EZ< tényleg csak '97 utáni autókhoz jó? Hiába 16 pines a diag csatim nem fog vele kommunikálni?
Bundee Elküldve Május3, 2016 Elküldve Május3, 2016 Az OpCom kell neked, a másik nem lesz jó a tiédhez. Hiába "16 pines OBD" a csatlakozó az nem jelenti hogy OBD szabványú is! Ezek a régebbi Multec ECU-k egyszerű K vonalasak, kivéve a C16NZ-t mert az ALDL protokollt használ, amit csak Tech 1 olvas. Opcombol szinte ugyanazt (a kínai másolatot) árulja az összes, érdemes az újabbat venni. 1
vzsolo Elküldve Május3, 2016 Elküldve Május3, 2016 8 órája, Bundee írta: Az OpCom kell neked, a másik nem lesz jó a tiédhez. Hiába "16 pines OBD" a csatlakozó az nem jelenti hogy OBD szabványú is! Ezek a régebbi Multec ECU-k egyszerű K vonalasak, kivéve a C16NZ-t mert az ALDL protokollt használ, amit csak Tech 1 olvas. Opcombol szinte ugyanazt (a kínai másolatot) árulja az összes, érdemes az újabbat venni. Értem. Akkor beruházok egy OpComra. Köszönöm a segítséget!
hening Elküldve Május4, 2016 Elküldve Május4, 2016 21 órája, vzsolo írta: Értem. Akkor beruházok egy OpComra. Köszönöm a segítséget! Meg egy olyan laptopra, amin XP fut. Mert a többivel csak kínlódás az egész.
vzsolo Elküldve Május4, 2016 Elküldve Május4, 2016 2 órája, hening írta: Meg egy olyan laptopra, amin XP fut. Mert a többivel csak kínlódás az egész. Miért, ÍGY nem megy fel Win 7-re?
hening Elküldve Május4, 2016 Elküldve Május4, 2016 20 perce, vzsolo írta: Miért, ÍGY nem megy fel Win 7-re? Nekem csak a bajok voltak vele. Többször is kommunikációs hibát jelzett. A jelenlegi Win10-en nem is megy. Van erre a célra egy "öreg" gépem, XP-vel. 1
KoriKimi Elküldve Május4, 2016 Elküldve Május4, 2016 23 perce, vzsolo írta: Miért, ÍGY nem megy fel Win 7-re? Vagy pedig felteszed a Virtual XP-t a WIN 7-edre és a VirtualXP-re telepíted. 1
wookie Elküldve Május4, 2016 Elküldve Május4, 2016 Vagy csak simán fel kell tenni egy xp-t a 7 mellé ilyen célra.
zotya975 Elküldve Május4, 2016 Elküldve Május4, 2016 53 perce, wookie írta: Vagy csak simán fel kell tenni egy xp-t a 7 mellé ilyen célra. Egy darabig volt ilyen kombó rendszerem, talán vista meg Xp volt egymás mellett...mert az autós játékaim csak xp mentek. Need-for-speed...azon tanultam vezetni.
Bundee Elküldve Május4, 2016 Elküldve Május4, 2016 2 órája, hening írta: Nekem csak a bajok voltak vele. Többször is kommunikációs hibát jelzett. A jelenlegi Win10-en nem is megy. Van erre a célra egy "öreg" gépem, XP-vel. Nem múxik a hákolt driverrel sem?
wookie Elküldve Május5, 2016 Elküldve Május5, 2016 11 órája, zotya975 írta: Egy darabig volt ilyen kombó rendszerem, talán vista meg Xp volt egymás mellett...mert az autós játékaim csak xp mentek. Need-for-speed...azon tanultam vezetni. Akkor azér jársz faltól falig? :D 1
Szabadij Elküldve Május5, 2016 Elküldve Május5, 2016 5 órája, wookie írta: Akkor azér jársz faltól falig? :D Még szerencse,hogy nem a grand theft autón tanult...
hening Elküldve Május5, 2016 Elküldve Május5, 2016 17 órája, Bundee írta: Nem múxik a hákolt driverrel sem? 10 alatt semmivel sem. De nem is nagyon törtem magam miatta. Jött ez a gép xp-vel. Erre pont megfelel.
