tihanyi Elküldve November11, 2014 Megoszt Elküldve November11, 2014 (edited) Csináltam egy vidot, ma este. Érdekes, hogy most bekapcsolt a ventilátor, de 30 másodperc múlva megáll. 0:58-nál kapcsol be a ventilátor 1:35-nél áll meg a motor és utána pár másodpercre a venti is. Módosítva November11, 2014 : tihanyi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Chaka Elküldve November11, 2014 Megoszt Elküldve November11, 2014 (edited) Jeladó tekire vagy gyújtásmodulra tippelnék elsőkörben. Vészüzemmód nincs, csak diagnosztikai, ha az A-B kapcsokat összekötöd a diagcsatiban. Akkor csak fordulatszámfüggő az előgyuszi, illetve 1500-as fordulatig fixen 10fok, ehhez lehet beállítani az alapelőgyújtást. Ha jól teleküldte a kipufogót benzinnel, akkor nem kizárt a lángcsóva :D A lángcsóva nagy bánatomra elmaradt. Gyújtásmodul kicserélve, trafó kicserélve. Már csak két lehetőség maradt. Vagy beledöglött valami rágcsáló a szívócsőbe, vagy a befecskendező nem úgy fecskendez, ahogy kellene. Levettem az injektor fedelet, kihúztam a befecskendező elektromos vezetékét, és indítóztam, hogy kicsit szellőztessek a motorban. Ki tudja.... Na és érdekes volt, hogy majdnem elindult a motor. Mintha el-elkapta volna néha. Ui.: ha leveszem az injektor fedelet, és valakit megkérek, hogy indítózzon, és közben figyelem az injektort, az hasznos lehet? Módosítva November11, 2014 : Chaka Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November11, 2014 Megoszt Elküldve November11, 2014 Csináltam egy vidot, ma este. Érdekes, hogy most bekapcsolt a ventilátor, de 30 másodperc múlva megáll. 0:58-nál kapcsol be a ventilátor 1:35-nél áll meg a motor és utána pár másodpercre a venti is. Hibakódot nézz mindenképpen...érdekes nagyon nem is láttam még ilyet. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November11, 2014 Megoszt Elküldve November11, 2014 Csináltam egy vidot, ma este. Érdekes, hogy most bekapcsolt a ventilátor, de 30 másodperc múlva megáll. 0:58-nál kapcsol be a ventilátor 1:35-nél áll meg a motor és utána pár másodpercre a venti is. A motorlámpának mindig világítania kell, ha nem jár a motor, de gyújtáson van. Ez természetes. Ez szerintem is a jeladó lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November11, 2014 Megoszt Elküldve November11, 2014 Hibakódot nézz mindenképpen...érdekes nagyon nem is láttam még ilyet. :icon1: A motorlámpának mindig világítania kell, ha nem jár a motor, de gyújtáson van. Ez természetes. Ez szerintem is a jeladó lesz. nem indul későn be az a venti? meg hamar ki is kapcsol nem? a sárga lámpa gyújtáson tényéleg mindig világít, de azé én megnézném, hátha van benne vmi persze ez nem zárki ki a Hall-t Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November11, 2014 Megoszt Elküldve November11, 2014 Szerintem nem, ez még nem annyira okos.. a melegedéskor úgy szokott megállni a motor hogy megszorul. :D A lehet mondjuk hogy a nagy melegtől valamelyik jeladó akár pont a Hall jeladó már nem képes normálisan működni így megáll a motor, de akkor tiszta mák hogy nincs semmi mechanikai baja. Lehet a termosztát nem nyit ki. Csak egy melegedés esetén tilt le, ha maga az ECU a nagyon meleg, akkor lekapcsolja saját magát. Erre még hibakódja is van. A motor nem érdekli ebből a szempontból. Érdekes, pedig tudja, hogy hogy milyen meleg a motor, meg az AC-t is ki tudná kapcsolni. Biztos vmi "biztonsági" dolog, mármint bizos hülyén nézne ki ha pályán 140 ecerrcsak leállítaná motort. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 Érdekes, pedig tudja, hogy hogy milyen meleg a motor, meg az AC-t is ki tudná kapcsolni. Biztos vmi "biztonsági" dolog, mármint bizos hülyén nézne ki ha pályán 140 ecerrcsak leállítaná motort. Hát ezt nem tudom még csak diesellel jártam így...az is csak 130-volt. :D De ha lenne benne valami védelem akkor soha senki nem főzné meg a motort ha elfolyik a víz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 Hát ezt nem tudom még csak diesellel jártam így...az is csak 130-volt. :D De ha lenne benne valami védelem akkor soha senki nem főzné meg a motort ha elfolyik a víz. Hát gondolom ez olyan amit inkább bíz(t/n)ak a felhasználóra, figyelmeztetésre meg ott a hőfokmérő döntse el a juzer megfőzi-e vagy megáll. Mondjuk egy ding-ding hang lehet hasznos lenne/lett volna. Bár lehet ilyen mostanában sincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 Hát ezt nem tudom még csak diesellel jártam így...az is csak 130-volt. :D De ha lenne benne valami védelem akkor soha senki nem főzné meg a motort ha elfolyik a víz. olyankor süti nem? :) :) :) ha nincs víz, akkor nem is mér egyik hőmérő sem, vagy nem jól tudom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 olyankor süti nem? :) :) :) ha nincs víz, akkor nem is mér egyik hőmérő sem, vagy nem jól tudom? nade milyen igazad vala, tényleg..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 Hát gondolom ez olyan amit inkább bíz(t/n)ak a felhasználóra, figyelmeztetésre meg ott a hőfokmérő döntse el a juzer megfőzi-e vagy megáll. Mondjuk egy ding-ding hang lehet hasznos lenne/lett volna. Bár lehet ilyen mostanában sincs. olyankor süti nem? :) :) :) ha nincs víz, akkor nem is mér egyik hőmérő sem, vagy nem jól tudom? Végülis mérni mér, csak éppen ahogy fogy a víz a jeladó már nem a folyadékot méri hanem a helyére kerülő levegőt, szóval szerintem nem nagyon venni észre a mutató mozgásán hogy megfől a motor. Nekünk az tünt fel hogy nagyon forró levegőt fújt be a venti, de mire elkezdtünk tanakodni mi is lehet már be is állt a motor. Szerencsére nem egy pillanat alatt szorult meg hanem lassan. Erre lenne jó a szintjelzős kiegyenlítő tartály sapi, ha lehetne kapni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 Én épp most szereztem egy fullos x16xel bontásból. BC-s, szintjelző az olajnak, hűtőfolyadéknak, ablakmosó folyadéknak, ülésfűtés, elektromos tükrök... Szóval nagyon sok mindent kiszedtem potom pénzért. :) Sajnos mire oda értem addigra a BC-t eladták, így szeretném bekötni: - Szintjelző a hűtőfolyadéknak. - Szintjelző az ablakmosó folyadéknak. - Szintjelző az olajnak... Ha egyszer majd lekerül az olajteknő, mert ezért le nem veszem. :) Az volna a kérdésem, hogy ezeket hogy kell bekötni? Két szálas csati van mindenen... Ahogy néztem a műszeregységben bal oldalt nincs meg a szalagkábelen, illetve még a műanyagban sincs meg a két kivágás az izzónak. Bár ez bowdenes óra volt, meg kell néznem, hogy nekem az elektromos GSi órán mi van. De az alapvető kérdésem, hogy hogy kell ezeket bekötni... Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 Én épp most szereztem egy fullos x16xel bontásból. BC-s, szintjelző az olajnak, hűtőfolyadéknak, ablakmosó folyadéknak, ülésfűtés, elektromos tükrök... Szóval nagyon sok mindent kiszedtem potom pénzért. :) Sajnos mire oda értem addigra a BC-t eladták, így szeretném bekötni: - Szintjelző a hűtőfolyadéknak. - Szintjelző az ablakmosó folyadéknak. - Szintjelző az olajnak... Ha egyszer majd lekerül az olajteknő, mert ezért le nem veszem. :) Az volna a kérdésem, hogy ezeket hogy kell bekötni? Két szálas csati van mindenen... Ahogy néztem a műszeregységben bal oldalt nincs meg a szalagkábelen, illetve még a műanyagban sincs meg a két kivágás az izzónak. Bár ez bowdenes óra volt, meg kell néznem, hogy nekem az elektromos GSi órán mi van. De az alapvető kérdésem, hogy hogy kell ezeket bekötni... Köszönöm. Hát.. a fékfolyadék szint jelzőből kiindulva, ha lecsökken az adott folyadék szintje akkor zárja az áramkört a kapcsoló tehát..be kell kötni az visszajelző izzót a gyujtás utáni tápra a kétszálas csatin keresztül. Ilyen táp kell hogy legyen a műszeregyésgnél erre kötöd az izzó egyik lábát a másikat elviszed az adott jeladóhoz, egyik lábára rákötöd ,a másikat meg letesteled. Vagy a jeladótól indulsz el 12Voltal egyik lábára rákötöd a másikat behozod a műszeregységhez átviszed az izzón és letesteled, itt is van egy testpont. Remélem világos és átlátható leírás. :D De ha gyári akarsz lenni akkor kibogarászod a kapcsolási rajzon és úgy csinálod. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tihanyi Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 Végülis mérni mér, csak éppen ahogy fogy a víz a jeladó már nem a folyadékot méri hanem a helyére kerülő levegőt, szóval szerintem nem nagyon venni észre a mutató mozgásán hogy megfől a motor. Nekünk az tünt fel hogy nagyon forró levegőt fújt be a venti, de mire elkezdtünk tanakodni mi is lehet már be is állt a motor. Szerencsére nem egy pillanat alatt szorult meg hanem lassan. Erre lenne jó a szintjelzős kiegyenlítő tartály sapi, ha lehetne kapni. Az a gondolatom, hogy először víz jeladót nézem meg, vagy cserélem ki. Utánna mi a tippetek mi lenne a következő amit ellenőrizni/cserélni kellene? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 Az a gondolatom, hogy először víz jeladót nézem meg, vagy cserélem ki. Utánna mi a tippetek mi lenne a következő amit ellenőrizni/cserélni kellene? Hát ugye amit látsz höfok mutatót annak a jeladója nem kommunikál a motorvezérlővel, tehát azon kívül hogy te látod mennyire meleg a víz semmit nem csinál. A másik jeladó az injektorház hátuljába van belecsavarva, (kék fejű jeladó oldalfüles csati)ezt nézi a motorvezérlő és állítgatja a benzin-levegő arányt attól függően hogy hidegnek vagy melegnek látja a motort. Ezt ki tudod mérni multiméterrel: 100C ~ 180 Ohm80C ~ 320 Ohm60C ~ 650 Ohm40C ~ 1.18 kOhm20C ~ 2.45 kOhm0C ~ 5.6 kOhm-10C ~ 9.45 kOhm-20C ~ 15 kOhm Azt kellene még megnézni ha még nem volt hogy a vízhűtő rendesen átmelegszik-e amikor a motor már rendesen meleg. Nekem diselen volt extrém melegedés akkor amikor a vezérlés egy (vagy több) fokot elugrott, nem tudom benzines erre mennyire melegszik, de erre is rá lehetne nézni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 Én épp most szereztem egy fullos x16xel bontásból. BC-s, szintjelző az olajnak, hűtőfolyadéknak, ablakmosó folyadéknak, ülésfűtés, elektromos tükrök... Szóval nagyon sok mindent kiszedtem potom pénzért. :) Sajnos mire oda értem addigra a BC-t eladták, így szeretném bekötni: - Szintjelző a hűtőfolyadéknak. - Szintjelző az ablakmosó folyadéknak. - Szintjelző az olajnak... Ha egyszer majd lekerül az olajteknő, mert ezért le nem veszem. :) Az volna a kérdésem, hogy ezeket hogy kell bekötni? Két szálas csati van mindenen... Ahogy néztem a műszeregységben bal oldalt nincs meg a szalagkábelen, illetve még a műanyagban sincs meg a két kivágás az izzónak. Bár ez bowdenes óra volt, meg kell néznem, hogy nekem az elektromos GSi órán mi van. De az alapvető kérdésem, hogy hogy kell ezeket bekötni... Köszönöm. Hát.. a fékfolyadék szint jelzőből kiindulva, ha lecsökken az adott folyadék szintje akkor zárja az áramkört a kapcsoló tehát..be kell kötni az visszajelző izzót a gyujtás utáni tápra a kétszálas csatin keresztül. Ilyen táp kell hogy legyen a műszeregyésgnél erre kötöd az izzó egyik lábát a másikat elviszed az adott jeladóhoz, egyik lábára rákötöd ,a másikat meg letesteled. Vagy a jeladótól indulsz el 12Voltal egyik lábára rákötöd a másikat behozod a műszeregységhez átviszed az izzón és letesteled, itt is van egy testpont. Remélem világos és átlátható leírás. :D De ha gyári akarsz lenni akkor kibogarászod a kapcsolási rajzon és úgy csinálod. :icon1: Úgy emlékszem, hogy ezek a szintjelzők testet kapcsolnak, és a műszeregységnél van a fix pozitív. ;) Ezen kívül jó a leírás. :icon1: Legalábbis a BC-hez így van