Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ha az öszes fogyasztót lekapcsolod, világítás, fűtőmotor..stb, 30-50 kilómtert biztosan.

Na akkor tényleg nem tudom mi lehet mert kb 30-35 km tettem meg még így de este volt így a világítás ment rendesen Lehet olyan hogy az aksi hol jó hol nem ?

attól tartok ha beviszem szerelőhöz és nincs konkrét hiba mindent kicseréltet :(

Link to comment
Megosztás:

Na akkor tényleg nem tudom mi lehet mert kb 30-35 km tettem meg még így de este volt így a világítás ment rendesen Lehet olyan hogy az aksi hol jó hol nem ?

attól tartok ha beviszem szerelőhöz és nincs konkrét hiba mindent kicseréltet :(

Akkor önindítóra szavaznék akkor. Ha annak az egyik tekercse zárlatos lett és pont ott áll meg, majd mikor indítózol azon keresztül óriási áram folyik át, így lenyomhatja a villanyt a műszeregységen, mintha le lenne merülve az akku. Legközelebb ilyen lesz, próbáld meg azt hogy kalapáccsal megütögeted az önindítót. Ha azután indít, akkor az a baja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Akkor önindítóra szavaznék akkor. Ha annak az egyik tekercse zárlatos lett és pont ott áll meg, majd mikor indítózol azon keresztül óriási áram folyik át, így lenyomhatja a villanyt a műszeregységen, mintha le lenne merülve az akku. Legközelebb ilyen lesz, próbáld meg azt hogy kalapáccsal megütögeted az önindítót. Ha azután indít, akkor az a baja.

Kösz egy próbát megér, rakom is a kalapácsot a kocsiba

Bár meggyőzve nem vagyok mert ugye ez csak indításnál okozna gondot nem indulna viszont mint írtam hiába tettem meg 30 km-t nem töltötte vissza az aksit. csak az segített ha feltöltöttem utána viszont napokig használtam huuuu ez az elektromosság ….

Link to comment
Megosztás:

Ha az öszes fogyasztót lekapcsolod, világítás, fűtőmotor..stb, 30-50 kilómtert biztosan.

Nekem egyszer elszállt a generátor menet közben, és pechemre a töltés visszajelző is rossz volt. Nem vettem észre (csak rántott egyet a kocsi). Bábolna környékén volt éjszaka. Budaörson a pálya lejárójánál állt meg. Tehát lámpával is elment ennyit.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem egyszer elszállt a generátor menet közben, és pechemre a töltés visszajelző is rossz volt. Nem vettem észre (csak rántott egyet a kocsi). Bábolna környékén volt éjszaka. Budaörson a pálya lejárójánál állt meg. Tehát lámpával is elment ennyit.

Hát ez ugye akkutól függ leginkább..mekkora van benne, milyen állapotban..stb. A disellel sokat el lehet menni töltés nélkül, mert csak a mágnesszelepnek kell nyitva maradnia ha jól tudom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát ez ugye akkutól függ leginkább..mekkora van benne, milyen állapotban..stb. A disellel sokat el lehet menni töltés nélkül, mert csak a mágnesszelepnek kell nyitva maradnia ha jól tudom.

Az aksi szinte új volt. kb. 1,5-2 éves 55Ah Banner Power Bull. A kocsi 1,6 8 szelepes.

Az M0-ás előtti lejtőn kezdett gyanús lenni, mintha nem nagyon égnének a lámpák. A következő lejárón le is állt a kocsi.

Hát nagy szerencsém volt, hogy nem a pályán állt meg, és nem jött nekem senki a sötétben. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Gyári rádió kódolásánál elakadtam. Gyujtás ráadása és bekapcsolás után megjelenik a SAFE felirat, de ennyi. A leírásban az van, hogy 3 mp után 10---- vagy hasonló. Lehet hogy it el van lőve a 10 lehetőség? Mikor vettem az autót, a csomagtartóban volt a rádió. Azóta most próbáltam csak be. Megvan a kódja, de nem megyek vele semmire. Mit lehet tenni? Kukába dobni? Car 400 as.

