Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
1 óra, Mikulás74 írta:

Köszi.

Már ott tartok, bizti helyére berakok egy vastag drótot, és ami leég, az volt a hibás. Kadetton anno füstölt el egy szál vezeték a műszerfal mögött, érdekes jelenség volt. :)
Nagy baj nem lett szerencsére, csak azt a szálat kellett kicserélni.

Én már láttam most a télen korom fekete füstben 3 méteres lángokban álló autót nagy valószínűséggel elektromos hiba miatt. A tűzoltóknak kellett jönni oltani, szerencsére a bent ülők kimenekültek miután félre álltak, persze az autóból csak a vas maradt meg. Ha mégis megteszed amit írtál, egy porral oltót mindenképpen készíts magad mellé, de előtte olvasd is el hogyan kell használni.

Elküldve
9 órája, Astra F Caravan írta:

Én már láttam most a télen korom fekete füstben 3 méteres lángokban álló autót nagy valószínűséggel elektromos hiba miatt. A tűzoltóknak kellett jönni oltani, szerencsére a bent ülők kimenekültek miután félre álltak, persze az autóból csak a vas maradt meg. Ha mégis megteszed amit írtál, egy porral oltót mindenképpen készíts magad mellé, de előtte olvasd is el hogyan kell használni.

 

Nem, nem terveztem megtenni, de már nagyon ott tartok. Rendben, majd ráfogom hogy ez 24000kg fölött van, és rakok bele 2 darab 12kg-osat.

Elküldve
3 órája, Mikulás74 írta:

 

Nem, nem terveztem megtenni, de már nagyon ott tartok. Rendben, majd ráfogom hogy ez 24000kg fölött van, és rakok bele 2 darab 12kg-osat.

A poroltó is drága,akkor már olcsóbb egy deci gázolaj és egy szál gyufa oszt hagy égjen,valószínűleg mire az éghető dolgok kiégnek,addigra a hiba is kiég...

Komolyra fordítva a szót,nem kell ettől annyira megijedni,viszonylag könnyen bontható helyen van a kapcsoló is és az ablaktörlő motor is.Legalább is sokkal elérhetőbb helyen vannak,mintha mondjuk az önindítót kéne leszedni.

Ehhez a mutatványhoz még csak át sem kell öltözni játszósba,nyugodtan feltűrt ingujjal is meg lehet oldani,kicsit időigényes,de célravezető,még ha a törlőmotort cseréni is kell,akkor is olcsóbb,mint a tűzoltók kiszállása.A bontók tele vannak alkatrészekkel,meg a vakera is.

Elküldve
1 óra, Szabadij írta:

A poroltó is drága,akkor már olcsóbb egy deci gázolaj és egy szál gyufa oszt hagy égjen,valószínűleg mire az éghető dolgok kiégnek,addigra a hiba is kiég...

Komolyra fordítva a szót,nem kell ettől annyira megijedni,viszonylag könnyen bontható helyen van a kapcsoló is és az ablaktörlő motor is.Legalább is sokkal elérhetőbb helyen vannak,mintha mondjuk az önindítót kéne leszedni.

Ehhez a mutatványhoz még csak át sem kell öltözni játszósba,nyugodtan feltűrt ingujjal is meg lehet oldani,kicsit időigényes,de célravezető,még ha a törlőmotort cseréni is kell,akkor is olcsóbb,mint a tűzoltók kiszállása.A bontók tele vannak alkatrészekkel,meg a vakera is.

Már egyszer szedtem szét ablaktörlőmotort, astráét, akkor egyértelmű az volt a hibás, most is kimértük a vezetékénél, de nincsenek rossz értékek. És mondom, csak akkuról teljesen hibátlanul megy, az összes fokozatban.
Amúgy az elektromos rendszeréhez nem is volt nyúlva a gyártása óta, szerintem, nagyon egyben van.
Rejtély, mi lehet. Inkább elviszem egy villanyosságishoz, szerintem hamar kiötli a hibát.

Elküldve
5 órája, Mikulás74 írta:

Már egyszer szedtem szét ablaktörlőmotort, astráét, akkor egyértelmű az volt a hibás, most is kimértük a vezetékénél, de nincsenek rossz értékek. És mondom, csak akkuról teljesen hibátlanul megy, az összes fokozatban.
Amúgy az elektromos rendszeréhez nem is volt nyúlva a gyártása óta, szerintem, nagyon egyben van.
Rejtély, mi lehet. Inkább elviszem egy villanyosságishoz, szerintem hamar kiötli a hibát.

Lehet zárlatos a csatlakozó is ha vizet kapott.

Elküldve

Helló! az lenne a kérdésem hogy valaki kötött már be,elektromos  V6-os óracsoportot f astrába? és ha igen megoszthatná velem hogy és miként kéne :D

Elküldve
27 perce, wookie írta:

Kell egy abs-es balos gólyaláb, féltengely, meg hozzá a jeladó. 

helló ABS-es a kocsim. megvan az új km óra csoport is.

Elküldve

Sziasztok!
Valakinek van valami ötlete mi okozhatja azt, hogy 3500-as fordulat felett haladva tartósan (tehát nem gyorsítás közben, bár akkor is, felette van), dobja a hibakódot, hogy "O2 sensor open circuit", tehát szakadás van? De miért csak 3500 felett és hirtelen gyorsításnál nem? Szakadás nincs, érintkezés jó, kipufogó nem fúj ki. EGR szelep is jól működik, bár nem valószínű hogy köze lenne hozzá. /Tegyük fel, hogy C20NE motor Motronic 1.5-tel, ami nem áll messze a valóságtól./

Elküldve
1 óra, Razor01 írta:

Sziasztok!
Valakinek van valami ötlete mi okozhatja azt, hogy 3500-as fordulat felett haladva tartósan (tehát nem gyorsítás közben, bár akkor is, felette van), dobja a hibakódot, hogy "O2 sensor open circuit", tehát szakadás van? De miért csak 3500 felett és hirtelen gyorsításnál nem? Szakadás nincs, érintkezés jó, kipufogó nem fúj ki. EGR szelep is jól működik, bár nem valószínű hogy köze lenne hozzá. /Tegyük fel, hogy C20NE motor Motronic 1.5-tel, ami nem áll messze a valóságtól./

Mert gázadásnál egy ideig nem figyeli a szonda jelét, csak később, mikor már próbálna beleszólni a keverékképzésbe. Diagnosztika kéne, élőadatot nézni menet közben.

  • Like 1
Elküldve
38 perce, Bundee írta:

Mert gázadásnál egy ideig nem figyeli a szonda jelét, csak később, mikor már próbálna beleszólni a keverékképzésbe. Diagnosztika kéne, élőadatot nézni menet közben.

Első gondolatom nekem is az volt, hogy élőadatot kellene nézni. Csak (egyenlőre) nem lehet mivel a diag-dugó a (rendkívül okosan...) motortérben van. :( Muszáj leszek behúzni azt a 3 kábelt a kabinba, a diag. idejére. Érdekes, hogy pl. egyenletes 3000-en tartva (nálam az 90-95km/h) nem dob hibát. Na, majd jövőhéten...

Elküldve

Ha ez ilyen körülményes akkor én előbb a szonda csatlakozóját húznám szét és nézném meg nincs-e korrózió nedvesség vagy valami rendellenes benne. Végignézheted a szonda vezetékét is nincs-e látható sérülés vagy a szondából nincs-e kiszakadva a vezeték...stb. Lehet csak kontakt hiba lesz valahol. Hallottam már olyat is, hogy korrózió miatt nem kap testet a szonda. Ha ezek nem segítenek akkor lehetne méregetni, diagnosztizálni ha van rá lehetőséged, ha nincs akkor be kellene vállalni egy szondacserét.

  • Like 1
Elküldve

Így van. Először én is a motoron lévő testcsatlakozásokat nézném meg, illetve után húznék. Egyik MOTE-s srácnak csináltam meg úgy a szondahibát, hogy húztam még 180 fokot a szondán és azóta nem volt gondja vele. Biztonság kedvéért a testcsatlakozásokat is.

  • Like 1
Elküldve
43 perce, Astra F Caravan írta:

Ha ez ilyen körülményes akkor én előbb a szonda csatlakozóját húznám szét és nézném meg nincs-e korrózió nedvesség vagy valami rendellenes benne. Végignézheted a szonda vezetékét is nincs-e látható sérülés vagy a szondából nincs-e kiszakadva a vezeték...stb. Lehet csak kontakt hiba lesz valahol. Hallottam már olyat is, hogy korrózió miatt nem kap testet a szonda. Ha ezek nem segítenek akkor lehetne méregetni, diagnosztizálni ha van rá lehetőséged, ha nincs akkor be kellene vállalni egy szondacserét.

 

31 perce, daykiller írta:

Így van. Először én is a motoron lévő testcsatlakozásokat nézném meg, illetve után húznék. Egyik MOTE-s srácnak csináltam meg úgy a szondahibát, hogy húztam még 180 fokot a szondán és azóta nem volt gondja vele. Biztonság kedvéért a testcsatlakozásokat is.

Köszönöm a válaszokat! Megpróbálom a leírtakat aztán, ha nem segít akkor marad a mérés. Egyébként a fagyálló nem teszi tönkre a szondát? Elég sokat mentem úgy, hogy pöfékelte a vizet is, csak nem vettem észre mert máshol is szivárgott.

Elküldve
46 perce, Razor01 írta:

 

Köszönöm a válaszokat! Megpróbálom a leírtakat aztán, ha nem segít akkor marad a mérés. Egyébként a fagyálló nem teszi tönkre a szondát? Elég sokat mentem úgy, hogy pöfékelte a vizet is, csak nem vettem észre mert máshol is szivárgott.

De tönkreteheti,meg némelyik motoradalék is megmérgezheti a szondát.Az elmondottakon kívül az is fontos,hogy a szonda kiálló kerámia szára is tiszta legyen,szokott rajta lenni egy fémserleg a szárán ami kissé lóg rajta az védi a szondát a kosztól.A zoxigénméréshez a szondába referenciaérték gyanánt kívülről környezeti levegőt vezetnek,ezért fontos ez.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok.

van egy 1.4es 8 szelepes 93 as astram,epp motorcseren esik az ugyanolyan motorkodu motort raktunk bele,c14nz-s es olyat csinal,hogy beindulas utan ha rateszem a tompitottat vagy barmit ledadog a motor, ha lehuzom a generatorrol a vastag vezeteket akkor jo minden, ha visszadug nehezen indul de ha beis indul dadog ossze vissza jar masik generatorral is csinalja. Nemtudok mar mire gondolni. Valakinek vmi otlet? Annyi a kulombseg hogy ez gls az enyem meg gl.

Elküldve
33 perce, Bandi89 írta:

Sziasztok.

van egy 1.4es 8 szelepes 93 as astram,epp motorcseren esik az ugyanolyan motorkodu motort raktunk bele,c14nz-s es olyat csinal,hogy beindulas utan ha rateszem a tompitottat vagy barmit ledadog a motor, ha lehuzom a generatorrol a vastag vezeteket akkor jo minden, ha visszadug nehezen indul de ha beis indul dadog ossze vissza jar masik generatorral is csinalja. Nemtudok mar mire gondolni. Valakinek vmi otlet? Annyi a kulombseg hogy ez gls az enyem meg gl.

Szia,

gyújtásidőpont helyén van? Lehet, hogy nincs, és azért nincs nyomatéka a motornak alapjáraton.

Elküldve
2 órája, HaPetya írta:

Szia,

gyújtásidőpont helyén van? Lehet, hogy nincs, és azért nincs nyomatéka a motornak alapjáraton.

Kábeleket, vákumcsöveket is át lehet nézni minden a helyére került-e..pölö az injektorház hátuljában a MAP és a kartergázcső nem lett-e felcserélve.

Elküldve

OFF remélem segít valaki?

Pót bicskakulcs nem gyári akarok az autómhoz. 
Mivel így vettük benne van központi zár utólag szereltete be az előző gazdája ennek lassan 2,5 éve. 
Akkor új központi rendszert kell venem hogy legyen tartalék bicska kulcsóm?

Elküldve
14 perce, zalaapati112 írta:

OFF remélem segít valaki?

Pót bicskakulcs nem gyári akarok az autómhoz. 
Mivel így vettük benne van központi zár utólag szereltete be az előző gazdája ennek lassan 2,5 éve. 
Akkor új központi rendszert kell venem hogy legyen tartalék bicska kulcsóm?

Szerintem nem. Ugyanis általában lehet tanítani a vezérlőt az új kulcsokhoz.

Nekem is bicskakulcsos van.

A tanítás az enyémnél úgy van, hogy bal ajtót kinyitni, fékpedált benyomni, majd nyolcszor ráadni-levenni a gyújtást. Ilyenkor nyikkan a riasztó és várja a kulcs jelét. Ekkor meg kell egy gombot nyomni a bicskakulcson/bicskakulcsokon és szépen sorban eltárolja. Asszem nyolcat tud megjegyezni.

Ha nem működik, akkor a típus alapján lehet keresni használatit, vagy talán a bicskakulcs.hu-n tudnak segíteni.

Elküldve
26 perce, pszilaj írta:

Szerintem nem. Ugyanis általában lehet tanítani a vezérlőt az új kulcsokhoz.

Nekem is bicskakulcsos van.

A tanítás az enyémnél úgy van, hogy bal ajtót kinyitni, fékpedált benyomni, majd nyolcszor ráadni-levenni a gyújtást. Ilyenkor nyikkan a riasztó és várja a kulcs jelét. Ekkor meg kell egy gombot nyomni a bicskakulcson/bicskakulcsokon és szépen sorban eltárolja. Asszem nyolcat tud megjegyezni.

Ha nem működik, akkor a típus alapján lehet keresni használatit, vagy talán a bicskakulcs.hu-n tudnak segíteni.

Én azért komplett rendszert nem veszek hogy legyen pót bicskakulcsom

Elküldve (edited)
16 perce, zalaapati112 írta:

Én azért komplett rendszert nem veszek hogy legyen pót bicskakulcsom

Nem kell komplett központi rendszert, elég csak a bicskakulcs szett, ha a tanítás nem működik nálad ahogy Pszilaj írta...pölö:http://www.dinamit-dob.hu/termek_lista/2/73

 Amennyire értek hozzá a kp zár vezérlővel van összekötve. A legegyszerűbb lenne ugyanolyat venni hozzá ami most van.

Módosítva : zotya975
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.