zotya975 Elküldve Augusztus19, 2015 Elküldve Augusztus19, 2015 Azért, mert az F7-es biztosítékon keresztül kapja az izzó egyik fele a gyújtásfeszültséget, míg a másik oldalról a generátorról érkező feszültséget. Ha kiegyenlítődik a két pont között a feszültség, ekkor nem világít. Ha kiég az F7-es biztosíték, akkor ugye nem lesz kiegyenlített, ezért felvillan és más fogyasztókon keresztül testelődik le, amik kapcsolatban vannak az F7-es biztosítékkal. Ezért világít. Azért nincs ilyenkor töltés, mert az F7-es biztosítékon keresztül van a generátornak előgerjesztése is, ami az izzón halad át. Ezért nem szabad oda pl ledet rakni. Főleg kis teljesítményűt. Meg azért sem, mert a led polaritásfüggő és lehet gyújtáson világít, de mikor ellenkező irányból kap pluszt, nem fog világítani. Nagy fordulaton amúgy öngerjesztő már a generátor, ekkor már megoldja, de pl alapjáraton simán leesik a feszültség. De egyébként a rajzon elég egyértelműen ott van minden. H7-es világítótest, és felfele megy egy vonal és oda van írva, hogy F7. :) Jó, de nekem magas fordulatszámon, sem ment 8 volt fölé a fesz, és fényszóró lekapcsolásra nem emelkedett... :icon14: A rajzolvasási képességem meg ne fikázd, ennyit tudok, de szépen fütyülök. :D Most már nem lehet tovább halogatni hogy ránézzek a tükörkapcsolóra, de főleg a hekkelt csatijára.
daykiller Elküldve Augusztus19, 2015 Elküldve Augusztus19, 2015 Jó, de nekem magas fordulatszámon, sem ment 8 volt fölé a fesz, és fényszóró lekapcsolásra nem emelkedett... :icon14: A rajzolvasási képességem meg ne fikázd, ennyit tudok, de szépen fütyülök. :D Most már nem lehet tovább halogatni hogy ránézzek a tükörkapcsolóra, de főleg a hekkelt csatijára. Hol mérted azt a 8V-ot?
stirlitz Elküldve Augusztus19, 2015 Elküldve Augusztus19, 2015 Hol mérted az a 8V-ot? A hengerfejben :D 8V(alve)
zotya975 Elküldve Augusztus19, 2015 Elküldve Augusztus19, 2015 Hol mérted azt a 8V-ot? Van egy fix voltmérőm, kapcsolt tápon, a ködlámpa kapcsoló tápjára van kötve. A hengerfejben :D 8V(alve) :omg: :smartass:
daykiller Elküldve Augusztus19, 2015 Elküldve Augusztus19, 2015 Van egy fix voltmérőm, kapcsolt tápon, a ködlámpa kapcsoló tápjára van kötve. :omg: :smartass: Melyik tápjára?
zotya975 Elküldve Augusztus20, 2015 Elküldve Augusztus20, 2015 Melyik tápjára? Hát erre nem emlékszem, de ha jól látom a rajzot erre két lehetőségem is volt. :rolleyes: Közben végigpróbáltam a funkciókat: Vezetőoldali tükör: lefelé és befelé állításnál jó, felfelé és kifelé állításkor az anyósoldali befelé mozdul. Az anyósoldali lefelé és befelé rendesen mozdul, felfelé és kifele állításnál kigyullad a fűtésvisszajelző, de a relé nem kattan be. Ha bekapcsolom a fűtést, majd felfelé és kifelé mozdítom a tükröt leold az F7-es bizti. :D Egyenlőre levettem a kárpitot megnéztem a kábelkatyvaszt, nem látni szemre hibát széttszedtem a kapcsolót, kipucoltam a belső részét, összeraktam, semmi változást. Aztán bezártam a kocsit és bejöttem nézni a Bűnvadászakot. :D
daykiller Elküldve Augusztus20, 2015 Elküldve Augusztus20, 2015 Hát erre nem emlékszem, de ha jól látom a rajzot erre két lehetőségem is volt. :rolleyes: Közben végigpróbáltam a funkciókat: Vezetőoldali tükör: lefelé és befelé állításnál jó, felfelé és kifelé állításkor az anyósoldali befelé mozdul. Az anyósoldali lefelé és befelé rendesen mozdul, felfelé és kifele állításnál kigyullad a fűtésvisszajelző, de a relé nem kattan be. Ha bekapcsolom a fűtést, majd felfelé és kifelé mozdítom a tükröt leold az F7-es bizti. :D Egyenlőre levettem a kárpitot megnéztem a kábelkatyvaszt, nem látni szemre hibát széttszedtem a kapcsolót, kipucoltam a belső részét, összeraktam, semmi változást. Aztán bezártam a kocsit és bejöttem nézni a Bűnvadászakot. :D Ezért kérdeztem, mert kettő van. Az egyik az F7-es biztosíték. :) Szerintem azon sikerült és azért mértél 8V-ot, mert mivel a fogyasztók fele dolgozik F7-es biztosíték nélkül a generátor visszajelző izzója, így mértél csak annyit, mert az izzón feszültség esés történt.