Link to comment
Megosztás:

Várni kell vele, valószínűleg próbálkoztak már előtted. Azthiszem 1 perc, 10perc, 1óra, 10óra, vagy valami ilyesmi intervallumokat vár.

Sziasztok.

Gyári rádió kódolásánál elakadtam. Gyujtás ráadása és bekapcsolás után megjelenik a SAFE felirat, de ennyi. A leírásban az van, hogy 3 mp után 10---- vagy hasonló. Lehet hogy it el van lőve a 10 lehetőség? Mikor vettem az autót, a csomagtartóban volt a rádió. Azóta most próbáltam csak be. Megvan a kódja, de nem megyek vele semmire. Mit lehet tenni? Kukába dobni? Car 400 as.

Link to comment
Megosztás:

Enyém agyonrelézett (mivel klímás) és ugyanúgy tönkrement a gomba. :)

Hali

A mai napon megjárattam a gépet és bizony történt valami mert amikor már a garázsba akartam beállni és állt a kocsi akkor bizony 100°C (az óra szerint) bizony beindult a hűtőventilátor.

Két dolog van a fejemben: 1: A gomba 100°C fokon kapcsol, 2: Mivel nem a saját órája van benne hanem egy fordulatos, így az is lehet hogy pontatlan és csal felfelé vagy 5°c-ot. és így nem 100°C-on kapcsol hanem 95°C-on.

Link to comment
Megosztás:

Hali

A mai napon megjárattam a gépet és bizony történt valami mert amikor már a garázsba akartam beállni és állt a kocsi akkor bizony 100°C (az óra szerint) bizony beindult a hűtőventilátor.

Két dolog van a fejemben: 1: A gomba 100°C fokon kapcsol, 2: Mivel nem a saját órája van benne hanem egy fordulatos, így az is lehet hogy pontatlan és csal felfelé vagy 5°c-ot. és így nem 100°C-on kapcsol hanem 95°C-on.

Az óra bizonyára csalhat, de a hőmérséklet kijelző, és a ventillátor kapcsoló gomba nem azonos. Ha beindult a ventillátor, akkor valószínűleg a vízhőmérsékleted 100 fok körül volt, mert a ventillátor 100 fokon indul, és a műszer is olyasmit jelzett. Ez egyáltalán nem gond, hiszen ma már 24 fok volt, és ha sok volt a lámpa, akkor nem csoda, hogy ez történt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az óra bizonyára csalhat, de a hőmérséklet kijelző, és a ventillátor kapcsoló gomba nem azonos. Ha beindult a ventillátor, akkor valószínűleg a vízhőmérsékleted 100 fok körül volt, mert a ventillátor 100 fokon indul, és a műszer is olyasmit jelzett. Ez egyáltalán nem gond, hiszen ma már 24 fok volt, és ha sok volt a lámpa, akkor nem csoda, hogy ez történt.

Szuper, már azt gondoltam hogy gombát kell cserélni.

Amúgy kb 30 Km-ert mentem most így délután és mikor visszaértem Nyíregyre, ahol szinte minden kereszteződésben lámpa van (én 4-et fogtam hazáig) akkor ment 100 közelébe addig 90 és 95 közt volt.

Köszi :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eltört az F-Astra-m antennája. Kiszereltem,de nem tudom hol lehetne venni másikat,mert nem találok neten.

Tudna valaki segyteni,hol lehetne kapni valami nem gyári antennát?

Cromax? https://cromax.hu/160000000-autofelszerelestartozek/161760000-kulso-felszereles/161760764-antenna/222645-antenna-hatso-sarvedobe-opel-astra-f-vectra-a-omega-a

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lehet nem jó helyre írok, bocsi előre is. EZ alapján alakítottam a Blaupunkt CAR 300-on. Műlödni működik, csak erőtlen, és csak magas hangok vannak. A rádió viszont ugyanolyan jól szól mint eddig. Kondenzátort is kellene cseréljek? Telefont dugtam rá, arról szeretném használni.

