Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok. Segíccség! Keresem a kábeleket, hogy mi hiányzik / mi van meg nálam az elektromos tükör bekötéséhez, de már ott elakadtam, hogy az X31-es baloldali és X34-es jobboldali, 30 pines, elvileg kör alakú csatlakozókat se találom, amire rá kéne kötni a tükrökkel, kapcsolóval, fűtésrelével. Meg kéne néznem, van-e pin/kábel bennük a 2, 3, 4, stb slotokban.

Leszedtem a két belső küszöbpanelt. Baloldalt ott van az a 2 marhanagy hosszúkás csati, a kábelkorbács kettéágazik, jobboldalt meg "semmi", csak ujjnyi vastag köteg kábelek jönnek ki az ECU-t reléket stb-t tartó lemez mögül.

Hol vannak ezek? 1996-os elöl elektromos ablakos, központis ótó. Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Segíccség! Keresem a kábeleket, hogy mi hiányzik / mi van meg nálam az elektromos tükör bekötéséhez, de már ott elakadtam, hogy az X31-es baloldali és X34-es jobboldali, 30 pines, elvileg kör alakú csatlakozókat se találom, amire rá kéne kötni a tükrökkel, kapcsolóval, fűtésrelével. Meg kéne néznem, van-e pin/kábel bennük a 2, 3, 4, stb slotokban.

Leszedtem a két belső küszöbpanelt. Baloldalt ott van az a 2 marhanagy hosszúkás csati, a kábelkorbács kettéágazik, jobboldalt meg "semmi", csak ujjnyi vastag köteg kábelek jönnek ki az ECU-t reléket stb-t tartó lemez mögül.

Hol vannak ezek? 1996-os elöl elektromos ablakos, központis ótó. Köszi.

Hátőőő 30 pines kör alakú....ez nem az ajtóátvezetőben található bajonettzáras csati?

1857233-20150526-MS6OOI.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hátőőő 30 pines kör alakú....ez nem az ajtóátvezetőben található bajonettzáras csati?

Köszi!

Agyam dobom el, az egy csati? Én meg azt hittem ott folytatólagosan mennek át a kábelek és a beltérben kell keresgélni. :omg: Tiszta hülye vagyok már.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Igen csati, bár páran ( én is) csak simán átfúrták és áthúztak rajta a kábeleket.

Köszi Zotya!

Na mindjárt megyek, megnézem, kíváncsi vagyok szét bírom-e nyitni roncsolás nélkül.

Azt nem tudod minek a csatija lehet az a jobb lábtérben, ami egy kék, téglalap alakú, 12 pines (3x4), de csak 10-re megy kábel, és mindenféle szinekben pompáznak? Egy "aljzat" csati.

Link to comment
Megosztás:

Köszi Zotya!

Na mindjárt megyek, megnézem, kíváncsi vagyok szét bírom-e nyitni roncsolás nélkül.

Azt nem tudod minek a csatija lehet az a jobb lábtérben, ami egy kék, téglalap alakú, 12 pines (3x4), de csak 10-re megy kábel, és mindenféle szinekben pompáznak? Egy "aljzat" csati.

Ha jól tudom a motorvezérlőtől jön, többet között ott szokott áthaladni ( vagy pont ott megszakadni) a fordulatszámmérő zöld színű kábele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Minap vettem egy univerzális központi szettet és arra lennék kíváncsi,hogy honnan tudok venni állandó 12V-ot a legegyszerűbben? A másik meg,hogy elvileg tudja az indexeket villogtatni,ezt hogy tudom bekötni? :-) :hiya:

Nem tudom mennyire akarsz beletúrni a biztosíték táblába. A gyujtáskapcsolónál is van fix ( védelem nélküli) táp, meg a másik oldalon az AC relénél is. Szerintem a nagy fekete-szürke ( talán X6-os ) csatinál is van a vezető oldali lábtérben. De vehetsz az akkuról is egyből ott levédve mellette. Villogás passz...

Link to comment
Megosztás:

Azt jól gondolom-e, hogy a bajonettzáras csatikba a hiányzó pineket (5+5db) át tudom tenni egy bontott csatiból? Mi a trükkje, ha igen? Előre is köszönet.

