Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hali!

Egyik haveromnak támadt kicsi gondja a motor kontrol lámpával :( , és szeretném kivillogtatni,csak:

16 pines, akkor ugye az 5-6 lábat kell összezárni, ez rendben, de a kódok melyik táblázattal egyeznek meg, mert ez egy x16xel motor 2000 vagy 2001 ,nem is tudom, és nem találtam ilyet itt:

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/...fault_codes.htm

Köszöntem előre is.

Vectra x16xel. Én ezt szoktam nézni a fenti linken. Astranal nem sorolja fel az x16xel motort de szerintem a motortípus a lényeg.

Javítsatok ha nem így van.

Elküldve

Nekem az 1.4 16V a legalsó azaz a 4 számjegyű Simtec-nél felsorolt kódokat villogja... (ettől még Multec van benne) itt nincs bevezető kód, azaz ha nincs hiba akkor semmit nem villog... és a 10 villanás jelenti a 0-t.

Elküldve

Lenne 1pár kérdésem riasztóbeszerelés okán: hol mennek hátra a kocsiban az elektromos kábelek az utastérben? Kellene behúznom még vezetéket, csak nem tudom, hol megy a gyári kábelköteg.

Másik kérdés: a központizár vezérlője merre található? Gondolom még a gyári van benne. Ha az eredeti vezérlő van benne, azon megvan a bemenet a riasztó számára, hogy tudja vezérelni a zárakat?

Elküldve
Lenne 1pár kérdésem riasztóbeszerelés okán: hol mennek hátra a kocsiban az elektromos kábelek az utastérben? Kellene behúznom még vezetéket, csak nem tudom, hol megy a gyári kábelköteg.

Másik kérdés: a központizár vezérlője merre található? Gondolom még a gyári van benne. Ha az eredeti vezérlő van benne, azon megvan a bemenet a riasztó számára, hogy tudja vezérelni a zárakat?

A kábelköteg ha minden igaz a bal oldali küszöbben megy hátra. de ez nem biztos.. a vezérlő meg a jobb oldali a oszlopban van.

ő az: http://www.kep.tar.hu/laci4/50096083/13912247#2 ha visszább nézed a képeket, egyértelmüen be tudod lőni a helyét.

De nekem ha jól rémlik a riasztó központi vezérlését valahol a bal oldali kábelkötegen oldotta meg a szaki. (a riasztót is oda építette be)

A központival pont én is szívok... :?

Tom mert sóher vok, és nem viszem szervízbe :( :oops: 8)

Elküldve

De mostmár nem is fogom, mert végre sikerűlt kinyitnom a központit.. aztán likvidálni, mert bezárás után megent nem nyílt... úgyhogy egyenlőre marad a kulcsos nyitás zárás.. de legalább már nem kell ablakon, vagy ülésen át megközelíteni az anyósüllést.

Még kicsit bogozgatom a dolgokat, és sztem meg is értem hogy müködik a rendszer..

(kinyitni is igy sikerült. a vezérlő csatiján két rövidzárral olyan szitut hoztam létre, mint ami a nyitás esetében van.)

Elküldve

Vectra x16xel. Én ezt szoktam nézni a fenti linken. Astranal nem sorolja fel az x16xel motort de szerintem a motortípus a lényeg.

Javítsatok ha nem így van.

Ez azért nem jó, mert esetünkben 4 jegyűt villog : 1405 ez ha igaz akkor az EGR szelep ugye?

Elküldve

hibát jelez....

Ezt már nem tudom mikor ki írta, de valamikor kimásoltam a fórumról az "okosságok" gyűjteményembe.

Megoldódott az F problémám! A kölső hőmérséklet jeladóm volt szakadt, kicseréltem azóta nincs F betü a BC-n betű!

Nézd meg, hátha... nem mutat hülyeségeket a kijelző? (hőmérséklet)

Elküldve

Az F betű a külső hőmérséklet jeladó hibája lesz...

