Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

3 órája, daykiller írta:

Nincs rajta doboz és nem 5 vezeték megy rá. Mondjuk csalóka, mert az ötödik vezeték adja a komfortot és lehet olyan, hogy csak négy van, így alapból nincs komfort. Legalábbis a központizáras bezárás nem működik, de a hosszabb gombnyomásra automatán felzáródás működik.

F Astrában a nem komfortos csak két vezetéket kap.

Még1 kérdés. Az astránál is úgy van, hogy az ajtóhoz menő köteg külön van, átmegy az ülések alatt, és az a oszlop tövében csatlakozik a műszerfal alatti (biztitábla) kötegre? 
Csak mert akkor nem szivatom magam, hanem hozok egy ilyen köteget a bontóból, és csak minimálisan kell forrasztgassak. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, wookie írta:

Ha lent a gomb, van két fül, azt összenyomod és kihúzod az egészet előre. 

Milyen óra kell? Vannaok otthon, igaz vectráé, tehát 60 literes a tank, de ha ezzel együtt tudsz élni akkor mind1. 

Köszi, erre én is gondoltam, mert láttam a két fület. De vmi nem engedi a burkolatot a kapcsoló környékén. Egy csavart kiszedtem a kormányoszlop tövénél, meg egyet a légbefúvó szellőzőrácsa alatt. Ötlet hogy mi tarthatja még?

Az óra kapcsán mindjárt írok üzenetet. Nekem 50 literes tankom van, de max azt a lapot nem cserélem ki.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, szabolala írta:

Köszi a tippet, nézelődök... De egyelőre én sem látok 10 alatt. És feltűnt valami, mégpedig hogy a műszeregységnek elég fura kombinációja van nálam, eddig nem sok ilyet találtam: ford.számmérő 6000-ig, kmóra 20-220, vízhőfok 110, tank 25-50 beosztásokkal van. 6000-es ford.számmérőt pedig eddig csak 100 fokos meg 60 literes kombóban láttam. Szerintetek létezik ilyen, vagy már lehettek korábban buherálva a számlapok? (X17DT, 1993.05. Caravan)

A kilométeróra állást én is szeretném mindenképp meghagyni. Gondoltam még rá, hogy nyomtatok számlapot, de nem igazán tudom milyen anyagra lehetne, a sima papír nyilván nem jó, na meg valamelyest hőállónak is kéne lennie...

93 szeptemberétől változott meg a hőmérő 110-es osztásról 100-ra. Így ez a kombó valóban ritka dieselben, de helyettesíthető az újabbal ami kevésbé hajlamos a hámlásra mert itt javult a számlap minősége. A 60 literes az viszont Vectra óraegység. Ha csak ilyen van akkor elvileg a régi üzemanyag szintjelzőt (feltéve ha annak nem hámlik a számlapja) át tudod tenni a másik óraegységbe, de ennek pl a km óránál feltétele, hogy az óraegység gyártója egyezzen az üzemanyag szintnél viszont nem tudom ez itt is érvényes-e azt nekem nem kellett kicserélnem így nem is próbáltam. Két beszállító volt Delco és VDO. Ki kellene próbálni ha nem egyezik a gyártó, hogy kompatibilis-e a kettő egymással a szintjelzőnél tehát ki tudod-e cserélni a 60 literest az 50 literesre.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

10 órája, wookie írta:

Még1 kérdés. Az astránál is úgy van, hogy az ajtóhoz menő köteg külön van, átmegy az ülések alatt, és az a oszlop tövében csatlakozik a műszerfal alatti (biztitábla) kötegre? 
Csak mert akkor nem szivatom magam, hanem hozok egy ilyen köteget a bontóból, és csak minimálisan kell forrasztgassak. 

Lényegében igen. Jobb hátsótól megy az ajtóköteg a jobb elsőhöz, onnan tovább az ülések alá és csatlakozik a nagy csatlakozóba. Viszont amúgy az egész utastérben lévő köteg egyben van. Gyakorlatilag a csatlakozótól indul a biztitábla alatt és megy hátra a hátsó lámpákig, meg a jobb hátsó ajtóig, jobb A oszlopnál lévő kpzár vezérlőig. Hátsó karosszériaköteg a neve. De az ülések alatti köteg tartalmazhatja a kpzár vezetékeit is, illetve az ülésfűtést is, de az külön kötegnek van jelölve. Nagyon más nem is megy át az ülések alatt. Hátsó lámpák már bal oldalról vannak megtáplálva.

