daykiller Elküldve Március31, 2016 Elküldve Március31, 2016 Just now, klacka987 írta: Tehát akkor az AC pumpától kezdve keressem a hibát? És a tank szellőztetést is nézzem át? Mindenképp. Nekem is ezt produkálta. Bakkecske üzemmód, néha nem indult be, szegény keverék hibakód satöbbi. Elég, ha a vákuumcsöveket leszeded. Ha azokban széndarabkák vannak, akkor a szellőztetés murdelt meg.
zotya975 Elküldve Március31, 2016 Elküldve Március31, 2016 22 perce, klacka987 írta: Tehát akkor az AC pumpától kezdve keressem a hibát? És a tank szellőztetést is nézzem át? Hát ugye egy hibának több oka is lehet célszerű az egyszerűtől a bonyolult felé haladni. A vákumcsöveket átnézni 2 perc ha azok tiszták ellenőrizd a pumpát. Például megbontod a benzinszűrőnél a csövet flakonba dugod azt a felét amelyik a tank felől jön. Kiveszed az anyósoldali lábtérburkolat mögül a lila AC-relét, és az aljzatban egy dróttal összekötöd a 30-87-es lábak helyeit. A pumpa elindul kábé 2 liternek kell jönnie erős sugárban percenként. De ugye ez csak a szállítót mennyiség mérése a nyomáshoz óra kell.
astrabandi Elküldve Április2, 2016 Elküldve Április2, 2016 Szép reggelt volna 1 gondom fordulat számos műszer egységet cserélek ,minden tiszta csak az nem ,hogy jobb oldalról azt a vezetéket kell tovább vinni amelyik nem megy tovább no ez oké de nekem 2 nem megy tovább tehát 8 van benne és 6 megy tovább ,mi lehet a másik 2 és melyik a for mérő-é Ehhez kérnék segítséget .
Gergőőő Elküldve Április2, 2016 Elküldve Április2, 2016 Elvileg az a kettő szál a fogyasztásjel ami a bc-hez menne fekete-barna csíkkal, és a zöld ami a fordulatszámé. 1
wookie Elküldve Április3, 2016 Elküldve Április3, 2016 Tud valaki beszerzési forrást 4 lábas indexrelére? Vagy valakinél elfekvőben?
klacka987 Elküldve Április3, 2016 Elküldve Április3, 2016 On 2016. 03. 31. at 19:08, daykiller írta: Mindenképp. Nekem is ezt produkálta. Bakkecske üzemmód, néha nem indult be, szegény keverék hibakód satöbbi. Elég, ha a vákuumcsöveket leszeded. Ha azokban széndarabkák vannak, akkor a szellőztetés murdelt meg. On 2016. 03. 31. at 19:34, zotya975 írta: Hát ugye egy hibának több oka is lehet célszerű az egyszerűtől a bonyolult felé haladni. A vákumcsöveket átnézni 2 perc ha azok tiszták ellenőrizd a pumpát. Például megbontod a benzinszűrőnél a csövet flakonba dugod azt a felét amelyik a tank felől jön. Kiveszed az anyósoldali lábtérburkolat mögül a lila AC-relét, és az aljzatban egy dróttal összekötöd a 30-87-es lábak helyeit. A pumpa elindul kábé 2 liternek kell jönnie erős sugárban percenként. De ugye ez csak a szállítót mennyiség mérése a nyomáshoz óra kell. Haladtam a dologgal, de szerda reggel óta nem produkálta a jelenséget... egészen tegnap estig. Délbe leállítottam minden hiba nélkül, este meg már nem indult a drága Ma nekiálltam. Vákumcsöveket átnéztem, nem találtam bennük semmit. Utána a tanktól szakaszosan elkezdtem átnézni, hogy eljut-e az üzemanyag. Benzinszűrő előtt folyik a nafta, utána folyik a nafta. Karburátorig is elnyomja a naftát, aztán gondoltam leveszem a karburátor tetejét. "Porzik" a szárazságtól. Öntöttem bele kb 1-1,5 deci naftát, és láss csodát. Pöcc-röff. Utána kb fél órát járattam alapjáraton is, és különböző fordulat tartományokba is. Semmi probléma... De a check lámpa megint kigyulladt. Kivillogtattam és 44-re hivatkozik megint, ami ugye szegény keveréket jelent. Mit kéne még vele csinálnom, hogy ne jöjjön elő ez a hibajelenség és hosszabb úton se produkálja? Vagy hagyjam meg szerelőnek a feladatot?
FPepe Elküldve Április3, 2016 Elküldve Április3, 2016 15 perce, klacka987 írta: Haladtam a dologgal, de szerda reggel óta nem produkálta a jelenséget... egészen tegnap estig. Délbe leállítottam minden hiba nélkül, este meg már nem indult a drága Ma nekiálltam. Vákumcsöveket átnéztem, nem találtam bennük semmit. Utána a tanktól szakaszosan elkezdtem átnézni, hogy eljut-e az üzemanyag. Benzinszűrő előtt folyik a nafta, utána folyik a nafta. Karburátorig is elnyomja a naftát, aztán gondoltam leveszem a karburátor tetejét. "Porzik" a szárazságtól. Öntöttem bele kb 1-1,5 deci naftát, és láss csodát. Pöcc-röff. Utána kb fél órát járattam alapjáraton is, és különböző fordulat tartományokba is. Semmi probléma... De a check lámpa megint kigyulladt. Kivillogtattam és 44-re hivatkozik megint, ami ugye szegény keveréket jelent. Mit kéne még vele csinálnom, hogy ne jöjjön elő ez a hibajelenség és hosszabb úton se produkálja? Vagy hagyjam meg szerelőnek a feladatot? Ha száraz volt az injektorház, akkor az injektor működésében keresném a hibát: nem kap üzemanyagot (esetleg csak nem megfelelő nyomással), vagy nem kap vezérlést. Utóbbira egy tipp: van egy csatlakozó a gyújtáselosztó mögött/alatt, egy fémlemezzel a hengerfejhez rögzítve, 2-2 vezeték megy bele alulról és felülről. A vastagabbik az ECU tápvezetéke, a vékonyabbik az injektorra menő vezeték. Ha itt kontakthiba van, az pl. okozhat ilyet.
Bundee Elküldve Április4, 2016 Elküldve Április4, 2016 14 órája, FPepe írta: Ha száraz volt az injektorház, akkor az injektor működésében keresném a hibát: nem kap üzemanyagot (esetleg csak nem megfelelő nyomással), vagy nem kap vezérlést. Utóbbira egy tipp: van egy csatlakozó a gyújtáselosztó mögött/alatt, egy fémlemezzel a hengerfejhez rögzítve, 2-2 vezeték megy bele alulról és felülről. A vastagabbik az ECU tápvezetéke, a vékonyabbik az injektorra menő vezeték. Ha itt kontakthiba van, az pl. okozhat ilyet. Illetve az injektorházból ha kiveszed az injektort, ott van két finomszűrő annak a dugulása is okozhatja.
zotya975 Elküldve Április4, 2016 Elküldve Április4, 2016 5 órája, Bundee írta: Illetve az injektorházból ha kiveszed az injektort, ott van két finomszűrő annak a dugulása is okozhatja. Szerintem ezeknél finomabb az ami a kerékjárat előtt van, hacsak nincs átszakadva. De ha ki van szedve az injektor szelep nem árt ha van a közelben bolt mert az O-gyűrűket nem mindíg lehet visszarakni. Igaz átmenetileg sima vízszereléshez való is jó.
wookie Elküldve Április4, 2016 Elküldve Április4, 2016 98-as x16szr már kötelezően immos? Azt ki lehet iktatni valahogy? Vagy elég ha rádugom az immo nélküli sz vezérlőt?
Papszi Elküldve Április5, 2016 Elküldve Április5, 2016 Sziasztok! Leírnám rövid kis problémámat, hátha tud valaki segíteni. Elszállt a világításom A ventillátor, meleg/hideg szabályozás valamint a hova is fújassuk a levegőt kapcsoló és alatta a beltéri levegő keringetés kapcsolóból. Illetve ha a ventillátorkapcsolót kihúzom, akkor a hátsóablak fűtés visszajelzőjelző sem világít. Alatta a hamutartóban és felette a kijelzőn is jó a világítás. Hozzátartozik a dologhoz, hogy pár hete szétszedtem, mert a bal hátsó ajtó nyitásánál nem kapcsolt be a beltérvilágítás. Lebontottam a küszöbborítást, stb.. Mint kiderült elől a vezető lábtér környékén volt elszakadva a vezeték, így újrahúztam a kábelt. Ehez a kábelötegről le kellett bontanom a szigetelését, de nem nyúlkáltam semmihez, ám lehet hogy ott már valami meg lehetett törve és mostmár nem érintkezik? Vagy más ötlete van valakinek erre a problémára? Egy vezeték vezérelné annak a "blokknak" a világítását? Ha igen akkor esetleg valaki tudja melyik lehet az? Az alany egy 93'-as 14.-es F Astra Sedan C14NZ motorkód. Nagyon szépen köszönöm a válaszokat előre is. Gábor
Gergőőő Elküldve Április5, 2016 Elküldve Április5, 2016 7 perce, Papszi írta: Sziasztok! Leírnám rövid kis problémámat, hátha tud valaki segíteni. Elszállt a világításom A ventillátor, meleg/hideg szabályozás valamint a hova is fújassuk a levegőt kapcsoló és alatta a beltéri levegő keringetés kapcsolóból. Illetve ha a ventillátorkapcsolót kihúzom, akkor a hátsóablak fűtés visszajelzőjelző sem világít. Alatta a hamutartóban és felette a kijelzőn is jó a világítás. Hozzátartozik a dologhoz, hogy pár hete szétszedtem, mert a bal hátsó ajtó nyitásánál nem kapcsolt be a beltérvilágítás. Lebontottam a küszöbborítást, stb.. Mint kiderült elől a vezető lábtér környékén volt elszakadva a vezeték, így újrahúztam a kábelt. Ehez a kábelötegről le kellett bontanom a szigetelését, de nem nyúlkáltam semmihez, ám lehet hogy ott már valami meg lehetett törve és mostmár nem érintkezik? Vagy más ötlete van valakinek erre a problémára? Egy vezeték vezérelné annak a "blokknak" a világítását? Ha igen akkor esetleg valaki tudja melyik lehet az? Az alany egy 93'-as 14.-es F Astra Sedan C14NZ motorkód. Nagyon szépen köszönöm a válaszokat előre is. Gábor Amit leírtál helyeket összesen 4db rizsszem izzó világítja meg, első körben ezeket kellene kicserélni utána gondolkodni azon, hogy újrakábelezed a kocsit. A gyik-ban találsz leírást a középkonzol szétszedéshez, talán még a képek linkjei is működnek és látni fogod mi a szétszedés menete.
Papszi Elküldve Április5, 2016 Elküldve Április5, 2016 Just now, Gergőőő írta: Amit leírtál helyeket összesen 4db rizsszem izzó világítja meg, első körben ezeket kellene kicserélni utána gondolkodni azon, hogy újrakábelezed a kocsit. A gyik-ban találsz leírást a középkonzol szétszedéshez, talán még a képek linkjei is működnek és látni fogod mi a szétszedés menete. A szétszedéssel nincs gondom, meg tudnám csinálni. Csak az a fura, hogy egyszerre kiment volna 3-4 izzó? ez nekem kicsit fura. Ezért gondoltam, hogy inkább valami kontakt hiba lehet valahol.
free0228 Elküldve Április5, 2016 Elküldve Április5, 2016 Üdv Urak! Ma kicseréltem a hűtőben a ventilátor kapcsolót 100/95-ről, 95/90-re. mert a jó idő beálltával a tötymörgös futárkodással majdnem mindig 100 fok közeli a vizem, ventilátor kapcsol is 102-3 foknál, visszahűt, de 3-4 házzal odébb már újra 100 fokon van a víz! Viszont a betett új kapcsoló nem kapcsol be 95-nél, de még 100nál sem! Lehet hogy rossz az új kapcsoló, vagy más relét is kell cserélnem ez miatt? Tűzfalnál a relénél direktbe kötve megy a ventilátor, vezeték hibát kizárnám!
daykiller Elküldve Április5, 2016 Elküldve Április5, 2016 19 órája, wookie írta: 98-as x16szr már kötelezően immos? Azt ki lehet iktatni valahogy? Vagy elég ha rádugom az immo nélküli sz vezérlőt? Igen. Részben igen. Az SZ vezérlője nem lesz jó. Tönkre is mehet a vezérlő emiatt. Teljesen más az SZ vezérlő bekötése, mint az SZR. Pl az AC pumpa relé tápja sem ugyanarról az érintkezőről jön SZ-n mint SZR-en.
zotya975 Elküldve Április5, 2016 Elküldve Április5, 2016 (edited) 2 órája, free0228 írta: Üdv Urak! Ma kicseréltem a hűtőben a ventilátor kapcsolót 100/95-ről, 95/90-re. mert a jó idő beálltával a tötymörgös futárkodással majdnem mindig 100 fok közeli a vizem, ventilátor kapcsol is 102-3 foknál, visszahűt, de 3-4 házzal odébb már újra 100 fokon van a víz! Viszont a betett új kapcsoló nem kapcsol be 95-nél, de még 100nál sem! Lehet hogy rossz az új kapcsoló, vagy más relét is kell cserélnem ez miatt? Tűzfalnál a relénél direktbe kötve megy a ventilátor, vezeték hibát kizárnám! Lehet hogy nem nyit ki a termosztát rendesen és nem melegszik át a hűtő ezért el sem éri a gombánál a kapcsolási hőfokot. Úgy tudom nálad elég könnyű hozzáférni a termosztáthoz, vedd ki, nézd meg úgy mit csinál. Ha úgy sem jó és melegszik, akkor lehet a hűtő van eldugulva vagy a vízpumpával van gond, sérültek a lapátjai pölö. Még a benzinessel sem szokott ilyenkor ennyire melegedni városban, a dieselnek meg eleve kevesebb a hulladékhője. Akkor is szokott még nagyon melegedni ha egy fokot ugrik a vezérlés vagy kezdődő hengerfejesség áll fenn. Módosítva Április5, 2016 : zotya975
daykiller Elküldve Április5, 2016 Elküldve Április5, 2016 43 perce, zotya975 írta: Lehet hogy nem nyit ki a termosztát rendesen és nem melegszik át a hűtő ezért el sem éri a gombánál a kapcsolási hőfokot. Úgy tudom nálad elég könnyű hozzáférni a termosztáthoz, vedd ki, nézd meg úgy mit csinál. Ha úgy sem jó és melegszik, akkor lehet a hűtő van eldugulva vagy a vízpumpával van gond, sérültek a lapátjai pölö. Még a benzinessel sem szokott ilyenkor ennyire melegedni városban, a dieselnek meg eleve kevesebb a hulladékhője. Akkor is szokott még nagyon melegedni ha egy fokot ugrik a vezérlés vagy kezdődő hengerfejesség áll fenn. A hozzászólása alapján szerintem az van, hogy a régi gombával nem volt semmi gond, de az újjal nem kapcsol a hűtőventilátor. Mivel a csere nem nehézkes, így szerintem a termosztát nem tudott megdögleni. Esetleg a légtelenítéssel lehetnek problémák, mert akkor mutathat hülyeséget a műszer is és a gombán is tanyázhat levegőbuborék. Igaz, hogy a külső hűtőkört bontotta meg, de levegősödhet így is, mivel ugye a kiegyenlítőn keresztül folyhat még ki víz belőle. Most meg nem mondom fejből, hogy hol van a dízel ventilátor hőgombája, de nem lehet annyira sz.r helyen, mint klímás benzinesnél az alsó klíma engedélyező/tiltó 107 fokos hőgomba. 1
free0228 Elküldve Április5, 2016 Elküldve Április5, 2016 2 órája, zotya975 írta: Lehet hogy nem nyit ki a termosztát rendesen és nem melegszik át a hűtő ezért el sem éri a gombánál a kapcsolási hőfokot. Úgy tudom nálad elég könnyű hozzáférni a termosztáthoz, vedd ki, nézd meg úgy mit csinál. Ha úgy sem jó és melegszik, akkor lehet a hűtő van eldugulva vagy a vízpumpával van gond, sérültek a lapátjai pölö. Még a benzinessel sem szokott ilyenkor ennyire melegedni városban, a dieselnek meg eleve kevesebb a hulladékhője. Akkor is szokott még nagyon melegedni ha egy fokot ugrik a vezérlés vagy kezdődő hengerfejesség áll fenn. 1 óra, daykiller írta: A hozzászólása alapján szerintem az van, hogy a régi gombával nem volt semmi gond, de az újjal nem kapcsol a hűtőventilátor. Mivel a csere nem nehézkes, így szerintem a termosztát nem tudott megdögleni. Esetleg a légtelenítéssel lehetnek problémák, mert akkor mutathat hülyeséget a műszer is és a gombán is tanyázhat levegőbuborék. Igaz, hogy a külső hűtőkört bontotta meg, de levegősödhet így is, mivel ugye a kiegyenlítőn keresztül folyhat még ki víz belőle. Most meg nem mondom fejből, hogy hol van a dízel ventilátor hőgombája, de nem lehet annyira sz.r helyen, mint klímás benzinesnél az alsó klíma engedélyező/tiltó 107 fokos hőgomba. Normál használat mellett semmi gondom nincs, meg városban sem! Csak munka közben nem állítom le a címeknél (kb 65-70) , miközben kiadom a kaját,és ott ketyeg egy helyben 2-3-5 percet is néha!, És ilyenkor hamar felmegy a hőfok, mivel csak egyik házról a másikra megyek, vagy egy fél utcával odébb egy adott településen, 20-30-as tempóval. És elég sokat áll azon a 100 fokos határon,mikor még pont nem kapcsol a venti! Ezért gondoltam hogy teszek bele egy alacsonyabb fokon nyitó hőgombát! Nincs eldugva a gomba,hűtő bal széle középen, de holnap lényegében kiderül hogy jó e vagy sem, mert párszor átfog fordulni a teljes vízkör!
wookie Elküldve Április5, 2016 Elküldve Április5, 2016 3 órája, daykiller írta: Igen. Részben igen. Az SZ vezérlője nem lesz jó. Tönkre is mehet a vezérlő emiatt. Teljesen más az SZ vezérlő bekötése, mint az SZR. Pl az AC pumpa relé tápja sem ugyanarról az érintkezőről jön SZ-n mint SZR-en. Hogy hogy részben?
astrabandi Elküldve Április5, 2016 Elküldve Április5, 2016 szép estét óra cser után a vízhőfokom 95-100 között jár , a w szám ugyan az a hőfok osztás ugyan az ,és akkor most nem tudom mi lehet a gond ebben kérnék egy kis segítséget ,hogy mi lehet a gond ?
Pingvin Elküldve Április5, 2016 Elküldve Április5, 2016 Szerintem lehet, hogy nem hozzávaló a hőgomba, ismereteim szerint kétfajta létezik. Nekem óracsere után lefele csal, cseréltem is gombát újra, nem is változott semmi. (Lehet, ahoz az órához az a fajta való ami nekem lefelé csal. ). Ha csak a gomba miatt van, egy ellenállással be lehet állítani, hogy jó értéket mutasson.
daykiller Elküldve Április6, 2016 Elküldve Április6, 2016 7 órája, wookie írta: Hogy hogy részben? Az épp aktuális transzponder, amivel beindul a motor, azt kivenni a kulcsból és az immokarikára ragasztani.
zotya975 Elküldve Április6, 2016 Elküldve Április6, 2016 8 órája, Pingvin írta: Szerintem lehet, hogy nem hozzávaló a hőgomba, ismereteim szerint kétfajta létezik. Nekem óracsere után lefele csal, cseréltem is gombát újra, nem is változott semmi. (Lehet, ahoz az órához az a fajta való ami nekem lefelé csal. ). Ha csak a gomba miatt van, egy ellenállással be lehet állítani, hogy jó értéket mutasson. Én most raktam be másik egyvezetékes vízhőfok jeladót, úgy tudtam hogy ez 110-fokos órához való, de még annyira sem megy fel mint a régi. Mondjuk forrasztanom kellett rá a sarut mert le volt törve a vége, lehet nem tett neki jót nagy hő.
free0228 Elküldve Április6, 2016 Elküldve Április6, 2016 Nah, a tesztnap megvolt! A gomba müködik, de ez is óra szerint 102-3 foknál kapcsol be, mint a régi amit kivettem! Pedig ez 95-90-es, legalábbis ez van beleütve! A régi meg 100-95-ös volt!
Recommended Posts