zotya975 Elküldve Augusztus21, 2015 Elküldve Augusztus21, 2015 Ezért kérdeztem, mert kettő van. Az egyik az F7-es biztosíték. :) Szerintem azon sikerült és azért mértél 8V-ot, mert mivel a fogyasztók fele dolgozik F7-es biztosíték nélkül a generátor visszajelző izzója, így mértél csak annyit, mert az izzón feszültség esés történt. Valószinűleg úgy van kötve ahogy írtad..közben meg sikerült megoldani a problémát. Ugye nem volt gyári csatim, igazából ne is kerestem, egy PC-ből kiszerelt csatit használtam fel a tükörkapcsoló csatlakoztatásához, és nem vettem észre egy átkötést a nyáklapon, így volt némi áthallás a két tükör között. Elvágta a lapot, és voálá..jó minden.
Totigyerek Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 Sziasztok! Lenne még egy kérdésem a gyújtáselosztófedélhez kapcsolódóan (95-ös 1.4-es benzines): nekem többször volt problémám azzal, hogy bement a nedvesség, pára, stb. a gyújtáselosztóba. A gyújtáselosztófedél és a fémház között nekem nincs semmilyen tömítés, gyárilag sincs? (még a régi Swiftemen is volt egy gumitömítés). Van erre valami megoldás? (valakitől már olyant is hallottam hogy kiszilózta)
daykiller Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 Valószinűleg úgy van kötve ahogy írtad..közben meg sikerült megoldani a problémát. Ugye nem volt gyári csatim, igazából ne is kerestem, egy PC-ből kiszerelt csatit használtam fel a tükörkapcsoló csatlakoztatásához, és nem vettem észre egy átkötést a nyáklapon, így volt némi áthallás a két tükör között. Elvágta a lapot, és voálá..jó minden. Van gyári tükörcsatim tarcsiba, ha kell. Balos köteg, de bontottam belőle vezetéket, mert a jobbosba bele kellett helyezni a komfortszálat.
Astra F Caravan Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 Sziasztok! Lenne még egy kérdésem a gyújtáselosztófedélhez kapcsolódóan (95-ös 1.4-es benzines): nekem többször volt problémám azzal, hogy bement a nedvesség, pára, stb. a gyújtáselosztóba. A gyújtáselosztófedél és a fémház között nekem nincs semmilyen tömítés, gyárilag sincs? (még a régi Swiftemen is volt egy gumitömítés). Van erre valami megoldás? (valakitől már olyant is hallottam hogy kiszilózta) Elvileg kell lennie gyárilag. Itt is van: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600654-gyujtaseloszto-alkatreszei/146608-o-gyuru-gyujtaseloszto-ala-opel-astra-f-1_4-2_0
daykiller Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 Elvileg kell lennie gyárilag. Itt is van: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600654-gyujtaseloszto-alkatreszei/146608-o-gyuru-gyujtaseloszto-ala-opel-astra-f-1_4-2_0 Ez alá való. A veztengelyhez, hogy ne menjen bele az olaj a gyújtáselosztóba. DIS gyújtásrendszeres motoroknál is van egy O-gyűrű a veztengelynél.
Totigyerek Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 Nos, nekem nem a gyújtáselosztó, hanem a gyújtáselosztó(műanyag)fedél alá kellene valami (amennyiben kell) http://p.coldline.hu/2015/08/22/1952739-20150822-4JJv02.jpg
aholy Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 (edited) Nos, nekem nem a gyújtáselosztó, hanem a gyújtáselosztó(műanyag)fedél alá kellene valami (amennyiben kell) http://p.coldline.hu/2015/08/22/1952739-20150822-4JJv02.jpgbacakodott nekem is paras idoben, kicsereltem az elosztofedelet is meg a rotort is újra, azota nem volt hiba, es nem tettem koze tomitest Módosítva Augusztus22, 2015 : aholy 1
Kzsolt79 Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 Üdv Opelforum, sziasztok! Június közepén szert tettem egy (szerintem) remek F astrára. A kötelező dolgokon kívül, egy HF tömítés csere volt, mert szétment a felső vízcsövem. Viszont produkál néha érdekes dolgokat főleg az elektromos rész, pedig full fapad szegénykém. A múltkorjában cserélni kellett a rizsszem izzókat a fűtés-szellőzés kapcsolóknál. A csere megtörtént, azóta ha gyújtás van folyamatosan világít az a panel, de csak az. A műszerfal csak akkor, ha felkapcsolom a világítást. Nem így kéne működnie a fűtés-szellőzés kapcsolóknál is? Ha igen, mi lehet a megoldás? A tolatólámpa kapcsoló honnan kapja a 12V-ot? Az önindító valamelyik "lábáról"? Jelenleg direktbe kapja az akksiról, mert egyáltalán nem is működőtt. A szivargyújtó folyamatosan veri a bíztosítékot, ezért inkább nem is használom, pedig jó lenne USB töltőnek. Hova megy az a kábel? Nem akarnám az egész műszaerfalat szétbontani, pedig lehet, hogy nem ártana, mert ki tudja mi hova van kötözgetve.
daykiller Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 Üdv Opelforum, sziasztok! Június közepén szert tettem egy (szerintem) remek F astrára. A kötelező dolgokon kívül, egy HF tömítés csere volt, mert szétment a felső vízcsövem. Viszont produkál néha érdekes dolgokat főleg az elektromos rész, pedig full fapad szegénykém. A múltkorjában cserélni kellett a rizsszem izzókat a fűtés-szellőzés kapcsolóknál. A csere megtörtént, azóta ha gyújtás van folyamatosan világít az a panel, de csak az. A műszerfal csak akkor, ha felkapcsolom a világítást. Nem így kéne működnie a fűtés-szellőzés kapcsolóknál is? Ha igen, mi lehet a megoldás? A tolatólámpa kapcsoló honnan kapja a 12V-ot? Az önindító valamelyik "lábáról"? Jelenleg direktbe kapja az akksiról, mert egyáltalán nem is működőtt. A szivargyújtó folyamatosan veri a bíztosítékot, ezért inkább nem is használom, pedig jó lenne USB töltőnek. Hova megy az a kábel? Nem akarnám az egész műszaerfalat szétbontani, pedig lehet, hogy nem ártana, mert ki tudja mi hova van kötözgetve. Szia! Az úgy működik jól. Gyújtásra világít a fűtéskonzol. A tolatólámpa kapcsoló az F20-as biztosítékról kapja a villanyt, de a szivargyújtó is ugyanerről, tehát ezért nem megy mindkettő egyszerre, ha az a biztosíték kiment. Mindkettőnek a vezetéke közvetlenül a biztosítékra van kötve, tehát nincs külön megcsatizva még. A szivargyújtóé egy nagy kötegben megy a biztitábláig. Érdemes lenne levenni a csatlakozót róla, illetve megnézni, hogy miért zárlatos. Lehet bent maradt egy fém vagy összeolvadt. Csati levétellel viszont ideiglenesen ki lehet iktatni, és így a tolatólámpa kapcsolód normálisan működhet, hacsak nem a csatlakozó égett össze. 1
zotya975 Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 Van gyári tükörcsatim tarcsiba, ha kell. Balos köteg, de bontottam belőle vezetéket, mert a jobbosba bele kellett helyezni a komfortszálat. Nem kell köszönöm, a tükrök fixen vannak ráforrasztva a kábelkorbácsra csak a kapcsolót csináltam meg csatisra hogy le lehessen venni a kárpitot. Nos, nekem nem a gyújtáselosztó, hanem a gyújtáselosztó(műanyag)fedél alá kellene valami (amennyiben kell) http://p.coldline.hu/2015/08/22/1952739-20150822-4JJv02.jpg Oda egy műanyag tömítés kerül, de igazából nem hiszem hogy megakadályozza a pára lecsapódást. Próbáltad már kontakt vagy szilikon sprével befújni? 1
speki007 Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 Sziasztok! Szerintetek a riasztó-led alatti foglalat minek a csatija? Vakdugó van csak nálam. http://kepfeltoltes.hu/view/150822/20150822_180938_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Köszönöm!
Astra F Caravan Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 Egyes jobban felszerelt modelleken, amelyeknél elektromos fényszóróállítás van, annak a többfokozatú választókapcsolója kerül ide. 1
bocs Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 (edited) Sziasztok! Szerintetek a riasztó-led alatti foglalat minek a csatija? Vakdugó van csak nálam.http://kepfeltoltes.hu/view/150822/20150822_180938_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Köszönöm! Szia! Fényszóró magasság állító! Közben látom Astra F Caravan márkatárs már "megelőzött" a válasszal. :) Módosítva Augusztus22, 2015 : bocs 1
Kzsolt79 Elküldve Augusztus22, 2015 Elküldve Augusztus22, 2015 Szia! Az úgy működik jól. Gyújtásra világít a fűtéskonzol. A tolatólámpa kapcsoló az F20-as biztosítékról kapja a villanyt, de a szivargyújtó is ugyanerről, tehát ezért nem megy mindkettő egyszerre, ha az a biztosíték kiment. Mindkettőnek a vezetéke közvetlenül a biztosítékra van kötve, tehát nincs külön megcsatizva még. A szivargyújtóé egy nagy kötegben megy a biztitábláig. Érdemes lenne levenni a csatlakozót róla, illetve megnézni, hogy miért zárlatos. Lehet bent maradt egy fém vagy összeolvadt. Csati levétellel viszont ideiglenesen ki lehet iktatni, és így a tolatólámpa kapcsolód normálisan működhet, hacsak nem a csatlakozó égett össze. Köszi! Ennek akkor majd utánajárok, mert valami zárlat lesz ezek szerint. Tolatólámpa kapcsolót cseréltem benne. A szivargyujtó még lehet gubancos. Lehet csere érett már. Összeéget csatikat nem látok. F20.. ez viszi az elakadásjelzőt és a dudát is?
speki007 Elküldve Augusztus28, 2015 Elküldve Augusztus28, 2015 sziasztok! 3 ajtós kaszni elektromos ablakemelői jók az 5 ajtóshoz? köszi!
hening Elküldve Augusztus28, 2015 Elküldve Augusztus28, 2015 sziasztok! 3 ajtós kaszni elektromos ablakemelői jók az 5 ajtóshoz? köszi! Nem.
Greg_hun Elküldve Augusztus31, 2015 Elküldve Augusztus31, 2015 Sziasztok, van esetleg valamelyikőtöknek képe a Caravan csomagtérvilágításáról, hogy hogy van rögzítve? Nekem nem lehet bepattintani sehova, olyan mintha a kárpit tartaná, de maga a lámpa műanyag kisebb, mint a lyuk a kárpitban. Ha benyomom, beesik a kárpiton túl, amúgy meg csak a vezetékek tartják és írtó zavaró ahogy himbálódzik.
Recommended Posts