wookie Elküldve Február6, 2016 Elküldve Február6, 2016 Ha lent a gomb, van két fül, azt összenyomod és kihúzod az egészet előre. Milyen óra kell? Vannaok otthon, igaz vectráé, tehát 60 literes a tank, de ha ezzel együtt tudsz élni akkor mind1.
wookie Elküldve Február6, 2016 Elküldve Február6, 2016 3 órája, daykiller írta: Nincs rajta doboz és nem 5 vezeték megy rá. Mondjuk csalóka, mert az ötödik vezeték adja a komfortot és lehet olyan, hogy csak négy van, így alapból nincs komfort. Legalábbis a központizáras bezárás nem működik, de a hosszabb gombnyomásra automatán felzáródás működik. F Astrában a nem komfortos csak két vezetéket kap. Még1 kérdés. Az astránál is úgy van, hogy az ajtóhoz menő köteg külön van, átmegy az ülések alatt, és az a oszlop tövében csatlakozik a műszerfal alatti (biztitábla) kötegre? Csak mert akkor nem szivatom magam, hanem hozok egy ilyen köteget a bontóból, és csak minimálisan kell forrasztgassak.
szabolala Elküldve Február7, 2016 Elküldve Február7, 2016 8 órája, wookie írta: Ha lent a gomb, van két fül, azt összenyomod és kihúzod az egészet előre. Milyen óra kell? Vannaok otthon, igaz vectráé, tehát 60 literes a tank, de ha ezzel együtt tudsz élni akkor mind1. Köszi, erre én is gondoltam, mert láttam a két fület. De vmi nem engedi a burkolatot a kapcsoló környékén. Egy csavart kiszedtem a kormányoszlop tövénél, meg egyet a légbefúvó szellőzőrácsa alatt. Ötlet hogy mi tarthatja még? Az óra kapcsán mindjárt írok üzenetet. Nekem 50 literes tankom van, de max azt a lapot nem cserélem ki.
Astra F Caravan Elküldve Február7, 2016 Elküldve Február7, 2016 (edited) 9 órája, szabolala írta: Köszi a tippet, nézelődök... De egyelőre én sem látok 10 alatt. És feltűnt valami, mégpedig hogy a műszeregységnek elég fura kombinációja van nálam, eddig nem sok ilyet találtam: ford.számmérő 6000-ig, kmóra 20-220, vízhőfok 110, tank 25-50 beosztásokkal van. 6000-es ford.számmérőt pedig eddig csak 100 fokos meg 60 literes kombóban láttam. Szerintetek létezik ilyen, vagy már lehettek korábban buherálva a számlapok? (X17DT, 1993.05. Caravan) A kilométeróra állást én is szeretném mindenképp meghagyni. Gondoltam még rá, hogy nyomtatok számlapot, de nem igazán tudom milyen anyagra lehetne, a sima papír nyilván nem jó, na meg valamelyest hőállónak is kéne lennie... 93 szeptemberétől változott meg a hőmérő 110-es osztásról 100-ra. Így ez a kombó valóban ritka dieselben, de helyettesíthető az újabbal ami kevésbé hajlamos a hámlásra mert itt javult a számlap minősége. A 60 literes az viszont Vectra óraegység. Ha csak ilyen van akkor elvileg a régi üzemanyag szintjelzőt (feltéve ha annak nem hámlik a számlapja) át tudod tenni a másik óraegységbe, de ennek pl a km óránál feltétele, hogy az óraegység gyártója egyezzen az üzemanyag szintnél viszont nem tudom ez itt is érvényes-e azt nekem nem kellett kicserélnem így nem is próbáltam. Két beszállító volt Delco és VDO. Ki kellene próbálni ha nem egyezik a gyártó, hogy kompatibilis-e a kettő egymással a szintjelzőnél tehát ki tudod-e cserélni a 60 literest az 50 literesre. Módosítva Február7, 2016 : Astra F Caravan