A képen is látszik, hogy csak egy betűjelölés van rajta és jelzi, hogy mi van a kötegben vagy mi nincs. Enyémben csak az A oszlopoknál válnak ki az ajtókötegek a korbácsból és megy ki az ajtóhoz. Ha szétbontod a köteget, akkor viszont kiszedhető belőle.

Screenshot 2016-02-07 09.59.47.png

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Astra F Caravan írta:

93 szeptemberétől változott meg a hőmérő 110-es osztásról 100-ra. Így ez a kombó valóban ritka dieselben, de helyettesíthető az újabbal ami kevésbé hajlamos a hámlásra mert itt javult a számlap minősége. A 60 literes az viszont Vectra óraegység. Ha csak ilyen van akkor elvileg a régi üzemanyag szintjelzőt (feltéve ha annak nem hámlik a számlapja) át tudod tenni a másik óraegységbe, de ennek pl a km óránál feltétele, hogy az óraegység gyártója egyezzen az üzemanyag szintnél viszont nem tudom ez itt is érvényes-e azt nekem nem kellett kicserélnem így nem is próbáltam. Két beszállító volt Delco és VDO. Ki kellene próbálni ha nem egyezik a gyártó, hogy kompatibilis-e a kettő egymással a szintjelzőnél tehát ki tudod-e cserélni a 60 literest az 50 literesre.

Köszönöm, ezek elég hasznos infók. Az üzemanyag jelző igazából jó állapotban van, a kmóra meg a fordulatszámmérő számlapot kéne cserélni, utóbbinál sem vészes a helyzet, de már a széle elkezdett felhólyagosodni. VDO-s minden.

A világításkapcsolót sikerült kiszedni. :) Szétszedtem, persze rögtön darabjaira hullott, úgyhogy most kirakósat játszok. :) Az izzót cseréltem bele ledre, csak az a baj, hogy forrasztott és nem foglalatos, az érintkezőket megpróbáltam összehajtogatni, most jónak tűnik, remélem így is marad :D

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 06. at 14:42, zotya975 írta:

Az F7-es bizti nagyon sok mindent véd, pölö a műszeregységet, rádiót, belső világítást, középkijelzőt..stb...elég húzós munka megkeresni hol zárlatos ha valami csoda folytán nem akadsz rá egyszerre. Próbáld széthúzni egyenként a vezetőoldali lábtérben a két nagy szürke-fekete csatit ( fogalmam sincs ekkor lesz-e gyujtásod), ez szűkíti a kört. A kilóméteróra mechanikus működésű ezért megy továbbra is.

Egyre érdekesebb ez a dolog még a csatis témát nem néztem meg, viszont a tapasztalatok mostmár hogy úgy járkálok... hogy nincs benne a bizti indul benzinnel mindig, eddig ugye ha már meleg volt a motor akkor 10-ből kb 1x indult be benzinnel, és ugye még nem is indítok de amint ráadom a gyújtást tehát semmi fogyasztót nem kapcsolok  fel egyből kivágja, de ugye nem nagy feketeség lesz a bizti házába hanem csak szépen éppen hogy elolvad.... az a gyanúm egyenlőre hogy valamiért vagy az AC-relé vagy maga az ac valamiért több áramot akar felvenni.... vagy valami ilyesmi ma sajnos megint nincs időm vele molyolni... de ha minden jól megy holnap délelőtt megnézek 1-2 dolgot. :) 

Link to comment
Megosztás:

