Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)

A fekete-sárga és fekete-piros az a két szál a motorokhoz, amikkel ugye polaritás váltással vezérli a motorokat. Tehát a vezérlőd egyből a motorokat vezérli meg, mintha nem is lenne ott a gyári vezérlő. Pedig lehet úgy is vezéreltetni a gyári vezérlőt, hogy csak a jelet kell neki adni, mintha a kulcsot fordítanád el zárás vagy nyitás irányba.

Bocsánat, most bújtam ki az autóból. Nem jól írtam az előbb, a régi nagyon kínai cucc volt így bekötve. :)

A kábelezés helyesen: Gyári vezérlőt barna, barna-fehér, barna-piros szálakon vezérli meg az utólagos modul.

A jelenség ugyanaz. Gyújtás ON működik a kp.zár - gyújtás OFF lezár automatikusan és utána semmire sem reagál....

Módosítva : dajkazs
Elküldve

Bocsánat, most bújtam ki az autóból. Nem jól írtam az előbb, a régi nagyon kínai cucc volt így bekötve. :)

A kábelezés helyesen: Gyári vezérlőt barna, barna-fehér, barna-piros szálakon vezérli meg az utólagos modul.

Na így mindjárt más. Ez pont az a két vezeték (a barna a test, az nem számít), ami a jelet adja, hogy nyisson vagy zárjon. Ahogy mondtam, gyújtáson hiába kap zárást a vezérlő, nem fog reagálni rá. Tehát gyújtáson a tartalék kulccsal sem tudsz a vezetőoldalon zárást adni a vezérlőnek, nem fognak bezárni.Szerintem az utólagossal lesz valami gond. Próbaképp kösd ki. Vagy ha ha egyik vezetéken (rajz szerint a barna-piros a zárás) test irányba mérsz és fütyül a műszer, akkor egyfolytában ad oda jelet.

  • Like 1
Elküldve

Na így mindjárt más. Ez pont az a két vezeték (a barna a test, az nem számít), ami a jelet adja, hogy nyisson vagy zárjon. Ahogy mondtam, gyújtáson hiába kap zárást a vezérlő, nem fog reagálni rá. Tehát gyújtáson a tartalék kulccsal sem tudsz a vezetőoldalon zárást adni a vezérlőnek, nem fognak bezárni.Szerintem az utólagossal lesz valami gond. Próbaképp kösd ki. Vagy ha ha egyik vezetéken (rajz szerint a barna-piros a zárás) test irányba mérsz és fütyül a műszer, akkor egyfolytában ad oda jelet.

Megpróbálom kikötni és rámérni. Köszi! :)

Elküldve

Az egész központizár rendszer utólagos, vagy a motorok gyáriak, csak a vezérlő más? Esetleg a vezérlő is maradt, csak lett pluszba rakva bele egy távirányítós cucc, ami vezérli a gyári vezérlőt?

Amúgy a 20-as biztosíték a vezérlő tápja, tehát azt védi vele. Amúgy meg a gyárit nem lehet lezárni gyújtáson, csak belülről a gomb lenyomásával.

Mivel nem? Kulccsal kívülről simán. Vagy a távnyitóra gondolsz?

Elküldve

Hiszen ez a gondom, hogy ha rajta a gyújtás, akkor működik. Amikor leveszem a gyújtást, rögtön zár.

A gyújtáskapcsolóból kap egy negatív jelet 15 számmal a kp.zár vezérlő.

Hali megmondanád hogy ezt a képet honnan másoltad ki??

Köszi.

Elküldve

Mivel nem? Kulccsal kívülről simán. Vagy a távnyitóra gondolsz?

Adj rá gyújtást és próbáld meg pöccinteni kívülről másik kulccsal a zárat, mintha be akarnád zárni. Nem fog menni. Ugyanez van a gyári távos vezérlőmmel is. Gyújtáson hiába nyomkodom a bezárás gombot. Rám se hederít.

Elküldve

daykiller!

Szétbontottam az utólagosan beépített vezérlőmodult. A tünet ugyanaz.

Az ajtót is szétszedtem, találtam benne egy törött gyűrűt, ami valaha a mikrokapcsolót vezérelte meg.

Mindig is furcsálltam, hogy nekem kell szinte visszafordítani a kulcsot, ha azzal nyitottam az autót.