daykiller Elküldve Február7, 2016 Elküldve Február7, 2016 10 órája, wookie írta: Még1 kérdés. Az astránál is úgy van, hogy az ajtóhoz menő köteg külön van, átmegy az ülések alatt, és az a oszlop tövében csatlakozik a műszerfal alatti (biztitábla) kötegre? Csak mert akkor nem szivatom magam, hanem hozok egy ilyen köteget a bontóból, és csak minimálisan kell forrasztgassak. Lényegében igen. Jobb hátsótól megy az ajtóköteg a jobb elsőhöz, onnan tovább az ülések alá és csatlakozik a nagy csatlakozóba. Viszont amúgy az egész utastérben lévő köteg egyben van. Gyakorlatilag a csatlakozótól indul a biztitábla alatt és megy hátra a hátsó lámpákig, meg a jobb hátsó ajtóig, jobb A oszlopnál lévő kpzár vezérlőig. Hátsó karosszériaköteg a neve. De az ülések alatti köteg tartalmazhatja a kpzár vezetékeit is, illetve az ülésfűtést is, de az külön kötegnek van jelölve. Nagyon más nem is megy át az ülések alatt. Hátsó lámpák már bal oldalról vannak megtáplálva. A képen is látszik, hogy csak egy betűjelölés van rajta és jelzi, hogy mi van a kötegben vagy mi nincs. Enyémben csak az A oszlopoknál válnak ki az ajtókötegek a korbácsból és megy ki az ajtóhoz. Ha szétbontod a köteget, akkor viszont kiszedhető belőle.
szabolala Elküldve Február7, 2016 Elküldve Február7, 2016 5 órája, Astra F Caravan írta: 93 szeptemberétől változott meg a hőmérő 110-es osztásról 100-ra. Így ez a kombó valóban ritka dieselben, de helyettesíthető az újabbal ami kevésbé hajlamos a hámlásra mert itt javult a számlap minősége. A 60 literes az viszont Vectra óraegység. Ha csak ilyen van akkor elvileg a régi üzemanyag szintjelzőt (feltéve ha annak nem hámlik a számlapja) át tudod tenni a másik óraegységbe, de ennek pl a km óránál feltétele, hogy az óraegység gyártója egyezzen az üzemanyag szintnél viszont nem tudom ez itt is érvényes-e azt nekem nem kellett kicserélnem így nem is próbáltam. Két beszállító volt Delco és VDO. Ki kellene próbálni ha nem egyezik a gyártó, hogy kompatibilis-e a kettő egymással a szintjelzőnél tehát ki tudod-e cserélni a 60 literest az 50 literesre. Köszönöm, ezek elég hasznos infók. Az üzemanyag jelző igazából jó állapotban van, a kmóra meg a fordulatszámmérő számlapot kéne cserélni, utóbbinál sem vészes a helyzet, de már a széle elkezdett felhólyagosodni. VDO-s minden. A világításkapcsolót sikerült kiszedni. Szétszedtem, persze rögtön darabjaira hullott, úgyhogy most kirakósat játszok. Az izzót cseréltem bele ledre, csak az a baj, hogy forrasztott és nem foglalatos, az érintkezőket megpróbáltam összehajtogatni, most jónak tűnik, remélem így is marad :D
clava Elküldve Február8, 2016 Elküldve Február8, 2016 On 2016. 02. 06. at 14:42, zotya975 írta: Az F7-es bizti nagyon sok mindent véd, pölö a műszeregységet, rádiót, belső világítást, középkijelzőt..stb...elég húzós munka megkeresni hol zárlatos ha valami csoda folytán nem akadsz rá egyszerre. Próbáld széthúzni egyenként a vezetőoldali lábtérben a két nagy szürke-fekete csatit ( fogalmam sincs ekkor lesz-e gyujtásod), ez szűkíti a kört. A kilóméteróra mechanikus működésű ezért megy továbbra is. Egyre érdekesebb ez a dolog még a csatis témát nem néztem meg, viszont a tapasztalatok mostmár hogy úgy járkálok... hogy nincs benne a bizti indul benzinnel mindig, eddig ugye ha már meleg volt a motor akkor 10-ből kb 1x indult be benzinnel, és ugye még nem is indítok de amint ráadom a gyújtást tehát semmi fogyasztót nem kapcsolok fel egyből kivágja, de ugye nem nagy feketeség lesz a bizti házába hanem csak szépen éppen hogy elolvad.... az a gyanúm egyenlőre hogy valamiért vagy az AC-relé vagy maga az ac valamiért több áramot akar felvenni.... vagy valami ilyesmi ma sajnos megint nincs időm vele molyolni... de ha minden jól megy holnap délelőtt megnézek 1-2 dolgot.
joecockroach Elküldve Február8, 2016 Elküldve Február8, 2016 Sziasztok! Felkerült a vonóhorog a kocsimra. A kérdésem az lenne, hogy az index relét ki kell cserélnem 4 lábúra és venni kell egy izzót a műszerfalba? Nem kötöttem utánfutót még a kocsi után, nem tudom hogy működik e a visszajelzőm.
szabolala Elküldve Február8, 2016 Elküldve Február8, 2016 Új, fura problémám van. A kesztyűtartó világítással babráltam, de mint kiderült nem kiégett izzó okozza a nemműködést, hanem vmi érintkezési hiba lehet, mert ahogy visszapattintom a helyére, néha felvillan. Kivettem az izzót, hogy lemérjem mekkora (41mm), és mikor visszatettem, furcsaság történt: kigyulladt a műszerfalon a töltésvisszajelző lámpa (kis akksi). Ez azért fura, mert eddig a gyújtásráadáskor sem világított, gondoltam kiégett az izzója. Ami furcsa benne, hogy sokkal erősebben ég, mint a többi műszerfal visszajelző (pl izzítás, kézifék), és minden más visszajelző/gombvilágítás/középkonzol fényerejéből visszavesz. A motor simán indul, de a töltésvisszajelző nem alszik el! Magasabb fordulatszámnál sem... Megmértem egy ilyen gagyi kis akksicsekkoló feszültségmérővel, járó motornál 13,5 V-ot mértem az akksi saruin, állónál 12,6 V-ot. Előzmény: ledekre cseréltem a középkonzol, óra, műszerfal, világításkapcsoló háttérvilágítását. Van esetleg ötletetek hogy mi okozhatja ezt? Ha jól láttam a műszerfal izzócserénél a töltésvisszajelző lámpának mintha egészen más, sokkal nagyobb izzója lenne, mint minden másnak. De mondom: eddig nem is működött.
wookie Elküldve Február8, 2016 Elküldve Február8, 2016 8 órája, joecockroach írta: Sziasztok! Felkerült a vonóhorog a kocsimra. A kérdésem az lenne, hogy az index relét ki kell cserélnem 4 lábúra és venni kell egy izzót a műszerfalba? Nem kötöttem utánfutót még a kocsi után, nem tudom hogy működik e a visszajelzőm. Nem valószínű hogy benne van, ha eddig nem volt rajta horog. Ha igényes vagy, akkor szerzel egy 4 lábú relét, beteszed az izzót, meg ha nincs, akkor behúzod neki azt az egy szem kábelt. 1
joecockroach Elküldve Február8, 2016 Elküldve Február8, 2016 Szia! Köszi a választ! Ezt a relét hol találom? A biztositektabla felso reszen, balrol a masodik a felso sorban? Ez specialis rele, vagy a legtobb negylabu index rele megfelel? Az utanfuto lampai szepen mukodnek a csatlakozommal, csak visszajelzes nincs. A visszajelzes hogy nez ki? Amint radugom a futo csatlakozojat, a sarga ikon vilagitani fog? Indexeleskor meg villogni?
wookie Elküldve Február8, 2016 Elküldve Február8, 2016 Most meg nem mondom pontosan melyik helyen van. Semmi speciális nincs benne, bármelyik 4 lábú jó, aminek stimmel a lábkiosztása. (bár ha nem, akkor meg át kell dugni az érintkezőt a táblában, semmi sem lehetetlen) A visszajelző csak akkor villog, ha rajta van az utánfutó, együtt a rendes index visszajelzővel. Ha nem villog, akkor vagy nincs ufó, vagy nem működik rajta az index. Ki rakta fel neked a horgot? Enélkül műszakin át se engedik az autót, tehát alapból valami visszajelzőt be kellett volna hogy kössön.
joecockroach Elküldve Február8, 2016 Elküldve Február8, 2016 Most volt kasztnisnal, ott kertem hogy tegyenek fel horgot is. Holnap elviszem muszakira, majd ott kiokositanak, ezt a visszajelzo dolgot a legelejen letisztazzuk.
daykiller Elküldve Február8, 2016 Elküldve Február8, 2016 2 órája, szabolala írta: Új, fura problémám van. A kesztyűtartó világítással babráltam, de mint kiderült nem kiégett izzó okozza a nemműködést, hanem vmi érintkezési hiba lehet, mert ahogy visszapattintom a helyére, néha felvillan. Kivettem az izzót, hogy lemérjem mekkora (41mm), és mikor visszatettem, furcsaság történt: kigyulladt a műszerfalon a töltésvisszajelző lámpa (kis akksi). Ez azért fura, mert eddig a gyújtásráadáskor sem világított, gondoltam kiégett az izzója. Ami furcsa benne, hogy sokkal erősebben ég, mint a többi műszerfal visszajelző (pl izzítás, kézifék), és minden más visszajelző/gombvilágítás/középkonzol fényerejéből visszavesz. A motor simán indul, de a töltésvisszajelző nem alszik el! Magasabb fordulatszámnál sem... Megmértem egy ilyen gagyi kis akksicsekkoló feszültségmérővel, járó motornál 13,5 V-ot mértem az akksi saruin, állónál 12,6 V-ot. Előzmény: ledekre cseréltem a középkonzol, óra, műszerfal, világításkapcsoló háttérvilágítását. Van esetleg ötletetek hogy mi okozhatja ezt? Ha jól láttam a műszerfal izzócserénél a töltésvisszajelző lámpának mintha egészen más, sokkal nagyobb izzója lenne, mint minden másnak. De mondom: eddig nem is működött. Lehet kiment az F7-es biztosíték, akkor is világíthat. Ha világít, akkor papírforma szerint nincs előgerjesztés, csak nagyobb fordulaton, mikor már öngerjesztése van. A töltéshiány jelző akkor világít, ha a generátor felől vagy a gyújtás felől nem érkezik feszültség, ugyanis beindított motornál az izzó két pontja között kiegyenlítődik a feszültség és ekkor nem világít.A kesztyűtartó világítása meg gyújtásról él, ami az F7-es biztosíték. Kb arról él minden, ami gyújtáskapcsolt tápot kap. Minden más működik, csak világítás a töltéshiány jelző? Azt az izzót amúgy nem illdomos ledre cserélni, mert nem lesz töltés. Sokan estek már ebbe a hibába.
szabolala Elküldve Február8, 2016 Elküldve Február8, 2016 23 perce, daykiller írta: Lehet kiment az F7-es biztosíték, akkor is világíthat. Ha világít, akkor papírforma szerint nincs előgerjesztés, csak nagyobb fordulaton, mikor már öngerjesztése van. A töltéshiány jelző akkor világít, ha a generátor felől vagy a gyújtás felől nem érkezik feszültség, ugyanis beindított motornál az izzó két pontja között kiegyenlítődik a feszültség és ekkor nem világít.A kesztyűtartó világítása meg gyújtásról él, ami az F7-es biztosíték. Kb arról él minden, ami gyújtáskapcsolt tápot kap. Minden más működik, csak világítás a töltéshiány jelző? Azt az izzót amúgy nem illdomos ledre cserélni, mert nem lesz töltés. Sokan estek már ebbe a hibába. Úúúú de király, köszi! Kicseréltem a biztit és minden oké. Nem, a műszerfalon a visszajelző izzókat hagytam változatlanul, csak a háttérvilágítást cseréltem ledre. A belső világítás/kesztyűtartó világítás izzót lehet cserélni ledes sofita izzóra, vagy azzal okozhatok gondot?