Jól gondolod, a pineket általában viszahúzva lehet kiszedni, egy kis fémfülük van ezt kell (vékony csavarhúzóval például) elnyomni akkor lehet őket kihúzni. Daykillert keresd a témában, mostanában voltak ilyen munkái.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jól gondolod, a pineket általában viszahúzva lehet kiszedni, egy kis fémfülük van ezt kell (vékony csavarhúzóval például) elnyomni akkor lehet őket kihúzni. Daykillert keresd a témában, mostanában voltak ilyen munkái.

De előtte ki kell venni a műanyag biztosítást is, mert duplán van biztosítva a pin kicsúszás ellen. Első a műanyag cuccli és aztán az érintkező kihajlított része. A kihajlított részhez szemből kell benyúlni, általában látni hogy hol van pontosan, de azon a felén a csati műanyag része is ki van hagyva. A műanyag rögzítő viszont csatlakozótól függ. Van amelyikből ki kell szedni teljesen, de van olyan, amit csak kijjebb kell pattintani, ilyen pl az ajtóátvezető csatlakozó is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

De előtte ki kell venni a műanyag biztosítást is, mert duplán van biztosítva a pin kicsúszás ellen. Első a műanyag cuccli és aztán az érintkező kihajlított része. A kihajlított részhez szemből kell benyúlni, általában látni hogy hol van pontosan, de azon a felén a csati műanyag része is ki van hagyva. A műanyag rögzítő viszont csatlakozótól függ. Van amelyikből ki kell szedni teljesen, de van olyan, amit csak kijjebb kell pattintani, ilyen pl az ajtóátvezető csatlakozó is.

A gyári rádiócsatlakozó esetén hogyan lehet kivitelezni ezt? Lehet egyáltalán vagy érdemesebb inkább vezetékköteggel együtt kicserélni?

Link to comment
Megosztás:

A gyári rádiócsatlakozó esetén hogyan lehet kivitelezni ezt? Lehet egyáltalán vagy érdemesebb inkább vezetékköteggel együtt kicserélni?

radiocsati.jpg

Alul a három nagy karika (kettő piros és egy sárga) azok a plusz biztosító tüskék, azokat ki kell húzni, vagy a túloldalról ki lehet nyomni őket. Felül meg a négy sárga karika jelzi, hogy hol kell benyomni az érintkezők tüskéjét, mert ha jól emlékszem, akkor a rádiócsatiban két oldalról fogja egy-egy kihajlított tüskerész tüskénként. Tehát egy pinhez két tűt kell benyomni a pin mellé, hogy kijöjjön.

Lehetőleg a biztosító műanyag tüskék kihúzásakor illik feszesség mentesíteni a vezetékeket, csatlakozókat, úgy könnyebben kijön és nem is barmolódik szét az a vékony műanyag cucc. Úgy szoktam, hogy a csatit a vezetékek irányába nyomom gyengéden és akkor az érintkezők kifele mozdulnak annyira, hogy a biztosítókra nem feszülnek rá.

Tudom, hogy koszos a billentyűzetem és hogy ez nem a megszokott F Astra rádiócsatlakozó, mivel ez CCR800-é. Ebből pakoltam át a pineket a klasszikus csatiba, mikor a BOSE-t építettem be. Amúgy biztos nem lesz egyszerű, mert volt olyan, hogy hiába nyomtam be a két tűt egy pinhez, mégis majdnem vontatókötéllel kellett kihúznom a pin a csatiból, mert annyira belegyógyult. Nem lesz egyszerű.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma reggel kb fél-egy órás műtét eredménye.

Rendesen a b oszlop alján levő csatlakozóból vezetve, a tetőkárpit szélén húzva a kábelkötegeket.

Ahogy gyárilag van vagy egyedi megoldás? Mert ugye gyárilag az egyik lámpától a másikig a hátsó ajtó/szélvédő fele van vezetve felül a lyukban, ahol a hátsó szélvédőmosó cső is megy. Sedan, CC és Caravan esetében is. Bertone Cabrio nyilván nem. :D

Link to comment
Megosztás:

Ahogy gyárilag van vagy egyedi megoldás? Mert ugye gyárilag az egyik lámpától a másikig a hátsó ajtó/szélvédő fele van vezetve felül a lyukban, ahol a hátsó szélvédőmosó cső is megy. Sedan, CC és Caravan esetében is. Bertone Cabrio nyilván nem. :D

Természetesen egyedi. De igyekeztem a gyárival megegyezőt alkotni. Ám nyilván nem tudtam mindenhol belehúzni a kasztninál, így fent sem ott megy mindenhol. Az oszlop tövében sem a gyári csati van, hanem sima csúszósaruk, zsugorcsővel szigetelve.