csecs Elküldve Május5, 2016 Elküldve Május5, 2016 Sziasztok! 2 hete cseréltem generátort az Isuzu motoros Astramban. Az előző 90% hogy dióda hibas volt. Szokasos jelenség ( kulcs kivétele után vilagit a visszajelző) ... Nah de most nem ez a probléma. 2 hetes új generátor az első esős idő utan ismet produkál érdekes dolgokat: - töltés visszajelzo vilagit, fordulatemelkedesre halvanyodik - fordulatszám merő nem mutat semmit - relé kattog a kesztyutarto alatt nyugtáztam, hogy ennyit birt. Erre 1nap elteltével, ma hazafelé autóztam, egyszercsak elaludt a lámpa es a fordulatszammero is működött. 1ora múlva egy leállítás utan ujra halott minden... Hol lehet a gond? Kontakt hiba? Hol érdemes keresni. Sajnos kulfoldon vagyok szerszám es műszer nélkül. Mit érdemes igy megnéznem? segitseget elore is köszönöm
zotya975 Elküldve Május5, 2016 Elküldve Május5, 2016 13 órája, wookie írta: Akkor azér jársz faltól falig? :D Nem, azért kanyarodok kézifékkel...
daykiller Elküldve Május9, 2016 Elküldve Május9, 2016 On 2016. 05. 05. at 16:29, hening írta: 10 alatt semmivel sem. De nem is nagyon törtem magam miatta. Jött ez a gép xp-vel. Erre pont megfelel. Nekem működik 10-zel. Annyi a trükk, hogy le kell tiltani a nem aláírt driverek letiltását. Ezt jól megaszontam. :D Bár tény, hogy XP-t raktam én is a lenövő lapimra, mert a fő oprencer úgyis lenugz. :D
epk947 Elküldve Május11, 2016 Elküldve Május11, 2016 Fiúk! Megmondaná valaki, hogy milyen "izzók" vannak a középső kijelzőben (kompjúúúteres) és a műszerfalban, kapcsolókban? Cserélni szeretnék, mert már vakulnak, de nem szeretném úgy szétbombázni, hogy aztán megyek izzót keresni. Előre is köszönöm a választ / válaszokat!
zotya975 Elküldve Május11, 2016 Elküldve Május11, 2016 16 perce, epk947 írta: Fiúk! Megmondaná valaki, hogy milyen "izzók" vannak a középső kijelzőben (kompjúúúteres) és a műszerfalban, kapcsolókban? Cserélni szeretnék, mert már vakulnak, de nem szeretném úgy szétbombázni, hogy aztán megyek izzót keresni. Előre is köszönöm a választ / válaszokat! A kijelzőben B8.5d izzó van https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Járműizzók__12+Volt__Műszerfal+izzók__B8,5D ugyanilyen a műszeregységben is, a tekerőknél és a kapcsolókban meg rizsszem izzó, ennek nem tudom a számát. Pölö:http://www.argep.hu/trend/12V1/12v-1-2w-izzo.html
epk947 Elküldve Május11, 2016 Elküldve Május11, 2016 9 órája, zotya975 írta: A kijelzőben B8.5d izzó van https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Járműizzók__12+Volt__Műszerfal+izzók__B8,5D ugyanilyen a műszeregységben is, a tekerőknél és a kapcsolókban meg rizsszem izzó, ennek nem tudom a számát. Pölö:http://www.argep.hu/trend/12V1/12v-1-2w-izzo.html Nagyon köszönöm Zotya, tudtam, hogy Rád számíthatok! Üdvözöl Zoli
zotya975 Elküldve Május12, 2016 Elküldve Május12, 2016 4 órája, epk947 írta: Nagyon köszönöm Zotya, tudtam, hogy Rád számíthatok! Üdvözöl Zoli Igazán nincs mit!
daykiller Elküldve Május12, 2016 Elküldve Május12, 2016 Nekem is kéne már vennem izzókat. Meguntam a hülyegyerek kéket és amúgy sem passzol a négy elektromos ablak kapcsolói színéhez a kék. Visszaminősítem húgysárgává a világítást. 1
Recommended Posts