Új, fura problémám van.
A kesztyűtartó világítással babráltam, de mint kiderült nem kiégett izzó okozza a nemműködést, hanem vmi érintkezési hiba lehet, mert ahogy visszapattintom a helyére, néha felvillan. Kivettem az izzót, hogy lemérjem mekkora (41mm), és mikor visszatettem, furcsaság történt: kigyulladt a műszerfalon a töltésvisszajelző lámpa (kis akksi). Ez azért fura, mert eddig a gyújtásráadáskor sem világított, gondoltam kiégett az izzója. Ami furcsa benne, hogy sokkal erősebben ég, mint a többi műszerfal visszajelző (pl izzítás, kézifék), és minden más visszajelző/gombvilágítás/középkonzol fényerejéből visszavesz.
A motor simán indul, de a töltésvisszajelző nem alszik el! Magasabb fordulatszámnál sem...
Megmértem egy ilyen gagyi kis akksicsekkoló feszültségmérővel, járó motornál 13,5 V-ot mértem az akksi saruin, állónál 12,6 V-ot.

Előzmény: ledekre cseréltem a középkonzol, óra, műszerfal, világításkapcsoló háttérvilágítását.

Van esetleg ötletetek hogy mi okozhatja ezt? Ha jól láttam a műszerfal izzócserénél a töltésvisszajelző lámpának mintha egészen más, sokkal nagyobb izzója lenne, mint minden másnak. De mondom: eddig nem is működött.
 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, joecockroach írta:

Sziasztok!

Felkerült a vonóhorog a kocsimra. A kérdésem az lenne, hogy az index relét ki kell cserélnem 4 lábúra és venni kell egy izzót a műszerfalba? Nem kötöttem utánfutót még a kocsi után, nem tudom hogy működik e a visszajelzőm.

Nem valószínű hogy benne van, ha eddig nem volt rajta horog. Ha igényes vagy, akkor szerzel egy 4 lábú relét, beteszed az izzót, meg ha nincs, akkor behúzod neki azt az egy szem kábelt. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi a választ!

Ezt a relét hol találom? A biztositektabla felso reszen, balrol a masodik a felso sorban? Ez specialis rele, vagy a legtobb negylabu index rele megfelel? Az utanfuto lampai szepen mukodnek a csatlakozommal, csak visszajelzes nincs. A visszajelzes hogy nez ki? Amint radugom a futo csatlakozojat, a sarga ikon vilagitani fog? Indexeleskor meg villogni?

Link to comment
Megosztás:

Most meg nem mondom pontosan melyik helyen van. Semmi speciális nincs benne, bármelyik 4 lábú jó, aminek stimmel a lábkiosztása. (bár ha nem, akkor meg át kell dugni az érintkezőt a táblában, semmi sem lehetetlen)

A visszajelző csak akkor villog, ha rajta van az utánfutó, együtt a rendes index visszajelzővel. Ha nem villog, akkor vagy nincs ufó, vagy nem működik rajta az index. 

Ki rakta fel neked a horgot? Enélkül műszakin át se engedik az autót, tehát alapból valami visszajelzőt be kellett volna hogy kössön. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, szabolala írta:

Új, fura problémám van.
A kesztyűtartó világítással babráltam, de mint kiderült nem kiégett izzó okozza a nemműködést, hanem vmi érintkezési hiba lehet, mert ahogy visszapattintom a helyére, néha felvillan. Kivettem az izzót, hogy lemérjem mekkora (41mm), és mikor visszatettem, furcsaság történt: kigyulladt a műszerfalon a töltésvisszajelző lámpa (kis akksi). Ez azért fura, mert eddig a gyújtásráadáskor sem világított, gondoltam kiégett az izzója. Ami furcsa benne, hogy sokkal erősebben ég, mint a többi műszerfal visszajelző (pl izzítás, kézifék), és minden más visszajelző/gombvilágítás/középkonzol fényerejéből visszavesz.
A motor simán indul, de a töltésvisszajelző nem alszik el! Magasabb fordulatszámnál sem...
Megmértem egy ilyen gagyi kis akksicsekkoló feszültségmérővel, járó motornál 13,5 V-ot mértem az akksi saruin, állónál 12,6 V-ot.

Előzmény: ledekre cseréltem a középkonzol, óra, műszerfal, világításkapcsoló háttérvilágítását.

Van esetleg ötletetek hogy mi okozhatja ezt? Ha jól láttam a műszerfal izzócserénél a töltésvisszajelző lámpának mintha egészen más, sokkal nagyobb izzója lenne, mint minden másnak. De mondom: eddig nem is működött.
 