bekötve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Chaka Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 (edited) (Emlékeztető: C16NZ motor nem indul) A trafóról lehúztam a csatlakozót, és helyére egy LED lámpát tettem. Indítózás alatt pompásan villog. A gyertyákat kicsvartam, megszárogattam, megtörölgettem, a motort átforgattam, szellőztettem. A levegő útja a motorig rendben, az injektor kap elég benzint. De mindezek ellenére nem indul a verda :=) Az injektor házba benézve, csillog a benzintől. Egy új tapasztalat (ami a gyújtás modul/trafó csere előtt még nem így volt), hogy az egyik henger indítózás közben ritmikusan megpöffen. A gyújtás elosztó szórakozhat így velem? A kínlódás elején vagy indult a motor és tökéletesen járt, vagy egyáltalán nem indult. A gyújtás elosztó a csere előtt ellenőrizhető? Kivillogtattam a hibakódot, de csak az alap 12-es kódok jöttek. Módosítva November12, 2014 : Chaka Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 (Emlékeztető: C16NZ motor nem indul) A trafóról lehúztam a csatlakozót, és helyére egy LED lámpát tettem. Indítózás alatt pompásan villog. A gyertyákat kicsvartam, megszárogattam, megtörölgettem, a motort átforgattam, szellőztettem. A levegő útja a motorig rendben, az injektor kap elég benzint. De mindezek ellenére nem indul a verda :=) Az injektor házba benézve, csillog a benzintől. Egy új tapasztalat (ami a gyújtás modul/trafó csere előtt még nem így volt), hogy az egyik henger indítózás közben ritmikusan megpöffen. A gyújtás elosztó szórakozhat így velem? A kínlódás elején vagy indult a motor és tökéletesen járt, vagy egyáltalán nem indult. A gyújtás elosztó a csere előtt ellenőrizhető? Kivillogtattam a hibakódot, de csak az alap 12-es kódok jöttek. Tehát a trafóról jövő gyertyakábelt ami az elosztó közepére megy azt húztad le? Az elosztófedélbe belenézve ott van a grafítrúd a közepén? A rotor forog? Probáld meg azt hogy összejelölöd a hengerfejet és az alu elosztóházat, majd fellazítod az alatta található Y-villa csavarját és az egész alu házat elosztóstól az óramutató járásának megfelelően forgatod fél-egy centit. Tehát a felső részét a szélvédő felé, és próbáld így elindítani. Amúgy a gyartyánál nézve van szikra? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Chaka Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 Tehát a trafóról jövő gyertyakábelt ami az elosztó közepére megy azt húztad le? Az elosztófedélbe belenézve ott van a grafítrúd a közepén? A rotor forog? Probáld meg azt hogy összejelölöd a hengerfejet és az alu elosztóházat, majd fellazítod az alatta található Y-villa csavarját és az egész alu házat elosztóstól az óramutató járásának megfelelően forgatod fél-egy centit. Tehát a felső részét a szélvédő felé, és próbáld így elindítani. Amúgy a gyartyánál nézve van szikra? Zotya, mekkora űber láma vagyok :=) A trafó kisfeszültségű csatlakozóját húztam le és arra tettem a lámpát. Az OK. De az elosztó fedélbe nem néztem bele. Egy hete még szikráztak a gyertyák, de azóta annyit szórakoztam vele, hogy ... szóval bármi megtörténhet. A rotor biztos forog, mert a gyújtás impulzusokat a tekercs érzékeli. A rotor tengelye tengelyirányban pár milliméter el tud moztulni. Ezt nem tudom, miért van. A rotort és a fedelet kicseréltem egy régebbi (de a sógorom szerint jó) példányra, és akkor vettem észre, hogy a tengely elmozdul. Nem tudom, mi az az Y villa, de ha holnap megint nekiesek, biztosan megtalálom. Köszi a tippet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November12, 2014 Megoszt Elküldve November12, 2014 Zotya, mekkora űber láma vagyok :=) A trafó kisfeszültségű csatlakozóját húztam le és arra tettem a lámpát. Az OK. De az elosztó fedélbe nem néztem bele. Egy hete még szikráztak a gyertyák, de azóta annyit szórakoztam vele, hogy ... szóval bármi megtörténhet. A rotor biztos forog, mert a gyújtás impulzusokat a tekercs érzékeli. A rotor tengelye tengelyirányban pár milliméter el tud moztulni. Ezt nem tudom, miért van. A rotort és a fedelet kicseréltem egy régebbi (de a sógorom szerint jó) példányra, és akkor vettem észre, hogy a tengely elmozdul. Nem tudom, mi az az Y villa, de ha holnap megint nekiesek, biztosan megtalálom. Köszi a tippet. pár mm nem lehet baj, a rotor érintkezőjét hajtsd fel, hogy biztos nekiérjen a fedélben a grafit rúdnak Egyébként meg kb itt van minden: http://www.taylor.hu/astra/elektromos/Gyujtasrendszer.pdf Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November13, 2014 Megoszt Elküldve November13, 2014 pár mm nem lehet baj, a rotor érintkezőjét hajtsd fel, hogy biztos nekiérjen a fedélben a grafit rúdnak Egyébként meg kb itt van minden: http://www.taylor.hu/astra/elektromos/Gyujtasrendszer.pdf Az enyémben középen az az érintkező fixen van nem lehet hajtogatni, én a rugón tudok húzni a grafitrúd alatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November13, 2014 Megoszt Elküldve November13, 2014 Hát.. a fékfolyadék szint jelzőből kiindulva, ha lecsökken az adott folyadék szintje akkor zárja az áramkört a kapcsoló tehát..be kell kötni az visszajelző izzót a gyujtás utáni tápra a kétszálas csatin keresztül. Ilyen táp kell hogy legyen a műszeregyésgnél erre kötöd az izzó egyik lábát a másikat elviszed az adott jeladóhoz, egyik lábára rákötöd ,a másikat meg letesteled. Vagy a jeladótól indulsz el 12Voltal egyik lábára rákötöd a másikat behozod a műszeregységhez átviszed az izzón és letesteled, itt is van egy testpont. Remélem világos és átlátható leírás. :D De ha gyári akarsz lenni akkor kibogarászod a kapcsolási rajzon és úgy csinálod. :icon1: Úgy emlékszem, hogy ezek a szintjelzők testet kapcsolnak, és a műszeregységnél van a fix pozitív. ;) Ezen kívül jó a leírás. :icon1: Legalábbis a BC-hez így van bekötve. Ezek a kapcsolók zárt állapotban vannak. Ha csökken a szint, szakad az áramkör, akkor a vezérlő dobozuk adja a jelet a BC-nek, vagy maga a vezérlő doboz(A Vectra/Calibra) jelzi a műszerfalon a hibát. Astrához sima "Bulb Test" vezérlő van. Vectrához/Calihoz már tartalmazza a szintjelzők elektronikáját is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November13, 2014 Megoszt Elküldve November13, 2014 Az enyémben középen az az érintkező fixen van nem lehet hajtogatni, én a rugón tudok húzni a grafitrúd alatt. C16NZ be ilyen való: https://cromax.hu/img/P0293680.JPG Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November13, 2014 Megoszt Elküldve November13, 2014 (edited) Vki kérdezte nemrég a hangszorókat Én Blaup... GTx662 vettem mé anno.(http://www.emag.hu/blaupunkt-gtx-662-autohangszoro-16-5-cm-2-utas-200w-gtx-662/pd/EPLFMBBBM/) Balra régebben beraktam, most végre beraktam jobb előre is, sztem elfogadható ár/érték arányos és befér(kis segítséggel). Vmelyik képen láccik mennyi van a mágnese meg az üveg közt kb annyival emeltem meg a kiemelőkeretet parafával, mert akadt az ablak. (egyébként asszem papíron be kéne férnie) http://taylor.hu/astra/hangszoro_elol/jobb/ Módosítva November13, 2014 : stirlitz Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve November13, 2014 Megoszt Elküldve November13, 2014 Baloldalt is kicserélted az alátéteket a keret alatt? Mert ha kifúj alatta, elég hülye hangja van :D Vki kérdezte nemrég a hangszorókat Én Blaup... GTx662 vettem. Balra régebben beraktam, most végre beraktam jobb előre is, sztem elfogadható ár/érték arányos és befér(kis segítséggel). Vmelyik képen láccik mennyi van a mágnese meg az üveg közt kb annyival emeltem meg a kiemelőkeretet parafával, mert akadt az ablak. (egyébként asszem papíron be kéne férnie) http://taylor.hu/astra/hangszoro_elol/jobb/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts