Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv.

Egy olyan kérdésem volna, hogy vettem egy fordulatszámmérős órát amiben több mint valószínű nem jó a hőfokmutató mert az előző órában tökéletesen mutatta az értékeket, még közvetlen az óracsoport cseréje előtt is. W szám is meg a skálázás is egyezik!

Na most este mivel jobb ötletem nem volt neki álltam szétbuherálni a régi óracsoportomat és ki is szedtem a hőfok mérőt, de egy adott résznél tovább nem jutottam, ahogy a képeken is látjátok! Hogy bontható tovább? Elölről a mutató lehúzható?? Megmondom őszintén jött egy olyan ötletem hogy a régi óra működő jó hőfokmutató belsejét cserélném a másikéra.... ez egyáltalán lehetséges? Laikus és buta vagyok az elektromossághoz ezért kérdem! :) :D

Vagy mivel a ford.szám. mérősnél együtt vagy a benzinszint jelzővel annak teljesen más a kialakítása???

DSC_0017_www.kepfeltoltes.hu_.jpgDSC_0016_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Villával alányúlva lejön a mutató, de a fordmérősé tök más, szóval kár berhelni.

Az üzemanyagszintjelződ jól mutat? Ha a feszstab (kis fekete három lábú kocka csavarral lefogatva) elszáll az óra hátulján, akkor tud olyat hogy nem, vagy hülyeséget mutat a hőfokmérő/tankszintjelző, de olyankor mind2 baromságot mutat.

  • Like 1
Elküldve

Villával alányúlva lejön a mutató, de a fordmérősé tök más, szóval kár berhelni.

Az üzemanyagszintjelződ jól mutat? Ha a feszstab (kis fekete három lábú kocka csavarral lefogatva) elszáll az óra hátulján, akkor tud olyat hogy nem, vagy hülyeséget mutat a hőfokmérő/tankszintjelző, de olyankor mind2 baromságot mutat.

Hát lehet igazad lehet, mert a régi óra benzinszint jelzője csere elött a 25-ös és az 50-es között lévő vonalon állt, csere után meg majdnem kiakadt az új órán a szintjelző......

Vágom melyik az a fesszab kis fekete.... Az át forrasztható a régiről a másikra? Vagy azol is kûlönböznek?

Elküldve

Hát lehet igazad lehet, mert a régi óra benzinszint jelzője csere elött a 25-ös és az 50-es között lévő vonalon állt, csere után meg majdnem kiakadt az új órán a szintjelző......

Vágom melyik az a fesszab kis fekete.... Az át forrasztható a régiről a másikra? Vagy azol is kûlönböznek?

Szerintem az átrakható...a jeladónál nem kontakthibás a sarú? Ha mozgatod nincs változás?

Elküldve

Szerintem az átrakható...a jeladónál nem kontakthibás a sarú? Ha mozgatod nincs változás?

Megcsináltam, amit mondtál, kiszedtem a jeladót légtelenítettem, megcsiszoltam a tetejét adtam neki kontakt sprayt is de semmi..... :(

Most kérek egy új jeladót kipróbálom avval...

De érted az elöző óra meg jól mutatta a vízhőfokot.....akkor csak ez a hûlye óra lehet a ludas.....

Elküldve

Megcsináltam, amit mondtál, kiszedtem a jeladót légtelenítettem, megcsiszoltam a tetejét adtam neki kontakt sprayt is de semmi..... :(

Most kérek egy új jeladót kipróbálom avval...

De érted az elöző óra meg jól mutatta a vízhőfokot.....akkor csak ez a hûlye óra lehet a ludas.....

Hát valószinűleg az. Nekem a tankszintjelzés volt pontatlan a régi órával max tanknál csak olyan 37-ig ment fel a mutató az újjal már jó volt, de most már azzal sem megy fel teljesen. Gondolom nekem is a fesz stab bacakszik.

  • Like 1
Elküldve

Az feszstab lesz. Emlékeim szerint még forrasztani sem kell. De nem tenném rá a nyakam.

Hát egyenlőre tedd rá a nyakad, mert én sem látom tisztán aztán majd kiderül. :D

1702680-20150105-WCiJtV.jpg

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok.

Egy olyan dolog érdekelne hogy szeretnék multikormányt az Astrámba. (Csak a tuning :hehe: )

Amit néztem hogy a B Vektra kormánya nagyon hasonlít az F astráéra és abból létezik multi vezérlős is. Tehát vagy csak a vezérlőgombokat teszem át a légzsák alá és kicserélem az átvezetőt is, vagy a komplett kormányt légzsákostól átvezetőstől kicserélem.

Szerintetek működhet??

Köszi a válaszokat.

Elküldve

Van persze, de linket nem tudok hozzá mutatni. Szerintem bármilyen jó ami 10.voltra tudja stabilizálni a 12-14Volt egyenáramot

Úgy tudom, hogy 9V-os stabfesz, csak a rákötött ellenállással átverve csinál kerek 10V-ot. Egyébként nem kell forrasztani. Csavar kiszed, IC kihú és kész. A lábkiosztás meg elvileg ugyanaz, ha valaki cseréli.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok.

Egy olyan dolog érdekelne hogy szeretnék multikormányt az Astrámba. (Csak a tuning :hehe: )

Amit néztem hogy a B Vektra kormánya nagyon hasonlít az F astráéra és abból létezik multi vezérlős is. Tehát vagy csak a vezérlőgombokat teszem át a légzsák alá és kicserélem az átvezetőt is, vagy a komplett kormányt légzsákostól átvezetőstől kicserélem.

Szerintetek működhet??

Köszi a válaszokat.

Nekem már ez muzsikál az autóban kb egy éve ;-) [ráadásúl bőrbevonatú ;)]

NEM lehet csak a vezérlőgombokat alátenni, mert külön vájatja van, és pont emiatt kell a légzsák is a Vectra B multis kormányából. + az átvezető (dugóstól turkáld!) + feltétlenűl a műanyag keret amire jön a spirál és tartja a bajuszkapcsolókat!

+ kell kormanyleszedő.

Holnap küldök képeket, ha érdekel

Elküldve (edited)

Létezik, de horror áron: http://www.hqelektronika.hu/hu/product/tca700y

Lábkiosztásban eltérő, de jó helyette az L2610V (hanyatt kell beültetni). Elviekben a 7810 is jó lenne (az is hanyatt beültetős) de az nem low dropout, előfordulhat hogy hülyeséget mutat álló motornál. Belekendácsolható még a 7809, aminek a GND lábát egy diófával "meg kell emelni" így 9,7V-os lesz.

Van persze, de linket nem tudok hozzá mutatni. Szerintem bármilyen jó ami 10.voltra tudja stabilizálni a 12-14Volt egyenáramot

Módosítva : Bundee
Elküldve

Nekem már ez muzsikál az autóban kb egy éve ;-) [ráadásúl bőrbevonatú ;)]

NEM lehet csak a vezérlőgombokat alátenni, mert külön vájatja van, és pont emiatt kell a légzsák is a Vectra B multis kormányából. + az átvezető (dugóstól turkáld!) + feltétlenűl a műanyag keret amire jön a spirál és tartja a bajuszkapcsolókat!

+ kell kormanyleszedő.

Holnap küldök képeket, ha érdekel

Persze hogy érdekel!!! Köszi előre is.

A légzsák csere miatt nem fog a légzsákvezérlő hibára kiállni??

Ja és immos a gép, az immó doboza elfér ha kicserélem a bajuszkapcsoló konzolját??

Elküldve

Létezik, de horror áron: http://www.hqelektronika.hu/hu/product/tca700y

Lábkiosztásban eltérő, de jó helyette az L2610V (hanyatt kell beültetni). Elviekben a 7810 is jó lenne (az is hanyatt beültetős) de az nem low dropout, előfordulhat hogy hülyeséget mutat álló motornál. Belekendácsolható még a 7809, aminek a GND lábát egy diófával "meg kell emelni" így 9,7V-os lesz.

Én nem értek az ilyan dolgokhoz, kismotorra csinált nekem egy barátom valami elektronikát, a 6-15Voltig terjedő feszt lőtte be vele stabil 12Voltra led szallaghoz, nem tudom mennyi volt pontosan mert nekem nem került pénzbe, pár 100forintot említett.

1703331-20150106-G3KHlN.jpg

1703332-20150106-WBOUzj.jpg

Elküldve

Úgy tudom, hogy 9V-os stabfesz, csak a rákötött ellenállással átverve csinál kerek 10V-ot. Egyébként nem kell forrasztani. Csavar kiszed, IC kihú és kész. A lábkiosztás meg elvileg ugyanaz, ha valaki cseréli.

