Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ha valaki szeretné magának megépíteni a töltőt, én ajánlom a linken lévő első kapcsolást. Egész jó hatásfokkal működik, nem fűti el a felesleget és az autóban fellépő feszültségeken belül stabil 5V-ot szolgáltat. Én ezt tervezem megépíteni majd. Ha egyszerűbb kell valakinek akkor LM7805-ös IC 5V stabilizált feszültséget ad, de csak 1A-rel terhelhető, és a felesleget elfűti (kb 10W) emiatt hűtés kell neki, lehet ventilátoros is szükséges. Érdemes megnézni az adott készülékeknek van-e valami trükkje, hogy hogyan tölthető rendesen, nem csak a szabván USB 2.0 által kínált 500mA-rel(tölti ez is,de dolgozó lány lassan :unsure: ). Samsung és Sony esetében van valami ellenállás kombináció az adat lábakra. Tavaly biciklis dinamóról töltöttem a telefont,de az 1%/1km "sebességgel" töltött. :D
http://skory.gylcomp.hu/kapcstapok/kapcstapok.html

Elküldve

Én is akarok majd rakni az anyósoldali lábtérbe egy fix aljzatot esetleg egy kapcsolóval megtoldva mert mindíg akkor jövünk rá hogy tölteni kell a telót amikor megállok valahol. Van két kulcs de gyujtáson azért nem akarom hagyni a kocsit.

Meg van az elektronika, szívesen megmutatnám de nem tudok képet csatolni... :( segít valaki?

Elküldve

Én így raktam be. Kapcsolót majd át akarom rakni vezető oldalra, csak ki kell találni mit nem sajnálok átfúrni miatta. :D

Én magába a kardánboxba akarom belerakni, azt pár forintért hozzádvágják bontóban ha megunod.

Elküldve

Segítsetek már, halmazati központizár problémám van. A jobb első ajtó egy jó ideje visszanyitja a központit, az összes szervót, ha zárás után csapja be a b. nejem. A tavaszra vártam, hogy ezt megnézzem, mér teszi. :-) De. A friss gondom, hogy a jobb első ajtót kulccsal nyitva, nem nyitja az összes ajtót, csak azt az egyet (jobb 1).

Úgy tudom átverni, hogy kinyitom, nyitott ajtóval zárok a kulccsal (ekkor bezárja az összes ajtót), becsapom, erre nyitja az összes ajtót, a fent leírtak szerint! :-/

Hogy van ez (nem találom a korábbiak között): a kulccsal nyitáskor a kulcs fordítja a zárat, az tolja a rudat, a rúd a szervót. A többi ajtó szervójának a jelet a kulccsal nyitott ajtó szervója adja? Mindkét oldalnál?

Köszi!

Elküldve

Segítsetek már, halmazati központizár problémám van. A jobb első ajtó egy jó ideje visszanyitja a központit, az összes szervót, ha zárás után csapja be a b. nejem. A tavaszra vártam, hogy ezt megnézzem, mér teszi. :-) De. A friss gondom, hogy a jobb első ajtót kulccsal nyitva, nem nyitja az összes ajtót, csak azt az egyet (jobb 1).

Úgy tudom átverni, hogy kinyitom, nyitott ajtóval zárok a kulccsal (ekkor bezárja az összes ajtót), becsapom, erre nyitja az összes ajtót, a fent leírtak szerint! :-/

Hogy van ez (nem találom a korábbiak között): a kulccsal nyitáskor a kulcs fordítja a zárat, az tolja a rudat, a rúd a szervót. A többi ajtó szervójának a jelet a kulccsal nyitott ajtó szervója adja? Mindkét oldalnál?

Köszi!

Mechanikusan mozgatja a motort a zárhenger. Zárás és nyitás irányba is. A motorba beépített pozícióérzékelők adnak jelet és erre ad ki utasítást a központizár az összes motorra, hogy nyíljon ki vagy záródjon be. Tehát a bal első motor is kap jelet.

A jobb első csak nyitás parancsot tud adni az összes motorra, belülről a gomb felhúzásával. Az természetes, hogy a gomb visszaugrik nyitott pozícióba, ha bezárt központival csukja be az ajtót a nejed. Kívülről a zárhengerrel viszont zárni és nyitni is lehet onnan az összeset.