Kicsit játszottam a mikrokapcsolóval és letiltott az elektronika. Kb. 2 perc után újra működött hibátlanul. Ismét játék a mikrokapcsolóval, újra tilt.

A 20-as számú késes biztit kiveszem, majd vissza, akkor újra működik a gyári vezérlő, mindaddig míg be nem indítom. Utána a fent említett tüneteket újra produkálja. :(

Elküldve

daykiller!

Szétbontottam az utólagosan beépített vezérlőmodult. A tünet ugyanaz.

Az ajtót is szétszedtem, találtam benne egy törött gyűrűt, ami valaha a mikrokapcsolót vezérelte meg.

Mindig is furcsálltam, hogy nekem kell szinte visszafordítani a kulcsot, ha azzal nyitottam az autót.

Kicsit játszottam a mikrokapcsolóval és letiltott az elektronika. Kb. 2 perc után újra működött hibátlanul. Ismét játék a mikrokapcsolóval, újra tilt.

A 20-as számú késes biztit kiveszem, majd vissza, akkor újra működik a gyári vezérlő, mindaddig míg be nem indítom. Utána a fent említett tüneteket újra produkálja. :(

Akkor lehet a vezérlő halt meg, ha bizti vissza rakása után jó, amíg nem adsz gyújtást. Amúgy a 20-as biztosíték pont a gyújtásvillanyt adja a vezérlőnek (is). Az F1-es biztosíték a direkt táp (fészlift esetén).

Elküldve

Adj rá gyújtást és próbáld meg pöccinteni kívülről másik kulccsal a zárat, mintha be akarnád zárni. Nem fog menni. Ugyanez van a gyári távos vezérlőmmel is. Gyújtáson hiába nyomkodom a bezárás gombot. Rám se hederít.

Akkor itt megint valami évjáratbeli különbség van, mert én konkrétan úgy szoktam állófűtéseset játszani, hogy beindítom a kocsit, majd kihúzom a kulcsot (az enyémet ki lehet járó motornál is) majd bezárom az autót míg elmegyek pl átöltözni.

Elküldve

Sziasztok..

Kaptam két db F astrához való ford. mérős km.órát teljesen más helyről.

viszont mindkettőnél pontosan ugyanazon a helyen fólia égés látható.

Sajnos nincs rajzom róla, ha tudnátok segíteni mi a fene lehet ez....

állítólag az órák működtek, de nem merem kipróbálni.

http://kepfeltoltes.hu/150326/IMAG0486_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150326/IMAG0487_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/150326/IMAG0488_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/150326/IMAG0489_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Sziasztok..

Kaptam két db F astrához való ford. mérős km.órát teljesen más helyről.

viszont mindkettőnél pontosan ugyanazon a helyen fólia égés látható.

Sajnos nincs rajzom róla, ha tudnátok segíteni mi a fene lehet ez....

állítólag az órák működtek, de nem merem kipróbálni.

http://kepfeltoltes.hu/150326/IMAG0486_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150326/IMAG0487_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/150326/IMAG0488_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/150326/IMAG0489_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hát, vissza kéne követni hogy hova megy az égett szál, így szemre egy izzóhoz.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Hát, vissza kéne követni hogy hova megy az égett szál, így szemre egy izzóhoz.

igen, de az a vezeték még közös a mellette lévő izzókkal is. viszont tovább megy a szélesebb csatlakozó 9-es lábára, és elágazik a ford. mérő elektronika 3. lábára is.

Az órában visszajelző izzók közöse az pozitív vagy negatív?

kapcsi rajz lenne jó.... :D

Módosítva : Horpika
Elküldve

igen, de az a vezeték még közös a mellette lévő izzókkal is. viszont tovább megy a szélesebb csatlakozó 9-es lábára, és elágazik a ford. mérő elektronika 3. lábára is.

Az órában visszajelző izzók közöse az pozitív vagy negatív?

kapcsi rajz lenne jó.... :D

Tessék:

fastra_97_500-599.png

Amúgy a 9. láb a közös pozitív táp, jól gondolod. Kivéve ez alól az index visszajelző.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Tessék:

Amúgy a 9. láb a közös pozitív táp, jól gondolod. Kivéve ez alól az index visszajelző.

