zotya91 Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 És tényleg. Bár a szín passzol, csak 14 helyett 21-et írtam. :) Tök jó lenne, ha tudnám szerkeszteni a saját írásomat, de hiába rinyálok moderátornak, hogy kéne módosítani rajta, mintha el sem érkezne hozzá az üzenet. :D Erre gondoltam én is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 Hali! Én is néztem ezt a dolgot, de szerintem a 2 csati az egy. A nagy csati szét van osztva, 20 láb van a kisebbik csatiban, ebbe vannak kötve a féklámpa, helyzetjelző stb. A nagyobbik 21 láb tól levő csatiban van a 2 fényszóró kötve. Kimérni is vezetékszín, multiméter ellenállás, és egy pc táppal próbáltam ki mindent. ne mán tényleg. Az egy csatlakozó. Az X4-es az kint van a motortérben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 ne mán tényleg. Az egy csatlakozó. Az X4-es az kint van a motortérben. Meg lesz itt mindenre a magyarázat :-D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 Akkor egy csónakban evezünk. Most nézegetem a rajzokat meg gúglizok, hogy mi hogy van. Megvan már minden a négy elektromos ablak bekötéshez, csak egy bökkenő van. A központi zár vezérlő nem a gyári F Astra. Így esélyes, hogy automatában nem fogja felhúzni az ablakokat, mivel (tudtommal) reteszelésre húzza csak fel őket. Legalábbis az F Astra vezérlője tutira, illetve a jobb oldali zár zárás irányában tartva is felhúzza. Bal oldalon meg csak akkor, ha elfordítom a kulcsot vízszintesbe, mert ugye az a retesz. Ennél a távosnál meg második gombnyomásra lenne reteszelés, de mivel más a bal első központi zár bekötése, meg amúgy a kialakítása is, ezért esélyes, hogy nem fog menni. :( Főleg, hogy abban van egy külön érintkező, amivel kapja a jelet, hogy nyisson vagy zárjon a kulccsal. Van egy kis mikrokapcsoló a hengerzár végénél, ami a reteszelést oldja meg, de ez a mostani vezérlőnél máshogy van. Lehet be kell szereznem a két első ajtóba hozzá való zárakat. Ezt guglizom, hogy kép alapján rögzíthető-e F ajtóba a másik kpzár. Legjobb lenne, ha most lemennék, letépném a bal első kárpitot és kiszerelnék mindent a kocsiból, úgy lenne a biztos. :D Alig találni képet gúglival ezekről. Amúgy más gond nincs. :D Namost állj. Az f astrában tudomásom szerint ugyanaz a vezérlő van, mint a vectrában. És vectrában pedig reteszelésre nem húz fel, csak ha elfordítva tartom a kulcsot, a jobb és a baloldalon is. Lévén a villanyablaknak van egy extra mikrokapcsolója a hengerzárnál, mint a központinak is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuccer Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 Akkor egy csónakban evezünk. Most nézegetem a rajzokat meg gúglizok, hogy mi hogy van. Megvan már minden a négy elektromos ablak bekötéshez, csak egy bökkenő van. A központi zár vezérlő nem a gyári F Astra. Így esélyes, hogy automatában nem fogja felhúzni az ablakokat, mivel (tudtommal) reteszelésre húzza csak fel őket. Legalábbis az F Astra vezérlője tutira, illetve a jobb oldali zár zárás irányában tartva is felhúzza. Bal oldalon meg csak akkor, ha elfordítom a kulcsot vízszintesbe, mert ugye az a retesz. Ennél a távosnál meg második gombnyomásra lenne reteszelés, de mivel más a bal első központi zár bekötése, meg amúgy a kialakítása is, ezért esélyes, hogy nem fog menni. :( Főleg, hogy abban van egy külön érintkező, amivel kapja a jelet, hogy nyisson vagy zárjon a kulccsal. Van egy kis mikrokapcsoló a hengerzár végénél, ami a reteszelést oldja meg, de ez a mostani vezérlőnél máshogy van. Lehet be kell szereznem a két első ajtóba hozzá való zárakat. Ezt guglizom, hogy kép alapján rögzíthető-e F ajtóba a másik kpzár. Legjobb lenne, ha most lemennék, letépném a bal első kárpitot és kiszerelnék mindent a kocsiból, úgy lenne a biztos. :D Alig találni képet gúglival ezekről. Amúgy más gond nincs. :D Az automata ablakfelhúzás dolog nekem is meg van célozva! Nekem egy Ebay-en vásárolt "Univerzális" távirányító modul van bekötve a központi zárhoz és az nekem alapból tudja az ablakfelhúzást. Itt azért nem a gyári vezérlőt használom mert ha jól tudom ott addig kell tartani a kulcsot amíg fel nem megy az ablak. Ez a vezérlő pedig lezáráskor egy 30 másodperces "testet" ad ki ami tökéletesen elég arra hogy az ablak felmenjen. A kábelkorbács ami a két ajtót összeköti meg a betápot fogadja már lassan kész. Utána pedig az ajtókárpitot fogom kicsit megvariálni. Azt valaki tudja hogy hogyan tudom az elektromos ablakemelő csatijából kiszerelni az érintkezőt?? Mivel van egy pár gyári kábelkorbácsom (elektromos ablak + kp zár + el tükör) így ami kijön eredeti (csak kp zár) abból egy eret kiszerelek ami a központi zár csatijából megy az X31-be és behúznám a komfortvezérlésnek. Gyanítom hogy egy hengeres kiszedőszerszámmal lehet kitolni, de nem vagyok benne biztos. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 Namost állj. Az f astrában tudomásom szerint ugyanaz a vezérlő van, mint a vectrában. És vectrában pedig reteszelésre nem húz fel, csak ha elfordítva tartom a kulcsot, a jobb és a baloldalon is. Lévén a villanyablaknak van egy extra mikrokapcsolója a hengerzárnál, mint a központinak is. A kpzár vezérlő ötös pontjából induló és a motorok 6-os Z pontjába érkező vezeték az automata felhúzás. Ugyanaz a mikrokapcsoló húzza fel őket, mivel az a "DS", tehát a reteszelés mikrokapcsolója. Jobb oldalon tartani kell, bal oldalon meg elfordítani vízszintesbe a zárat. Amúgy Vörös Petinek is van egy CDX vekije és neki felhúzta reteszelésre. Saját szememmel láttam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 Az automata ablakfelhúzás dolog nekem is meg van célozva! Nekem egy Ebay-en vásárolt "Univerzális" távirányító modul van bekötve a központi zárhoz és az nekem alapból tudja az ablakfelhúzást. Itt azért nem a gyári vezérlőt használom mert ha jól tudom ott addig kell tartani a kulcsot amíg fel nem megy az ablak. Ez a vezérlő pedig lezáráskor egy 30 másodperces "testet" ad ki ami tökéletesen elég arra hogy az ablak felmenjen. A kábelkorbács ami a két ajtót összeköti meg a betápot fogadja már lassan kész. Utána pedig az ajtókárpitot fogom kicsit megvariálni. Azt valaki tudja hogy hogyan tudom az elektromos ablakemelő csatijából kiszerelni az érintkezőt?? Mivel van egy pár gyári kábelkorbácsom (elektromos ablak + kp zár + el tükör) így ami kijön eredeti (csak kp zár) abból egy eret kiszerelek ami a központi zár csatijából megy az X31-be és behúznám a komfortvezérlésnek. Gyanítom hogy egy hengeres kiszedőszerszámmal lehet kitolni, de nem vagyok benne biztos. Köszi Én azt csak roncsolással tudtam kiszedni. Amúgy hengeres érintkező oldalán három helyen körben tartja bent a helyén, így elég nehéz. Próbálkoztam erősebb, merevebb vékony lemezzel benyomni mind a hármat, de nem sikerült. Aztán szétvágtam egy csatit az egyik tartalék balos kötegéből aztán átraktam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 A kpzár vezérlő ötös pontjából induló és a motorok 6-os Z pontjába érkező vezeték az automata felhúzás. Ugyanaz a mikrokapcsoló húzza fel őket, mivel az a "DS", tehát a reteszelés mikrokapcsolója. Jobb oldalon tartani kell, bal oldalon meg elfordítani vízszintesbe a zárat. Amúgy Vörös Petinek is van egy CDX vekije és neki felhúzta reteszelésre. Saját szememmel láttam. Na ez érdekes. Ez a rajz mikori évjárat? És az említett cdx veci? Lementem és megnéztem az enyémet, íme: Itt a központizár vezérlő egy 92-es veciből, a villanyablak meg egy 89-esből van. Mindent komplett tettem át, egy az egyben a donorautóból. Ezek szerint ebből is többféle van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 Na ez érdekes. Ez a rajz mikori évjárat? És az említett cdx veci? Lementem és megnéztem az enyémet, íme: Itt a központizár vezérlő egy 92-es veciből, a villanyablak meg egy 89-esből van. Mindent komplett tettem át, egy az egyben a donorautóból. Ezek szerint ebből is többféle van. Megnéztem a 92-es rajzot és azon tényleg nincs a kpzártól vezeték a komforthoz, hanem csak a hengerzárnál lévő két mikrokapcsoló üzemelteti ezt a funkciót. Viszont a 95-ös rajzban már ott van az az 5-ös lábú kivezetés, mint F Astrában is. Az említett CDX Veci az már széria végi gyártású. Ha jól emlékszem, 95-ös. Anúgy F-ben ez a 97-es rajz. A korábbi rajzokban sincs még benne ez, konkrétan csak ebben az évjáratos rajzban van benne a komfortos négy elektromos ablak rajza. Lehet próbaképp visszarakom a sima kulcsos vezérlőt egy próba erejéig, úgyis megvan még. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 Viszont elkészültek az ajtóátvezetőkhöz a pinek: Arra gondoltam még, hogy úgyis maradt még 13 érintkezőm és belepakolom őket még tartalékban a csatlakozókba és ugyanezt megcsinálom az ajtókötegek 30pin-es csatijaival is, mivel abból is van tartalék még. Főleg azért gondoltam erre, mert ha megkapja a típusidegen kpzárakat (ha jó lesz F-be), akkor ahhoz több vezeték kell (7 helyett 8). Igaz, a vezetőoldaliban maradt még 4 hely, az utasoldaliban 11, tehát kevés is a 13. Viszont a tartalék balos ajtókötegben van még 17 tartalék és a 2 nagy érintkező. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 Viszont elkészültek az ajtóátvezetőkhöz a pinek: Arra gondoltam még, hogy úgyis maradt még 13 érintkezőm és belepakolom őket még tartalékban a csatlakozókba és ugyanezt megcsinálom az ajtókötegek 30pin-es csatijaival is, mivel abból is van tartalék még. Főleg azért gondoltam erre, mert ha megkapja a típusidegen kpzárakat (ha jó lesz F-be), akkor ahhoz több vezeték kell (7 helyett 8). Igaz, a vezetőoldaliban maradt még 4 hely, az utasoldaliban 11, tehát kevés is a 13. Viszont a tartalék balos ajtókötegben van még 17 tartalék és a 2 nagy érintkező. Minek a pinje nagyobb? Az ablakemelőnek van a legnagyobb áramfelvétele nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 Minek a pinje nagyobb? Az ablakemelőnek van a legnagyobb áramfelvétele nem? Az ablakemelők fix (akku) +12V-jának és a mellette lévő barna vezeték. Mindkettő 2,5-es keresztmetszetű. A vezérlőfeszültség (gyújtás táp) 0,75-ös. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 Az ablakemelők fix (akku) +12V-jának és a mellette lévő barna vezeték. Mindkettő 2,5-es keresztmetszetű. A vezérlőfeszültség (gyújtás táp) 0,75-ös. Jaja végülis csak a motornak van nagy áramfelvétele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2015 Megoszt Elküldve Március8, 2015 Jaja végülis csak a motornak van nagy áramfelvétele. Engem inkább az érdekel, hogy miért egy 10A-es biztosítékról (F7) megy majdnem minden. :D Tükörfűtés, négy eablak vezérlőfeszültsége is erről megy. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március9, 2015 Megoszt Elküldve Március9, 2015 Engem inkább az érdekel, hogy miért egy 10A-es biztosítékról (F7) megy majdnem minden. :D Tükörfűtés, négy eablak vezérlőfeszültsége is erről megy. :D Hmmm.. 10Amperes bizti az azt jelenti hogy max 120Watt 12Voltnál nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Március9, 2015 Megoszt Elküldve Március9, 2015 Engem inkább az érdekel, hogy miért egy 10A-es biztosítékról (F7) megy majdnem minden. :D Tükörfűtés, négy eablak vezérlőfeszültsége is erről megy. :D Gondolom azért arra gondoltak, hogy nem megy minden eccerre.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandymnc Elküldve Március9, 2015 Megoszt Elküldve Március9, 2015 Korábban írtátok, hogy a Gyári antenna kábel gyárilag toldva van a vezető oldalon, hogy kell ezt elképzelni? Egy apa és anya csatlakozó van és összedugva? Meg nagyságrendileg hol található ez a toldás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március9, 2015 Megoszt Elküldve Március9, 2015 Korábban írtátok, hogy a Gyári antenna kábel gyárilag toldva van a vezető oldalon, hogy kell ezt elképzelni? Egy apa és anya csatlakozó van és összedugva? Meg nagyságrendileg hol található ez a toldás? Igen, csatlakozóval. Nagyságrendileg pontosan a bal oldalon a belső küszöbburkolat mögött. Négy csavar fogja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandymnc Elküldve Március9, 2015 Megoszt Elküldve Március9, 2015 Igen, csatlakozóval. Nagyságrendileg pontosan a bal oldalon a belső küszöbburkolat mögött. Négy csavar fogja. Köszönöm, és esetleg még abban tudsz segíteni hogy ha ez meg van akkor az hogyan jut el a rádióhoz? Esetleg van e rögzítve? tulajdonképen most arra gondoltam hogy ha azt szét tudom ott szedni akkor a rádió felőli kábel toldásra rá szalagozok egy másikat és tulajdonképen behúzom helyére, meg megoldható lenne vagy szét kell szedni ott a lábtért hozzá? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Március10, 2015 Megoszt Elküldve Március10, 2015 Sziasztok! Gyári opel rádiót (Blaupunkt CAR 300) hogy lehet megoldani, hogy ne kérje a kódot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuccer Elküldve Március10, 2015 Megoszt Elküldve Március10, 2015 Én azt csak roncsolással tudtam kiszedni. Amúgy hengeres érintkező oldalán három helyen körben tartja bent a helyén, így elég nehéz. Próbálkoztam erősebb, merevebb vékony lemezzel benyomni mind a hármat, de nem sikerült. Aztán szétvágtam egy csatit az egyik tartalék balos kötegéből aztán átraktam. Na kicsit utána néztem és erre jutottam: Nálunk a melóban is használunk hasonló érintkezőket a csatlakozóinkban. Íme: Mi ezt a pin-t ezzel szedjük ki: Ez egy olyan szerszám ami kívülről egy vékony falú henger és belül van benne egy tüske ami rugó ellenében mozog. Amikor ki akarod szedni az érintkezőt akkor a vezetékkel ellentétes végére tolod a hengert és benyomod. Ekkor a belső tüske kitolja a pin-t miközben a visszaakasztó szárnyakat a henger összenyomva tartja. Na ennek az otthoni sufni verziója ez :w00t: : Ez egy 1,5 mm2 -es dupla érvéghüvely. Simán benyomja a visszaakasztókat és vagy egy kis csavarhúzóval kitoljuk vagy a vezetéknél fogva kihúzzuk. Bocsi ha hosszú lett de így kerek! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Március10, 2015 Megoszt Elküldve Március10, 2015 Köszönöm, és esetleg még abban tudsz segíteni hogy ha ez meg van akkor az hogyan jut el a rádióhoz? Esetleg van e rögzítve? tulajdonképen most arra gondoltam hogy ha azt szét tudom ott szedni akkor a rádió felőli kábel toldásra rá szalagozok egy másikat és tulajdonképen behúzom helyére, meg megoldható lenne vagy szét kell szedni ott a lábtért hozzá? hát ugy behuzni nem fogod tudni, el tudod vezetni mellette az újat Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Március10, 2015 Megoszt Elküldve Március10, 2015 Sziasztok! Gyári opel rádiót (Blaupunkt CAR 300) hogy lehet megoldani, hogy ne kérje a kódot? http://www.opelforum.hu/topic/16-elektromos/page-1488#entry969095 ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Március12, 2015 Megoszt Elküldve Március12, 2015 Sziasztok! Nappali menetfényt szeretnék bekötni, a felszerelés már meg volt, ámde nézegettem honnan tudnék gyújtás kapcsoló által kapcsolt tápot szerezni, egy alternatíva a szellőzőmotor, de ahhoz szét kéne szednem a középkonzolt, vagy valahol megcsaponi, csak a biztitáblát nem lehet kivenni :goofy: Vagy az ablakemelő a másik alternatíva, azonban nekem utólagos ablakemelőm van a gyári ablakemelő bizti nincs is benn, valahogy máshogyan van megoldva. Van egy relé azon állandó 12V ottvan és van egy kapcsoló szá lami kapcsolja a relét, ha más nincs akkor még egy + relével meg tudom oldani, de az macerás, biztos meg lehet egyszerűbben is oldani. Szerintetek honnét vegyek tápot? (kb 1A) vagy hol futnak ezek a kábelek? Ha rá tudnék kötni a gyári ablakemelő bizti kivezetésére, vajon oda be van kötve a táp? Vagy aki szerelt már be menetfényt honnét táplálja meg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Március12, 2015 Megoszt Elküldve Március12, 2015 Ami az injektoroknál van piros/kék vezeték az nem jó Neked? Az megy a benzinpumpához is és a vezeték közel is van a lámpákhoz. Teszel a DRL elé egy lengő biztosítékot és kész. Így sima gyújtáson nincs is DRL, csak ha van fordulatszámjel. ;) Nálam így van bekötve. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts