wookie Elküldve Február6, 2016 Megoszt Elküldve Február6, 2016 Ha lent a gomb, van két fül, azt összenyomod és kihúzod az egészet előre. Milyen óra kell? Vannaok otthon, igaz vectráé, tehát 60 literes a tank, de ha ezzel együtt tudsz élni akkor mind1. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Február6, 2016 Megoszt Elküldve Február6, 2016 3 órája, daykiller írta: Nincs rajta doboz és nem 5 vezeték megy rá. Mondjuk csalóka, mert az ötödik vezeték adja a komfortot és lehet olyan, hogy csak négy van, így alapból nincs komfort. Legalábbis a központizáras bezárás nem működik, de a hosszabb gombnyomásra automatán felzáródás működik. F Astrában a nem komfortos csak két vezetéket kap. Még1 kérdés. Az astránál is úgy van, hogy az ajtóhoz menő köteg külön van, átmegy az ülések alatt, és az a oszlop tövében csatlakozik a műszerfal alatti (biztitábla) kötegre? Csak mert akkor nem szivatom magam, hanem hozok egy ilyen köteget a bontóból, és csak minimálisan kell forrasztgassak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabolala Elküldve Február7, 2016 Megoszt Elküldve Február7, 2016 8 órája, wookie írta: Ha lent a gomb, van két fül, azt összenyomod és kihúzod az egészet előre. Milyen óra kell? Vannaok otthon, igaz vectráé, tehát 60 literes a tank, de ha ezzel együtt tudsz élni akkor mind1. Köszi, erre én is gondoltam, mert láttam a két fület. De vmi nem engedi a burkolatot a kapcsoló környékén. Egy csavart kiszedtem a kormányoszlop tövénél, meg egyet a légbefúvó szellőzőrácsa alatt. Ötlet hogy mi tarthatja még? Az óra kapcsán mindjárt írok üzenetet. Nekem 50 literes tankom van, de max azt a lapot nem cserélem ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Február7, 2016 Megoszt Elküldve Február7, 2016 (edited) 9 órája, szabolala írta: Köszi a tippet, nézelődök... De egyelőre én sem látok 10 alatt. És feltűnt valami, mégpedig hogy a műszeregységnek elég fura kombinációja van nálam, eddig nem sok ilyet találtam: ford.számmérő 6000-ig, kmóra 20-220, vízhőfok 110, tank 25-50 beosztásokkal van. 6000-es ford.számmérőt pedig eddig csak 100 fokos meg 60 literes kombóban láttam. Szerintetek létezik ilyen, vagy már lehettek korábban buherálva a számlapok? (X17DT, 1993.05. Caravan) A kilométeróra állást én is szeretném mindenképp meghagyni. Gondoltam még rá, hogy nyomtatok számlapot, de nem igazán tudom milyen anyagra lehetne, a sima papír nyilván nem jó, na meg valamelyest hőállónak is kéne lennie... 93 szeptemberétől változott meg a hőmérő 110-es osztásról 100-ra. Így ez a kombó valóban ritka dieselben, de helyettesíthető az újabbal ami kevésbé hajlamos a hámlásra mert itt javult a számlap minősége. A 60 literes az viszont Vectra óraegység. Ha csak ilyen van akkor elvileg a régi üzemanyag szintjelzőt (feltéve ha annak nem hámlik a számlapja) át tudod tenni a másik óraegységbe, de ennek pl a km óránál feltétele, hogy az óraegység gyártója egyezzen az üzemanyag szintnél viszont nem tudom ez itt is érvényes-e azt nekem nem kellett kicserélnem így nem is próbáltam. Két beszállító volt Delco és VDO. Ki kellene próbálni ha nem egyezik a gyártó, hogy kompatibilis-e a kettő egymással a szintjelzőnél tehát ki tudod-e cserélni a 60 literest az 50 literesre. Módosítva Február7, 2016 : Astra F Caravan Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február7, 2016 Megoszt Elküldve Február7, 2016 10 órája, wookie írta: Még1 kérdés. Az astránál is úgy van, hogy az ajtóhoz menő köteg külön van, átmegy az ülések alatt, és az a oszlop tövében csatlakozik a műszerfal alatti (biztitábla) kötegre? Csak mert akkor nem szivatom magam, hanem hozok egy ilyen köteget a bontóból, és csak minimálisan kell forrasztgassak. Lényegében igen. Jobb hátsótól megy az ajtóköteg a jobb elsőhöz, onnan tovább az ülések alá és csatlakozik a nagy csatlakozóba. Viszont amúgy az egész utastérben lévő köteg egyben van. Gyakorlatilag a csatlakozótól indul a biztitábla alatt és megy hátra a hátsó lámpákig, meg a jobb hátsó ajtóig, jobb A oszlopnál lévő kpzár vezérlőig. Hátsó karosszériaköteg a neve. De az ülések alatti köteg tartalmazhatja a kpzár vezetékeit is, illetve az ülésfűtést is, de az külön kötegnek van jelölve. Nagyon más nem is megy át az ülések alatt. Hátsó lámpák már bal oldalról vannak megtáplálva. A képen is látszik, hogy csak egy betűjelölés van rajta és jelzi, hogy mi van a kötegben vagy mi nincs. Enyémben csak az A oszlopoknál válnak ki az ajtókötegek a korbácsból és megy ki az ajtóhoz. Ha szétbontod a köteget, akkor viszont kiszedhető belőle. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabolala Elküldve Február7, 2016 Megoszt Elküldve Február7, 2016 5 órája, Astra F Caravan írta: 93 szeptemberétől változott meg a hőmérő 110-es osztásról 100-ra. Így ez a kombó valóban ritka dieselben, de helyettesíthető az újabbal ami kevésbé hajlamos a hámlásra mert itt javult a számlap minősége. A 60 literes az viszont Vectra óraegység. Ha csak ilyen van akkor elvileg a régi üzemanyag szintjelzőt (feltéve ha annak nem hámlik a számlapja) át tudod tenni a másik óraegységbe, de ennek pl a km óránál feltétele, hogy az óraegység gyártója egyezzen az üzemanyag szintnél viszont nem tudom ez itt is érvényes-e azt nekem nem kellett kicserélnem így nem is próbáltam. Két beszállító volt Delco és VDO. Ki kellene próbálni ha nem egyezik a gyártó, hogy kompatibilis-e a kettő egymással a szintjelzőnél tehát ki tudod-e cserélni a 60 literest az 50 literesre. Köszönöm, ezek elég hasznos infók. Az üzemanyag jelző igazából jó állapotban van, a kmóra meg a fordulatszámmérő számlapot kéne cserélni, utóbbinál sem vészes a helyzet, de már a széle elkezdett felhólyagosodni. VDO-s minden. A világításkapcsolót sikerült kiszedni. Szétszedtem, persze rögtön darabjaira hullott, úgyhogy most kirakósat játszok. Az izzót cseréltem bele ledre, csak az a baj, hogy forrasztott és nem foglalatos, az érintkezőket megpróbáltam összehajtogatni, most jónak tűnik, remélem így is marad :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
clava Elküldve Február8, 2016 Megoszt Elküldve Február8, 2016 On 2016. 02. 06. at 14:42, zotya975 írta: Az F7-es bizti nagyon sok mindent véd, pölö a műszeregységet, rádiót, belső világítást, középkijelzőt..stb...elég húzós munka megkeresni hol zárlatos ha valami csoda folytán nem akadsz rá egyszerre. Próbáld széthúzni egyenként a vezetőoldali lábtérben a két nagy szürke-fekete csatit ( fogalmam sincs ekkor lesz-e gyujtásod), ez szűkíti a kört. A kilóméteróra mechanikus működésű ezért megy továbbra is. Egyre érdekesebb ez a dolog még a csatis témát nem néztem meg, viszont a tapasztalatok mostmár hogy úgy járkálok... hogy nincs benne a bizti indul benzinnel mindig, eddig ugye ha már meleg volt a motor akkor 10-ből kb 1x indult be benzinnel, és ugye még nem is indítok de amint ráadom a gyújtást tehát semmi fogyasztót nem kapcsolok fel egyből kivágja, de ugye nem nagy feketeség lesz a bizti házába hanem csak szépen éppen hogy elolvad.... az a gyanúm egyenlőre hogy valamiért vagy az AC-relé vagy maga az ac valamiért több áramot akar felvenni.... vagy valami ilyesmi ma sajnos megint nincs időm vele molyolni... de ha minden jól megy holnap délelőtt megnézek 1-2 dolgot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Február8, 2016 Megoszt Elküldve Február8, 2016 Sziasztok! Felkerült a vonóhorog a kocsimra. A kérdésem az lenne, hogy az index relét ki kell cserélnem 4 lábúra és venni kell egy izzót a műszerfalba? Nem kötöttem utánfutót még a kocsi után, nem tudom hogy működik e a visszajelzőm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabolala Elküldve Február8, 2016 Megoszt Elküldve Február8, 2016 Új, fura problémám van. A kesztyűtartó világítással babráltam, de mint kiderült nem kiégett izzó okozza a nemműködést, hanem vmi érintkezési hiba lehet, mert ahogy visszapattintom a helyére, néha felvillan. Kivettem az izzót, hogy lemérjem mekkora (41mm), és mikor visszatettem, furcsaság történt: kigyulladt a műszerfalon a töltésvisszajelző lámpa (kis akksi). Ez azért fura, mert eddig a gyújtásráadáskor sem világított, gondoltam kiégett az izzója. Ami furcsa benne, hogy sokkal erősebben ég, mint a többi műszerfal visszajelző (pl izzítás, kézifék), és minden más visszajelző/gombvilágítás/középkonzol fényerejéből visszavesz. A motor simán indul, de a töltésvisszajelző nem alszik el! Magasabb fordulatszámnál sem... Megmértem egy ilyen gagyi kis akksicsekkoló feszültségmérővel, járó motornál 13,5 V-ot mértem az akksi saruin, állónál 12,6 V-ot. Előzmény: ledekre cseréltem a középkonzol, óra, műszerfal, világításkapcsoló háttérvilágítását. Van esetleg ötletetek hogy mi okozhatja ezt? Ha jól láttam a műszerfal izzócserénél a töltésvisszajelző lámpának mintha egészen más, sokkal nagyobb izzója lenne, mint minden másnak. De mondom: eddig nem is működött. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Február8, 2016 Megoszt Elküldve Február8, 2016 8 órája, joecockroach írta: Sziasztok! Felkerült a vonóhorog a kocsimra. A kérdésem az lenne, hogy az index relét ki kell cserélnem 4 lábúra és venni kell egy izzót a műszerfalba? Nem kötöttem utánfutót még a kocsi után, nem tudom hogy működik e a visszajelzőm. Nem valószínű hogy benne van, ha eddig nem volt rajta horog. Ha igényes vagy, akkor szerzel egy 4 lábú relét, beteszed az izzót, meg ha nincs, akkor behúzod neki azt az egy szem kábelt. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Február8, 2016 Megoszt Elküldve Február8, 2016 Szia! Köszi a választ! Ezt a relét hol találom? A biztositektabla felso reszen, balrol a masodik a felso sorban? Ez specialis rele, vagy a legtobb negylabu index rele megfelel? Az utanfuto lampai szepen mukodnek a csatlakozommal, csak visszajelzes nincs. A visszajelzes hogy nez ki? Amint radugom a futo csatlakozojat, a sarga ikon vilagitani fog? Indexeleskor meg villogni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Február8, 2016 Megoszt Elküldve Február8, 2016 Most meg nem mondom pontosan melyik helyen van. Semmi speciális nincs benne, bármelyik 4 lábú jó, aminek stimmel a lábkiosztása. (bár ha nem, akkor meg át kell dugni az érintkezőt a táblában, semmi sem lehetetlen) A visszajelző csak akkor villog, ha rajta van az utánfutó, együtt a rendes index visszajelzővel. Ha nem villog, akkor vagy nincs ufó, vagy nem működik rajta az index. Ki rakta fel neked a horgot? Enélkül műszakin át se engedik az autót, tehát alapból valami visszajelzőt be kellett volna hogy kössön. Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Február8, 2016 Megoszt Elküldve Február8, 2016 Most volt kasztnisnal, ott kertem hogy tegyenek fel horgot is. Holnap elviszem muszakira, majd ott kiokositanak, ezt a visszajelzo dolgot a legelejen letisztazzuk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február8, 2016 Megoszt Elküldve Február8, 2016 2 órája, szabolala írta: Új, fura problémám van. A kesztyűtartó világítással babráltam, de mint kiderült nem kiégett izzó okozza a nemműködést, hanem vmi érintkezési hiba lehet, mert ahogy visszapattintom a helyére, néha felvillan. Kivettem az izzót, hogy lemérjem mekkora (41mm), és mikor visszatettem, furcsaság történt: kigyulladt a műszerfalon a töltésvisszajelző lámpa (kis akksi). Ez azért fura, mert eddig a gyújtásráadáskor sem világított, gondoltam kiégett az izzója. Ami furcsa benne, hogy sokkal erősebben ég, mint a többi műszerfal visszajelző (pl izzítás, kézifék), és minden más visszajelző/gombvilágítás/középkonzol fényerejéből visszavesz. A motor simán indul, de a töltésvisszajelző nem alszik el! Magasabb fordulatszámnál sem... Megmértem egy ilyen gagyi kis akksicsekkoló feszültségmérővel, járó motornál 13,5 V-ot mértem az akksi saruin, állónál 12,6 V-ot. Előzmény: ledekre cseréltem a középkonzol, óra, műszerfal, világításkapcsoló háttérvilágítását. Van esetleg ötletetek hogy mi okozhatja ezt? Ha jól láttam a műszerfal izzócserénél a töltésvisszajelző lámpának mintha egészen más, sokkal nagyobb izzója lenne, mint minden másnak. De mondom: eddig nem is működött. Lehet kiment az F7-es biztosíték, akkor is világíthat. Ha világít, akkor papírforma szerint nincs előgerjesztés, csak nagyobb fordulaton, mikor már öngerjesztése van. A töltéshiány jelző akkor világít, ha a generátor felől vagy a gyújtás felől nem érkezik feszültség, ugyanis beindított motornál az izzó két pontja között kiegyenlítődik a feszültség és ekkor nem világít.A kesztyűtartó világítása meg gyújtásról él, ami az F7-es biztosíték. Kb arról él minden, ami gyújtáskapcsolt tápot kap. Minden más működik, csak világítás a töltéshiány jelző? Azt az izzót amúgy nem illdomos ledre cserélni, mert nem lesz töltés. Sokan estek már ebbe a hibába. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabolala Elküldve Február8, 2016 Megoszt Elküldve Február8, 2016 23 perce, daykiller írta: Lehet kiment az F7-es biztosíték, akkor is világíthat. Ha világít, akkor papírforma szerint nincs előgerjesztés, csak nagyobb fordulaton, mikor már öngerjesztése van. A töltéshiány jelző akkor világít, ha a generátor felől vagy a gyújtás felől nem érkezik feszültség, ugyanis beindított motornál az izzó két pontja között kiegyenlítődik a feszültség és ekkor nem világít.A kesztyűtartó világítása meg gyújtásról él, ami az F7-es biztosíték. Kb arról él minden, ami gyújtáskapcsolt tápot kap. Minden más működik, csak világítás a töltéshiány jelző? Azt az izzót amúgy nem illdomos ledre cserélni, mert nem lesz töltés. Sokan estek már ebbe a hibába. Úúúú de király, köszi! Kicseréltem a biztit és minden oké. Nem, a műszerfalon a visszajelző izzókat hagytam változatlanul, csak a háttérvilágítást cseréltem ledre. A belső világítás/kesztyűtartó világítás izzót lehet cserélni ledes sofita izzóra, vagy azzal okozhatok gondot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Február8, 2016 Megoszt Elküldve Február8, 2016 3 órája, joecockroach írta: Szia! Köszi a választ! Ezt a relét hol találom? A biztositektabla felso reszen, balrol a masodik a felso sorban? Ez specialis rele, vagy a legtobb negylabu index rele megfelel? Az utanfuto lampai szepen mukodnek a csatlakozommal, csak visszajelzes nincs. A visszajelzes hogy nez ki? Amint radugom a futo csatlakozojat, a sarga ikon vilagitani fog? Indexeleskor meg villogni? Ráadod a gyújtást, indexelsz, és megnézed a biztitáblában melyik kattog ;) A relé C lábától valószínűleg kell egy vezetéket húznod az óracsoportig, meg tenni egy izzót a vonóhorog piktogram mögé. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február8, 2016 Megoszt Elküldve Február8, 2016 13 órája, clava írta: Egyre érdekesebb ez a dolog még a csatis témát nem néztem meg, viszont a tapasztalatok mostmár hogy úgy járkálok... hogy nincs benne a bizti indul benzinnel mindig, eddig ugye ha már meleg volt a motor akkor 10-ből kb 1x indult be benzinnel, és ugye még nem is indítok de amint ráadom a gyújtást tehát semmi fogyasztót nem kapcsolok fel egyből kivágja, de ugye nem nagy feketeség lesz a bizti házába hanem csak szépen éppen hogy elolvad.... az a gyanúm egyenlőre hogy valamiért vagy az AC-relé vagy maga az ac valamiért több áramot akar felvenni.... vagy valami ilyesmi ma sajnos megint nincs időm vele molyolni... de ha minden jól megy holnap délelőtt megnézek 1-2 dolgot. A benzinpumpának külön biztije van, és az gyujtás nélküli tápról kapja az áramot, ha baj lenne vele az F 2 olvadna ki. De ha tudsz Ampert mérni multiméterrel, akkor kihúzod az AC-relét és az áramerősség mérésre állított műszer mérőcsúcsait bedugod a 30-as és a 87-es lábak helyére. Ekkor a pumpa elindul és meg tudod nézni mennyi Ampert vesz fel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 Üdv Urak, nem megy az ablaktörlőm, először a motorjára tippeltem, majd láttam, hogy a biztosíték kiment, pótoltam, de kiment megint. Már egy 30A-est raktam bele, azt is kilövi. Ami érdekes, csak akkor, amikor tölt a generátor. Ha csak akksiról járatom az ablaktörlőt, akkor megy a végtelenségig. Ráadásul most már akkor is kiment a bizti, amikor hozzá se nyúltam az ablaktörlő kapcsolójához. Valakinek van tippje, mi lehet? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 (edited) 2 órája, Mikulás74 írta: Üdv Urak, nem megy az ablaktörlőm, először a motorjára tippeltem, majd láttam, hogy a biztosíték kiment, pótoltam, de kiment megint. Már egy 30A-est raktam bele, azt is kilövi. Ami érdekes, csak akkor, amikor tölt a generátor. Ha csak akksiról járatom az ablaktörlőt, akkor megy a végtelenségig. Ráadásul most már akkor is kiment a bizti, amikor hozzá se nyúltam az ablaktörlő kapcsolójához. Valakinek van tippje, mi lehet? Köszi Daykiller nicknevű fórumozót keresd a problémáddal. Módosítva Február14, 2016 : zotya975 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 6 perce, zotya975 írta: Például berohadt a tengely és nagy az áramfelvétele, azért olvad ki járó motornál, mert ekkor magasabb a fesz és pont átlépi a bizti "olvadás határértékét". Le kell választani a mechanikáról, és meg kell próbálni úgy járatni csak a motort. Ha így nincs gond, és a mechanika is feltűnően szorul, ki kell húzni a tengelyeket és meg kell takarítani őket. Ha mechanika nélkül is leolvad, ellenőrizni kell a kábelkorbácsot nem sérült, vagy ázott-e be. Magát a motort is szét lehet szedni, de utána már csavarozni kell a lefúrt szegecsek helyén. Ez jó volt, megmosolyogtattál. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 (edited) 24 perce, daykiller írta: Ez jó volt, megmosolyogtattál. Te vagy a villanyász, magyarázd meg jobban. De tudod mit, igazad, van.... Módosítva Február14, 2016 : zotya975 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 3 órája, daykiller írta: Ez jó volt, megmosolyogtattál. Mondom, akkor is kinyomja a biztosítékot, amikor hozzá se érek az ablaktörlő kapcsolókarjához. És ha nem tölt a generátor, akkor megy a végtelenségig bármilyen fokozatban az ablaktörlő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabadij Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 (edited) 26 perce, Mikulás74 írta: Mondom, akkor is kinyomja a biztosítékot, amikor hozzá se érek az ablaktörlő kapcsolókarjához. És ha nem tölt a generátor, akkor megy a végtelenségig bármilyen fokozatban az ablaktörlő. Szemügyre kellene venni a motrot és környékét,esetleg a kapcsolót.Zárlat lesz ott,lehet kidörzsölt,megolvadt vezeték,összeégett kapcsoló,vagy motor. Ha az ablaktörlő bekapcsolása nélkül is veri,akkor vagy a végálláskapcsoló vezetéke,vagy maga a motorban a végálláskapcsoló kehedt meg.Bizti cserebere nem oldja meg a problémát,ehhez már méricskélni,bontani ,javítani kell. Módosítva Február14, 2016 : Szabadij 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 45 perce, Szabadij írta: Szemügyre kellene venni a motrot és környékét,esetleg a kapcsolót.Zárlat lesz ott,lehet kidörzsölt,megolvadt vezeték,összeégett kapcsoló,vagy motor. Ha az ablaktörlő bekapcsolása nélkül is veri,akkor vagy a végálláskapcsoló vezetéke,vagy maga a motorban a végálláskapcsoló kehedt meg.Bizti cserebere nem oldja meg a problémát,ehhez már méricskélni,bontani ,javítani kell. Köszi. Már ott tartok, bizti helyére berakok egy vastag drótot, és ami leég, az volt a hibás. Kadetton anno füstölt el egy szál vezeték a műszerfal mögött, érdekes jelenség volt. Nagy baj nem lett szerencsére, csak azt a szálat kellett kicserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 1 órával ezelőtt, Mikulás74 írta: Köszi. Már ott tartok, bizti helyére berakok egy vastag drótot, és ami leég, az volt a hibás. Kadetton anno füstölt el egy szál vezeték a műszerfal mögött, érdekes jelenség volt. Nagy baj nem lett szerencsére, csak azt a szálat kellett kicserélni. Szerintem nem annyira okos dolog az ilyen... Sem a nagyobb biztosíték. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts