Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség! :)

Ma reggel elindítottam az autót semmi gondja baja, pöc-röff.

Majd üléshuzatokat cseréltem meg a mély láda kábeleit vágtam vissza kicsit saruztam újra stb...

Aztán be akarom indítani, elfordítom a kulcsot, jön az a tipikus nyöszörgés mikor lemerül akksi és kész nem indult...

Felraktam töltőre kb.3 órára vissza raktam a kocsiba, majd mikor elfordítom a kulcsot már nem történik semmi, szó szerint semmi, egy mukkanás se... se az önindító nem teker magába, se egy kis kerregés semmi, mintha akksi se lenne benne csak a kontroll fények erőssége változik a műszerfalban mikor indítana... ennnyi...

Viszont tolásra rögtön az első méteren pöcc - röffre indult és minden tökéletesen működik... alapjárat,gáz, világító testek.... minden.

Hiába mentem vele egy karikát a jelenség ugyan ez maradt....

Merre keressem a hibát???

Meghalhatott ennyire az akksim?

Párszor már szívta meg a mélyláda de nem ennyire.....

Valaki segítsen kérem..... :)

Link to comment
Megosztás:

Azt azért figyeld hogy milyen BC-d (csatlakozód ) van!!! OBD 1-hez vagy OBD 2-höz.

Ez az OBD 2-höz való rajz,

obd2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez az OBD 1 hez :

obd1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

És igen a 15-ös a tankméret átállításához való.

Honnan derül ki hogy OBD 1 vagy 2 höz való a bc? Sajna a cimke nincs meg a BC-n <_<

Közben meglett a hiba, de furmányos....

" No meglett a probléma okozója, de hogy miért és hogyan, az rejtélyes! A folyton világítást a Letestelt 24-es láb okozta.

A Diag menübe való belépést pedig a Letestelt 25-ös láb okozta.

A 24-es láb a Fék kopás jelző lenne amit testelni kéne.

A 25-ös láb az ablakmosó folyadék szintjelzője, amit szintén testelni kéne. Így hogy nincs letestelve a 24 és a 25-ös láb így mondhatni működik, viszont ezeket írkálja ki:

- Waschwass. Stand

- Bremsbelag

-Abblendl. Rücklicht

Hogyan oldjam meg a hibát hogyha le kéne testelni ahhoz hogy eltűnjön a hiba (Check lámpa világít) de akkor más hiba adódik.

Ötletek?"

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség! :)

Ma reggel elindítottam az autót semmi gondja baja, pöc-röff.

Majd üléshuzatokat cseréltem meg a mély láda kábeleit vágtam vissza kicsit saruztam újra stb...

Aztán be akarom indítani, elfordítom a kulcsot, jön az a tipikus nyöszörgés mikor lemerül akksi és kész nem indult...

Felraktam töltőre kb.3 órára vissza raktam a kocsiba, majd mikor elfordítom a kulcsot már nem történik semmi, szó szerint semmi, egy mukkanás se... se az önindító nem teker magába, se egy kis kerregés semmi, mintha akksi se lenne benne csak a kontroll fények erőssége változik a műszerfalban mikor indítana... ennnyi...

Viszont tolásra rögtön az első méteren pöcc - röffre indult és minden tökéletesen működik... alapjárat,gáz, világító testek.... minden.

Hiába mentem vele egy karikát a jelenség ugyan ez maradt....

Merre keressem a hibát???

Meghalhatott ennyire az akksim?

Párszor már szívta meg a mélyláda de nem ennyire.....

Valaki segítsen kérem..... :)

Én inkább az önindító-gyújtáskapcsoló vonalon keresgélnék.

Link to comment
Megosztás:

Honnan derül ki hogy OBD 1 vagy 2 höz való a bc? Sajna a cimke nincs meg a BC-n <_<

Közben meglett a hiba, de furmányos....

" No meglett a probléma okozója, de hogy miért és hogyan, az rejtélyes! A folyton világítást a Letestelt 24-es láb okozta.

A Diag menübe való belépést pedig a Letestelt 25-ös láb okozta.

A 24-es láb a Fék kopás jelző lenne amit testelni kéne.

A 25-ös láb az ablakmosó folyadék szintjelzője, amit szintén testelni kéne. Így hogy nincs letestelve a 24 és a 25-ös láb így mondhatni működik, viszont ezeket írkálja ki:

- Waschwass. Stand

- Bremsbelag

-Abblendl. Rücklicht

Hogyan oldjam meg a hibát hogyha le kéne testelni ahhoz hogy eltűnjön a hiba (Check lámpa világít) de akkor más hiba adódik.

Ötletek?"

Félre érted OBD1 vagy 2 csak a csatlakozó miatt érdekes, mert az egyik 10 a másik 16 lábú és máshova kell kötni a dolgokat. BC(MID)- nek mind1.

Link to comment
Megosztás:

Honnan derül ki hogy OBD 1 vagy 2 höz való a bc? Sajna a cimke nincs meg a BC-n <_<

Közben meglett a hiba, de furmányos....

" No meglett a probléma okozója, de hogy miért és hogyan, az rejtélyes! A folyton világítást a Letestelt 24-es láb okozta.

A Diag menübe való belépést pedig a Letestelt 25-ös láb okozta.

A 24-es láb a Fék kopás jelző lenne amit testelni kéne.

A 25-ös láb az ablakmosó folyadék szintjelzője, amit szintén testelni kéne. Így hogy nincs letestelve a 24 és a 25-ös láb így mondhatni működik, viszont ezeket írkálja ki:

- Waschwass. Stand

- Bremsbelag

-Abblendl. Rücklicht

Hogyan oldjam meg a hibát hogyha le kéne testelni ahhoz hogy eltűnjön a hiba (Check lámpa világít) de akkor más hiba adódik.

Ötletek?"

Érdekes ez. Lehet tényleg rossz az a BC. :(

Valamikor olvastam, hogy pozitívra kötötték a test helyett a hibajelzők vezetékeit és jó lett, de ez már az X-akta kategória.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm, igyekszem mindent megcsinálni a gépen! Bő egy éve van meg, azóta egy pár dolgot megoldottam rajta :-)

Tehát akkor a diagnosztikai csatit a 14-es lábra kell kötni? Van még egy a 15-ös is, az kel la tank térfogat állításához? Én is a 21-esre kötöttem a diagnosztikát....

Ha a 16-os a diagcsati, akkor csak egy szál kell. Ha a 10-pines, akkor kell a 14-es "G" és 15-ös "D"

Csatlakozó lábkiosztás

http://kepfeltoltes.hu/view/150301/MID_csati_labkiosztas_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olyan problemam lenne , hogy van egy 1995-os c14nz-s opelom .

Az auto parszor megalt mar most meg egyaltalan nem megy amig az elejen ráadom a gyujtast a szivatyu benyomja a benzint amit hallani is lehet , utanna beindul az auto de csak adig amig ezt a keves benzint kijarja .

Utanna leal , ha megint gyujtast kap megint elindul adig amig kijarja megint , de utanna semmi benzin nincs amivel menne az auto.

A kerdesem az lenne hogy mi tilthatja le a benzint gyujtas utan ???????

Ha a kulcs csipjevel lenne gond akkor be sem indulna az auto ugyhogy ezt kizartam .A masik fontos hogy ennel az autonal lehet mar hibakodot olvasni ???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olyan problemam lenne , hogy van egy 1995-os c14nz-s opelom .

Az auto parszor megalt mar most meg egyaltalan nem megy amig az elejen ráadom a gyujtast a szivatyu benyomja a benzint amit hallani is lehet , utanna beindul az auto de csak adig amig ezt a keves benzint kijarja .

Utanna leal , ha megint gyujtast kap megint elindul adig amig kijarja megint , de utanna semmi benzin nincs amivel menne az auto.

A kerdesem az lenne hogy mi tilthatja le a benzint gyujtas utan ???????

Ha a kulcs csipjevel lenne gond akkor be sem indulna az auto ugyhogy ezt kizartam .A masik fontos hogy ennel az autonal lehet mar hibakodot olvasni ???

