Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok. Segíccség! Keresem a kábeleket, hogy mi hiányzik / mi van meg nálam az elektromos tükör bekötéséhez, de már ott elakadtam, hogy az X31-es baloldali és X34-es jobboldali, 30 pines, elvileg kör alakú csatlakozókat se találom, amire rá kéne kötni a tükrökkel, kapcsolóval, fűtésrelével. Meg kéne néznem, van-e pin/kábel bennük a 2, 3, 4, stb slotokban.

Leszedtem a két belső küszöbpanelt. Baloldalt ott van az a 2 marhanagy hosszúkás csati, a kábelkorbács kettéágazik, jobboldalt meg "semmi", csak ujjnyi vastag köteg kábelek jönnek ki az ECU-t reléket stb-t tartó lemez mögül.

Hol vannak ezek? 1996-os elöl elektromos ablakos, központis ótó. Köszi.

Elküldve

Sziasztok. Segíccség! Keresem a kábeleket, hogy mi hiányzik / mi van meg nálam az elektromos tükör bekötéséhez, de már ott elakadtam, hogy az X31-es baloldali és X34-es jobboldali, 30 pines, elvileg kör alakú csatlakozókat se találom, amire rá kéne kötni a tükrökkel, kapcsolóval, fűtésrelével. Meg kéne néznem, van-e pin/kábel bennük a 2, 3, 4, stb slotokban.

Leszedtem a két belső küszöbpanelt. Baloldalt ott van az a 2 marhanagy hosszúkás csati, a kábelkorbács kettéágazik, jobboldalt meg "semmi", csak ujjnyi vastag köteg kábelek jönnek ki az ECU-t reléket stb-t tartó lemez mögül.

Hol vannak ezek? 1996-os elöl elektromos ablakos, központis ótó. Köszi.

Hátőőő 30 pines kör alakú....ez nem az ajtóátvezetőben található bajonettzáras csati?

1857233-20150526-MS6OOI.jpg

Elküldve (edited)

Hátőőő 30 pines kör alakú....ez nem az ajtóátvezetőben található bajonettzáras csati?

Köszi!

Agyam dobom el, az egy csati? Én meg azt hittem ott folytatólagosan mennek át a kábelek és a beltérben kell keresgélni. :omg: Tiszta hülye vagyok már.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Elküldve

Köszi!

Agyam dobom el, az egy csati? Én meg azt hittem ott folytatólagosan mennek át a kábelek és a beltérben kell keresgélni. :omg: Tiszta hülye vagyok már.

Igen csati, bár páran ( én is) csak simán átfúrták és áthúztak rajta a kábeleket.

Elküldve

Igen csati, bár páran ( én is) csak simán átfúrták és áthúztak rajta a kábeleket.

Köszi Zotya!

Na mindjárt megyek, megnézem, kíváncsi vagyok szét bírom-e nyitni roncsolás nélkül.

Azt nem tudod minek a csatija lehet az a jobb lábtérben, ami egy kék, téglalap alakú, 12 pines (3x4), de csak 10-re megy kábel, és mindenféle szinekben pompáznak? Egy "aljzat" csati.

Elküldve

Köszi Zotya!

Na mindjárt megyek, megnézem, kíváncsi vagyok szét bírom-e nyitni roncsolás nélkül.

Azt nem tudod minek a csatija lehet az a jobb lábtérben, ami egy kék, téglalap alakú, 12 pines (3x4), de csak 10-re megy kábel, és mindenféle szinekben pompáznak? Egy "aljzat" csati.

Ha jól tudom a motorvezérlőtől jön, többet között ott szokott áthaladni ( vagy pont ott megszakadni) a fordulatszámmérő zöld színű kábele.

Elküldve

Sziasztok!

Minap vettem egy univerzális központi szettet és arra lennék kíváncsi,hogy honnan tudok venni állandó 12V-ot a legegyszerűbben? A másik meg,hogy elvileg tudja az indexeket villogtatni,ezt hogy tudom bekötni? :-) :hiya:

Elküldve

Sziasztok!

Minap vettem egy univerzális központi szettet és arra lennék kíváncsi,hogy honnan tudok venni állandó 12V-ot a legegyszerűbben? A másik meg,hogy elvileg tudja az indexeket villogtatni,ezt hogy tudom bekötni? :-) :hiya:

Nem tudom mennyire akarsz beletúrni a biztosíték táblába. A gyujtáskapcsolónál is van fix ( védelem nélküli) táp, meg a másik oldalon az AC relénél is. Szerintem a nagy fekete-szürke ( talán X6-os ) csatinál is van a vezető oldali lábtérben. De vehetsz az akkuról is egyből ott levédve mellette. Villogás passz...

Elküldve

Hátőőő 30 pines kör alakú....ez nem az ajtóátvezetőben található bajonettzáras csati?

Azt jól gondolom-e, hogy a bajonettzáras csatikba a hiányzó pineket (5+5db) át tudom tenni egy bontott csatiból? Mi a trükkje, ha igen? Előre is köszönet.

Elküldve

Azt jól gondolom-e, hogy a bajonettzáras csatikba a hiányzó pineket (5+5db) át tudom tenni egy bontott csatiból? Mi a trükkje, ha igen? Előre is köszönet.

Jól gondolod, a pineket általában viszahúzva lehet kiszedni, egy kis fémfülük van ezt kell (vékony csavarhúzóval például) elnyomni akkor lehet őket kihúzni. Daykillert keresd a témában, mostanában voltak ilyen munkái.

  • Like 1
Elküldve

Jól gondolod, a pineket általában viszahúzva lehet kiszedni, egy kis fémfülük van ezt kell (vékony csavarhúzóval például) elnyomni akkor lehet őket kihúzni. Daykillert keresd a témában, mostanában voltak ilyen munkái.

De előtte ki kell venni a műanyag biztosítást is, mert duplán van biztosítva a pin kicsúszás ellen. Első a műanyag cuccli és aztán az érintkező kihajlított része. A kihajlított részhez szemből kell benyúlni, általában látni hogy hol van pontosan, de azon a felén a csati műanyag része is ki van hagyva. A műanyag rögzítő viszont csatlakozótól függ. Van amelyikből ki kell szedni teljesen, de van olyan, amit csak kijjebb kell pattintani, ilyen pl az ajtóátvezető csatlakozó is.

  • Like 1
Elküldve

De előtte ki kell venni a műanyag biztosítást is, mert duplán van biztosítva a pin kicsúszás ellen. Első a műanyag cuccli és aztán az érintkező kihajlított része. A kihajlított részhez szemből kell benyúlni, általában látni hogy hol van pontosan, de azon a felén a csati műanyag része is ki van hagyva. A műanyag rögzítő viszont csatlakozótól függ. Van amelyikből ki kell szedni teljesen, de van olyan, amit csak kijjebb kell pattintani, ilyen pl az ajtóátvezető csatlakozó is.

A gyári rádiócsatlakozó esetén hogyan lehet kivitelezni ezt? Lehet egyáltalán vagy érdemesebb inkább vezetékköteggel együtt kicserélni?

Elküldve

A gyári rádiócsatlakozó esetén hogyan lehet kivitelezni ezt? Lehet egyáltalán vagy érdemesebb inkább vezetékköteggel együtt kicserélni?

radiocsati.jpg

Alul a három nagy karika (kettő piros és egy sárga) azok a plusz biztosító tüskék, azokat ki kell húzni, vagy a túloldalról ki lehet nyomni őket. Felül meg a négy sárga karika jelzi, hogy hol kell benyomni az érintkezők tüskéjét, mert ha jól emlékszem, akkor a rádiócsatiban két oldalról fogja egy-egy kihajlított tüskerész tüskénként. Tehát egy pinhez két tűt kell benyomni a pin mellé, hogy kijöjjön.

Lehetőleg a biztosító műanyag tüskék kihúzásakor illik feszesség mentesíteni a vezetékeket, csatlakozókat, úgy könnyebben kijön és nem is barmolódik szét az a vékony műanyag cucc. Úgy szoktam, hogy a csatit a vezetékek irányába nyomom gyengéden és akkor az érintkezők kifele mozdulnak annyira, hogy a biztosítókra nem feszülnek rá.

Tudom, hogy koszos a billentyűzetem és hogy ez nem a megszokott F Astra rádiócsatlakozó, mivel ez CCR800-é. Ebből pakoltam át a pineket a klasszikus csatiba, mikor a BOSE-t építettem be. Amúgy biztos nem lesz egyszerű, mert volt olyan, hogy hiába nyomtam be a két tűt egy pinhez, mégis majdnem vontatókötéllel kellett kihúznom a pin a csatiból, mert annyira belegyógyult. Nem lesz egyszerű.

  • Like 1
Elküldve

Ma reggel kb fél-egy órás műtét eredménye.

gallery_4683_434_60866.jpg

gallery_4683_434_1189358.jpg

Rendesen a b oszlop alján levő csatlakozóból vezetve, a tetőkárpit szélén húzva a kábelkötegeket.

Elküldve

Ma reggel kb fél-egy órás műtét eredménye.

Rendesen a b oszlop alján levő csatlakozóból vezetve, a tetőkárpit szélén húzva a kábelkötegeket.

