Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok.Most vettem egy opel astra f autót és a gyári magnó volt benne egy car 300-as.Na most én kicseréltem egy JVC KD-R442 magnóra.Aki ért az opelhez az tudja hogy a csatlakozása a rádiónak a műszerfalba 3 sor csatlakozó van.A JVC rádióhoz adtak egy átalakítót és azzal betudtam kötni az új magnót.De viszont egy proplémám lenne hogy csak akkor szól ha a kulcs benne van a gyújtáskapcsolóba,nem kell ráadni a gyújtást csak benne kell lennie a kulcsnak.Ha kihúzom akkor nem tudom bekapapcsolni a rádiót sehogy.Ha ezt valaki megtudná mondani hogy kéne megcsinálni!!

Elő is köszönöm!!

Ilyen a gyári kivezetés

http://kepfeltoltes.hu/141002/11.12_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

ilyen vezetékkel van összekötve

http://kepfeltoltes.hu/141002/IMG_0518_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : djtoma
Link to comment
Megosztás:

Az aftermarket rádiók nem tudják ezt a funkciót. Vagy fixre kötöd és kapcsolgatod a rádiót, vagy így hagyod.

Hogy tudnám fixre átkötni?Ha át lenne kötve,az azt jelenti hogy mindig nekem kellene bekapcsolni meg kikapcsolni a rádiót?De akkor nem kellene a kulcsot használni?Mert most ha bedugom a kulcsot a gyujtásba akkor bekapcsol ha kihúzom akkor kikapcsol.

Link to comment
Megosztás:

Hogy tudnám fixre átkötni?Ha át lenne kötve,az azt jelenti hogy mindig nekem kellene bekapcsolni meg kikapcsolni a rádiót?De akkor nem kellene a kulcsot használni?Mert most ha bedugom a kulcsot a gyujtásba akkor bekapcsol ha kihúzom akkor kikapcsol.

Pontosan. Adsz neki egy fix 30-ast a gyújtáskapcsolt táp helyett, és kész. Így majd mindig neked kell kapcsolgatni a rádiót ki be.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nemrég vettem egy 98-as F astrát.

Sajnos a gyári központi bal hátsó zárjának a vezetéke elszakadt az ajtóban így az nem működött mikor hozzám került.

Miután a szakadt vezetékeket összekötöttem működött rendesen minden zár egészen addig amíg be nem jött a hűvösebb idő, és így ha lezárom a kocsit akkor az első lezárásnál a bal hátsó ami szakadt volt nem zár be, hanem ha újra kinyitom majd lezárom akkor zár csak be de a többi elsőre nyit zár. Szerintetek mi lehet a baja?? Én arra gyanakszom hogy mivel sokáig nem ment így bekoszosodhatott és most egy kicsit szorul.

Másik dolog az az hogy szeretnék távirányítót a központi vezérlésére és érdekelne hogy melyik az a két szál a vezérlőnél ami a nyitást és a zárást indítja.

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nemrég vettem egy 98-as F astrát.

Sajnos a gyári központi bal hátsó zárjának a vezetéke elszakadt az ajtóban így az nem működött mikor hozzám került.

Miután a szakadt vezetékeket összekötöttem működött rendesen minden zár egészen addig amíg be nem jött a hűvösebb idő, és így ha lezárom a kocsit akkor az első lezárásnál a bal hátsó ami szakadt volt nem zár be, hanem ha újra kinyitom majd lezárom akkor zár csak be de a többi elsőre nyit zár. Szerintetek mi lehet a baja?? Én arra gyanakszom hogy mivel sokáig nem ment így bekoszosodhatott és most egy kicsit szorul.

Másik dolog az az hogy szeretnék távirányítót a központi vezérlésére és érdekelne hogy melyik az a két szál a vezérlőnél ami a nyitást és a zárást indítja.

Előre is köszönöm.

Első kérdésedre válaszolnék, szerintem kontakthiba, forraszd össze újra. Amúgy megmozdul a bütyök amikor zárod? Ha igen, akkor szorul, ha nem, akkor kontakt.

Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Első kérdésedre válaszolnék, szerintem kontakthiba, forraszd össze újra. Amúgy megmozdul a bütyök amikor zárod? Ha igen, akkor szorul, ha nem, akkor kontakt.

Szerintem.

Hát még hallom is hogy zárna meg meg is moccan a gomb de nem megy le.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Lehet már lerágott csont, de nem igazán találtam érdemleges infót a problémámra.

Autó: astra f 1.4 16 szelep. A hibakód 1410. Azt csinálja ez a kis kompresszor, hogy csak úgy magától bekapcsolgat ha rajta van a gyújtás. Azt kellene tudnom hogy ezt mi vezérli. Elméletben 20 fok alatti hőmérsékletnél kapcsolna be hogy ne vágja tönkre a katalizátort a túl dús kipufogógáz. És itt elveszik a fonal. Melyik hőfokjeladó vezérli(ha az vezérli) miért kapcsol be álló helyzetben, mit okoz ha ki van kötve stb. :confused:

Köszönöm előre is a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Lehet már lerágott csont, de nem igazán találtam érdemleges infót a problémámra.

Autó: astra f 1.4 16 szelep. A hibakód 1410. Azt csinálja ez a kis kompresszor, hogy csak úgy magától bekapcsolgat ha rajta van a gyújtás. Azt kellene tudnom hogy ezt mi vezérli. Elméletben 20 fok alatti hőmérsékletnél kapcsolna be hogy ne vágja tönkre a katalizátort a túl dús kipufogógáz. És itt elveszik a fonal. Melyik hőfokjeladó vezérli(ha az vezérli) miért kapcsol be álló helyzetben, mit okoz ha ki van kötve stb. :confused:

Köszönöm előre is a válaszokat.

A motorvezérlő vezérli és a kétvezetékes hőfokjeladója alapján tudja, hogy be kell kapcsolnia. Nem hobbiból rakták bele.

Link to comment
Megosztás:

A motorvezérlő vezérli és a kétvezetékes hőfokjeladója alapján tudja, hogy be kell kapcsolnia. Nem hobbiból rakták bele.

Üdv. Kösz az infót. Már csak annyi kellene hogy hol találom azt a kétvezetékes hőfokjeladót. Én mondjuk kontakt hibára is tippeltem.

Tehát a hőfokjeladó ad jelet a vezérlőnek, az feldolgozza és eldönti menjen e a kompresszor vagy sem. Akkor leszűkíthetem a hibát pár alkatrészre.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Kösz az infót. Már csak annyi kellene hogy hol találom azt a kétvezetékes hőfokjeladót. Én mondjuk kontakt hibára is tippeltem.

Tehát a hőfokjeladó ad jelet a vezérlőnek, az feldolgozza és eldönti menjen e a kompresszor vagy sem. Akkor leszűkíthetem a hibát pár alkatrészre.

Nem az a jeladó vezérli közvetlenül. A motorvezérlő onnan tudja, hogy mit kell csinálnia, pl: keverékképzés, fordulatszám és a szekunder levegőkompresszor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem az a jeladó vezérli közvetlenül. A motorvezérlő onnan tudja, hogy mit kell csinálnia, pl: keverékképzés, fordulatszám és a szekunder levegőkompresszor.

ok, kiindulási alapnak már jó. Szóval álló helyzetben, a vezérlő ,pár perccel a gyújtás rákapcsolása után bekapcsolja ezt a szekunder kompresszort.A motort nem megy. A miértet keresem. Valami input hibás jelet ad amitől tévesen rosszul vezérli a kimenetet ami ezt működteti. A hőfokjeladót megnézem ma valamikor.

Kösz.

Link to comment
Megosztás:

Szép jó estét minden Opelosnak! Szeretném a segítségeteket kérni! ÚJONC vagyok itt és a témában is, ezért ne bántsatok, ha hülyeséget mondok vagy kérdezek! :) Hozzá jutottam egy ilyen műszerhez! F-Astrám van, szeretném működésre bírni benne. A német nyelvű leírások nem igazán segít, jobban esne magyarul...veletek. Csinált már valaki ilyet???
C14SE, 1991 Astra az áldozat!
mindent meghallgatok!

Csak ennyi... semmi másom nincs. Beletettem így a kocsiba, összedugtam, de a gyújtás helyett a refi világított, irányjelző folyamatosan villogott, ki sem kapcsolt csak ha beindítottam a kocsit, más nem kelt életre...egy műszer sem!
köszönöm!!!

KÉPEK:

1458643_783360151730253_3020539524131704

10703712_783360205063581_131558738713210

Link to comment
Megosztás:

Szép jó estét minden Opelosnak! Szeretném a segítségeteket kérni! ÚJONC vagyok itt és a témában is, ezért ne bántsatok, ha hülyeséget mondok vagy kérdezek! :) Hozzá jutottam egy ilyen műszerhez! F-Astrám van, szeretném működésre bírni benne. A német nyelvű leírások nem igazán segít, jobban esne magyarul...veletek. Csinált már valaki ilyet???

C14SE, 1991 Astra az áldozat!

mindent meghallgatok!

Csak ennyi... semmi másom nincs. Beletettem így a kocsiba, összedugtam, de a gyújtás helyett a refi világított, irányjelző folyamatosan villogott, ki sem kapcsolt csak ha beindítottam a kocsit, más nem kelt életre...egy műszer sem!

köszönöm!!!

KÉPEK:

A digit műszeregység nem éppen plug n play, főleg hogy ez kadetté. Ennél ahhoz azért kicsit több kell. Inkább keress aszrába valót, de ahhoz is kell madzagolni.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szép jó estét minden Opelosnak! Szeretném a segítségeteket kérni! ÚJONC vagyok itt és a témában is, ezért ne bántsatok, ha hülyeséget mondok vagy kérdezek! :) Hozzá jutottam egy ilyen műszerhez! F-Astrám van, szeretném működésre bírni benne. A német nyelvű leírások nem igazán segít, jobban esne magyarul...veletek. Csinált már valaki ilyet???

C14SE, 1991 Astra az áldozat!

mindent meghallgatok!

Csak ennyi... semmi másom nincs. Beletettem így a kocsiba, összedugtam, de a gyújtás helyett a refi világított, irányjelző folyamatosan villogott, ki sem kapcsolt csak ha beindítottam a kocsit, más nem kelt életre...egy műszer sem!

köszönöm!!!

Pedig kell hozzá még sebesség jeladó, másik olajgomba és a 26 pines csatlakozó.

Volt már ilyenről szó itt: http://www.opelforum.hu/topic/16-elektromos/?p=936092

Egy levelezésből kedvcsinálónak vagy elrettentésnek: :D

"Nem tudom működik-e egyáltalán a kijelződ és van-e benne az a két izzó, ami az LCD-t világítja meg? Ha másképpen nem, akkor akár 1 izzóval is érdemes kipróbálni mielőtt sokat költenél rá (1x az egyik 1x a másik foglalatba téve teszteléskor), hogyha rákötöd a pozitívot és a testet ill. bekötöd az LCD- megvilágító izzókat, akkor működik-e a műszeregység?

Ehhez egyszer testre (-) kell kötni a 26 pines csati 9-es 10-es és 11-es lábait.

Másodszor pozitívra kell kötni a 26 pines csati 5-ös és 15-ös lábait.

Ezeket érdemes a teszt erejéig egybe kötni és az akku megfelelő pólusaihoz érinteni. Ekkor világítani fog az LCD és lefut a teszt, ami minden piktogramot bekapcsol az LCD-n, a középső kijelzőn először megjelenik a 125 vagy 127, utána pedig 288 és visszaáll nullára.

Ha nincs meg az LCD-hez az izzó, akkor pl. a Láng-tól ez a cikkszám az. (már ez sem filléres dolog)

Első körben eddig kellene eljutni, és hogy a kis kapcsoló két állásában mit mutat teszteléskor a kijelző.

A sebesség jeladó bekötéséhez, oda kell vinni a testet (barna) és a pluszt (fekete) és vissza kell hozni a sebességjelet (piros/kék) 26 pines csati 21-es lábára.

Az olajgombától az egyik vezeték most is megvan és dugós, ezt kell majd bekötni a 26 pines csati 22-es lábára (kék/zöld) A másik vezetéket az be kell majd húzni, ezt kell majd az olajgomba másik lábára kötni (ez lesz anyával rögzítve) és a 26 pines csati 12-es lábára kötni (kék/sárga lenne eredetileg)

Nem akarlak elkeseríteni, de csak az az olajgomba jó, amelyikre 17e.Ft-os árat írnak azon az oldalon (calibra olajgomba). Közben találtam olcsóbbat is. Körül kell nézni bontóban is ha van rá lehetőséged.

A sebesség jeladót a váltón a bowden helyére kell majd betekerni, és vinni kell neki 3 vezetéket, egy gyújtás+, egy test, és egy sebességjel. A sebességjelet kell majd bekötni a 26 pines csati 21-es lábára."

Ha minden megvan utána érdemes nekiállni, mert a mostani két csatit teljesen át kell pinezni (csak az egyik marad meg és egészen más bekötéssel mint most) ill. a 26 pines csatira kell bekötni ami oda való. Ezt a külföldi oldalak alapján lehet megcsinálni (kadett digi ill. astra kmó bekötése), de ez onnan kiolvasható.

Egyébként a vezetékszínek a kadettben és az astrában egyeznek, azzal nincs gond. ;) (kivéve, a nagyon fiatal lengyel astrákat)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég jártam erre!

Most lenne egy gyors és sürgős kérdésem!

Német motoros X17DTL. Ha jól sejtem nincs izzítás. Van ennek biztosítéka és ha igen hol? A motortérben vagy az utastérben?

Vagy rémlik, hogy talán relé is van hozzá.

Egy ideje nehezen indul, a visszajelzőlámpája helyesen működik. Az átkötést levéve a gyertyákról mindegyik sípol a sípolós műszerrel. Úgy 4 éve a négyből három rossz volt, azt hittem most is az van!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég jártam erre!

Most lenne egy gyors és sürgős kérdésem!

Német motoros X17DTL. Ha jól sejtem nincs izzítás. Van ennek biztosítéka és ha igen hol? A motortérben vagy az utastérben?

Vagy rémlik, hogy talán relé is van hozzá.

Egy ideje nehezen indul, a visszajelzőlámpája helyesen működik. Az átkötést levéve a gyertyákról mindegyik sípol a sípolós műszerrel. Úgy 4 éve a négyből három rossz volt, azt hittem most is az van!

Egészen pontosan nem tudom, de a biztosíték a biztidobozban van valahol a többi között, a fedélen szerintem rajta lesz melyik, a relé meg a lábtérburkolat mögött kattan talán az anyósoldalon. Egyébként akkor is nehezen indul ha levegős az üzemanyag rendszer és visszaenged a tankba. De az hogy sípol még nem jelenti hogy jó, gyorsan kell felizzania.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.