Üdv...lehet hogy csak a relé enged el, húzd ki a foglalatból az anyósoldali lábtérben (lila kocka) , és kösd össze a 30-87-es lábek helyét egy darab dróttal (levágsz egy 5 centis egyerű rézdrótót a két végét megblankolod, formára hajlítod és bedugod), ekkor a pumpának azonnal el kell indulnia gyujtás nélkül is, ha így rendesen jár a motor akkor a relé rossz. Egy másik ötlet: rossz a tankszellőztetés, a pumpa vákumot csinál a tankba egy idő után meg már nem hoz elég anyagot. Csavard le a tanksapkád, és próbáld meg így elindítani. Igen, lehet hibakódot olvasni.

Link to comment
Megosztás:

Szóval minden jó, ha jó a vége.

Még nincs teljesen vége. Megmaradt az autónál az, hogy ha áll pár órát, utána hosszan indít, mire beröffen a motor. Az AC pumpa hiba előtt ez pöcc-röff volt, hidegen és melegen egyaránt (kivéve, ha mondjuk 1 hétig állt). Szerintetek mitől lehet ez, hogy pár óra után is már csak 10mp után röffen be?

A szelepet a motortérben megnéztük, péntek óta nem szivárog ott a benzin járó motornál. Akkor hol folyhat el, vagy mi lehet a gond?

A motor amúgy egyenletesen jár, nincsen gond vele.

Olvastam itt korábban, hogy az XE motorokban nincsen gyújtásra előtöltés. Ez így van? Csak akkor nyomja az AC, ha indítózok? A relé csak akkor kapcsol... Tehát elvileg igen.

Kedden visszavisszük megnézetni...

Link to comment
Megosztás:

Még nincs teljesen vége. Megmaradt az autónál az, hogy ha áll pár órát, utána hosszan indít, mire beröffen a motor. Az AC pumpa hiba előtt ez pöcc-röff volt, hidegen és melegen egyaránt (kivéve, ha mondjuk 1 hétig állt). Szerintetek mitől lehet ez, hogy pár óra után is már csak 10mp után röffen be?

A szelepet a motortérben megnéztük, péntek óta nem szivárog ott a benzin járó motornál. Akkor hol folyhat el, vagy mi lehet a gond?

A motor amúgy egyenletesen jár, nincsen gond vele.

Olvastam itt korábban, hogy az XE motorokban nincsen gyújtásra előtöltés. Ez így van? Csak akkor nyomja az AC, ha indítózok? A relé csak akkor kapcsol... Tehát elvileg igen.

Kedden visszavisszük megnézetni...

a hosszabb állás után jön a benzin annál a szelepnél ha megnyomod?

ha nem, akkor valószínű nem marad meg a nyomás benne. szoktak betenni valahová egy visszacsapó szelepet hogy maradjon a nyomás

Link to comment
Megosztás:

a hosszabb állás után jön a benzin annál a szelepnél ha megnyomod?

ha nem, akkor valószínű nem marad meg a nyomás benne. szoktak betenni valahová egy visszacsapó szelepet hogy maradjon a nyomás

Gyárilag a nagynyomású pumpa aljában van a szelep. Ha nem működik már rendesen minél közelebb a pumpához célszerű beépíteni egy utólagosat. vagy sufnituning egy nyomógombal kézzel működtetni a pumpát indítás előtt pár másodpercig. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag a nagynyomású pumpa aljában van a szelep. Ha nem működik már rendesen minél közelebb a pumpához célszerű beépíteni egy utólagosat. vagy sufnituning egy nyomógombal kézzel működtetni a pumpát indítás előtt pár másodpercig. :icon1:

Köszi szépen mindkettőtöknek, akkor garanciában visszük vissza, nézzenek rá erre a szelepre.

Link to comment
Megosztás:

Ha a 16-os a diagcsati, akkor csak egy szál kell. Ha a 10-pines, akkor kell a 14-es "G" és 15-ös "D"

Csatlakozó lábkiosztás

http://kepfeltoltes.hu/view/150301/MID_csati_labkiosztas_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Te adtad meg a reggeli sokkolást, a tudatot hogy mi a hiba, amint megláttam a képet mondom ajjaj! :smartass:

Az volt a bűnöm, hogy kiszámoltam a 26Pin-es csatin 13-ig a lábakat, majd nem az egyes mellől, hanem a 13.-tól folytatván számoltam tovább, így egy pár dolog rossz helyre volt kötve. Helyes bekötés után minden jó! Köszönöm mindenkinek!

Valakinek van leírása CC modul bekötéshez? Vagy végülis a leírásból ki lehet nézni, de valaki épített már be?

Hová szokták az autón fölcsavarozni a modult? Gondolom az első fényszóró kábelei egyből a kapcsoló után a motortérben vannak, a többi (hátsó féklámpa, helyzetjelzők stb..) az az autó jobb oldalán megy hátra.

A működő BC rő legy kép:

DSC_0032.JPG
Link to comment
Megosztás:

Te adtad meg a reggeli sokkolást, a tudatot hogy mi a hiba, amint megláttam a képet mondom ajjaj! :smartass:

Az volt a bűnöm, hogy kiszámoltam a 26Pin-es csatin 13-ig a lábakat, majd nem az egyes mellől, hanem a 13.-tól folytatván számoltam tovább, így egy pár dolog rossz helyre volt kötve. Helyes bekötés után minden jó! Köszönöm mindenkinek!

Valakinek van leírása CC modul bekötéshez? Vagy végülis a leírásból ki lehet nézni, de valaki épített már be?

Hová szokták az autón fölcsavarozni a modult? Gondolom az első fényszóró kábelei egyből a kapcsoló után a motortérben vannak, a többi (hátsó féklámpa, helyzetjelzők stb..) az az autó jobb oldalán megy hátra.

A működő BC rő legy kép:

A kapcsolóból nem nem egyből a lámpákhoz mennek, hanem a bal lábtérben lévő csatiba vannak megcsokizva. Azt kell megcsapolni, tehát sorba kötni velük a CC-t. Tompított, hátsó helyzetjelző és féklámpákat kell rákötni. Pluszban kell még rákötni a féklámpakapcsolót is, hogy tudja mikor kell figyelni őket, mivel ugye azok nem világítanak folyamatosan.

Íme a rajz róla:

cc_mid.png

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A kapcsolóból nem nem egyből a lámpákhoz mennek, hanem a bal lábtérben lévő csatiba vannak megcsokizva. Azt kell megcsapolni, tehát sorba kötni velük a CC-t. Tompított, hátsó helyzetjelző és féklámpákat kell rákötni. Pluszban kell még rákötni a féklámpakapcsolót is, hogy tudja mikor kell figyelni őket, mivel ugye azok nem világítanak folyamatosan.

Íme a rajz róla:

Köszönöm!

Arra rájöttem,hogy a CC söntös áramméréssel állapítja meg hogy ég-e az adott lámpa.

Abban a csatiban csak az első fényszórók vannak bekötve, vagy minden lámpa?

Hogy néz ki a csatlakozó? Vagy hol található? Ugyan úgy a burkolat mögött mint a másik oldalt az ECu-nál?

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Arra rájöttem,hogy a CC söntös áramméréssel állapítja meg hogy ég-e az adott lámpa.

Abban a csatiban csak az első fényszórók vannak bekötve, vagy minden lámpa?

Hogy néz ki a csatlakozó? Vagy hol található? Ugyan úgy a burkolat mögött mint a másik oldalt az ECu-nál?

Minden lámpa. Elsők hátsók.

Az a csati a bal lábtérben belső küszöbburkolat mögött található.

A Gesch az átlagsebesség, a Reichweite pedig a megtehető km.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Minden lámpa. Elsők hátsók.

Az a csati a bal lábtérben belső küszöbburkolat mögött található.

A Gesch az átlagsebesség, a Reichweite pedig a megtehető km.

Köszönöm!

Néztem is, hogy az átlagsebesség menet közben szépen megy fölfelé, egy rövid távú úton felment 12Km/h ig.

Azt hittem pillanatnyi sebességet mutat.

Ez nagyszerű, hogy ott van a csatiban minden ami kell a CC-nek, azt hittem húzni kell ide-od a kábeleket :-D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Néztem is, hogy az átlagsebesség menet közben szépen megy fölfelé, egy rövid távú úton felment 12Km/h ig.