Szia :hiya:

akkor lehet,hogy szerencsém van, és csak konstrukciós hiba, mert az X21-es csati 9-es pozitivján lóg vagy 7-8 izzó, plusz ford. mérő stb...a fogyasztáshoz pedig vékony volt a fólia?ha el van égve akkor egy égő sem világíthat..

ha átkötöm akkor jó kell legyen. :confused:

gyanús, hogy szinte egy helyen van elégve a fólia mindkettönél..

megnéznéd, hogy igazam lehet-e? ha van időd :D

http://kepfeltoltes.hu/view/150327/IMAG0491_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : hening
Elküldve

Jól sejtem ,hogy a kék csatis cucc lenne a tolatáskapcsoló jeladója ugye ? http://www.kephost.com/image/Fjgg

Az normális ,hogy 0,12V-ot mértem a vezetékén ? Gondolom ez ugye csak átadná azt a feszt. mikor benyomódik a vége, ha még jó.

Jól sejted.

A vezetéken normális. A kapcsolót kell mérni, ha hibát keresel.

Elküldve (edited)

Sziasztok,

nem tudja valamelyikőtök megmondani, hogy a beszívott-levegő hőmérséklet érzékelőn mekkora ellenállást kellene mérjek?

3Y2kJs2Z.jpg

4,36kΩ-ot mutatott a műszer, belefújtam (nem a műszerbe :) és lement 3,5-re, majd szép lassan vissza.

Egyébként csupa fekete retek volt, meg benzines (gondolom ez viszonylag normális), letakarítottam. Ártani nem árthat.

Módosítva : Greg_hun
Elküldve

Jól sejtem ,hogy a kék csatis cucc lenne a tolatáskapcsoló jeladója ugye ? http://www.kephost.com/image/Fjgg

Az normális ,hogy 0,12V-ot mértem a vezetékén ? Gondolom ez ugye csak átadná azt a feszt. mikor benyomódik a vége, ha még jó.

Ha jól látom a fekete-sárgán jön a 12Volt az F20-as biztitől és a tolatólámpákon keresztül testelődik le a fehér-fekete szál.

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Generátorba cseréltem szénkefét (el volt kopva),mert nem volt töltésem.

Összerakás után nem akarta az igazat,egyet gondoltam és megkopogtattam.Jó lett,ma reggel pár kilóméter után ismét izzik a töltésjelző.Van tippetek mi lehet a gondja?(Delco remy)

Módosítva : gaga1
Elküldve

Sziasztok!

Generátorba cseréltem szénkefét (el volt kopva),mert nem volt töltésem.

Összerakás után nem akarta az igazat,egyet gondoltam és megkopogtattam.Jó lett,ma reggel pár kilóméter után ismét izzik a töltésjelző.Van tippetek mi lehet a gondja?(Delco remy)

Nem lehet hogy szorul a kefe a tartóban?

Elküldve

Nem lehet hogy szorul a kefe a tartóban?

Első összerakásnál ez jött elő,de aztán csiszoltam rajta picit és látszólag szépen mozgott.

Na meg aztán próbáltam járó motornál is odakoppantani neki,de nem jött be.

Elküldve

Sziasztok!

Generátorba cseréltem szénkefét (el volt kopva),mert nem volt töltésem.

Összerakás után nem akarta az igazat,egyet gondoltam és megkopogtattam.Jó lett,ma reggel pár kilóméter után ismét izzik a töltésjelző.Van tippetek mi lehet a gondja?(Delco remy)

Nem lehet hogy más okozza? szorulást a csapágy(ak)? a töltést meg a fesz.stab hibája?

Elküldve

Első összerakásnál ez jött elő,de aztán csiszoltam rajta picit és látszólag szépen mozgott.

Na meg aztán próbáltam járó motornál is odakoppantani neki,de nem jött be.

Esetleg a generátor testelési hibája? Nekem akkor világított a töltéslámpa. Mérj feszültséget (járó motornál) a generátor fém háza és a motorblokk között. Néhány tized volt lehet max.

Elküldve

Esetleg a generátor testelési hibája? Nekem akkor világított a töltéslámpa. Mérj feszültséget (járó motornál) a generátor fém háza és a motorblokk között. Néhány tized volt lehet max.

Kb ez lesz a nyerő 1,2V is van néha. Reggel hidegen tölt rendesen,de kb 1km után már világít a töltéslámpa.Elég a testkábelt felcsiszolni,vagy van valami trükk?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.