Nézd meg, lehet, hogy csak kontakthiba, vagy szakadt a kábel, de lehet, hogy maga a jeladó szaródott el! (Első lökös, vezetőoldalán alul találod)

Mező

Elküldve

Szevasztok!

Nem tudja valaki, hogy a beltérvilágításnál a fekete vagy a piros vezeték jön-e az ajtótól? :roll:

(most vettem egy késleltetőt 730-ért, ha nem fokozatosan alszik ki, akkor megy a csomagtartóba)

És azt, hogy hogy a francba kell bekötni ezt a kétvezetékes késleltetőt :x ?

Elküldve

Köszi a sok választ!

Hát.., ha most a -30 C a tényleges hőmérséklet, akkor nem csal :santa:

Holnap megnézem a jeladót, meg a kábelt!

Mégegyszer thx for everibodry!

Elküldve
Szevasztok!

Nem tudja valaki, hogy a beltérvilágításnál a fekete vagy a piros vezeték jön-e az ajtótól? :roll:

(most vettem egy késleltetőt 730-ért, ha nem fokozatosan alszik ki, akkor megy a csomagtartóba)

És azt, hogy hogy a francba kell bekötni ezt a kétvezetékes késleltetőt :x ?

Az egyik szál tuti a testre megy a másikat most nem vágom, de azt hiszem a kapcsoló elé kell kötni, majd otthon megnézem, van hozzá egy jó kis leírásom.

Persze ha riasztód is van akkor az bonyolítja a helyzetet.

Elküldve
Úgy néz ki, hogy kikapcsoltad a kódkérést, valamikor.

Sziasztok. Úgy gondolom, hogy én vagyok-e témában a legilletékesebb, mivel a delco rádiót mi gyártottuk az opelnek. :-) Ha kikódolod a TP gombbal, ahogy a leírásban van, és kikódolás után mégegyszer megcsinálod, akkor nem fog soha többet kódot kérni. A visszaállítása ugyanígy történik. Ha nem világos, akkor írjatok, é megpróbálom leírni. :(

Gee.

Elküldve

Ha lehet hinni az "Így csináld..." könyvnek, a piros megy fel a tápra, ezek szerint a másik a kapcsolóra, bár a könyv szerint a másik nem fekete kéne legyen ...

Egy multiméterrel (vagy próbalámpával) egy perc alatt megállapítható.

Elküldve

Sziasztok. Úgy gondolom, hogy én vagyok-e témában a legilletékesebb, mivel a delco rádiót mi gyártottuk az opelnek. :-) Ha kikódolod a TP gombbal, ahogy a leírásban van, és kikódolás után mégegyszer megcsinálod, akkor nem fog soha többet kódot kérni. A visszaállítása ugyanígy történik. Ha nem világos, akkor írjatok, é megpróbálom leírni. :(

Gee.

Szia!

Köszönöm!

Már rendben van!

Ismerősöm elmondta, hogy ugyan úgy kell visszakapcsolni a kód kérését, mint amikor feszmentesítés után újra aktiválnám!

Nem a "TP" hanem Az "AS" gobbal.

Nem állítom hogy Te tudod, rosszul de nekem így működött:

1. Magnó kikapcs

2. Gyujtásnál "AS" megnyom majd rádió be és "AS"- és nyomva tart addig ameddig nem csippan

3. A rádió kód megadása

4. Újra "AS" nyomvatart ameddig újra nem csippan

Ez után a kijelzőn újboli rádió bekapcskor már megjelenik pár mácodpercre a "CODE" felirat! és feszmentesítés utánn kérte is a kódot!

Köszönöm mégegyszer mindenki segítségét

Elküldve

aztec; istván

Elmegyek majd egy szakihoz aki opelnél márkaszervizes.

Ő megszakérti, mert látatlanba azt mondta hogy van olyan lámpatest amire az állító feltehető utólag, és olyan is amire nem!