Köszönöm. :)

Link to comment
Megosztás:

Árnyékolt kábelt használtál? Valszeg a két csatoló elko is kell, látszatra utólag lett odaforrasztva.

Egy gyári 3.5 jack hosszabítót vágtam el, abból csináltam, az volt itthon. Piros ,fehér mint L/R meg a hozzájuk tartozó minuszok öszesodorva. A kondit véleményed szerint milyenre cseréljem? D szériás a Blaupunkt, ha számit.

Módosítva : pasla09
Link to comment
Megosztás:

Egy gyári 3.5 jack hosszabítót vágtam el, abból csináltam, az volt itthon. Piros ,fehér mint L/R meg a hozzájuk tartozó minuszok öszesodorva. A kondit véleményed szerint milyenre cseréljem? D szériás a Blaupunkt, ha számit.

Az orosz csávó 2db 1uF 50V-ost rakott bele, próbáld meg azzal. Lehet, hogy kiszámolta a csatolókondi értékét, vagy próbálkozott, és ez jött ki neki :). Igazából a feszültség érték itt tökmindegy, 10-16V-os is lehet akár a kondi. Polaritásra figyelj csak.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egy gyári 3.5 jack hosszabítót vágtam el, abból csináltam, az volt itthon. Piros ,fehér mint L/R meg a hozzájuk tartozó minuszok öszesodorva. A kondit véleményed szerint milyenre cseréljem? D szériás a Blaupunkt, ha számit.

Ha számít a hangminőség (nem ismerem a végfokot) akkor én 1uF fólia (MKP,MKT stb.) kondenzátort javaslok, kicsit drágább, de megéri. Polaritásfüggetlen. Az elkó nem való a jel útjába, sokat ront a minőségen és szereti begyűjteni az összes környező zajt (brumm,zümmögés,sistergés az eredménye) Feszültségben 10V felett bármilyen.

Módosítva : Razor01
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én meg egyből rákötöttem az előerősítő kimenetére a vezetékeket, illetve a testet az előerősítő testére és ennyi. Hibátlanul szól. Annyi van, hogy mikor rádugok valamit, akkor óriásit tud dobbanni a végfok. :D Erre mondjuk ki kéne találnom valamit, mert a végfok nem igazán szereti az ilyet.

A magnó testére próbáltam rákötni, de akkor volt olyan, hogy lebegő bemenet lett és brumm ezerrel.

A CAR300-ban amúgy egy 4x6W-os TDA7372A végfok IC van. Nekem CAR400-am van és abban viszont kettő darab 7375A IC van, hídkapcsolában, így tud 4x20W-ot. Ezek hajtják meg a BOSE végfokot is teljesítménykapcsolásban.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Én meg egyből rákötöttem az előerősítő kimenetére a vezetékeket, illetve a testet az előerősítő testére és ennyi. Hibátlanul szól. Annyi van, hogy mikor rádugok valamit, akkor óriásit tud dobbanni a végfok. :D Erre mondjuk ki kéne találnom valamit, mert a végfok nem igazán szereti az ilyet.

A magnó testére próbáltam rákötni, de akkor volt olyan, hogy lebegő bemenet lett és brumm ezerrel.

A CAR300-ban amúgy egy 4x6W-os TDA7372A végfok IC van. Nekem CAR400-am van és abban viszont kettő darab 7375A IC van, hídkapcsolában, így tud 4x20W-ot. Ezek hajtják meg a BOSE végfokot is teljesítménykapcsolásban.

Köszönöm mindenkinek! Ez utóbbi érdekelne, a forrasztás a halálom, talán ezzel a módszerrel kevesebbet kell. Meg nem kell szaladgálni kondi után. :) :P Lustaság fél egészség! :D Módosítva : pasla09
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.