Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

 

Kb 1 hónapja volt egy olyan jelenség hogy leállítottam az autót, majd mikor elindítottam és kapcsoltam világítást nem volt semmi, a nap folyamán meg lett csinálva, egy biztosíték gond volt meg a világításkapcsolónál volt valami (sajnos pontosan nem tudom mi) azóta jó volt. Tegnap mentem hazafele és bakelit szagot éreztem, otthon kerestem honnan jöhet a szag, fűtés nem volt kapcsolva, nem is onnan lehetett érezni hanem a világításkapcsolótól és mikor megfogtam érezhetően meleg volt.

 

Valakinek ötlete esetleg?

Izzó nem lett cserélve mostanában.

 

Köszi!

Elküldve (edited)

Sziasztok!

 

Kb 1 hónapja volt egy olyan jelenség hogy leállítottam az autót, majd mikor elindítottam és kapcsoltam világítást nem volt semmi, a nap folyamán meg lett csinálva, egy biztosíték gond volt meg a világításkapcsolónál volt valami (sajnos pontosan nem tudom mi) azóta jó volt. Tegnap mentem hazafele és bakelit szagot éreztem, otthon kerestem honnan jöhet a szag, fűtés nem volt kapcsolva, nem is onnan lehetett érezni hanem a világításkapcsolótól és mikor megfogtam érezhetően meleg volt.

 

Valakinek ötlete esetleg?

Izzó nem lett cserélve mostanában.

 

Köszi!

 

Üdv!

Sanszos, hogy a kapcsoló vagy inkább az aljzata olvadt/égett el, már volt rá példa másoknál is, ahogy olvastam. Az oka talán kontakthiba vagy nagyobb teljesítményű izzó (milyen van most benne?). Ha helyzetjelző állásba kapcsolod és felkapcsolod a belső világítást (=kifelé húzod a tekerőt), így alul a tekerőjén lévő lyukba függőlegesen feltolsz egy nagyon vékony csavarhúzot, akkor le tudod húzni a tengelyről a fejét. Utána belül a két kis műanyagpöcköt a tengely felé nyomva ki tudod húzni az egész kapcsolót az aljzatból - már ha nem olvadt össze.

Módosítva : Greg_hun
  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv mindenkinek. Valaki be tudná nekem linkelni a gyári ködlámpa bekötést? (Tudom hogy már sokszor volt). Mit kell vennem hogy működjön és hova kell azt beszerelni? Ködlámpáim már megvannak,kivágtam a helyét,nyomógombot bepattintottam a helyére,még a vezeték előkészítés is benne van gyárilag szerencsére. A relét és a biztosítékot hová kell tenni,illetve honnan hová vezetékezni? A válaszokat előre is köszönöm.

Elküldve

Üdv mindenkinek. Valaki be tudná nekem linkelni a gyári ködlámpa bekötést? (Tudom hogy már sokszor volt). Mit kell vennem hogy működjön és hova kell azt beszerelni? Ködlámpáim már megvannak,kivágtam a helyét,nyomógombot bepattintottam a helyére,még a vezeték előkészítés is benne van gyárilag szerencsére. A relét és a biztosítékot hová kell tenni,illetve honnan hová vezetékezni? A válaszokat előre is köszönöm.

Itt van egy rajz bár nem magyarul van:http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0600.jpg Én  nem teljesen gyárira kötöttem be, teljesen függetlenül működik nekem a hátsó ködzárótól. A ködösök egy szálát már a zárhídnál letesteltem így csak a kapcsolt 12Voltot kellett kivinnem oda a relétől. A relének megvan a helye a biztosítéktábla felső résében a biztinek szintúgy. Mivel a bizti táblát elég macerás kifordítani hogy a hátuljába betűzködjük az aljzatokat, van aki lengő biztit használ, és a relé is csak ott van valahol a lábtér burkolat mögött az utastérben. A kapcsolónál színazonosságot figyelve több szálat is rá lehet kötni a mellette lévő ködzáró kapcsolóra. A kábelezés átmérőjére figyelni kell főleg ami a lámpákhoz megy. Hát úgy nagyjából ennyi.

  • Like 1
Elküldve

A zotya által linkelt rajzon látszik, hogy a ködfényszóró vezetékében van egy csatlakozó (x4), ami a bal lábtérben van. A biztosíték táblából odáig van kivezetékezve a tied.  Elég onnan kiépíteni a ködfényszóróig.

  • Like 1
Elküldve

Itt van egy rajz bár nem magyarul van:http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0600.jpg Én  nem teljesen gyárira kötöttem be, teljesen függetlenül működik nekem a hátsó ködzárótól. A ködösök egy szálát már a zárhídnál letesteltem így csak a kapcsolt 12Voltot kellett kivinnem oda a relétől. A relének megvan a helye a biztosítéktábla felső résében a biztinek szintúgy. Mivel a bizti táblát elég macerás kifordítani hogy a hátuljába betűzködjük az aljzatokat, van aki lengő biztit használ, és a relé is csak ott van valahol a lábtér burkolat mögött az utastérben. A kapcsolónál színazonosságot figyelve több szálat is rá lehet kötni a mellette lévő ködzáró kapcsolóra. A kábelezés átmérőjére figyelni kell főleg ami a lámpákhoz megy. Hát úgy nagyjából ennyi.

Gyárilag is független a hátsó ködzártól az első. Pont fordítva van. Helyzetjelzőnél a hátsót csak akkor lehet felkapcsolni, ha az első is világít. Az első meg helyzetjelzőnél felkapcsolható. Tompított esetén a hátsó kapcsolható külön is.

Elküldve

Gyárilag is független a hátsó ködzártól az első. Pont fordítva van. Helyzetjelzőnél a hátsót csak akkor lehet felkapcsolni, ha az első is világít. Az első meg helyzetjelzőnél felkapcsolható. Tompított esetén a hátsó kapcsolható külön is.

Amúgy ez volt eddíg az egyetlen felesleges beruházás az autón...amióta beszereltem még egyszer sem mentem ködben..XD

Elküldve

Amúgy ez volt eddíg az egyetlen felesleges beruházás az autón...amióta beszereltem még egyszer sem mentem ködben..XD

Pont ezen okok miatt én sem építettem be :D

Viszont ha mégis nekiállnék, úgy csinálnám meg, hogy kanyarodásnál világítson az adott oldali ködös. Az egy jó találmány.

Elküldve

Pont ezen okok miatt én sem építettem be :D

Viszont ha mégis nekiállnék, úgy csinálnám meg, hogy kanyarodásnál világítson az adott oldali ködös. Az egy jó találmány.

Hát nem tudom, nem vagyok oda érte..nem is nagyon értem mire jó.....

Elküldve

Sziasztok! Hátsó ablak fűtésemben egy fűtőszál nem fűt és pont ami szem magasságban van. Találtam neten fűtőszál javítót de bazi drága és egy fél centiért nem akarom megvenni :/ Valakinek van ilyen lötty? Kölcsön tudná adni? A postát állom persze :D Tudom nem szokás megbízni idegenekbe manapság, de hát nem akarom én megenni csak egy fél centit kellene javítani. Hálás köszönet ha valaki segít :D

Elküldve

A ködlámpa nagyon nagyon jó cucc, ha van mikor kell. Ritkán kell, de amikor igen, akkor nagyon. Ellenben a kanyarodó lámpa egy baromság. 

Nekem a ködlámpa olyan dolog, hogy se jobban nem látok tőle, se gyorsabban nem tudok menni ködben, inkább egészen alacsonyra állítom a lámpákat és legalább rövidebb távolságra jól látok. Viszont a kanyarodó lámpa ebbe a Ceed-be pont oda és úgy világít, hogy a vaskos A oszlop által amúgy takart részből sokkal többminden látszik. Más dolog, hogy az Astrából/Vekiből sokkal jobban kilátni amúgy. Csipogós radar ide, tolatótévé oda, a Vekit centire pontosan oda teszem ahová akarom.

Elküldve (edited)

Nekem a ködlámpa olyan dolog, hogy se jobban nem látok tőle, se gyorsabban nem tudok menni ködben, inkább egészen alacsonyra állítom a lámpákat és legalább rövidebb távolságra jól látok. Viszont a kanyarodó lámpa ebbe a Ceed-be pont oda és úgy világít, hogy a vaskos A oszlop által amúgy takart részből sokkal többminden látszik. Más dolog, hogy az Astrából/Vekiből sokkal jobban kilátni amúgy. Csipogós radar ide, tolatótévé oda, a Vekit centire pontosan oda teszem ahová akarom.

Jó, hát nem a gyári kis öklömnyi szarból kell kiindulni. A jó ködlámpa (ami nagy) jól elhelyezve (minél alacsonyabban) marha sokat jelent. Az tény, hogy leginkább nagyon nagy ködben ér valamit. Az ilyen átmeneti ködben jobb egy sárga fényszóró. 

Igen, a vekivel én is nagyon jól parkolok, pedig nem is szervós. Mondjuk nekem van rajta kis domború tükör. Lehet hogy hülyén néz ki, de gyönyörűen lehet vele mindent csinálni. 

 

De a kanyarlámpa az kanyarlámpa, az erre van kitalálva, és úgy van belőve. Egy oldalanként kapcsolgatott ködössel nem mész semmire. 

Módosítva : wookie
Elküldve

Jó, hát nem a gyári kis öklömnyi szarból kell kiindulni. A jó ködlámpa (ami nagy) jól elhelyezve (minél alacsonyabban) marha sokat jelent. Az tény, hogy leginkább nagyon nagy ködben ér valamit. Az ilyen átmeneti ködben jobb egy sárga fényszóró. 

Igen, a vekivel én is nagyon jól parkolok, pedig nem is szervós. Mondjuk nekem van rajta kis domború tükör. Lehet hogy hülyén néz ki, de gyönyörűen lehet vele mindent csinálni. 

 

De a kanyarlámpa az kanyarlámpa, az erre van kitalálva, és úgy van belőve. Egy oldalanként kapcsolgatott ködössel nem mész semmire. 

De nem úgy van hogy a kanyarlámpa egyben ködös is? Nem látom igazán a gyakorlati szerepét...ha nekem ég a fényszóróm akkor nem csak a kocsi elé látok hanem oldalra is, látom merre fogok kanyarodni, szerintem minimális azoknak a szituknak a száma amikor csak és kizárólag a kanyarlámpa miatt látom merre fogok kanyarodni. Amúgy is ha jól tudom nappal, kikapcsolt fényszórónál is működik, akkor mire jó? Mint a nappali menetfény, szép-szép de miért nem volt jó a tompított? 1 decivel kevesebbet eszik az autó vagy 1 évvel később égnek ki az izzók ha nem kapcsolgatom őket? Vannak jó újítások, de vannak aminek semmi értemét nem látom csak azt hogy egy gyártó bevezette a többi meg nem akart lemaradni tőle.

Elküldve (edited)

De nem úgy van hogy a kanyarlámpa egyben ködös is? Nem látom igazán a gyakorlati szerepét...ha nekem ég a fényszóróm akkor nem csak a kocsi elé látok hanem oldalra is, látom merre fogok kanyarodni, szerintem minimális azoknak a szituknak a száma amikor csak és kizárólag a kanyarlámpa miatt látom merre fogok kanyarodni. Amúgy is ha jól tudom nappal, kikapcsolt fényszórónál is működik, akkor mire jó? Mint a nappali menetfény, szép-szép de miért nem volt jó a tompított? 1 decivel kevesebbet eszik az autó vagy 1 évvel később égnek ki az izzók ha nem kapcsolgatom őket? Vannak jó újítások, de vannak aminek semmi értemét nem látom csak azt hogy egy gyártó bevezette a többi meg nem akart lemaradni tőle.

ez sztem pont elég indok, kell belülre(USB töltő,navi, teló, stb...) a kraft, a LEDes menetfény meg keveset eszik kicsi hely kell neki

Módosítva : stirlitz
Elküldve

De nem úgy van hogy a kanyarlámpa egyben ködös is? Nem látom igazán a gyakorlati szerepét...ha nekem ég a fényszóróm akkor nem csak a kocsi elé látok hanem oldalra is, látom merre fogok kanyarodni, szerintem minimális azoknak a szituknak a száma amikor csak és kizárólag a kanyarlámpa miatt látom merre fogok kanyarodni. Amúgy is ha jól tudom nappal, kikapcsolt fényszórónál is működik, akkor mire jó? Mint a nappali menetfény, szép-szép de miért nem volt jó a tompított? 1 decivel kevesebbet eszik az autó vagy 1 évvel később égnek ki az izzók ha nem kapcsolgatom őket? Vannak jó újítások, de vannak aminek semmi értemét nem látom csak azt hogy egy gyártó bevezette a többi meg nem akart lemaradni tőle.

Szerintem meg jó dolog. Amúgy filléres dolog lenne és szinte örök élet.

