Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ami az injektoroknál van piros/kék vezeték az nem jó Neked? Az megy a benzinpumpához is és a vezeték közel is van a lámpákhoz. Teszel a DRL elé egy lengő biztosítékot és kész. Így sima gyújtáson nincs is DRL, csak ha van fordulatszámjel. ;)

Nálam így van bekötve. :icon1:

Az is egy megoldás lehet, de én beteszek + egy kapcsolót hogy le lehessen kapcsolni, + a műszerfalba egy visszajelzőt is.

Közben kigondoltam, hogy rá tudok kötni közvetlen az utólagos ablakemelő reléjére és meg van a táp.

A rádiós dolog, pedig nekem utána kéri a kódot ugyan úgy ha leveszem a tápot, valaki mondta régebben hogy meg lehet úgy csinálni, hogy többé soha ne kérje a kódot. Nekem a garázsba lenne a rádió.....

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Gondoltam lecserélem a sima óracsoportom, egy fordulatszámmérősre. Vásároltam is egyet csak valami úton módon elnéztem a w számot. Most ami benne van az w1102, amit vettem w1111 de mind kettő 100 fok-ig mér azzal nincs baj. Meg arra gondoltam átrakom a km-órát a régiből az újba,hogy ne kelljen állítgatni. Lesz ebből bajom ha így berakom vagy adjam el? Mert mire vissza viszem benzin költség, meg ez az egy ford.mérős volt. Előre is köszönöm..

Link to comment
Megosztás:

Ha ki lehet cserélni a km órát, akkor az a legegyszerűbb, semmi baja nem lesz. :icon1:

Sőt, még azért is szokták átcserélni, hogy ne kelljen km-t állítani.

Annyit kell megnézni, hogy mindkettő azonos gyártótól legyen, mert ha nem, akkor bajos a csere. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ami az injektoroknál van piros/kék vezeték az nem jó Neked? Az megy a benzinpumpához is és a vezeték közel is van a lámpákhoz. Teszel a DRL elé egy lengő biztosítékot és kész. Így sima gyújtáson nincs is DRL, csak ha van fordulatszámjel. ;)

Nálam így van bekötve. :icon1:

Mivel a Kresz szerint nem éghet együtt a tompítottal, a DRL negatív szálát én a tompított izzó + vezetékére kötném. Így ha a tompított nincs felkapcsolva, annak az izzószálán keresztül kapna testet, ha meg felkapcsolod, ott is +12V lesz, így nem világít.

Link to comment
Megosztás:

Mivel a Kresz szerint nem éghet együtt a tompítottal, a DRL negatív szálát én a tompított izzó + vezetékére kötném. Így ha a tompított nincs felkapcsolva, annak az izzószálán keresztül kapna testet, ha meg felkapcsolod, ott is +12V lesz, így nem világít.

A régi szabályzása ez volt, de most már egyik lámpával sem világíthat együtt. (kivéve a fénykürtöt)

Egyébként most még így van bekötve +1-1 diódával a tompított vezetékeknél, hogy visszafelé ne folyhasson áram. :D

Hétvégén berelézem a testet a helyzetjelzőre és az lesz a végleges. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdv, Köszönöm a választ. Na ott tartok,hogy a régi óraegységet kivettem, és összenéztem a másikkal. Szerencsémre egyezik, vdo mind a kettő.Csak annyi eltérés van,hogy a km-nél a csavar más egyiknél lapos másik csillag szerű.Na most ha én a régit átrakom az újba mármint a km-t akkor nem fog fals eredményeket produkálni,hogy a régi w1102 az új w1111-es?

Kíváncsiságból kipróbáltam az újat a fordulatszámmérő működött mert be volt kötve a 8-as pin.

Választ előre is köszönöm.

Régi

http://www.kepfeltoltes.hu/150313/2015-03-13-412_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Új:

http://www.kepfeltoltes.hu/150313/2015-03-13-410_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Csatlakozó:

http://www.kepfeltoltes.hu/150313/2015-03-13-416_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : tpaxika
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nappali menetfényt szeretnék bekötni, a felszerelés már meg volt, ámde nézegettem honnan tudnék gyújtás kapcsoló által kapcsolt tápot szerezni, egy alternatíva a szellőzőmotor, de ahhoz szét kéne szednem a középkonzolt, vagy valahol megcsaponi, csak a biztitáblát nem lehet kivenni :goofy:

Vagy az ablakemelő a másik alternatíva, azonban nekem utólagos ablakemelőm van a gyári ablakemelő bizti nincs is benn, valahogy máshogyan van megoldva. Van egy relé azon állandó 12V ottvan és van egy kapcsoló szá lami kapcsolja a relét, ha más nincs akkor még egy + relével meg tudom oldani, de az macerás, biztos meg lehet egyszerűbben is oldani. Szerintetek honnét vegyek tápot? (kb 1A) vagy hol futnak ezek a kábelek? Ha rá tudnék kötni a gyári ablakemelő bizti kivezetésére, vajon oda be van kötve a táp? Vagy aki szerelt már be menetfényt honnét táplálja meg?