Akkor ezt ki is próbálom, hátha végre jó lesz a vízhőfok mutató...... :(

Elküldve

Úgy tudom, hogy 9V-os stabfesz, csak a rákötött ellenállással átverve csinál kerek 10V-ot. Egyébként nem kell forrasztani. Csavar kiszed, IC kihú és kész. A lábkiosztás meg elvileg ugyanaz, ha valaki cseréli.

Létezik, de horror áron: http://www.hqelektronika.hu/hu/product/tca700y

Lábkiosztásban eltérő, de jó helyette az L2610V (hanyatt kell beültetni). Elviekben a 7810 is jó lenne (az is hanyatt beültetős) de az nem low dropout, előfordulhat hogy hülyeséget mutat álló motornál. Belekendácsolható még a 7809, aminek a GND lábát egy diófával "meg kell emelni" így 9,7V-os lesz.

Akkor ezt ki is próbálom, hátha végre jó lesz a vízhőfok mutató...... :(

A mezei 78xx sorozatnak 2-2,5V a dropout feszültsége, ami azt jelenti, hogy a bementek ennyivel nagyobbnak kell lennie, mint a kimenetnek, tehát 12-12Vnak.

Én a L2610V-at ajánlanám. 78xx-el pontosabb nem lesz, főleg, hogy 10Vot csak megemelt földdel lehet elérni.

Elküldve

kárpit le, 4 popszegecs tartja, le kell fúrni, persze ablakot előtte kivenni aztán kijáccani az ajtólikakon, berakni az újat felszegecselni, kábelezni

áram határos, meg kell tanítani(mint mindig amikor leszeded a akkusarút) hol a vége, csak sokáig kell nyomni a 2 véghelyzetben, utána már automata lesz

Köszi, az ablakokat ki kell emelni az ajtóból?? Mert ha igen akkor gondolom le kell venni a tükröt és a külső kédert leszedve lesz akkora a nyílás hogy kifér felfelé az ablak. Legalábbis ez egy G-s astra videóban láttam. Itt is így kell?

Köszi :D

Elküldve

Köszi, az ablakokat ki kell emelni az ajtóból?? Mert ha igen akkor gondolom le kell venni a tükröt és a külső kédert leszedve lesz akkora a nyílás hogy kifér felfelé az ablak. Legalábbis ez egy G-s astra videóban láttam. Itt is így kell?

Köszi :D

Az ablakemelő cseréhez bent marahat az üveg fel kell ragasztani mert különben ugye beesik.

Elküldve

Érdekelne hogy hogyan lehet immo-s kulcsot másoltatni??? Az addig rendben van hogy a kulcsot az eredetivel megegyezően kimarják, viszont az immo transzponder chip-et hogyan programozzák be?? Akitől vettem a kocsit mindkét kulcsát elhagyta és ő márkaszervizben csináltatott egy darab kulcsot és ott megadtak neki két kulcskódot amivel később is lehet másikat is másolni. Ezt én is megkaptam a kocsival és érdekelne hogy mennyibe kerül most egy ilyen másolás/kódolás??? Helyileg Nyíregyházán lakom. Köszi

Elküldve

Üdv! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Nem lenne-e valakinek elfekvőbe egy f Astrába való kijelző, mert az enyém feladta a harcot. Holnap a bontóban szétnézek, de ha nem találok, bízok benne, hogy itt tud valaki segíteni.

Köszönöm előre is :)

Elküldve

Az ablakemelő cseréhez bent marahat az üveg fel kell ragasztani mert különben ugye beesik.

Felragasztásnak megfelel ha két erős tapadókoronggal (pl gps tartó) megrögzítem??

Elküldve

Felragasztásnak megfelel ha két erős tapadókoronggal (pl gps tartó) megrögzítem??

Úgy szokták hogy például papír ragasztószalaggal, vagy több helyen szigetelő szallaggal fent az üveget az ajtó kereten átt megfogatják, áthajtják a ragasztót az egyik oldalról a másikra de végülis minden megoldás jó ami nem engedi leesni az üveget.

Elküldve

Úgy szokták hogy például papír ragasztószalaggal, vagy több helyen szigetelő szallaggal fent az üveget az ajtó kereten átt megfogatják, áthajtják a ragasztót az egyik oldalról a másikra de végülis minden megoldás jó ami nem engedi leesni az üveget.

Alá kell deszkázni. :D Ugye spzoli? :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.