Lehet kiment az F7-es biztosíték, akkor is világíthat. Ha világít, akkor papírforma szerint nincs előgerjesztés, csak nagyobb fordulaton, mikor már öngerjesztése van.

A töltéshiány jelző akkor világít, ha a generátor felől vagy a gyújtás felől nem érkezik feszültség, ugyanis beindított motornál az izzó két pontja között kiegyenlítődik a feszültség és ekkor nem világít.A kesztyűtartó világítása meg gyújtásról él, ami az F7-es biztosíték. Kb arról él minden, ami gyújtáskapcsolt tápot kap.

Minden más működik, csak világítás a töltéshiány jelző? Azt az izzót amúgy nem illdomos ledre cserélni, mert nem lesz töltés. Sokan estek már ebbe a hibába.

Link to comment
Megosztás:

23 perce, daykiller írta:

Lehet kiment az F7-es biztosíték, akkor is világíthat. Ha világít, akkor papírforma szerint nincs előgerjesztés, csak nagyobb fordulaton, mikor már öngerjesztése van.

A töltéshiány jelző akkor világít, ha a generátor felől vagy a gyújtás felől nem érkezik feszültség, ugyanis beindított motornál az izzó két pontja között kiegyenlítődik a feszültség és ekkor nem világít.A kesztyűtartó világítása meg gyújtásról él, ami az F7-es biztosíték. Kb arról él minden, ami gyújtáskapcsolt tápot kap.

Minden más működik, csak világítás a töltéshiány jelző? Azt az izzót amúgy nem illdomos ledre cserélni, mert nem lesz töltés. Sokan estek már ebbe a hibába.

Úúúú de király, köszi! :) Kicseréltem a biztit és minden oké. :)

Nem, a műszerfalon a visszajelző izzókat hagytam változatlanul, csak a háttérvilágítást cseréltem ledre.
A belső világítás/kesztyűtartó világítás izzót lehet cserélni ledes sofita izzóra, vagy azzal okozhatok gondot?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, joecockroach írta:

Szia!

Köszi a választ!

Ezt a relét hol találom? A biztositektabla felso reszen, balrol a masodik a felso sorban? Ez specialis rele, vagy a legtobb negylabu index rele megfelel? Az utanfuto lampai szepen mukodnek a csatlakozommal, csak visszajelzes nincs. A visszajelzes hogy nez ki? Amint radugom a futo csatlakozojat, a sarga ikon vilagitani fog? Indexeleskor meg villogni?

Ráadod a gyújtást, indexelsz, és megnézed a biztitáblában melyik kattog ;)

A relé C lábától valószínűleg kell egy vezetéket húznod az óracsoportig, meg tenni egy izzót a vonóhorog piktogram mögé. 

WP_001326_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

13 órája, clava írta:

Egyre érdekesebb ez a dolog még a csatis témát nem néztem meg, viszont a tapasztalatok mostmár hogy úgy járkálok... hogy nincs benne a bizti indul benzinnel mindig, eddig ugye ha már meleg volt a motor akkor 10-ből kb 1x indult be benzinnel, és ugye még nem is indítok de amint ráadom a gyújtást tehát semmi fogyasztót nem kapcsolok  fel egyből kivágja, de ugye nem nagy feketeség lesz a bizti házába hanem csak szépen éppen hogy elolvad.... az a gyanúm egyenlőre hogy valamiért vagy az AC-relé vagy maga az ac valamiért több áramot akar felvenni.... vagy valami ilyesmi ma sajnos megint nincs időm vele molyolni... de ha minden jól megy holnap délelőtt megnézek 1-2 dolgot. :) 

A benzinpumpának külön biztije van, és az gyujtás nélküli tápról kapja az áramot, ha baj lenne vele az F 2 olvadna ki. De ha tudsz Ampert mérni multiméterrel, akkor kihúzod az AC-relét és az áramerősség mérésre állított műszer mérőcsúcsait bedugod a 30-as és a 87-es lábak helyére. Ekkor a pumpa elindul és meg tudod nézni mennyi Ampert vesz fel.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak, nem megy az ablaktörlőm, először a motorjára tippeltem, majd láttam, hogy a biztosíték kiment, pótoltam, de kiment megint. Már egy 30A-est raktam bele, azt is kilövi.

