Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Legközelebb ha ilyen helyzetbe kerülsz, akkor pörgesd meg a motort tiltásig és akkor nézd meg a feszültséget. :D Akkor kompenzálni fog. :D Írtam, hogy egy 70A-es gencsi 26A-t tud majdnem alapjáraton.

Nem segítt. :D

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Lenne egy kis problemam, van egy H Astram, 2007, z17dtj motorral. A problemam az, hogy miutan videkrol bekoltoztem varosba az autot hetente egy alkalommal kell hasznalnom, ami azt jelenti, hogy neha 4-5 napot all ugy hogy nem gyujtom be. Ahhogy bekoszontott a hideg ido az akku meg adta magat, teljesen meghalt. Gondoltam hogy akku problema igy tehat csere, de ez nem jott be mert par napos allas utan ujra kimerult az akku.

Toltes van, egy kis bikaztatas utan birja kb 3 napig, de ha tovabb hagyom valami leszivja.

Neztem a kesztyu tarto villagitasa nem mukodik. Mas meg minden lekapcsol automatikusan.

Valakinek valami otlete? ...... Jelenleg ugy tudom uzembe helyezni az autot ha elozoleg leszedem a sarut az akksirol, igy nem merul le.

Módosítva : csaba90
Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy kis problemam, van egy H Astram, 2007, z17dtj motorral. A problemam az, hogy miutan videkrol bekoltoztem varosba az autot hetente egy alkalommal kell hasznalnom, ami azt jelenti, hogy neha 4-5 napot all ugy hogy nem gyujtom be. Ahhogy bekoszontott a hideg ido az akku meg adta magat, teljesen meghalt. Gondoltam hogy akku problema igy tehat csere, de ez nem jott be mert par napos allas utan ujra kimerult az akku.

Toltes van, egy kis bikaztatas utan birja kb 3 napig, de ha tovabb hagyom valami leszivja.

Neztem a kesztyu tarto villagitasa nem mukodik. Mas meg minden lekapcsol automatikusan.

Valakinek valami otlete? ...... Jelenleg ugy tudom uzembe helyezni az autot ha elozoleg leszedem a sarut az akksirol, igy nem merul le.

Szia. Rossz topikban vagy. Ez Fastra részleg. A h egy kicsit máshol van.

Amúgy volt aki szívott ilyennel, és a gyári kiegészítő fűtés volt az ludas.

Quickheat a neve.

http://www.opelforum.hu/topic/1023-egyeb-cseveges/page-115#entry979824

  • Like 1
Elküldve

Fesszabályzóból létezik többféle hőmérsékleti együtthatójú variáns is, egyazon típuson belül. Van amelyiknek melegedésre esik és van amelyiknek emelkedik a kimenő feszültsége!

Az akkumulátort pedig állandó árammal kell tölteni mindaddig, amíg el nem éri a 14,4V-ot a kapocsfesz. Az olcsó töltőkben az áramkorlátot a saját belső ellenállásuk jelenti, ezért tölthet gyorsabban a 15A-es.

Elküldve

Fesszabályzóból létezik többféle hőmérsékleti együtthatójú variáns is, egyazon típuson belül. Van amelyiknek melegedésre esik és van amelyiknek emelkedik a kimenő feszültsége!

Az akkumulátort pedig állandó árammal kell tölteni mindaddig, amíg el nem éri a 14,4V-ot a kapocsfesz. Az olcsó töltőkben az áramkorlátot a saját belső ellenállásuk jelenti, ezért tölthet gyorsabban a 15A-es.

Ennek meg mi értelme van?

Mikor vettem bele nem volt a cromaxnál F Astrához való csak A Vekihez, az van benne.

Nem a fordulatszám független töltés(gerjesztés) miatt van benne?

HüCo és 14V...elméletileg

Elküldve (edited)

Mert pl. a Szaharában lényegesen másabbak a környezeti viszonyok mint Szibériában :)
A 14V csak egy irányadó érték, attól nem feltétlen rossz a generátor meg az akksi ha nem annyi a töltőfesz.

Ennek meg mi értelme van?

Mikor vettem bele nem volt a cromaxnál F Astrához való csak A Vekihez, az van benne.

Nem a fordulatszám független töltés(gerjesztés) miatt van benne?