De ez majd csak Szeptember lesz!

Elküldve
Nem tudja valaki, hogy a beltérvilágításnál a fekete vagy a piros vezeték jön-e az ajtótól? :roll:

Egyik sem!

A piros az állandó pozitív, a fekete meg gyújtásplusz, a térképolvasó-lámpáknak. Az ajtótól szürke vezeték jön, az oszlopon lévő kapcsoló testet szakít meg.

A bekötés:

A késleltető tápját a pirosra, ha van gyújtásvezetéke, akkor azt a feketére kell kötni. Ez fogja megszakítani az időzítést, ha még ennek letelte előtt kapcsolsz gyújtást. A késleltetőnek kell test is, ezt valahova le tudod csavarozni a kasznihoz, ha nem találsz barna színű vezetéket. Az indító vezetéket az ajtókapcsolótól jövő madzagra kell kötni - azt megszakítva - a kapcsolt vezeték pedig ennek a folytatása lesz, megy az izzó felé.

Elvileg lehet más megoldás is, de a többség ilyen. Ja, és a színek persze gyári vezetékelés esetén érvényesek!

Elküldve
A piros az állandó pozitív, a fekete meg gyújtásplusz, a térképolvasó-lámpáknak. Az ajtótól szürke vezeték jön, az oszlopon lévő kapcsoló testet szakít meg.

Köszi a hozzászólást! (Pistinek és Gabinak is!)

Nálam összesen két vezeték látható a lámpánál, egy piros jön és egy fekete megy (vagy fordítva), szürke, barna nincsen.

Sajnos elég láma vagyok ilyen téren :oops: !

Én azzal próbálkoztam, hogy a feketét letesteltem, a pirosat meg rákötöttem először a pirosra, majd a feketére. Eredmény: semmi.

Van a készülékhez egy kapcsolási rajz, az alapján próbálkoztam.

Elküldve

Ha tudod, dobd fel valahova azt a rajzot, és kitalálunk vmit.

Egyébként valószínűleg azért csak két vezetéked, van, mert mint nekem is, "sima" lámpád van. (nincs benne kiegészítő, illetve elhalványoló időzítő.. vagy hogyan mondjam.. agyzsibbasztó meleg van...)

Elküldve

Sziasztok !

Segítséget kérnék!

Van egy 93-as 1.6 os C16NZ motoros alapAstrám.

Hibajelenség: Időnként fordulaton ledadog, alapjáraton lefullad a motor. Elektromos jellegűnek tűnik a hiba, ilyenkor mintha kimaradozna 1-1 henger gyújtása, de ez a a gyertyákon nem látszik.

A hiba 2 éve kezdődött, de csak nyári melegben kb. óránként egyszer, úgy 5-6 másodpercre. Az idén folyamatosan sűrüsödött a hiba és már néha télen a hidegben is jelentkezett, de most már nyáron minden második gázelvételkor leáll, percenként ledadog. Viszont, ha megy akkor simán és hibátlanul ketyeg.

Cseréltem gyertyákat, osztófejet-fedelet, gyújtáskábelt.

Mi lehet a hiba? Kérlek írjatok, ha van őtletetek.

RT

robitom@freemail.hu

Elküldve

Köszi a hozzászólást! (Pistinek és Gabinak is!)

Nálam összesen két vezeték látható a lámpánál, egy piros jön és egy fekete megy (vagy fordítva), szürke, barna nincsen.

Sajnos elég láma vagyok ilyen téren :oops: !

Én azzal próbálkoztam, hogy a feketét letesteltem, a pirosat meg rákötöttem először a pirosra, majd a feketére. Eredmény: semmi.

Van a készülékhez egy kapcsolási rajz, az alapján próbálkoztam.

Egyet én is lefüstöltem a lámpához történő bekötéskor.

Most jól van bekötve az ajtókapcsolóhoz, de ez meg amolyan júzeres megoldás.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.