Bundee Elküldve Február8, 2016 Elküldve Február8, 2016 3 órája, joecockroach írta: Szia! Köszi a választ! Ezt a relét hol találom? A biztositektabla felso reszen, balrol a masodik a felso sorban? Ez specialis rele, vagy a legtobb negylabu index rele megfelel? Az utanfuto lampai szepen mukodnek a csatlakozommal, csak visszajelzes nincs. A visszajelzes hogy nez ki? Amint radugom a futo csatlakozojat, a sarga ikon vilagitani fog? Indexeleskor meg villogni? Ráadod a gyújtást, indexelsz, és megnézed a biztitáblában melyik kattog ;) A relé C lábától valószínűleg kell egy vezetéket húznod az óracsoportig, meg tenni egy izzót a vonóhorog piktogram mögé. 1
zotya975 Elküldve Február8, 2016 Elküldve Február8, 2016 13 órája, clava írta: Egyre érdekesebb ez a dolog még a csatis témát nem néztem meg, viszont a tapasztalatok mostmár hogy úgy járkálok... hogy nincs benne a bizti indul benzinnel mindig, eddig ugye ha már meleg volt a motor akkor 10-ből kb 1x indult be benzinnel, és ugye még nem is indítok de amint ráadom a gyújtást tehát semmi fogyasztót nem kapcsolok fel egyből kivágja, de ugye nem nagy feketeség lesz a bizti házába hanem csak szépen éppen hogy elolvad.... az a gyanúm egyenlőre hogy valamiért vagy az AC-relé vagy maga az ac valamiért több áramot akar felvenni.... vagy valami ilyesmi ma sajnos megint nincs időm vele molyolni... de ha minden jól megy holnap délelőtt megnézek 1-2 dolgot. A benzinpumpának külön biztije van, és az gyujtás nélküli tápról kapja az áramot, ha baj lenne vele az F 2 olvadna ki. De ha tudsz Ampert mérni multiméterrel, akkor kihúzod az AC-relét és az áramerősség mérésre állított műszer mérőcsúcsait bedugod a 30-as és a 87-es lábak helyére. Ekkor a pumpa elindul és meg tudod nézni mennyi Ampert vesz fel.
Mikulás74 Elküldve Február14, 2016 Elküldve Február14, 2016 Üdv Urak, nem megy az ablaktörlőm, először a motorjára tippeltem, majd láttam, hogy a biztosíték kiment, pótoltam, de kiment megint. Már egy 30A-est raktam bele, azt is kilövi. Ami érdekes, csak akkor, amikor tölt a generátor. Ha csak akksiról járatom az ablaktörlőt, akkor megy a végtelenségig. Ráadásul most már akkor is kiment a bizti, amikor hozzá se nyúltam az ablaktörlő kapcsolójához. Valakinek van tippje, mi lehet? Köszi
zotya975 Elküldve Február14, 2016 Elküldve Február14, 2016 (edited) 2 órája, Mikulás74 írta: Üdv Urak, nem megy az ablaktörlőm, először a motorjára tippeltem, majd láttam, hogy a biztosíték kiment, pótoltam, de kiment megint. Már egy 30A-est raktam bele, azt is kilövi. Ami érdekes, csak akkor, amikor tölt a generátor. Ha csak akksiról járatom az ablaktörlőt, akkor megy a végtelenségig. Ráadásul most már akkor is kiment a bizti, amikor hozzá se nyúltam az ablaktörlő kapcsolójához. Valakinek van tippje, mi lehet? Köszi Daykiller nicknevű fórumozót keresd a problémáddal. Módosítva Február14, 2016 : zotya975 1
daykiller Elküldve Február14, 2016 Elküldve Február14, 2016 6 perce, zotya975 írta: Például berohadt a tengely és nagy az áramfelvétele, azért olvad ki járó motornál, mert ekkor magasabb a fesz és pont átlépi a bizti "olvadás határértékét". Le kell választani a mechanikáról, és meg kell próbálni úgy járatni csak a motort. Ha így nincs gond, és a mechanika is feltűnően szorul, ki kell húzni a tengelyeket és meg kell takarítani őket. Ha mechanika nélkül is leolvad, ellenőrizni kell a kábelkorbácsot nem sérült, vagy ázott-e be. Magát a motort is szét lehet szedni, de utána már csavarozni kell a lefúrt szegecsek helyén. Ez jó volt, megmosolyogtattál. 1
zotya975 Elküldve Február14, 2016 Elküldve Február14, 2016 (edited) 24 perce, daykiller írta: Ez jó volt, megmosolyogtattál. Te vagy a villanyász, magyarázd meg jobban. De tudod mit, igazad, van.... Módosítva Február14, 2016 : zotya975
Mikulás74 Elküldve Február14, 2016 Elküldve Február14, 2016 3 órája, daykiller írta: Ez jó volt, megmosolyogtattál. Mondom, akkor is kinyomja a biztosítékot, amikor hozzá se érek az ablaktörlő kapcsolókarjához. És ha nem tölt a generátor, akkor megy a végtelenségig bármilyen fokozatban az ablaktörlő.
Szabadij Elküldve Február14, 2016 Elküldve Február14, 2016 (edited) 26 perce, Mikulás74 írta: Mondom, akkor is kinyomja a biztosítékot, amikor hozzá se érek az ablaktörlő kapcsolókarjához. És ha nem tölt a generátor, akkor megy a végtelenségig bármilyen fokozatban az ablaktörlő. Szemügyre kellene venni a motrot és környékét,esetleg a kapcsolót.Zárlat lesz ott,lehet kidörzsölt,megolvadt vezeték,összeégett kapcsoló,vagy motor. Ha az ablaktörlő bekapcsolása nélkül is veri,akkor vagy a végálláskapcsoló vezetéke,vagy maga a motorban a végálláskapcsoló kehedt meg.Bizti cserebere nem oldja meg a problémát,ehhez már méricskélni,bontani ,javítani kell. Módosítva Február14, 2016 : Szabadij 1
Mikulás74 Elküldve Február14, 2016 Elküldve Február14, 2016 45 perce, Szabadij írta: Szemügyre kellene venni a motrot és környékét,esetleg a kapcsolót.Zárlat lesz ott,lehet kidörzsölt,megolvadt vezeték,összeégett kapcsoló,vagy motor. Ha az ablaktörlő bekapcsolása nélkül is veri,akkor vagy a végálláskapcsoló vezetéke,vagy maga a motorban a végálláskapcsoló kehedt meg.Bizti cserebere nem oldja meg a problémát,ehhez már méricskélni,bontani ,javítani kell. Köszi. Már ott tartok, bizti helyére berakok egy vastag drótot, és ami leég, az volt a hibás. Kadetton anno füstölt el egy szál vezeték a műszerfal mögött, érdekes jelenség volt. Nagy baj nem lett szerencsére, csak azt a szálat kellett kicserélni.
aholy Elküldve Február14, 2016 Elküldve Február14, 2016 1 órával ezelőtt, Mikulás74 írta: Köszi. Már ott tartok, bizti helyére berakok egy vastag drótot, és ami leég, az volt a hibás. Kadetton anno füstölt el egy szál vezeték a műszerfal mögött, érdekes jelenség volt. Nagy baj nem lett szerencsére, csak azt a szálat kellett kicserélni. Szerintem nem annyira okos dolog az ilyen... Sem a nagyobb biztosíték.
Recommended Posts