Ahogy gyárilag van vagy egyedi megoldás? Mert ugye gyárilag az egyik lámpától a másikig a hátsó ajtó/szélvédő fele van vezetve felül a lyukban, ahol a hátsó szélvédőmosó cső is megy. Sedan, CC és Caravan esetében is. Bertone Cabrio nyilván nem. :D

Elküldve

Ahogy gyárilag van vagy egyedi megoldás? Mert ugye gyárilag az egyik lámpától a másikig a hátsó ajtó/szélvédő fele van vezetve felül a lyukban, ahol a hátsó szélvédőmosó cső is megy. Sedan, CC és Caravan esetében is. Bertone Cabrio nyilván nem. :D

Természetesen egyedi. De igyekeztem a gyárival megegyezőt alkotni. Ám nyilván nem tudtam mindenhol belehúzni a kasztninál, így fent sem ott megy mindenhol. Az oszlop tövében sem a gyári csati van, hanem sima csúszósaruk, zsugorcsővel szigetelve.

Elküldve

Természetesen egyedi. De igyekeztem a gyárival megegyezőt alkotni. Ám nyilván nem tudtam mindenhol belehúzni a kasztninál, így fent sem ott megy mindenhol. Az oszlop tövében sem a gyári csati van, hanem sima csúszósaruk, zsugorcsővel szigetelve.

Én már szerváltam gyári csatikat a lámpákhoz Laliiitól, de még nem volt humorom bekötni. Lehetőleg majd gyárilag akarom megcsinálni, csak mindenki kidobja a két lámpa közötti átkötő madzagot...

Úgyis fel kell újítani a tetőkárpitot, mert már lóg és csak Tapolcán vállalják el a felújítását és a bőrülések javítását is.

Elküldve

Üdv Nektek!

Opel téren még új vagyok, de próbálok felzárkózni :)

Adott egy 2002-es F Astra aminek nem jó a hátsó csomagtér világítása. A szofita jó, csak nem kap 12V-ot.

1: Merre van elvezetve vagyis honnan jön a 12V ? (nem tudom merre bontsak)

2: Jól gondolom, hogy a szivargyújtóra menő 12V az kapcsolt?

Köszönöm

Elküldve

Üdv Nektek!

Opel téren még új vagyok, de próbálok felzárkózni :)

Adott egy 2002-es F Astra aminek nem jó a hátsó csomagtér világítása. A szofita jó, csak nem kap 12V-ot.

1: Merre van elvezetve vagyis honnan jön a 12V ? (nem tudom merre bontsak)

2: Jól gondolom, hogy a szivargyújtóra menő 12V az kapcsolt?

Köszönöm

Üdv...a vezetőoldalon megy hátra a bódéban a fix táp a küszöbburkolat alatt és a hátsó lámpa körül fordul fel a tetőhöz. A nyomógombos kapcsoló ha jól emlékszem az ajtó élén van, és testet kapcsol. Igen a szivargyujtó kapcsolt 12Volt.

  • Like 1
Elküldve

Üdv...a vezetőoldalon megy hátra a bódéban a fix táp a küszöbburkolat alatt és a hátsó lámpa körül fordul fel a tetőhöz. A nyomógombos kapcsoló ha jól emlékszem az ajtó élén van, és testet kapcsol. Igen a szivargyujtó kapcsolt 12Volt.

Azt viszont nem írta, hogy melyik felépítmény, mert csak Caravannál van fent a lámpa. Sedannál és ferdehátúnál oldalt van.

Sedan esetében nincs csatlakozó, hanem direkbe van kötve a testpont a kapcsolóval, ahogy érkezik a lámpától. Caravan és ferdehátú esetében van kapcsoló az ajtóban, tehát csan csatlakozó is a bal hátsó lámpánál. De ha 12V-ot nem kap, akkor valami más lehet. F24-es biztiről kap 12V-ot, de ha az a bizti kimegy, akkor az utastér világítás sem üzemel és az elakadásjelző gombra sem reagál az indexrelé, gyújtás nélküli módban.

Elküldve

Azt viszont nem írta, hogy melyik felépítmény, mert csak Caravannál van fent a lámpa. Sedannál és ferdehátúnál oldalt van.

Sedan esetében nincs csatlakozó, hanem direkbe van kötve a testpont a kapcsolóval, ahogy érkezik a lámpától. Caravan és ferdehátú esetében van kapcsoló az ajtóban, tehát csan csatlakozó is a bal hátsó lámpánál. De ha 12V-ot nem kap, akkor valami más lehet. F24-es biztiről kap 12V-ot, de ha az a bizti kimegy, akkor az utastér világítás sem üzemel és az elakadásjelző gombra sem reagál az indexrelé, gyújtás nélküli módban.

Jogos, nem tudjuk milyen a bódé...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.