Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

A három osztatú TID kijelző csak 94-től azaz facelifttől volt gyárilag, előtte az osztatlan DID kijelző volt hőmérő nélkül vagy a leg fapadosabb, rádió nélküli verzióban csak egy kis kijelzős digitális óra volt középen (ez utóbbi ma már ritkaság). 94 előtti időszakban a külső hőmérő csak a BC-vel felszerelt modellek kiváltsága volt.

Elküldve
23 hours ago, zotya975 írta:

Én számítógépből szedtem ki a táp csatijait és az ellendarabokat, a vinyóról illetve az alaplapról.

Zotya, zseni vagy... itt rugdosom az asztal alatt a kollégáim régi gépeit, mindjárt bontok is alkatrészt...

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Az lenne a kérdésém hogy a közepkonzol egői miert mennek ki eleg gyakran. Nem ket hetente de azert felevente nem kellene kimenni.. Hogyan lehetne ellene vedekezni? Generator 14.4 el tolt. Akkuval sincs gond. 

Elküldve
20 hours ago, wookie írta:

Akkó mégse gyári. :D Csak tudnám akkor minek tették bele, ha nincs is bekötve... 

 

Úgy érted neked bentvolt a Tid de a szenzor nem? Se a kábelezése? Amúgy érdekes dolgok ezek.. Nekem meg ki volt vezetve a fordulatszám jel a műszerfalhoz is és sima óracsoport volt benne.. Egyébként sikerült befaragnom a külső hőmérő szenzort is nem volt egyszerű főleg a telefonkábelt befűzni a műszerfalba de csak sikerült.. az autó tid csatlakozójába meg pont ugyanolyan érintkező kell mint ami a régi CD meghajtók audió kábele pont bele passzol :)

Azt szeretném még megkérdezni kiváncsiságból, hogy miért nem írja ki a sebességet a TID ha hosszan nyomom a 2 gombot? 0 km/h ír ki nekem pedig a kocsiba a Tid csatlakozójára mindenhova megy vezeték kivéve a 12. pin.

Elküldve

Igen, benne van az autó, szemre a csatlakozója/kábelezése is gyári, de a tűzfalon már nem jön ki a kék-fehér vezeték ami a jeladóhoz tartozna. 

A fordulatszámjel nekem is bent volt a vectrámban, pedig az olyan mezitlábas volt, hogy se központizár, se ködlámpa, se semmilyen más előkészítés nem volt benne. 

Elküldve
10 hours ago, petiii írta:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésém hogy a közepkonzol egői miert mennek ki eleg gyakran. Nem ket hetente de azert felevente nem kellene kimenni.. Hogyan lehetne ellene vedekezni? Generator 14.4 el tolt. Akkuval sincs gond. 

Be kell ledezni...

Elküldve

Sziasztok!

Na lett nekem is nyűgöm. A csomagtér világításom mutat anomáliát.

A foglalatban nincs izzó, hanem a két sarujáról van elhúzva vezeték a ledes világításnak.

Na most ha lecsukom az ajtót, akkor is világítanak. Én a kapcsolóra tippeltem, de ha kézzel benyomom a kapcsolót, ami elvileg bontja a testelést, akkor kb. félfénnyel világítanak. Ha elengedem, akkor teljes fénnyel.

Szerintetek merre induljak bontani a csomagteret? :O

Elküldve
8 hours ago, pszilaj írta:

Sziasztok!

Na lett nekem is nyűgöm. A csomagtér világításom mutat anomáliát.

A foglalatban nincs izzó, hanem a két sarujáról van elhúzva vezeték a ledes világításnak.

Na most ha lecsukom az ajtót, akkor is világítanak. Én a kapcsolóra tippeltem, de ha kézzel benyomom a kapcsolót, ami elvileg bontja a testelést, akkor kb. félfénnyel világítanak. Ha elengedem, akkor teljes fénnyel.

Szerintetek merre induljak bontani a csomagteret? :O

Egyszer volt ilyenem hogy a ledes csomitér lámpa parázslott és fékezéskor aludt csak el. Én beázásra gyanakodtam, de mire szétszedtem volna elmúlt magától. De amúgy ledeknél előfordul parázslás akkor is ha pár volt van ott ami az izzónak még édeskevés a hunyorgáshoz.

Elküldve
17 hours ago, zotya975 írta:

Be kell ledezni...

Köszi :) és am hogy érdemes? Led szalag vagy ledek külön? Milyen ellenallasokkal? Van itt aki megmutatná hogy csinálta?

Köszi!

Elküldve
On 2016. 01. 15. at 11:34, pszilaj írta:

Sziasztok!

Na lett nekem is nyűgöm. A csomagtér világításom mutat anomáliát.

A foglalatban nincs izzó, hanem a két sarujáról van elhúzva vezeték a ledes világításnak.

Na most ha lecsukom az ajtót, akkor is világítanak. Én a kapcsolóra tippeltem, de ha kézzel benyomom a kapcsolót, ami elvileg bontja a testelést, akkor kb. félfénnyel világítanak. Ha elengedem, akkor teljes fénnyel.

Szerintetek merre induljak bontani a csomagteret? :O

Nekem is volt ilyenem a caravannal...A csomagtartó ajtón a burkolat mögött van/volt..az ablaktörlő motor kábele és a világítás kábele. Egy nagy vezetékként jön hátra, majd szétválik. Az egyik a szálak közül egy mezei testkábel volt, odacsavarozva az ablaktörlőmotor egyik tartójához. Na ott kezdett el nekem koszosodni oxidálódni a téma. Azt leszedtem, megtakarítottam és máris volt test. Így mindíg rendesen világított. Ott körül kell keresgetni, mert biztos hogy test probléma lesz.

Elküldve
On 2016. 01. 15. at 0:53, petiii írta:

Köszi :) és am hogy érdemes? Led szalag vagy ledek külön? Milyen ellenallasokkal? Van itt aki megmutatná hogy csinálta?

Köszi!

Több variáció is van, lehet készen kapni ledes "izzókat" ezeket csak be kell tenni , de nem tudom milyen fényük van. Nekem először házilag gyártott led+ ellenállás volt itt, nem volt rossz. Most szalag van, ez kicsit erősebb. Képet nem tudok mutatni, még mindíg pc gondjaim vannak. Eldaraboltam 3-ledenként a szalagot, és beraktam a műszerek mögé a műszeregység házába. Először csak ideiglenesen rögzítettem, aztán tologattam őket hol-merre szebb a fény.

  • Like 1
Elküldve
On 2016. 01. 15. at 20:09, zotya975 írta:

Egyszer volt ilyenem hogy a ledes csomitér lámpa parázslott és fékezéskor aludt csak el. Én beázásra gyanakodtam, de mire szétszedtem volna elmúlt magától. De amúgy ledeknél előfordul parázslás akkor is ha pár volt van ott ami az izzónak még édeskevés a hunyorgáshoz.

 

On 2016. 01. 16. at 13:34, OpelesLaci írta:

Nekem is volt ilyenem a caravannal...A csomagtartó ajtón a burkolat mögött van/volt..az ablaktörlő motor kábele és a világítás kábele. Egy nagy vezetékként jön hátra, majd szétválik. Az egyik a szálak közül egy mezei testkábel volt, odacsavarozva az ablaktörlőmotor egyik tartójához. Na ott kezdett el nekem koszosodni oxidálódni a téma. Azt leszedtem, megtakarítottam és máris volt test. Így mindíg rendesen világított. Ott körül kell keresgetni, mert biztos hogy test probléma lesz.

Vasárnap akartam nekiállni megkeresni a hibát, de elmúlt. A félfény azt mutatta, hogy valamelyik másik fogyasztók keresztül megy a test. Gondolom valahol ki vannak töredezve a vezetékek szigetelései, így ha nagyon vizes, akkor átmegy a delej. Most kifagyott, így nincs baj. Az egyik ajtóátvezető gumu is szét van menve.

Tavasszal ki fogom cserélni a gumikat, meg a hajló résznél teszünk bele új vezetékeket, és akkor már nem lesz baja... :)

Elküldve

Ma megcsináltam Húztam egy testet a generátor tartója ( Máshonnan nem nagyon lehet) a kaszni testelésig, ide fut be 3 test kábel köztük az aksi negatívja is egy csavarral van összehúzva ez a 3 a kasztnihoz. Az aksihoz nagyon közel van mert ez a pont az aksi mellet van az aksi testje egy 10 centis vezeték és ide egyszerűbb volt kötni. De a töltésjelző még mindig világít halványan nagy terhelésnél.. Bár már nem annyira valamint alapjáraton terhelve aksin mértem 13,8 V-ot a szivargyújtón pedig 13,3V-ot. Szóval valamennyit javult a helyzet de még nem az igazi. aksi negatív és aksi között is a fél Volt helyett már csak 0,1-et mértem.

Elküldve
6 hours ago, Kispotter írta:

Ma megcsináltam Húztam egy testet a generátor tartója ( Máshonnan nem nagyon lehet) a kaszni testelésig, ide fut be 3 test kábel köztük az aksi negatívja is egy csavarral van összehúzva ez a 3 a kasztnihoz. Az aksihoz nagyon közel van mert ez a pont az aksi mellet van az aksi testje egy 10 centis vezeték és ide egyszerűbb volt kötni. De a töltésjelző még mindig világít halványan nagy terhelésnél.. Bár már nem annyira valamint alapjáraton terhelve aksin mértem 13,8 V-ot a szivargyújtón pedig 13,3V-ot. Szóval valamennyit javult a helyzet de még nem az igazi. aksi negatív és aksi között is a fél Volt helyett már csak 0,1-et mértem.

Az utastérben én is kevesebbet mérek pár tized volttal, szerintem a biztosíték miatt. Nézd meg a generátoron a gerjesztő izzó bekötése nem kontaktos-e. Ugye az a kisebbik szemes sarú amin a 8-as kulcsnyílású csavar van.

Elküldve
11 hours ago, zotya975 írta:

Az utastérben én is kevesebbet mérek pár tized volttal, szerintem a biztosíték miatt. Nézd meg a generátoron a gerjesztő izzó bekötése nem kontaktos-e. Ugye az a kisebbik szemes sarú amin a 8-as kulcsnyílású csavar van.

Rendben meglesem majd. De szerintem akkor nem csak terhelten csinálná. De remélem megtalálom.

Elküldve
11 hours ago, zotya975 írta:

Az utastérben én is kevesebbet mérek pár tized volttal, szerintem a biztosíték miatt. Nézd meg a generátoron a gerjesztő izzó bekötése nem kontaktos-e. Ugye az a kisebbik szemes sarú amin a 8-as kulcsnyílású csavar van.

Rendben meglesem majd. De szerintem akkor nem csak terhelten világítana. Remélem megtalálom majd.

Elküldve

Nekem ami volt ilyen beltéri az sz..r volt. Bár most a normál teleszkópos se valami tuti. ( mondjuk nem húzom ki sose teljesen mert még a végén megint széttörik :D )

Elküldve

A gyári hirschmannok azért elég jók, mondjuk nem árt hozzá egy rendes fej is. A gyári grundigom ugyanazzal a konfiggal sose találta az adókat, a mostani vdo meg sokszor betolt antennával is hibátlan.

 

A beltériekhez kell ám erősító is. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.