Én szerintem meg nappal felesleges égetni a 100W-ot, mikor elég 5W is. Arról nem beszélve, hogy nappal feleslegesen használok el csomó élettartam időt a drága megalight-okból, és mire kellene(éjjel), meg kiég...

Elküldve (edited)

Szerintem meg jó dolog. Amúgy filléres dolog lenne és szinte örök élet.

Én szerintem meg nappal felesleges égetni a 100W-ot, mikor elég 5W is. Arról nem beszélve, hogy nappal feleslegesen használok el csomó élettartam időt a drága megalight-okból, és mire kellene(éjjel), meg kiég...

 

De nem úgy van hogy a kanyarlámpa egyben ködös is? Nem látom igazán a gyakorlati szerepét...ha nekem ég a fényszóróm akkor nem csak a kocsi elé látok hanem oldalra is, látom merre fogok kanyarodni, szerintem minimális azoknak a szituknak a száma amikor csak és kizárólag a kanyarlámpa miatt látom merre fogok kanyarodni. Amúgy is ha jól tudom nappal, kikapcsolt fényszórónál is működik, akkor mire jó? Mint a nappali menetfény, szép-szép de miért nem volt jó a tompított? 1 decivel kevesebbet eszik az autó vagy 1 évvel később égnek ki az izzók ha nem kapcsolgatom őket? Vannak jó újítások, de vannak aminek semmi értemét nem látom csak azt hogy egy gyártó bevezette a többi meg nem akart lemaradni tőle.

Mondjuk épp tegnap láttam, hogy vki 6után (sötét) elfelejtette felkapcsolni a "rendes" lámpáját, mert elől világított a menetfény, gondolom fel sem tűnt, de mondjuk ez juzer error.

Egyébként annyira én sem értem, de ha az az alapkoncepció, hogy a közlekedő autót meg lessen különböztetni az útszélén állótól, akkor ezt arra jó és hatékony megoldásnak tartom.

Módosítva : stirlitz
Elküldve

ez sztem pont elég indok, kell belülre(USB töltő,navi, teló, stb...) a kraft, a LEDes menetfény meg keveset eszik kicsi hely kell neki

Hát lassan úgy vagyok vele, hogy mivel az összes szofitát kiváltottam már ledre én meg is spóroltam azt a 100Wattot , szóval nekem nem kell emiatt menetfény. :-D

Szerintem meg jó dolog. Amúgy filléres dolog lenne és szinte örök élet.

Én szerintem meg nappal felesleges égetni a 100W-ot, mikor elég 5W is. Arról nem beszélve, hogy nappal feleslegesen használok el csomó élettartam időt a drága megalight-okból, és mire kellene(éjjel), meg kiég...

Ami most van benne GE +120%-os 2013-ban került bele, csodálkozom is hogy még bírja, pedig a tescóban vettem. De én szerintem nem a használat tesz be neki inkább a gyakori fel-lekapcsolgatás.

Amúgy én elég sokszor látom hogy szürkületkor a nappali menetfényt használják tovább és nem kapcsolnak lámpát itt felénk.

Elküldve

Sziasztok olyan kérdésem volna hogy mentem a kocsival kb 60 -al es egyszer csak leállt a kocsi világított a töltés jelző lámpa Check lámpa meg a légzsák visszajelző ,pont olyan volt mikor csak elforditom a gyújtás kulcsot . Ez mitől lehet? 1xer csinálta csak meg sosem ,utána elindítja megint ment a kocsi, hibakód nincs kivillogtattam. Koszi

Elküldve

Sziasztok olyan kérdésem volna hogy mentem a kocsival kb 60 -al es egyszer csak leállt a kocsi világított a töltés jelző lámpa Check lámpa meg a légzsák visszajelző ,pont olyan volt mikor csak elforditom a gyújtás kulcsot . Ez mitől lehet? 1xer csinálta csak meg sosem ,utána elindítja megint ment a kocsi, hibakód nincs kivillogtattam. Koszi

Üzemanyag ellátás hibakor ( relé -pumpa) először fulladozik ahogy esik a nyomás, ha a gyujtás szünt meg akkor szokott egyből megállni...melyik volt?

  • Like 1
Elküldve

Üzemanyag ellátás hibakor ( relé -pumpa) először fulladozik ahogy esik a nyomás, ha a gyujtás szünt meg akkor szokott egyből megállni...melyik volt?

szia a gyujtas szunt meg 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.