HüCo és 14V...elméletileg

Módosítva : Bundee
Elküldve

Mert pl. a Szaharában lényegesen másabbak a környezeti viszonyok mint Szibériában :)

A 14V csak egy irányadó érték, attól nem feltétlen rossz a generátor meg az akksi ha nem annyi a töltőfesz.

azért én ezt kicsit furcsállom, ennyi erővel az ECU is másképp kellene programozni

Elküldve

Azok is altalanos programokkal futnak...

hát igen, ezé mondom hogy furcsállom, hogy a generátor fesz.szabjának DIREKT hőfüggése lenne, pont a hőmérséklet függés ellen szoktak mindenféle kompenzációt belerakni elektromos kütyükbe

Azt talán el tudom képzelni (mivel ez a fesz.stabnak fém lap van alul), hogy esetleg pont a generátor(ház) melegedése miatt esetleg visszaveszi a forgórész gerjesztését, hogy megóvja a túlmelegedéstől, de én ezt sem tartom valószínűnek

https://zsu.hu/cikkkepek/0268/1204263ALT.jpg

Elküldve

Mi a különbség a két gyújtáselosztó között Ez és Ez ? Az első fajta az nem a Kadettokon volt?

Az első a Delco (?) a második a Bosch-féle elosztó. Mindekettő előfordul Astrában, nekem pl. az első van. Amúgy különbség csak a rögzítésében van (csavar/patent).

Elküldve (edited)

Tehát a trafóról jövő gyertyakábelt ami az elosztó közepére megy azt húztad le? Az elosztófedélbe belenézve ott van a grafítrúd a közepén? A rotor forog? Probáld meg azt hogy összejelölöd a hengerfejet és az alu elosztóházat, majd fellazítod az alatta található Y-villa csavarját és az egész alu házat elosztóstól az óramutató járásának megfelelően forgatod fél-egy centit. Tehát a felső részét a szélvédő felé, és próbáld így elindítani. Amúgy a gyartyánál nézve van szikra?

Több, mint egy hónapja törpöpök a motoron. Gyújtáskapcsoló csere után nagynehezen beindult a motor, és miután kidolgozta magából az elmúlt időszak összes benzines-kormos-kátrányos dzsuváját, most már pöccre indul hidegen is. Voltak átmeneti érdekes jelenségek (pl. az alapjárat stabil 3000 fordulat környékén állt meg), de ezeknek vége. "Kiégetés" céljából mentem vele egy 20km-es kört. A motorháztetőt felhajtva a motor hangja egyenletes, viszont erősen ráz. Ez az utastérben jól hallható. Nem is húz annyira, mint fénykorában. A gyertyákat megpucoltam a "kiégetés" előtt. Most kicsavartam, hogy hátha valamelyiken látszik a gyújtás kimaradás. Mindegyik egységesen nedves-kormos volt. A gyújtáselosztó házat van még értelme elforgatni?

Ui.: a motor hiba lámpa nem gyullad ki és tárolt hibakód sincs.

Módosítva : Chaka
Elküldve

Több, mint egy hónapja törpöpök a motoron. Gyújtáskapcsoló csere után nagynehezen beindult a motor, és miután kidolgozta magából az elmúlt időszak összes benzines-kormos-kátrányos dzsuváját, most már pöccre indul hidegen is. Voltak átmeneti érdekes jelenségek (pl. az alapjárat stabil 3000 fordulat környékén állt meg), de ezeknek vége. "Kiégetés" céljából mentem vele egy 20km-es kört. A motorháztetőt felhajtva a motor hangja egyenletes, viszont erősen ráz. Ez az utastérben jól hallható. Nem is húz annyira, mint fénykorában. A gyertyákat megpucoltam a "kiégetés" előtt. Most kicsavartam, hogy hátha valamelyiken látszik a gyújtás kimaradás. Mindegyik egységesen nedves-kormos volt. A gyújtáselosztó házat van még értelme elforgatni?

Ui.: a motor hiba lámpa nem gyullad ki és tárolt hibakód sincs.

Úgy van értelme ha gyujtás beállítást ellenőriztek, mert az sem ártana szerintem. Mindegyik henger jár? Egyenként lehúzkodva a pipákat mindíg esik a fordulatszám?

Elküldve

Úgy van értelme ha gyujtás beállítást ellenőriztek, mert az sem ártana szerintem. Mindegyik henger jár? Egyenként lehúzkodva a pipákat mindíg esik a fordulatszám?

A gyújtás alapszög számomra hihetetlen, hogy elállítódjon. Ha egyáltalán még lehet valami hihetetlen :=) Az elosztó ház masszívan rá van rohadva a hengerfejre. Próbáltam kézzel elforgatni, és meg se rezdült. A pipákat járó motornál lehúzva nem érhet megrázó élmény? Illetve a keverék elég dús lehet, ha ennyire kormol. Nagyon dús keveréktől járhat a motor egyenetlenül? Illetve ha így van, a lambda szonda nem tud róla? Illetve ha nem tud róla, a mostanában rárakódott dzsuva okozhatja? És mi történt az ősrobbanás előtt?

Elküldve

Sziasztok.

kérdésem lenne h ha a középkonzolt ki akarom szedni mert a fűtéskapcsoló mögötti kis rizsszenizzókat cserélni szeretném akkor mindenféleképpen ki kell szednem a rádiót hozzá ?

Azért kérdezem mert gyári a rádió és nincs meg hozzá a kód ezért nemtudom h nekiálljak e vagy ne :)

Elküldve

Sziasztok.

kérdésem lenne h ha a középkonzolt ki akarom szedni mert a fűtéskapcsoló mögötti kis rizsszenizzókat cserélni szeretném akkor mindenféleképpen ki kell szednem a rádiót hozzá ?

Azért kérdezem mert gyári a rádió és nincs meg hozzá a kód ezért nemtudom h nekiálljak e vagy ne :)

Emlékeim szerint, (ha F Astráról beszélünk) el tudod húzni a konzolt a rádióval a helyén, és ha jó vékony kezed van, hozzáférsz az izzókhoz.

Elküldve

A gyújtás alapszög számomra hihetetlen, hogy elállítódjon. Ha egyáltalán még lehet valami hihetetlen :=) Az elosztó ház masszívan rá van rohadva a hengerfejre. Próbáltam kézzel elforgatni, és meg se rezdült. A pipákat járó motornál lehúzva nem érhet megrázó élmény? Illetve a keverék elég dús lehet, ha ennyire kormol. Nagyon dús keveréktől járhat a motor egyenetlenül? Illetve ha így van, a lambda szonda nem tud róla? Illetve ha nem tud róla, a mostanában rárakódott dzsuva okozhatja? És mi történt az ősrobbanás előtt?

Ugye azért elég sok alkatrész játékban van ott és ezek mind kopnak, például az elosztóházban is fogynak a szegmensek egyrészt, másrészt meg mivel bontás nélkül 2 perc alatt ellenőrizni lehet az előgyujtást, nem érdemes kihagyni ezt a lépést ha hibát keresünk. Vastag rongyal kesztyűben lehúzva nem ráz meg a pipa, de alapból nem is szabadna átütnie. Ha nagyon dús a keverék akkor szokott rá dobni hibakódot az ECU-talán 45- lambda szonda keverék dús...vagy hasonló. De persze egy bizonyos határig tolerálja.

Emlékeim szerint, (ha F Astráról beszélünk) el tudod húzni a konzolt a rádióval a helyén, és ha jó vékony kezed van, hozzáférsz az izzókhoz.

Ha leveszed a tekerőket ott van két csavar plussz a közékonzol összes csavarját ha kitekered (azt is ami a kormány mögött van) akkor lejön a burkolat, a rádió madzagja viszonylag hosszú, egy csipesszel lehet izzókat cserélni.

  • Like 1
Elküldve

Néztem Johnnynak a leírását és elmeletileg megoldható anélkül h kikössem a rádiót. Vhogy az elejét kell eltávolítani a fűtésnek és akkor hozzaférek az izzókhoz.

Köszi a válaszokat :)

Elküldve

Sziasztok.

kérdésem lenne h ha a középkonzolt ki akarom szedni mert a fűtéskapcsoló mögötti kis rizsszenizzókat cserélni szeretném akkor mindenféleképpen ki kell szednem a rádiót hozzá ?

Azért kérdezem mert gyári a rádió és nincs meg hozzá a kód ezért nemtudom h nekiálljak e vagy ne :)

http://www.opelforum.hu/topic/16-elektromos/page-651#entry544460 :icon1:

A leírást azóta eltávolították, de itt is van egy: http://hu.scribd.com/doc/62401505/Opel-Astra-F-Kozepkonzol-Vilagitas ;)

Elküldve

Ezek az izzók, illetve ezek típusai mennyire megbízhatóak? Legyen az beltérvilágítás, vagy index vagy hasonló.

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/led_ba15s_p21w_izzo_feklampa_index_kodlampa_2015203220.html

A linkelt oldal nekem nem működik, de valamit azért le lehet szűrni belőle. Kisebb teljesítményű helyekre jók a LED lámpák. Indexnek azért nem jó, mert hibát fog jelezni, ha meg műterheléssel teszed izzószerűvé, .... szóval annyit nem ér. Nálam a rendszám tábla, talán féklámpa, csomagtartó, óra háttér, vezető feletti világítás LED-es.

Elküldve

Jóleszazakkor :D a beltért, meg a csomagtartót akarom cserélni :)

A linkelt oldal nekem nem működik, de valamit azért le lehet szűrni belőle. Kisebb teljesítményű helyekre jók a LED lámpák. Indexnek azért nem jó, mert hibát fog jelezni, ha meg műterheléssel teszed izzószerűvé, .... szóval annyit nem ér. Nálam a rendszám tábla, talán féklámpa, csomagtartó, óra háttér, vezető feletti világítás LED-es.

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Miért van az,hogy alap állásban nem szól a kürtöm?

El kell forgassam kb,:90fokkal a kormányt,gyakorlatilag csak kanyarodva tudok dudálni.

Módosítva : gaga1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.