Egyedül gyújtáskapcsolt villanyt a tolatólámpa kapcsoló kap a gyújtáskapcsolón keresztül. Azt esetleg felhasználhatod. Vagy a kinti relédobozban is kereshetsz gyújtás villanyt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv, Köszönöm a választ. Na ott tartok,hogy a régi óraegységet kivettem, és összenéztem a másikkal. Szerencsémre egyezik, vdo mind a kettő.Csak annyi eltérés van,hogy a km-nél a csavar más egyiknél lapos másik csillag szerű.Na most ha én a régit átrakom az újba mármint a km-t akkor nem fog fals eredményeket produkálni,hogy a régi w1102 az új w1111-es?

Kíváncsiságból kipróbáltam az újat a fordulatszámmérő működött mert be volt kötve a 8-as pin.

Választ előre is köszönöm.

Régi

http://www.kepfeltoltes.hu/150313/2015-03-13-412_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Új:

http://www.kepfeltoltes.hu/150313/2015-03-13-410_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Csatlakozó:

http://www.kepfeltoltes.hu/150313/2015-03-13-416_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem fog, mert a W szám konkrétan a műszeregységen bellül csak a sebességmérőre vonatkozik, tehát ha azt átrakod, akkor már nincs probléma.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget, hát pechemre nem volt jó a hőfokmérő, így muszáj voltam visszavinni. De szerencsémre volt már w1102-es így beraktam és minden működik igaz a km órát átraktam ne kelljen tekergetni.Most vettem észre,hogy 10km-et csal, az óra szerint 50km/h gps szerint 40km/h, köze lehet ahoz,hogy 165/70r13 nem gyári méret. Mostanába tervezem felrakni a 185/60 r14 az már váltóméret. Vagy lehet a gps rossz.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget, hát pechemre nem volt jó a hőfokmérő, így muszáj voltam visszavinni. De szerencsémre volt már w1102-es így beraktam és minden működik igaz a km órát átraktam ne kelljen tekergetni.Most vettem észre,hogy 10km-et csal, az óra szerint 50km/h gps szerint 40km/h, köze lehet ahoz,hogy 165/70r13 nem gyári méret. Mostanába tervezem felrakni a 185/60 r14 az már váltóméret. Vagy lehet a gps rossz.

/70 r13 számít, nem a szélesség

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget, hát pechemre nem volt jó a hőfokmérő, így muszáj voltam visszavinni. De szerencsémre volt már w1102-es így beraktam és minden működik igaz a km órát átraktam ne kelljen tekergetni.Most vettem észre,hogy 10km-et csal, az óra szerint 50km/h gps szerint 40km/h, köze lehet ahoz,hogy 165/70r13 nem gyári méret. Mostanába tervezem felrakni a 185/60 r14 az már váltóméret. Vagy lehet a gps rossz.

A legtöbb óra alapból csal felfelé, villával le lehet feszíteni óvatosan a mutatót, és visszábbrakni. Vagy többször próbálgatod amíg nagyjából jól nem mutat, vagy visszarakod plexi nélkül az órát és forgalommentes egyenes úton egy segítő rányomja a mutatót a tengelyre mondjuk GPS-szerint 50-nél.

Nem tudom a fórummal van-e baj, vagy az én gépemmel, de már másodszor fordul elő hogy duplázva megy el a hsz.

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

üdv!

c14nz-röl le lehet bányászni az önindítót a motorháztető felöl? aknát nem tudok intézni. valósznű az lessz a hibás az indítási problémáim miatt... nem az akksi

most van hogy csak kattan egyet, gyujtás le vissza, megint csak kattan, aztán rajtatartom indításon a kulcsot, 1-2másodperc mulva meg már teker, de kicsit nyögvenyelősen.

szét-összeszerelésnek van valami trükkje? érdemes venni valamit hozzá? szenkefe vagy mittudomén?

köszi!

Link to comment
Megosztás:

üdv!

c14nz-röl le lehet bányászni az önindítót a motorháztető felöl? aknát nem tudok intézni. valósznű az lessz a hibás az indítási problémáim miatt... nem az akksi

most van hogy csak kattan egyet, gyujtás le vissza, megint csak kattan, aztán rajtatartom indításon a kulcsot, 1-2másodperc mulva meg már teker, de kicsit nyögvenyelősen.

szét-összeszerelésnek van valami trükkje? érdemes venni valamit hozzá? szenkefe vagy mittudomén?

köszi!

Igen, de az elsó csavart csak tükörből látni. Szénkefét és kefetartót is érdemes beszerezni, mert hajlamos eltörni széttszedéskor.

1782675-20150313-3s1pIF.jpg

Csak nálam küldi el többször a hozzászólást?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget, hát pechemre nem volt jó a hőfokmérő, így muszáj voltam visszavinni. De szerencsémre volt már w1102-es így beraktam és minden működik igaz a km órát átraktam ne kelljen tekergetni.Most vettem észre,hogy 10km-et csal, az óra szerint 50km/h gps szerint 40km/h, köze lehet ahoz,hogy 165/70r13 nem gyári méret. Mostanába tervezem felrakni a 185/60 r14 az már váltóméret. Vagy lehet a gps rossz.

Igen, lehet köze hozzá, annak a guminak a magassága is kisebb, így a teljes kerékátmérő is, ergo többet fordul azonos sebességnél. Másrészt ahogy Zotya is írta, gyárilag is fölé mér kicsit, biztonsági okokból.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kollégámnak F Astrája van, és megy az okoskodás, hogy van-e elektromosan fűtött visszapillantó tükör hozzá? Most vett hozzá egy garnitúra vissz. tükröt, és a baloldalin van a tükrön egy csík. A tükör ennek ellenére nem osztott, hanem úgy tűnik, mintha sima méretre vágott tükörre rá van ragasztva ez a csík. Most a kollégám szentül meg van győződve, hogy az tükörfűtés....szerintem ez nem az, de nem tudom meggyőzni....szerintem egy utángyártott tükör, aminél ezzel "trükköznek", hogy ez az osztott tükör....

Volt nekem is F-es Astrám, de nem emlékszem, hogy lett volna fűthető tükör. Kérlek segítsetek, mert a ahány ember, annyi verzióval álltak elő a kollégáim, és ez a tulaj....

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kollégámnak F Astrája van, és megy az okoskodás, hogy van-e elektromosan fűtött visszapillantó tükör hozzá? Most vett hozzá egy garnitúra vissz. tükröt, és a baloldalin van a tükrön egy csík. A tükör ennek ellenére nem osztott, hanem úgy tűnik, mintha sima méretre vágott tükörre rá van ragasztva ez a csík. Most a kollégám szentül meg van győződve, hogy az tükörfűtés....szerintem ez nem az, de nem tudom meggyőzni....szerintem egy utángyártott tükör, aminél ezzel "trükköznek", hogy ez az osztott tükör....

Volt nekem is F-es Astrám, de nem emlékszem, hogy lett volna fűthető tükör. Kérlek segítsetek, mert a ahány ember, annyi verzióval álltak elő a kollégáim, és ez a tulaj....

Előre is köszi

Ha a képen látható csatik megvannak rajta, akkor fűthető!

http://p1.vatera.hu/photos/97/6b/7997_1_big.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nem óhaj működni se a belső, se a csomagtér világításom. A kapcsolóknál van áram, igaz csak 4Volt.. De az izzók foglalatához mar semmi sem jut el. Mondtak olyat, hogy a bal első küszöbborítás alatt, illetve a vezetőülésnél a szőnyeg alatt vannak kis fémhüvellyel összeadva a drótok, ott szok elrohadni. De ott épek a csatlakozások. Tovább bontani vakra nem merem. Van valakinek ezzel tapasztalata? Köszönöm előre is. :)

Uraim!

Erre nem tudtok egyéb tippet? A vezetékeket végignéztem, biztosítékok jok, izzók, foglalatok szintén. De csak kb 4 volt jut el az izzókig. Tanácstalan vagyok. :(

Link to comment
Megosztás:

Uraim!

Erre nem tudtok egyéb tippet? A vezetékeket végignéztem, biztosítékok jok, izzók, foglalatok szintén. De csak kb 4 volt jut el az izzókig. Tanácstalan vagyok. :(

A vezeték ellenállását nem mérted meg? Lehet az növekedett meg ha magas, akkor el lehet indulni.

Testpontok épek? Nem megfelelő testelés miatt is lehet, hogy nincs meg a 12V...

Tippem ennyi van, gondolkodom..

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Uraim!

Erre nem tudtok egyéb tippet? A vezetékeket végignéztem, biztosítékok jok, izzók, foglalatok szintén. De csak kb 4 volt jut el az izzókig. Tanácstalan vagyok. :(

Hát ha más nem maradt, ugye itt testet kepcsolunk, ki kell iktatni az eredeti tápot, és új dróttal vinni oda a fix 12Voltot, meg kell keresni azt a pontot ahol még megvan a táp, és onnan.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát ha más nem maradt, ugye itt testet kepcsolunk, ki kell iktatni az eredeti tápot, és új dróttal vinni oda a fix 12Voltot, meg kell keresni azt a pontot ahol még megvan a táp, és onnan.

Ok.köszönöm. A fix 12 volt világos. A testpontot hol keressem? Gondolom a biztosíték táblától jön le a villany, ott van fix, az ócska kihangosítót kiiktattam, annak a helyére mehet. Nagy műsor és óvatosság igényes a biztosítéktábla kivétele?

A testpontok alatt a 4 kapcsolót érted?

Módosítva : pasla09
Link to comment
Megosztás:

Ok.köszönöm. A fix 12 volt világos. A testpontot hol keressem? Gondolom a biztosíték táblától jön le a villany, ott van fix, az ócska kihangosítót kiiktattam, annak a helyére mehet. Nagy műsor és óvatosság igényes a biztosítéktábla kivétele?

A testpontok alatt a 4 kapcsolót érted?

Ha caravan, akkor hátul középen van a testpont, ha ferdehátú vagy 4 ajtós, akkor hátul bal oldalt van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.