Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Helló. Az lenne a kérdésem, hogy létezik-e olyan távirányítós centrálzár amivel a gyárit tudom működtetni vagy a gyárira ráköthetem, és persze lényeg lenne hogy megbízható legyen és a gyári rendszert ne keljen 100dbra vagdosnom. és kezeli?!

Szia,

bármelyiket rá lehet kötni a gyári centralzarra. Van bemenete ahoval lehet kötni. Nekem meg van oldva. Sőt én megodottam, hogy az elektromos ablakot is felhúzza záráskor de ahhoz kellett még egy két áramkörös relé is. Már nem emlékszem, hogy kell bekötni de a rajzról ki lehet találni. Jobb oldali kárpit mögött van az elektronika. (ha jól emlékszem :)

Link to comment
Megosztás:

Szia,

bármelyiket rá lehet kötni a gyári centralzarra. Van bemenete ahoval lehet kötni. Nekem meg van oldva. Sőt én megodottam, hogy az elektromos ablakot is felhúzza záráskor de ahhoz kellett még egy két áramkörös relé is. Már nem emlékszem, hogy kell bekötni de a rajzról ki lehet találni. Jobb oldali kárpit mögött van az elektronika. (ha jól emlékszem :)

Utánanéztem közben. A bal oldali ajtóban lévő kapcsolóval kösd párhuzamosan. Ha jól látom a rajzon akkor barna, barna-piros a zárás a barna, barna-fekete a zárás. Vagy fordítva :)

Ezeket a vezető oldali kárpit mögött megtalálod alul az A oszlop alján emlékeim szerint. Az indexet is bekötöttem azt lehet, hogy nem a legprofibb módon a kormányhoz felvittem a vezetéket és az index kapcsolónál kötöttem rá a vezetékre. Nem találtam közelebb indexxel kapcsolatos kábelt.

Link to comment
Megosztás:

Utánanéztem közben. A bal oldali ajtóban lévő kapcsolóval kösd párhuzamosan. Ha jól látom a rajzon akkor barna, barna-piros a zárás a barna, barna-fekete a zárás. Vagy fordítva :)

Ezeket a vezető oldali kárpit mögött megtalálod alul az A oszlop alján emlékeim szerint. Az indexet is bekötöttem azt lehet, hogy nem a legprofibb módon a kormányhoz felvittem a vezetéket és az index kapcsolónál kötöttem rá a vezetékre. Nem találtam közelebb indexxel kapcsolatos kábelt.

https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Aut%C3%B3elektronika__K%C3%B6zpontiz%C3%A1rak__T%C3%A1vir%C3%A1ny%C3%ADt%C3%B3s?cikkkod=SMP+V03TR.2264+*SP

Nem ezt vettem de ehhez hasonlót, lényeg, hogy bicskakulcsos :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Utánanéztem közben. A bal oldali ajtóban lévő kapcsolóval kösd párhuzamosan. Ha jól látom a rajzon akkor barna, barna-piros a zárás a barna, barna-fekete a zárás. Vagy fordítva :)

Ezeket a vezető oldali kárpit mögött megtalálod alul az A oszlop alján emlékeim szerint. Az indexet is bekötöttem azt lehet, hogy nem a legprofibb módon a kormányhoz felvittem a vezetéket és az index kapcsolónál kötöttem rá a vezetékre. Nem találtam közelebb indexxel kapcsolatos kábelt.

ott van az is a küszöbburkolatban, citromsárga Módosítva : aholy
Link to comment
Megosztás:

Nagyon jo köszönöm a választ valami hasonlót nézek én is nekem nem fontos hogy bicskakulcsos legyen csak működjön. Ablak fekhúzoson is gondolkodtam már mi t a a vagy b veci hogy ha zárom fekhuzza de mostanában rakoncátlankodik valamikor felhuzza gond nélkül van akikor random 90%nál megáll és vissza húzza félig kb és változo mindig másik oldalt csinálja és a z ablak nem akad.

De ezt a centrálzárat beszerzem hamarossan.

Link to comment
Megosztás:

Üdv segítségre lenne szükségem. Nem működnek az irányjelzők se jobbra se balra, de a vészvillogó működik.

Indexkarra relé se kattan semmi sem történik. Előrre is köszönöm a segítséget.

Hát ebből én az indexkarra gyanakodnák....ha van ismerősi körben F astra átt kell tenni egy próbára.

Link to comment
Megosztás:

Hát ebből én az indexkarra gyanakodnák....ha van ismerősi körben F astra átt kell tenni egy próbára.

Szerintem is index kar. Én is most cseréltem pár napja.

Úgy is ki tudod próbálni, hogy indexelsz valamelyik irányba, és közben rányomod a fénszórót. Ha ilyenkor felvillan, vagy villogni kezd, egészen biztos a kar kopott el. Bárdi autónál 3950Ft minusz kedvezménybe kerül. :-)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is index kar. Én is most cseréltem pár napja.

Úgy is ki tudod próbálni, hogy indexelsz valamelyik irányba, és közben rányomod a fénszórót. Ha ilyenkor felvillan, vagy villogni kezd, egészen biztos a kar kopott el. Bárdi autónál 3950Ft minusz kedvezménybe kerül. :-)

Köszönöm a segítséget az elfelejtettem oda írni hogy egyik naprol a másikra történt a dolog, de csak a biztosíték ment ki... reggel munkába rohanva vettem észre aztán beznikúton még a kutas tankolt kerestem a biztit, csak nem jó helyen munka után egy biztosítékcserével megoldódott. (nem tudom hogy mitöl mehetett ki, mondjuk tegnap futót is húztam lehet ott volt a baj)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Astra F 1994-es 17DR motorkóddal olyan problémám lenne, hogy 1 hónapja vásároltam, és a hőfok mindig csa 75-80fokra ment fel. Gondoltam hogy 90/100-as hőfokjeladó van benne, és azért csal 10C-fokot.

Kicseréltem egy nagyobbra hőfoktartományúra, és most meg üzemi hömérsékletnél 100-102 fokot mutat.

Az óra 110-es skálázású, valamint fordulatszám nélküli.

Mi tévő lehetek? Az óraegység hátulján lehet valahogy állitani, hogy 90fok körüli értéket mutasson?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Astra F 1994-es 17DR motorkóddal olyan problémám lenne, hogy 1 hónapja vásároltam, és a hőfok mindig csa 75-80fokra ment fel. Gondoltam hogy 90/100-as hőfokjeladó van benne, és azért csal 10C-fokot.

Kicseréltem egy nagyobbra hőfoktartományúra, és most meg üzemi hömérsékletnél 100-102 fokot mutat.

Az óra 110-es skálázású, valamint fordulatszám nélküli.

Mi tévő lehetek? Az óraegység hátulján lehet valahogy állitani, hogy 90fok körüli értéket mutasson?

Nem úgy van hogy a dieselben 82 fokos a termosztát, és alapból kevesebb a hulladék hője? A műszeregység hátuljában nem lehet kalibrálni sajna a vízhőfok mutatót, de van egy stab IC ami a szükséges 10Voltot adja a műszereknek, aztán hogy ez beleszól-e azt paszolom.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon jo köszönöm a választ valami hasonlót nézek én is nekem nem fontos hogy bicskakulcsos legyen csak működjön. Ablak fekhúzoson is gondolkodtam már mi t a a vagy b veci hogy ha zárom fekhuzza de mostanában rakoncátlankodik valamikor felhuzza gond nélkül van akikor random 90%nál megáll és vissza húzza félig kb és változo mindig másik oldalt csinálja és a z ablak nem akad.

De ezt a centrálzárat beszerzem hamarossan.

Ha megnyomom a gombot néha nekem is visszafordul de ezzel nem fog mert ez kb. 20 másodpercig adja neki a jelet. Viszont mivel általában a centrálzár vezérlőkon egy kimenet van és a két ablak külön áramkörön van kell hozzá egy két áramkörös relé. A centrálzár vezérli a relét a két áramkörös relé pedig a két ablakot kapcsolóval kell párhuzamosan kötni egy szál vezetéket pluszba be kell húzni az ajtóba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy ha van egy mechanikus ablakemelős autó, amelyikben kicserélnénk az emelőt elektromosra.

A kérdés az lenne, hogy elektromosan elég csak a csatit átdugni, nomeg van-e valami leírás arról, hogyan kell kiszedni a régit és berakni az új emelőt?

Előre is köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy ha van egy mechanikus ablakemelős autó, amelyikben kicserélnénk az emelőt elektromosra.

A kérdés az lenne, hogy elektromosan elég csak a csatit átdugni, nomeg van-e valami leírás arról, hogyan kell kiszedni a régit és berakni az új emelőt?