Link to comment
Megosztás:

Természetesen egyedi. De igyekeztem a gyárival megegyezőt alkotni. Ám nyilván nem tudtam mindenhol belehúzni a kasztninál, így fent sem ott megy mindenhol. Az oszlop tövében sem a gyári csati van, hanem sima csúszósaruk, zsugorcsővel szigetelve.

Én már szerváltam gyári csatikat a lámpákhoz Laliiitól, de még nem volt humorom bekötni. Lehetőleg majd gyárilag akarom megcsinálni, csak mindenki kidobja a két lámpa közötti átkötő madzagot...

Úgyis fel kell újítani a tetőkárpitot, mert már lóg és csak Tapolcán vállalják el a felújítását és a bőrülések javítását is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Nektek!

Opel téren még új vagyok, de próbálok felzárkózni :)

Adott egy 2002-es F Astra aminek nem jó a hátsó csomagtér világítása. A szofita jó, csak nem kap 12V-ot.

1: Merre van elvezetve vagyis honnan jön a 12V ? (nem tudom merre bontsak)

2: Jól gondolom, hogy a szivargyújtóra menő 12V az kapcsolt?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Üdv Nektek!

Opel téren még új vagyok, de próbálok felzárkózni :)

Adott egy 2002-es F Astra aminek nem jó a hátsó csomagtér világítása. A szofita jó, csak nem kap 12V-ot.

1: Merre van elvezetve vagyis honnan jön a 12V ? (nem tudom merre bontsak)

2: Jól gondolom, hogy a szivargyújtóra menő 12V az kapcsolt?

Köszönöm

Üdv...a vezetőoldalon megy hátra a bódéban a fix táp a küszöbburkolat alatt és a hátsó lámpa körül fordul fel a tetőhöz. A nyomógombos kapcsoló ha jól emlékszem az ajtó élén van, és testet kapcsol. Igen a szivargyujtó kapcsolt 12Volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv...a vezetőoldalon megy hátra a bódéban a fix táp a küszöbburkolat alatt és a hátsó lámpa körül fordul fel a tetőhöz. A nyomógombos kapcsoló ha jól emlékszem az ajtó élén van, és testet kapcsol. Igen a szivargyujtó kapcsolt 12Volt.

Azt viszont nem írta, hogy melyik felépítmény, mert csak Caravannál van fent a lámpa. Sedannál és ferdehátúnál oldalt van.

Sedan esetében nincs csatlakozó, hanem direkbe van kötve a testpont a kapcsolóval, ahogy érkezik a lámpától. Caravan és ferdehátú esetében van kapcsoló az ajtóban, tehát csan csatlakozó is a bal hátsó lámpánál. De ha 12V-ot nem kap, akkor valami más lehet. F24-es biztiről kap 12V-ot, de ha az a bizti kimegy, akkor az utastér világítás sem üzemel és az elakadásjelző gombra sem reagál az indexrelé, gyújtás nélküli módban.

Link to comment
Megosztás:

Azt viszont nem írta, hogy melyik felépítmény, mert csak Caravannál van fent a lámpa. Sedannál és ferdehátúnál oldalt van.

Sedan esetében nincs csatlakozó, hanem direkbe van kötve a testpont a kapcsolóval, ahogy érkezik a lámpától. Caravan és ferdehátú esetében van kapcsoló az ajtóban, tehát csan csatlakozó is a bal hátsó lámpánál. De ha 12V-ot nem kap, akkor valami más lehet. F24-es biztiről kap 12V-ot, de ha az a bizti kimegy, akkor az utastér világítás sem üzemel és az elakadásjelző gombra sem reagál az indexrelé, gyújtás nélküli módban.

Jogos, nem tudjuk milyen a bódé...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.