Azt hittem pillanatnyi sebességet mutat.

Ez nagyszerű, hogy ott van a csatiban minden ami kell a CC-nek, azt hittem húzni kell ide-od a kábeleket :-D

Csak azt írtam, hogy ott vannak megcsokizva a vezetékek. Azt nem, hogy gyárilag ott is van kialakítva neki a hely. :D Amúgy a jobb oldalon a kesztyűtartó felett van a helye eredetileg. Elvileg légzsákosnál is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csak azt írtam, hogy ott vannak megcsokizva a vezetékek. Azt nem, hogy gyárilag ott is van kialakítva neki a hely. :D Amúgy a jobb oldalon a kesztyűtartó felett van a helye eredetileg. Elvileg légzsákosnál is.

Nekem már jó, ha minden ott van egy helyen, akkor is megfelelően fog működni ,ha a CC modul nem a kesztyűtartó alatt lesz fölszerelve :-) Péntek DU megnézem a tényállást, ha úgy van be is szerelem a modult :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 94-es opel astra gsi-m.

Mostanában olyan hiba jelentkezik rajta, hogy kigyullad menet közben (általában dugóban, kanyarban) a sárga "káros kipufogógáz kibocsájtás lámpa", aztán rövid időn belül leáll a motor. A leállást megelőzi, hogy a gázadásra is szokatlanul reagál a kocsi (erőtlen lesz, lassabb). Ha félreállunk és nyugton maradunk vele pár percig a lámpa elalszik és minden normális. A leállás után azonnal ujraindul, nincs aztán gond.

Elektromos szerelő kicserélte benne a vezértengely érzékelőt, mert a computer ezt a hibát adta ki, de ugyanolyan rossz maradt. Aztán kicserélte a gyertyát, de szintén semmit változás.

Szerelőm nem tudott mit kezdeni a hibával, föladta. Én meg őt. Hátha valakinek volt hasonló gondja és tudna segíteni.

Köszi szépen!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 94-es opel astra gsi-m.

Mostanában olyan hiba jelentkezik rajta, hogy kigyullad menet közben (általában dugóban, kanyarban) a sárga "káros kipufogógáz kibocsájtás lámpa", aztán rövid időn belül leáll a motor. A leállást megelőzi, hogy a gázadásra is szokatlanul reagál a kocsi (erőtlen lesz, lassabb). Ha félreállunk és nyugton maradunk vele pár percig a lámpa elalszik és minden normális. A leállás után azonnal ujraindul, nincs aztán gond.

Elektromos szerelő kicserélte benne a vezértengely érzékelőt, mert a computer ezt a hibát adta ki, de ugyanolyan rossz maradt. Aztán kicserélte a gyertyát, de szintén semmit változás.

Szerelőm nem tudott mit kezdeni a hibával, föladta. Én meg őt. Hátha valakinek volt hasonló gondja és tudna segíteni.

Köszi szépen!

Ezt hol olvastad, hogy káros kipufogógáz kibocsájtás lámpa a neve? :D

Mondták már lambdaszonda lámpának is, de ez eddig a legjobb. :D

Amúgy az a lámpa nem csak a kipufogógáz káros mértékére figyelmeztet, hanem bármire mert az egy hibajelző lámpa. Ki kéne olvasni a hibakódot, hogy egyáltalán mire reklamál.

Link to comment
Megosztás:

Nekem már jó, ha minden ott van egy helyen, akkor is megfelelően fog működni ,ha a CC modul nem a kesztyűtartó alatt lesz fölszerelve :-) Péntek DU megnézem a tényállást, ha úgy van be is szerelem a modult :-)

Ha lehet közben szorgosan fényképezz/dokumentálj :smartass:, nekem 1 éve áll a polczomon a CC, nem volt még "erőm" nekiszökni bebogozni... Habár úgy akartam bekötni, hogy teszek csatlakozó-sort a megcsapolt szálakra, hogy utólag könnyen kiszedhető legyen a CC, de lehet, hogy leteszek róla.

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.