Ami érdekes, csak akkor, amikor tölt a generátor. Ha csak akksiról járatom az ablaktörlőt, akkor megy a végtelenségig.

Ráadásul most már akkor is kiment a bizti, amikor hozzá se nyúltam az ablaktörlő kapcsolójához.

Valakinek van tippje, mi lehet?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Mikulás74 írta:

Üdv Urak, nem megy az ablaktörlőm, először a motorjára tippeltem, majd láttam, hogy a biztosíték kiment, pótoltam, de kiment megint. Már egy 30A-est raktam bele, azt is kilövi.

Ami érdekes, csak akkor, amikor tölt a generátor. Ha csak akksiról járatom az ablaktörlőt, akkor megy a végtelenségig.

Ráadásul most már akkor is kiment a bizti, amikor hozzá se nyúltam az ablaktörlő kapcsolójához.

Valakinek van tippje, mi lehet?

Köszi

Daykiller nicknevű fórumozót keresd a problémáddal.:rolleyes:

Módosítva : zotya975
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 perce, zotya975 írta:

Például berohadt a tengely és nagy az áramfelvétele, azért olvad ki járó motornál, mert ekkor magasabb a fesz és pont átlépi a bizti "olvadás határértékét". Le kell választani a mechanikáról, és meg kell próbálni úgy járatni csak a motort. Ha így nincs gond, és a mechanika is feltűnően szorul, ki kell húzni a tengelyeket és meg kell takarítani őket. Ha mechanika nélkül is leolvad, ellenőrizni kell a kábelkorbácsot nem sérült, vagy ázott-e be. Magát a motort is szét lehet szedni, de utána már csavarozni kell a lefúrt szegecsek helyén.

Ez jó volt, megmosolyogtattál. :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

26 perce, Mikulás74 írta:

Mondom, akkor is kinyomja a biztosítékot, amikor hozzá se érek az ablaktörlő kapcsolókarjához. És ha nem tölt a generátor, akkor megy a végtelenségig bármilyen fokozatban az ablaktörlő.

Szemügyre kellene venni a motrot és környékét,esetleg a kapcsolót.Zárlat lesz ott,lehet kidörzsölt,megolvadt vezeték,összeégett kapcsoló,vagy motor.

Ha az ablaktörlő bekapcsolása nélkül is veri,akkor vagy a végálláskapcsoló vezetéke,vagy maga a motorban a végálláskapcsoló kehedt meg.Bizti cserebere nem oldja meg a problémát,ehhez már méricskélni,bontani ,javítani kell.

Módosítva : Szabadij
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

45 perce, Szabadij írta:

Szemügyre kellene venni a motrot és környékét,esetleg a kapcsolót.Zárlat lesz ott,lehet kidörzsölt,megolvadt vezeték,összeégett kapcsoló,vagy motor.

Ha az ablaktörlő bekapcsolása nélkül is veri,akkor vagy a végálláskapcsoló vezetéke,vagy maga a motorban a végálláskapcsoló kehedt meg.Bizti cserebere nem oldja meg a problémát,ehhez már méricskélni,bontani ,javítani kell.

Köszi.

Már ott tartok, bizti helyére berakok egy vastag drótot, és ami leég, az volt a hibás. Kadetton anno füstölt el egy szál vezeték a műszerfal mögött, érdekes jelenség volt. :)
Nagy baj nem lett szerencsére, csak azt a szálat kellett kicserélni.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Mikulás74 írta:

Köszi.

Már ott tartok, bizti helyére berakok egy vastag drótot, és ami leég, az volt a hibás. Kadetton anno füstölt el egy szál vezeték a műszerfal mögött, érdekes jelenség volt. :)
Nagy baj nem lett szerencsére, csak azt a szálat kellett kicserélni.

Szerintem nem annyira okos dolog az ilyen... Sem a nagyobb biztosíték. :-):-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.