Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Köszi! Megpróbálom kicsit jobban beáztatni a rudazatot. Tegnap próbáltam a gyujtással lecsekkolni,hogy történik-e valami de meg sem moccant. Ezzel a diagmóddal lényegében az alapjárati motort tudom leellenőrizni,hogy egyántalán működik-e? Akkor ha jól értelmezem meg kell nézni nekem melyik tipusu aljzat van és annak megfelelően zárom össze a két pontot? Elnézést a tudatlanságomért de ebben nincs tapasztalatom.:confused:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő lenne a problémám: '92-es Astrámba a középső kijelzőbe kiégett az egyik izzó. Ki akartam cserélni, de sikerült a szalagkábelt kiszakítanom belőle :( :angry:

Kérdésem: a 2 részes (dátum+idő) helyett betudom rakni a 3 részest (idő+dátum+hőmérséklet)? Fogja tudni kezelni a 2 részes csatlakozója a 3 részest? 

Sajnos csak ilyet találtam.

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Szia Zotya!

Nagyon szépen köszönöm az infót, ez teljesen új volt nekem.

2 órája, klacka987 írta:

Sziasztok!

A következő lenne a problémám: '92-es Astrámba a középső kijelzőbe kiégett az egyik izzó. Ki akartam cserélni, de sikerült a szalagkábelt kiszakítanom belőle :( :angry:

Kérdésem: a 2 részes (dátum+idő) helyett betudom rakni a 3 részest (idő+dátum+hőmérséklet)? Fogja tudni kezelni a 2 részes csatlakozója a 3 részest? 

Sajnos csak ilyet találtam.

Előre is köszi.

Igen, be tudod rakni, a csatlakozó ugyanaz, de ha nem volt benne a hőmérőhöz hőfok jeladó akkor csak vízszintes vonalakat fog jelezni a harmadik ablakban. A hőfokjeladót is be tudod kötni ha veszel egyet, az első lökhárítón van neki egy kis lyuk oda kell bepattintani. Két szál vezeték kell a hőmérőnek közvetlen a TID csatiból, emlékeim szerint kék és kékfehér. Ha nem raksz bele hőmérőt úgy is működik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, Laca73 írta:

Köszi! Megpróbálom kicsit jobban beáztatni a rudazatot. Tegnap próbáltam a gyujtással lecsekkolni,hogy történik-e valami de meg sem moccant. Ezzel a diagmóddal lényegében az alapjárati motort tudom leellenőrizni,hogy egyántalán működik-e? Akkor ha jól értelmezem meg kell nézni nekem melyik tipusu aljzat van és annak megfelelően zárom össze a két pontot? Elnézést a tudatlanságomért de ebben nincs tapasztalatom.:confused:

Igen, ezért hívják diag módnak. Ekkor mindent lehet önteszteltetni, az alapjárati motor pl folyamatosan mozog ki-be egy ideig. Ha beindítod a motort, akkor az is diagnosztikai módban fog menni, ekkor nem figyel érzékelőt, semmit, csak jár a motor. Najó, a motor forgásáért felelős jeladót figyeli (hall, induktív vagy főtengelyjeladó), hogy mikor fecskendezzen be. Ennyi.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

21 órája, Pingvin írta:

Igen, be tudod rakni, a csatlakozó ugyanaz, de ha nem volt benne a hőmérőhöz hőfok jeladó akkor csak vízszintes vonalakat fog jelezni a harmadik ablakban. A hőfokjeladót is be tudod kötni ha veszel egyet, az első lökhárítón van neki egy kis lyuk oda kell bepattintani. Két szál vezeték kell a hőmérőnek közvetlen a TID csatiból, emlékeim szerint kék és kékfehér. Ha nem raksz bele hőmérőt úgy is működik.

Köszönöm szépen!

Még egy tétel akkor a listára, csak hogy ne legyen unalmas a hétvégém, ha már ilyen szuper ügyes voltam :blush:

Azért csak gyűlik az a lista :closedeyes:

Link to comment
Megosztás:

2 órája, klacka987 írta:

Köszönöm szépen!

Még egy tétel akkor a listára, csak hogy ne legyen unalmas a hétvégém, ha már ilyen szuper ügyes voltam :blush:

Azért csak gyűlik az a lista :closedeyes:

Ne aggódj,nem te vagy az első aki így járt a szalagkábellel,olvastam itt a fórumon,hogy más is megszívta ezt.Egyébként az izzócseréhez nem kell szétszedni a kijelzőt.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 08. at 21:14, Szabadij írta:

Ne aggódj,nem te vagy az első aki így járt a szalagkábellel,olvastam itt a fórumon,hogy más is megszívta ezt.Egyébként az izzócseréhez nem kell szétszedni a kijelzőt.

Köszi a biztatást :-)

Most már én is tudom, hogy az izzócseréhez nem kell szétbontani a kijelző házát. Tanulópénznek jó volt :closedeyes:

Link to comment
Megosztás:

8 órája, klacka987 írta:

Köszi a biztatást :-)

Most már én is tudom, hogy az izzócseréhez nem kell szétbontani a kijelző házát. Tanulópénznek jó volt :closedeyes:

Beledezésnél meg lehet választani a szétszedés és a nem szétszedés között... :D

Mindkettőt kipróbáltam... :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy kis segítségre lenne szükségem fordulatszámmérős kilométeróra bekötésével kapcsolatban.

A mostani nem fordulatszám mérős kilométerórám megmihájlott,ez jó apropó volt arra,hogy befigyeljen egy ford. mérős óracsoport.

Sokat olvastam a témában,meg is van már az új óracsoport is,meg ma bontóztam is egyet a plusz pinek miatt amelyeket bele kell ekecselnem .

Az óránál egyértelmű,hogy hova kell bekötni,de a vezérlőnél lévő csatiban nem tudom pontosan,hogy melyik a ford.jel.

Ezek a csatik befigyelnek:


http://kepfeltoltes.hu/view/160312/20160312_164723_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/160312/20160312_164735_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/160312/20160312_164740_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/160312/20160312_164746_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/160312/20160312_164827_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

Ha jól tudom,akkor a harmadik képen lévőbe van bekötve,de szerintem amiből kivágtuk az ford.mérős is volt.

A második képen lévőt,meg nem is tudom,hogy mihez tartozik.

Ha valaki kötött mér be ilyet,szívesen vennék egy kis eligazítást,nem akarok semmit sem elposszantani.

Link to comment
Megosztás:

30 perce, Szabadij írta:

Üdv!

Egy kis segítségre lenne szükségem fordulatszámmérős kilométeróra bekötésével kapcsolatban.

A mostani nem fordulatszám mérős kilométerórám megmihájlott,ez jó apropó volt arra,hogy befigyeljen egy ford. mérős óracsoport.

Sokat olvastam a témában,meg is van már az új óracsoport is,meg ma bontóztam is egyet a plusz pinek miatt amelyeket bele kell ekecselnem .

Az óránál egyértelmű,hogy hova kell bekötni,de a vezérlőnél lévő csatiban nem tudom pontosan,hogy melyik a ford.jel.

Ezek a csatik befigyelnek:


http://kepfeltoltes.hu/view/160312/20160312_164723_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/160312/20160312_164735_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/160312/20160312_164740_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/160312/20160312_164746_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/160312/20160312_164827_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

Ha jól tudom,akkor a harmadik képen lévőbe van bekötve,de szerintem amiből kivágtuk az ford.mérős is volt.

A második képen lévőt,meg nem is tudom,hogy mihez tartozik.

Ha valaki kötött mér be ilyet,szívesen vennék egy kis eligazítást,nem akarok semmit sem elposszantani.

Világoszöld szálat kell a motorvezérlő alatti csatiból odavinni az óracsoporthoz, az első képen ez látszik.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszönöm Daykiller!

 

Végigméricskéltem az ECU-ra menő két csatit az előbb, de sehol nem jelzett be a szakadásvizsgáló a G pont és a lábak között. (Lehet el is bénáztam, mert kezd már hideg lenni.)

Nem tudod esetleg merre keressem az ECU csatiján, vagy milyen színnel?

Már kezdem érteni, hogy mekkora öröm, ha az ember megtalálja a G pontot:hehe:

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Pingvin írta:

Nagyon köszönöm Daykiller!

 

Végigméricskéltem az ECU-ra menő két csatit az előbb, de sehol nem jelzett be a szakadásvizsgáló a G pont és a lábak között. (Lehet el is bénáztam, mert kezd már hideg lenni.)

Nem tudod esetleg merre keressem az ECU csatiján, vagy milyen színnel?

Már kezdem érteni, hogy mekkora öröm, ha az ember megtalálja a G pontot:hehe:

Nézegesd ezt, néha szemléletesebb, mint a vonalas rajz: :wink:

https://files.fm/g/qkmziwb#aa/Vauxhall_Astra_91-95.pdf

Link to comment
Megosztás:

19 órája, zotya975 írta:

Világoszöld szálat kell a motorvezérlő alatti csatiból odavinni az óracsoporthoz, az első képen ez látszik.

Köszönöm az infót!

Ma a szép napos időre való tekintettel,elhatároztam,hogy bedrótozom a szükséges szálat.

Bár még a műszeregység nincs nálam,majd húsvétkor hozzák le Pestről,de elő akartam készíteni,hogy ha meg lesz ,akkor csak be kelljen pattintani a helyére.

Olyan kivitelezést követtem el,hogy aki azt meri állítani,hogy nálam eredetibben oldotta meg az hazudik...

Előkészültem rendesen,bontóztam stekkereket,olvasgattam a témában,vezetéket,a szükséges pineket, zsugorcsövet ,forrpákát,hosszabbítót ,mindent ami az operációhoz kell.Lebontottam a burkolatokat,óracsoportot.

Azután csak villogtam,mint pocok a lisztben...

Megszopattak a Lengyelek,mert a verdámban ki van építve gyárilag ez a szál,a vezérlő stekkerében is és az óránál is!

Mindenütt azt olvastam,hogy a Classicban nincs kiépítve...

Így a szerelés élménye némiképp elmaradt!

Az már csak hab a tortán,hogy a megkotlott kilométerórát szétkaptam,és csak egy tengely ugrott ki a helyéről,amit visszapattintva ez is tökéletesen működik...

Módosítva : Szabadij
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Számlapot cseréltem a 93-as F Caravan kmórájában, bontóban vásárolt műszeregységből.
Minden tök frankó, bár a mutató leszedésével megszenvedtem, a villa volt a megoldás, de sikerült is vele lezúznom a mutatóujjamról a húst. :)
Szóval aki belekezd, annak csak annyi a tanács: óvatosan! :D

Annyi probléma merült fel, hogy a mutató megakad 50nél és 60 körül is. Kis kopogtatásra tovább ugrik, meg nyilván ha elég nagy a seb.különbség, akkor magától is ugrik. Nem tudjátok, hogy mi okozhatja? Gondoltam rá, hogy a mutató kis fekete műa. takarója valahol elakadhat (leszedéskor leesett, pill.ragasztóval raktam rá vissza), vagy esetleg a számláló müa. keretében akad meg a mutató, de nem hinném... De lehet h ma délután szétszedem, és ránézek h mi akaszthatja meg...

De akinek van ötlete az okokra vagy a megoldásra, ne tartsa magában! :) Köszi!


 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, szabolala írta:

Sziasztok!

Számlapot cseréltem a 93-as F Caravan kmórájában, bontóban vásárolt műszeregységből.
Minden tök frankó, bár a mutató leszedésével megszenvedtem, a villa volt a megoldás, de sikerült is vele lezúznom a mutatóujjamról a húst. :)
Szóval aki belekezd, annak csak annyi a tanács: óvatosan! :D

Annyi probléma merült fel, hogy a mutató megakad 50nél és 60 körül is. Kis kopogtatásra tovább ugrik, meg nyilván ha elég nagy a seb.különbség, akkor magától is ugrik. Nem tudjátok, hogy mi okozhatja? Gondoltam rá, hogy a mutató kis fekete műa. takarója valahol elakadhat (leszedéskor leesett, pill.ragasztóval raktam rá vissza), vagy esetleg a számláló müa. keretében akad meg a mutató, de nem hinném... De lehet h ma délután szétszedem, és ránézek h mi akaszthatja meg...

De akinek van ötlete az okokra vagy a megoldásra, ne tartsa magában! :) Köszi!


 

Hát igazából passz, nekem úgy szokott akadni hogy induláskor semmit nem mutat aztán hirtelen felugrik mondjuk már 20-30-ra, de még nem jöttem rá mitől lehet. ha kiveszed, egy alakra reszelt szöggel meg tudod pörgetni, akár akkus fúróval is, hogy közelről szemügyre vedd mi a gond.

Link to comment
Megosztás:

5 perce, zotya975 írta:

Hát igazából passz, nekem úgy szokott akadni hogy induláskor semmit nem mutat aztán hirtelen felugrik mondjuk már 20-30-ra, de még nem jöttem rá mitől lehet. ha kiveszed, egy alakra reszelt szöggel meg tudod pörgetni, akár akkus fúróval is, hogy közelről szemügyre vedd mi a gond.

Szétszedtem, kiderült mi a bibi: a számláló műanyagkeretében akadt meg a mutató, mint kiderült azért, mert a kis fekete műanyag takaróizé ferdén lett visszarakva a mutatóra, és az egyik oldala bizonyos szögeknél elérte a számláló keretét. Megigazgattam, hogy a tengelyre merőleges legyen, és most jó. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 12. at 19:44, Pingvin írta:

Nagyon köszönöm Daykiller!

 

Végigméricskéltem az ECU-ra menő két csatit az előbb, de sehol nem jelzett be a szakadásvizsgáló a G pont és a lábak között. (Lehet el is bénáztam, mert kezd már hideg lenni.)

Nem tudod esetleg merre keressem az ECU csatiján, vagy milyen színnel?

Már kezdem érteni, hogy mekkora öröm, ha az ember megtalálja a G pontot:hehe:

Ez jó kérdés, de arra emlékszem, hogy C14NZ-n az A8 és A9 a két diag pont az ecu csatlakozóján. A8 a G, A9 a B. Nem mindegyik motornál van ez a kettő és pláne nem azon a csatlakozón jön ki a G és a B, mint C14NZ-n. Ha jól emlékszem, az X16SZR-emen pl B12 a diagszál a csatiba. :)

Link to comment
Megosztás:

17 perce, daykiller írta:

Ez jó kérdés, de arra emlékszem, hogy C14NZ-n az A8 és A9 a két diag pont az ecu csatlakozóján. A8 a G, A9 a B. Nem mindegyik motornál van ez a kettő és pláne nem azon a csatlakozón jön ki a G és a B, mint C14NZ-n. Ha jól emlékszem, az X16SZR-emen pl B12 a diagszál a csatiba. :)

Nagyon köszönöm az infókat!

Persze, hogy nem hagyott nyugodni a dolog, éjfél után még a Tiutól kapott rajzokat nézegettem, ami alapján felmerült bennem a sanda gyanú, hogy C16NZ esetében csak a B diag pont van bekötve az ECU csatijába. Ma kiköltöztem a garázsba (még ebédett is az acconykám hozott:)), és szétkaptam a kocsit a méricskéléshez, kesztyűtartó, középkonzol, km óra a csomi tartóban pihent, a biztitábla kiforgatva) , és meg kell, hogy erősítsem ha valaki ilyenbe futna: gyári fapad felszereltségű C16NZ-nél a G diag pont csak a biztitáblán egy pontig megy.:(

Mivel nem volt barna-fehér vezetékem húztam egy rikító narancs szálat a diag G szálnak a BC leendő helyéig, majd folytatom a kócolást amint tudom, ha most addig eljutok, hogy fel lehet progizni a BC-t, már annak is nagyon fogok most örülni.

Link to comment
Megosztás:

49 perce, Pingvin írta:

Nagyon köszönöm az infókat!

Persze, hogy nem hagyott nyugodni a dolog, éjfél után még a Tiutól kapott rajzokat nézegettem, ami alapján felmerült bennem a sanda gyanú, hogy C16NZ esetében csak a B diag pont van bekötve az ECU csatijába. Ma kiköltöztem a garázsba (még ebédett is az acconykám hozott:)), és szétkaptam a kocsit a méricskéléshez, kesztyűtartó, középkonzol, km óra a csomi tartóban pihent, a biztitábla kiforgatva) , és meg kell, hogy erősítsem ha valaki ilyenbe futna: gyári fapad felszereltségű C16NZ-nél a G diag pont csak a biztitáblán egy pontig megy.:(

Mivel nem volt barna-fehér vezetékem húztam egy rikító narancs szálat a diag G szálnak a BC leendő helyéig, majd folytatom a kócolást amint tudom, ha most addig eljutok, hogy fel lehet progizni a BC-t, már annak is nagyon fogok most örülni.

Mihez keresed a G pontot? Úgy emlékszem azt az ECU-val nem kell összekötni, csak a MID-del.

Van 3 leírás, mindben van pár infó: 

http://www.opelforum.hu/topic/1796-gyári-board-computer-fedélzeti-számítógép/

http://www.astrasite.de/mid-nachrusten/

http://astra.taylor.hu/MID/MID-Einbau.pdf

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Tiu írta:

Mihez keresed a G pontot? Úgy emlékszem azt az ECU-val nem kell összekötni, csak a MID-del.

Van 3 leírás, mindben van pár infó: 

http://www.opelforum.hu/topic/1796-gyári-board-computer-fedélzeti-számítógép/

http://www.astrasite.de/mid-nachrusten/

http://astra.taylor.hu/MID/MID-Einbau.pdf

Igen, a BC-vel akarja összekötni, csak egyszerűbb lenne neki ha valahol megtalálná az ECU környékén is vagy a kötegben, ami a műszerfalban megy, mint a biztitáblát kiszedni. De mivel a G nem megy az ECU-ig, így kénytelen maradni a régi megoldásnál, amit én is írtam a leírásomban.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.