Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Egy 1.6os 8 szelepes motoron F Astrában átcserélhető HALL-jeladós gyújtáselosztóra a másik típus?

Módosítva : pszilaj
Elküldve (edited)
56 minutes ago, pszilaj írta:

Sziasztok!

Egy 1.6os 8 szelepes motoron F Astrában átcserélhető HALL-jeladós gyújtáselosztóra a másik típus?

Mit mire szeretnél cserélni?

Az 1.6-os motorokon (DIS-es motorokat kivéve) induktív, az 1.4-es motorokon pedig Hall jeladó adja a gyújtásjelet. Nem hiszem, hogy át lehet cserélni. Más a két gyújtás jellegmező is.

Erre gondoltál?

Módosítva : HaPetya
Elküldve
1 hour ago, HaPetya írta:

Mit mire szeretnél cserélni?

Az 1.6-os motorokon (DIS-es motorokat kivéve) induktív, az 1.4-es motorokon pedig Hall jeladó adja a gyújtásjelet. Nem hiszem, hogy át lehet cserélni. Más a két gyújtás jellegmező is.

Erre gondoltál?

Elviekben nincs akadálya a cserének, csak kell az 1.4-hez való gyújtásmodul is. A jellegmezőt a motorvezérlő szabályozza, az elosztó csak az alapjelet adja (10° FHP előtt).

Elküldve
18 hours ago, djboby1991 írta:

Pillangó szelep visza zár rendesen vákum csövek sincsenek szétmenve egr szelepet is ki takaritotam 1.6  16v 100 lovas ecotec motoros 

Gondolom a legyezős tetejű szépség, ahol egy hülyeforma aluöntvény viszi a levegőt az injektorok felé...Van egy gumiösszekötő a pillangószelepnél... Tipikusan az a jelenség, amikor az kireped... Nem mondom 100%-ra, de mivel a kirepedt gumiösszekötő közvetlenül a pillangószelepház után van, ezért jellemzően falsot szív... több helyen egyébként típushibaként van feltüntetve.

Elküldve
22 minutes ago, wookie írta:

Az elosztó cserélhető, csak ahogy Bundee is írja kell a modul hozzá. Nekem volt az 1.6 nz sokáig 1.4 vezérlővel használva. 

Akkor most a vezérlőt(ECU) is cserélni kell?

Elküldve
3 hours ago, HaPetya írta:

Mit mire szeretnél cserélni?

Az 1.6-os motorokon (DIS-es motorokat kivéve) induktív, az 1.4-es motorokon pedig Hall jeladó adja a gyújtásjelet. Nem hiszem, hogy át lehet cserélni. Más a két gyújtás jellegmező is.

Erre gondoltál?

Igen, erre.

Elküldve

Üdv!

Van egy kis check engine rulez...

Ma kicsit ráértem és játszottam egy kicsit a vassal,van egy olyan problémám,hogy melegen egy kicsit buborog a motor,szerintem nem jár szépen,ezt akartam orvosolni.

Egy repedt vákuumcső csatlakozáson kívül semmi rendelleneset nem találtam,gyertyák egyformák,kissé kormosak ,de a porcelán szép világosbarna,vizet olajat nem eszi.Sárgalámpa nincs.

Ekkor kezdődött a játék az érzékelőkkel.

Üzemmelegre járattam a motrot,azt tapasztaltam:Ha lehúzom az EGR ,vagy a tank szellőztető mágnesszelepét akkor egyből dobja a sárgát.

Viszont,ha a kopogásérzékelő,vagy a lamdaszonda csatiját húzkodom szét akkor ,mintha észre sem venné,a motor járásán sem lehet észrevenni semmit és sárgalámpa sincs!

Szerintetek normális lehet ez így? Mielőtt megköveznétek tudom én is,hogy műszerre kéne tenni...

Előre is köszönöm az ötleteket!

Elküldve
57 minutes ago, Szabadij írta:

Üdv!

Van egy kis check engine rulez...

Ma kicsit ráértem és játszottam egy kicsit a vassal,van egy olyan problémám,hogy melegen egy kicsit buborog a motor,szerintem nem jár szépen,ezt akartam orvosolni.

Egy repedt vákuumcső csatlakozáson kívül semmi rendelleneset nem találtam,gyertyák egyformák,kissé kormosak ,de a porcelán szép világosbarna,vizet olajat nem eszi.Sárgalámpa nincs.

Ekkor kezdődött a játék az érzékelőkkel.

Üzemmelegre járattam a motrot,azt tapasztaltam:Ha lehúzom az EGR ,vagy a tank szellőztető mágnesszelepét akkor egyből dobja a sárgát.

Viszont,ha a kopogásérzékelő,vagy a lamdaszonda csatiját húzkodom szét akkor ,mintha észre sem venné,a motor járásán sem lehet észrevenni semmit és sárgalámpa sincs!

Szerintetek normális lehet ez így? Mielőtt megköveznétek tudom én is,hogy műszerre kéne tenni...

Előre is köszönöm az ötleteket!

Kopogásérzékelő és a lambda 50mp után ad hibakódot.

Elküldve
11 minutes ago, HaPetya írta:

Kopogásérzékelő és a lambda 50mp után ad hibakódot.

Köszönöm!Ez máris egy hasznos infó,viszont a hibakódig is változnia kellene a motor járásának szerintem.

Az odáig okés,holnap ki is próbálom,hogy 50 másodperc után dobja e a sárgát,de mivel ezek fontos érzékelők,nem hiszem,hogy csak 50 másodpercenként történne a mintavételezés.Oszcilloszkópom van esetleg azzal meg lehet lesni ezeknek az érzékelőknek a jeleit?

Elküldve
10 minutes ago, Szabadij írta:

Köszönöm!Ez máris egy hasznos infó,viszont a hibakódig is változnia kellene a motor járásának szerintem.

Az odáig okés,holnap ki is próbálom,hogy 50 másodperc után dobja e a sárgát,de mivel ezek fontos érzékelők,nem hiszem,hogy csak 50 másodpercenként történne a mintavételezés.Oszcilloszkópom van esetleg azzal meg lehet lesni ezeknek az érzékelőknek a jeleit?

Nem 50 másodpercenként van mintavételezés, csak ez "minősül" hibának, ami legalább ennyi ideig fennáll.

A lambdaszondát meg tudod vizsgálni szkóppal. A kopogászenzor jelét is meg lehet nézni, csak ott nagy frekvenciás szőrök vannak, amiket az ECU kiértékel. Ott nem tudom, hogy mi alapján lehetne minősíteni az alkatrészt.

Elküldve

Üdv!

lenne egy 96-os 1.4 --x14nz motorú astrám--napi indítással,menéssel semmi gond.3-4 nap állás után ma nem tudtam beindítani--már 3 hónappal ezelőtt is így jártam!!!!

gáz nélkül,kis gázzal,teli gázzal se indult be--hosszas tekerésnél rángatózik,de nem idult be.

 

Elküldve

Lambdaszabályzás csak részterhelésen van, így alapjáraton nem is fog rá hibalámpát dobni. A kopogásérzékelő szintén hasonló, hogy csak bizonyos üzemállapotokban szabályoz az alapján, s amíg arra a jelre nincs szüksége, addig nem dob rá lámpát. 

Elküldve
1 hour ago, cobra5 írta:
1 hour ago, cobra5 írta:

 

Üdv!

lenne egy 96-os 1.4 --x14nz motorú astrám--napi indítással,menéssel semmi gond.3-4 nap állás után ma nem tudtam beindítani--már 3 hónappal ezelőtt is így jártam!!!!

gáz nélkül,kis gázzal,teli gázzal se indult be--hosszas tekerésnél rángatózik,de nem idult be.

 

Üdv..hát először deritsd ki, hogy benzin vagy gyújtás gondja van. Ha kap benzint de nem égeti el akkor a kipuf erősen benzinszagú. Szikrát meg ugye egy kitekert ( vagy tartalék) gyertyára rádugott pipával tudod ellenőrizni ha a végét letesteled és közben valaki indítózik. Ha gyanús hogy nem kap benzint, akkor leveszed az injektorról azt a nagy fekete kupakot amit két csavar fog ( amibe a levegőszűrő harmonika csöve csatlakozik), és öntesz a pillangószelepre egy kis benzint. Ha most beröffen akkor benzinpumpa, relé, vagy kábelgond. A benzinpumpának gyújtásra el kell indulnia egy kis időre, ezt a hátsó ülés környékén kell hallani, majd a végén kattani fog a relé a kesztyűtartó alatt.

  • Like 1
Elküldve

parkolóban sötétig arra jutottam hogy lemerült az aksi a sok indítózásra,benzinszag volt a mocitérben indítózás után--HOLNAP GYERTYA NÉZÉS--gyertyát mit ajánlatok ami a x14NZ-BE JÓ????

De miért 3-4 nap állás után jött elő megint????

Elküldve
32 minutes ago, wookie írta:

Lambdaszabályzás csak részterhelésen van, így alapjáraton nem is fog rá hibalámpát dobni. A kopogásérzékelő szintén hasonló, hogy csak bizonyos üzemállapotokban szabályoz az alapján, s amíg arra a jelre nincs szüksége, addig nem dob rá lámpát. 

Alapjáraton, főleg melegen van lambda szabályzás. De el kell telni egy kis időnek hogy hibának vegye a szonda hiányát. Próbáld csak meg a MAP szenzort lehúzni :D

Elküldve
29 minutes ago, wookie írta:

Lambdaszabályzás csak részterhelésen van, így alapjáraton nem is fog rá hibalámpát dobni. A kopogásérzékelő szintén hasonló, hogy csak bizonyos üzemállapotokban szabályoz az alapján, s amíg arra a jelre nincs szüksége, addig nem dob rá lámpát. 

Ezt nem értem. Nem szabályoz alapjáraton? Nem az van, hogy műszakinál a kipufogógáz vizsgálatnál a lambdának benne kell lenni a 0,97-1.03 ablakban? Akkor mégis van szabályozás vagy nem?

Elküldve

Alapjáraton és teljes terhelésen NINCS lambda szabályzás. A lambdaszondát ne keverd össze a lambda értékkel. Nem egyenesen függnek össze. 

 

Az alapjárat ugye egy nagyon nem ideális üzem a motornak, ahhoz hogy ne fulladjon le, egy az ideálisnál dúsabb keveréket kap a motor, a padlógázt meg szerintem nem kell magyaráznom. 

Elküldve (edited)
45 minutes ago, wookie írta:

Alapjáraton és teljes terhelésen NINCS lambda szabályzás. A lambdaszondát ne keverd össze a lambda értékkel. Nem egyenesen függnek össze. 

 

Az alapjárat ugye egy nagyon nem ideális üzem a motornak, ahhoz hogy ne fulladjon le, egy az ideálisnál dúsabb keveréket kap a motor, a padlógázt meg szerintem nem kell magyaráznom. 

Az alapjáratot cáfolom, nézz csak rá szkóppal a lambda szonda jelére és az injektor meghajtás kitöltési tényezőjére. Illetve multecnél ha összekötött A-B kapcsokkal indítod, a lambda integrátort villogja ki, amint a 0,5V-os határon billeg a szonda ( itt ideális keverékösszetétel, lambda=1).

Ha lehúzod a szondát, egy idő után hibát fog dobni, mert nem érzékel fel vagy lefutó élt 0,5V nál, ilyenkor 0,45V-os helyettesítő értéket vesz alapul. De ez a motor működése szempontjából ez nem olyan kritikus, mint a MAP vagy MAF szenzor, vagy a TPS.

Egyébként itt írja, hogy milyen motorvezérlőknél milyen esetekben milyen hibakódot állít be: http://www.vectra16v.com/fc/fahrzeugsysteme.html

Módosítva : Bundee
Elküldve
8 hours ago, wookie írta:

Alapjáraton és teljes terhelésen NINCS lambda szabályzás. A lambdaszondát ne keverd össze a lambda értékkel. Nem egyenesen függnek össze. 

 

Az alapjárat ugye egy nagyon nem ideális üzem a motornak, ahhoz hogy ne fulladjon le, egy az ideálisnál dúsabb keveréket kap a motor, a padlógázt meg szerintem nem kell magyaráznom. 

Nem kevertem össze, csak nem volt világos a hozzászólásod. A lambdaszonda meg nem lambdaszonda, hanem oxigénszenzor. A lambdaérték meg nem lambdaérték hanem légfelesleg tényező. Szerencsétlen λ -t csak a motorba kerülő és a sztöchiometrikus keverék arány jellemzésére használják.

Most mértem meg, hidegen kicsit dúsít, majd ahogy melegszik tűpontos hozza a légfelesleg tényezőt 1-re.

:-)

Elküldve
1 hour ago, HaPetya írta:

Nem kevertem össze, csak nem volt világos a hozzászólásod. A lambdaszonda meg nem lambdaszonda, hanem oxigénszenzor. A lambdaérték meg nem lambdaérték hanem légfelesleg tényező. Szerencsétlen λ -t csak a motorba kerülő és a sztöchiometrikus keverék arány jellemzésére használják.

Most mértem meg, hidegen kicsit dúsít, majd ahogy melegszik tűpontos hozza a légfelesleg tényezőt 1-re.

:-)

Nade oxigén szenzor nélkül honnan tudná, hogy pontos-e a keverék? :D 

02-sensor-vs-Voltage.jpg

Elküldve
12 hours ago, cobra5 írta:

parkolóban sötétig arra jutottam hogy lemerült az aksi a sok indítózásra,benzinszag volt a mocitérben indítózás után--HOLNAP GYERTYA NÉZÉS--gyertyát mit ajánlatok ami a x14NZ-BE JÓ????

De miért 3-4 nap állás után jött elő megint????

Gyertya hát passz, bementem a boltba és kértem hozzá való gyertyát, hogy miért 3-4 nap után azt nem tudjuk, főleg ha még nem derült ki hogy mi a baja.

Elküldve
14 hours ago, cobra5 írta:

Üdv!

lenne egy 96-os 1.4 --x14nz motorú astrám--napi indítással,menéssel semmi gond.3-4 nap állás után ma nem tudtam beindítani--már 3 hónappal ezelőtt is így jártam!!!!

gáz nélkül,kis gázzal,teli gázzal se indult be--hosszas tekerésnél rángatózik,de nem idult be.

 

Ha patika a gép, akkor én az injektort nézném meg, hogy nem csöpögi-e tele szívócsövet. Ha áll benne a benzin, akkor sem fog beindulni.

3-4 nap lehet, hogy pont elég, hogy akkora mennyiség összejöjjön és 0 fok körül a benzin sem szeret annyira párologni.

Elküldve
4 hours ago, HaPetya írta:

Ha patika a gép, akkor én az injektort nézném meg, hogy nem csöpögi-e tele szívócsövet. Ha áll benne a benzin, akkor sem fog beindulni.

3-4 nap lehet, hogy pont elég, hogy akkora mennyiség összejöjjön és 0 fok körül a benzin sem szeret annyira párologni.

Az X14NZ- ben nem tartja meg a nyomást, elég hamar leesik ahogy visszaereszt a tankba. Ezért indítja ugye a pumpát gyújtásra pár másodpercre, akkor megy fel a nyomás annyira hogy indítózáskor már tudjon működni az injektor.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.