A lényeg az, ha a bal oldali zárhenger nyitására a bal oldali sem kap nyitásparancsot, hanem olyan, mintha nem is lenne benne központi zár, akkor ott valami gubanc lehet. Gondolom a gombot felugrassza a központi zár, mivel ugye maga a zárszerkezet nyomja fel ilyenkor és ezért nyit a központi zár is.

Amúgy gyári a központi zárad?

Mondjuk eleve nem is lehet olyan helyzet a gyári kpzárnál, hogy csak egy motor kap nyitásparancsot, mert az összes párhuzamosan van kötve. Tehát akkor a bal oldal nyitására nem megy el a pozícióérzékelő jele, amire nyitná az összeset a központi zár vezérlő. Egyébként nálam a gyárinál elég egy kicsit megmozdítani felfele a zárhengerrel a gombot és már nyitja is mindet. A becsapástól nyitás a bal oldalon meg valószínűleg kontakthiba miatt lehet.

Simán gomb le-fel húzogatásokra reagál a vezérlő?

Elküldve

Az természetes, hogy a gomb visszaugrik nyitott pozícióba, ha bezárt központival csukja be az ajtót a nejed.

Érdekes ez a központizár téma, ezekszerint az astránál megint valami másképp van, mert a veci csak a bal elsőre nyit vissza, a többi három ajtót be lehet lökni lezárt állapotban is. (én ezt ki is szoktam használni, mert ha már kinyitották az ajtót, akkor nem kell megvárni míg a többiek tollászkodnak)

Illetve a bal elsőt is be lehet, ha az ember felhúzva tartja a külső kilincset. De mondjuk ezt a zár alapból tudja, ha nem központis akkor is.

Elküldve

Érdekes ez a központizár téma, ezekszerint az astránál megint valami másképp van, mert a veci csak a bal elsőre nyit vissza, a többi három ajtót be lehet lökni lezárt állapotban is. (én ezt ki is szoktam használni, mert ha már kinyitották az ajtót, akkor nem kell megvárni míg a többiek tollászkodnak)

Illetve a bal elsőt is be lehet, ha az ember felhúzva tartja a külső kilincset. De mondjuk ezt a zár alapból tudja, ha nem központis akkor is.

Astra is ilyen, mán ha gyári a kp. és jol is müködik.
Elküldve

Érdekes ez a központizár téma, ezekszerint az astránál megint valami másképp van, mert a veci csak a bal elsőre nyit vissza, a többi három ajtót be lehet lökni lezárt állapotban is. (én ezt ki is szoktam használni, mert ha már kinyitották az ajtót, akkor nem kell megvárni míg a többiek tollászkodnak)

Illetve a bal elsőt is be lehet, ha az ember felhúzva tartja a külső kilincset. De mondjuk ezt a zár alapból tudja, ha nem központis akkor is.

Elsők visszanyitnak, hátsók nem. Távos időszak előtt én is kihasználtam: bal hátsó nyit, táskám kivesz, bal első gomb lenyom, lezárt a kp, aztán bal hátsó becsap. :D

Elküldve

Elsők visszanyitnak, hátsók nem. Távos időszak előtt én is kihasználtam: bal hátsó nyit, táskám kivesz, bal első gomb lenyom, lezárt a kp, aztán bal hátsó becsap. :D

Nem csak bal első? nekem pedig eredeti

Elküldve

Nem csak bal első? nekem pedig eredeti

Köszi a hozzászólásokat.

Tavaly nyárig (zármechanika-cseréig) nekem is csak a bal első nyílt vissza becsapásra. Én is mindig bezártam kulccsal bal 1-ből, ha már mindenki kinyitotta az ajtaját, de azt nem kellett megvárnom amíg "tollászkodtak", és ez így volt szuper.

Viszont most már kicsit zavaros a helyzet a jobb 1 visszanyitásával kapcsolatban. Ez nagyon zavaró szerintem, és kiszerelt régi záron nem találom mi lehet az oka, melyik alkatrész csinálhatja. És hát van aki szerint ez így tuti...

A jobb 1 meg most úgy nem működik, hogy úgy viselkedik mint ha nem lenne központi: a saját szervója se ugrik, csak a gombja mozog fel-le. Kontakthibában reménykedem.

Elvileg gyári a központim, klímás légzsákos elektromos ablakos lévén a gépjármű (1996).

Elküldve

Elsők visszanyitnak, hátsók nem. Távos időszak előtt én is kihasználtam: bal hátsó nyit, táskám kivesz, bal első gomb lenyom, lezárt a kp, aztán bal hátsó becsap. :D

Nem lepődnék meg ha kiderülne, hogy ez a jobb első visszanyitás is egy amolyan '97-es firnyákosság mint a központi zárásra felemelkedő ablak!

Elküldve

Nem lepődnék meg ha kiderülne, hogy ez a jobb első visszanyitás is egy amolyan '97-es firnyákosság mint a központi zárásra felemelkedő ablak!

vagy csak eltört egy szál az ajtóátvezetőnél... Elég, ha csak csukáskor összérnek a szálak, és máris feszültségváltozást érez a rendszeren. Alapból negatív triggerelésű a rendszer, ami azt jelenti, hogy a pozitívat rajta tartja a motorokon, és a testet zárja-nyitja amikor szükséges. Nálam elektromos ablaknál volt kontakthiba, ami azt eredményezte, hogy "lerázkódott" az ablak. A jelenség döccenőn meg-meg induló ablak volt. A kábel amint egy pillanatra kontaktusba került a csatlakozóban, egyből megindította. Fura volt, mert eleve nem ért hozzá semmihez, és a kapcsoló sem volt lenyomva, és mégis azt eredményezte, hogy megindult az ablak egy pillanatra. Aztán lehet mechanikai hiba is! Egyszerűen a rudat nyomja fel záráskor. Nekem ez a gyanúsabb.

  • Like 1
Elküldve

vagy csak eltört egy szál az ajtóátvezetőnél... Elég, ha csak csukáskor összérnek a szálak, és máris feszültségváltozást érez a rendszeren. Alapból negatív triggerelésű a rendszer, ami azt jelenti, hogy a pozitívat rajta tartja a motorokon, és a testet zárja-nyitja amikor szükséges. Nálam elektromos ablaknál volt kontakthiba, ami azt eredményezte, hogy "lerázkódott" az ablak. A jelenség döccenőn meg-meg induló ablak volt. A kábel amint egy pillanatra kontaktusba került a csatlakozóban, egyből megindította. Fura volt, mert eleve nem ért hozzá semmihez, és a kapcsoló sem volt lenyomva, és mégis azt eredményezte, hogy megindult az ablak egy pillanatra. Aztán lehet mechanikai hiba is! Egyszerűen a rudat nyomja fel záráskor. Nekem ez a gyanúsabb.

Polaritásváltással működik. Kettő darab relé van benne. Alaphelyzetben a motor mindkét lábára testet kapcsolnak. Aztán mikor működni kell, akkor az iránytól függően az egyik kapcsol és pozitívot ad, amitől megindulnak a motorok egy adott irányba. Kapcsolási rajzon is jól kivehető. :)

Elküldve

Polaritásváltással működik. Kettő darab relé van benne. Alaphelyzetben a motor mindkét lábára testet kapcsolnak. Aztán mikor működni kell, akkor az iránytól függően az egyik kapcsol és pozitívot ad, amitől megindulnak a motorok egy adott irányba. Kapcsolási rajzon is jól kivehető. :)

Ez igaz, de a központizár viszont negatív triggerelésű.

Elküldve

Nekem pont pozitív van, meg 4 vezetékes azt meg sehol se kapni szóval beszívtam :D (kikopott a kis műanyag fogas léc aztán berreg egy ideig mikor zár meg nyit)

Elküldve

Nekem pont pozitív van, meg 4 vezetékes azt meg sehol se kapni szóval beszívtam :D (kikopott a kis műanyag fogas léc aztán berreg egy ideig mikor zár meg nyit)

Igaz univerzális központi, de én azt csináltam a hibás 5 vezetékes zármotorral, hogy vettem egy 2 vezetékeset, és csak a fogaslécet raktam átt a rosszba.

Elküldve

Nem lepődnék meg ha kiderülne, hogy ez a jobb első visszanyitás is egy amolyan '97-es firnyákosság mint a központi zárásra felemelkedő ablak!

Akár, vagy ha bontottan vetted a zárszerkezetet, lehet, hogy jobbkormányosé.

Elküldve

Akár, vagy ha bontottan vetted a zárszerkezetet, lehet, hogy jobbkormányosé.

Igen, én is erre gyanakszom. Mechanikai problémával állok szemközt, mert a központi biztijét kihúzva, ha becsapom lenyomott gombbal a jobb első ajtót, visszanyitja magát úgy is. Nade jövő héten veszek megint egy jobb 1 zárat, aztán beteszem és hátha. (Meg megint egy pár tükröt. Megint "lóg" mind a kettő, parkolóházakban fővárosi hülye úrvezetők mellémparkolásának mellékhatásaként...) :-).

Kérdeznék még... amikor leengedem az elektromos ablakokat, de nem végpontig, kattognak egy ideig, olyan, mintha szorulna az üveg és a saját súlya alatt helyezkedne el lassan egy nyugvóponton. Ha leengedés után és rögtön adok neki egy pöccintést felfelé, akkor nem kattog. (Kattog=ritkásan nyikorog.) Mikor legutóbb szétszedtem mindkét ajtót zárgondok miatt, kimostam mindkét oldalt a hátsó sínt, amiben az üveg fut, kb. 1 hónapig nem volt kattogás, de visszajött. Mit tegyek vele? Szilikonzsír? Vagy nem is abban a sínben szorul / nem is az üveg szorul?

Köszi!

Elküldve

Én ide tettem a plussz szivar gy. csatlakozót az FM transzemitternek:

http://taylor.hu/astra/etc/2015-04-19-18.55.30.jpg

(a rádióval együtt kapcsol be, relézve)

Egyébként a fenti elektronika az jó(ahogy a szétszedett szivarosUSB cucc), de sztem itt az USB csati mechanikai rögzítése nagyobb falat.

Van csavarozható USBs fesz.konverter:

http://www.ebay.com/itm/CAR-DC-12V-24V-to-USB-5V-Screw-Mounting-Converter-Step-down-Iphone-IPAD-Charger-/321720679166

(a 3A természetesen fenntartással kell kezelni)

Elküldve

Akkor önindítóra szavaznék akkor. Ha annak az egyik tekercse zárlatos lett és pont ott áll meg, majd mikor indítózol azon keresztül óriási áram folyik át, így lenyomhatja a villanyt a műszeregységen, mintha le lenne merülve az akku. Legközelebb ilyen lesz, próbáld meg azt hogy kalapáccsal megütögeted az önindítót. Ha azután indít, akkor az a baja.

Sziasztok

Egy hete írtam hogy folyamatosan lemerül az akku. kérdeztétek van e töltés akkor rámértem egy vacak műszerrel ami 13 felet mutatott valamivel. Akkor még kérdéses volt az akku állapota is (nagyon öreg volt) azóta kapott egy újat 55Ah-ást plusz a biztonság kedvéért beszereztem és beszereltem egy műszert az autóba. Pár napig nem is jelentkezett a hiba a bár menet közben 13,4 v felett sose mutatott a műszer még álló helyzetben, semmi extra terhelés nélkül se. Majd tegnap este világítás mellet mikor bekapcsoltam a fűtést visszaesett 11Voltra na mindjárt kikapcsoltam. így 12. 6 volttal ment tovább először azt hittem itt lehet valami zárlat de ma Pestre kellet mennem és hazafelé már világítással is visszaeset a feszültség , mire hazaértem 7 voltot mutatott a műszer.

Javítható e a generátor ilyen holos hiba esetben vagy cserélni kell? ha szétszedem mit nézek meg rajta mi az amit mindenkép cserélnem kell? vagy esetleg más is okozhat ilyen hibát ?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.