Előre is köszi a válaszokat!

A csere konkrétan abból áll, hogy kiszeded a régi emelőt és beteszed helyére az újat, többnyire popszegeccsel van rögzítve...ritka hogy ki van kábelezve,általáben komplett kábelkorbács kell hozzá, de ez csak megbontás után fogod látni.

Link to comment
Megosztás:

A csere konkrétan abból áll, hogy kiszeded a régi emelőt és beteszed helyére az újat, többnyire popszegeccsel van rögzítve...ritka hogy ki van kábelezve,általáben komplett kábelkorbács kell hozzá, de ez csak megbontás után fogod látni.

Szia!

Az "új" ajtóban megvan a kábelezés, azt persze átraknánk, de az autóban kel valamit még módosítani?

Arra gondolok, hogy kell-e valamilyen plusz kábelt behúzni?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az "új" ajtóban megvan a kábelezés, azt persze átraknánk, de az autóban kel valamit még módosítani?

Arra gondolok, hogy kell-e valamilyen plusz kábelt behúzni?

Előre is köszi!

Hát ugye a kábelezés konkrétan abból áll, hogy az abalakemelőtől elindulnak a drótok az ajtóátvezetőig, itt vagy a gyári megoldást alkalmazod, és pineket hazsnálsz vagy átfúrod az áteveztőt és megszakítás nélkül viszed a kábeleket a műszerfal mögé, ugyanigy a másik ajtónál is.. Ugye kell neki egy testelés és egy gyujtás utánni biztosítékkel levédett táp. Ezt a biztitáblában célszerű elhelyezni.

Link to comment
Megosztás:

Hát ugye a kábelezés konkrétan abból áll, hogy az abalakemelőtől elindulnak a drótok az ajtóátvezetőig, itt vagy a gyári megoldást alkalmazod, és pineket hazsnálsz vagy átfúrod az áteveztőt és megszakítás nélkül viszed a kábeleket a műszerfal mögé, ugyanigy a másik ajtónál is.. Ugye kell neki egy testelés és egy gyujtás utánni biztosítékkel levédett táp. Ezt a biztitáblában célszerű elhelyezni.

Szia!

Köszi az infót! Ez kicsit szomorú, reméltük, hogy már be van kábelezve a kocsiszekrény és csak egy biztit tolunk a helyére. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F Astra '92 GL Ferdehátú

Nemrég volt cserélve az antenna és megbontottam a gyári antennakábelt és... hát ha a belső szál vastagsága a hajszálét eléri, lehet sokat mondtam :D Namármost, haverral nagy nehezen megkötöztük, de eléggé harmatos a rádió vételi teljesítménye. Pl. Music FM, elvileg Dújv.-nál még lazán fognom kéne, de ehelyett csak néhány mp.-re jön be az adás, de utána nagy csend. Egyik ilyen nagyob vételközetű adót (pl. Petőfi, Class FM) se nagyon hoz be, de még a középhullámú Kossuth is igencsak gyenge (max. távolság a solti adótól ~30 km). Plusz, ha egy helyben állok, akkor egész tűrhető a vétel, ha mozgásban vagyok, katasztrófa.

Kérdés: az antenna lehet a szhar, a kábel, vagy a rádió? (jelenleg gyári Blaupunkt SC202 van benne, ez lesz talán jövő héten cserélve egy Pio-ra)

Előre is kösz a válaszokat! :)

Link to comment
Megosztás:

Hi

A világítás kapcsolót, hogy lehet kiszedni? Sehogyan sem sikerül és izzót kellene cserélni benne.

Köszi

Kihúzod középállásban , alul beböksz egy vékony csavarhúzóval a tengelynél, némi bogarászás után lejön a tekerőgomb. Ezután látni fogsz két fület oldalt ezeket összenyomod és kihúzható a kapcsoló. Arra viszont készülj fel, hogy eléggé idegölő összerakni, és ami a legfontosabb szétszedés után már ne tekergesd mert ha szétugrik a rugó meg a golyó ott fogsz megőszülni, amíg azt is összerakod.

1946717-20150816-MtPzun.jpg

1946718-20150816-1RdVfa.jpg

1946719-20150816-SHqCIL.jpg

Az uccsó képen az látszik hogy a fényerő szabályzó ( ha van) csúszkáit hová kell beigazítani összerakáskor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.