Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)

Sziasztok.Most vettem egy opel astra f autót és a gyári magnó volt benne egy car 300-as.Na most én kicseréltem egy JVC KD-R442 magnóra.Aki ért az opelhez az tudja hogy a csatlakozása a rádiónak a műszerfalba 3 sor csatlakozó van.A JVC rádióhoz adtak egy átalakítót és azzal betudtam kötni az új magnót.De viszont egy proplémám lenne hogy csak akkor szól ha a kulcs benne van a gyújtáskapcsolóba,nem kell ráadni a gyújtást csak benne kell lennie a kulcsnak.Ha kihúzom akkor nem tudom bekapapcsolni a rádiót sehogy.Ha ezt valaki megtudná mondani hogy kéne megcsinálni!!

Elő is köszönöm!!

Ilyen a gyári kivezetés

http://kepfeltoltes.hu/141002/11.12_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

ilyen vezetékkel van összekötve

http://kepfeltoltes.hu/141002/IMG_0518_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : djtoma
Elküldve

Az aftermarket rádiók nem tudják ezt a funkciót. Vagy fixre kötöd és kapcsolgatod a rádiót, vagy így hagyod.

Hogy tudnám fixre átkötni?Ha át lenne kötve,az azt jelenti hogy mindig nekem kellene bekapcsolni meg kikapcsolni a rádiót?De akkor nem kellene a kulcsot használni?Mert most ha bedugom a kulcsot a gyujtásba akkor bekapcsol ha kihúzom akkor kikapcsol.

Elküldve

Hogy tudnám fixre átkötni?Ha át lenne kötve,az azt jelenti hogy mindig nekem kellene bekapcsolni meg kikapcsolni a rádiót?De akkor nem kellene a kulcsot használni?Mert most ha bedugom a kulcsot a gyujtásba akkor bekapcsol ha kihúzom akkor kikapcsol.

Pontosan. Adsz neki egy fix 30-ast a gyújtáskapcsolt táp helyett, és kész. Így majd mindig neked kell kapcsolgatni a rádiót ki be.

Elküldve

A kábelnél amit linkeltél a piros és sárga kábelen van 1-1 széthúzható kis csati amiből az egyik bejövő szál (asszem a piros) feleslegessé válik. És a sárga bejövőt kell ketté osztani a rádió felé a piros és sárga vezeték felé...

Elküldve

Pontosan. Adsz neki egy fix 30-ast a gyújtáskapcsolt táp helyett, és kész. Így majd mindig neked kell kapcsolgatni a rádiót ki be.

Ezt a fix 30-ast leírnád hogy mi az és hogy hogyan kössem be akkor részletesen ha lehet?! Köszönöm

Elküldve

Sziasztok.

Nemrég vettem egy 98-as F astrát.

Sajnos a gyári központi bal hátsó zárjának a vezetéke elszakadt az ajtóban így az nem működött mikor hozzám került.

Miután a szakadt vezetékeket összekötöttem működött rendesen minden zár egészen addig amíg be nem jött a hűvösebb idő, és így ha lezárom a kocsit akkor az első lezárásnál a bal hátsó ami szakadt volt nem zár be, hanem ha újra kinyitom majd lezárom akkor zár csak be de a többi elsőre nyit zár. Szerintetek mi lehet a baja?? Én arra gyanakszom hogy mivel sokáig nem ment így bekoszosodhatott és most egy kicsit szorul.

Másik dolog az az hogy szeretnék távirányítót a központi vezérlésére és érdekelne hogy melyik az a két szál a vezérlőnél ami a nyitást és a zárást indítja.

Előre is köszönöm.

Elküldve

Sziasztok.

Nemrég vettem egy 98-as F astrát.

Sajnos a gyári központi bal hátsó zárjának a vezetéke elszakadt az ajtóban így az nem működött mikor hozzám került.

Miután a szakadt vezetékeket összekötöttem működött rendesen minden zár egészen addig amíg be nem jött a hűvösebb idő, és így ha lezárom a kocsit akkor az első lezárásnál a bal hátsó ami szakadt volt nem zár be, hanem ha újra kinyitom majd lezárom akkor zár csak be de a többi elsőre nyit zár. Szerintetek mi lehet a baja?? Én arra gyanakszom hogy mivel sokáig nem ment így bekoszosodhatott és most egy kicsit szorul.

Másik dolog az az hogy szeretnék távirányítót a központi vezérlésére és érdekelne hogy melyik az a két szál a vezérlőnél ami a nyitást és a zárást indítja.

Előre is köszönöm.

Első kérdésedre válaszolnék, szerintem kontakthiba, forraszd össze újra. Amúgy megmozdul a bütyök amikor zárod? Ha igen, akkor szorul, ha nem, akkor kontakt.

Szerintem.

Elküldve

Első kérdésedre válaszolnék, szerintem kontakthiba, forraszd össze újra. Amúgy megmozdul a bütyök amikor zárod? Ha igen, akkor szorul, ha nem, akkor kontakt.

Szerintem.

Hát még hallom is hogy zárna meg meg is moccan a gomb de nem megy le.

Köszi

Elküldve

Hát még hallom is hogy zárna meg meg is moccan a gomb de nem megy le.

Köszi

hát akkor tényleg mechanikai nyomogasd fel-le és/vagy szed szét képes sok állásba beállni

Elküldve

Nekem is volt ilyen hiba, megoldás annyi volt h min2 hátsó ajtómba menő vezetéket kicseréltem hangszórókábelre, mivel a gyári kábel szétrepedezett a szigetelésen belül a sok hajtogatástól ami az ajtó mozgatása miatt érte, ezért nem tudott elég áram jutni a motorokhoz.

Elküldve

Sziasztok.

Lehet már lerágott csont, de nem igazán találtam érdemleges infót a problémámra.

Autó: astra f 1.4 16 szelep. A hibakód 1410. Azt csinálja ez a kis kompresszor, hogy csak úgy magától bekapcsolgat ha rajta van a gyújtás. Azt kellene tudnom hogy ezt mi vezérli. Elméletben 20 fok alatti hőmérsékletnél kapcsolna be hogy ne vágja tönkre a katalizátort a túl dús kipufogógáz. És itt elveszik a fonal. Melyik hőfokjeladó vezérli(ha az vezérli) miért kapcsol be álló helyzetben, mit okoz ha ki van kötve stb. :confused:

Köszönöm előre is a válaszokat.

Elküldve

Sziasztok.

Lehet már lerágott csont, de nem igazán találtam érdemleges infót a problémámra.

Autó: astra f 1.4 16 szelep. A hibakód 1410. Azt csinálja ez a kis kompresszor, hogy csak úgy magától bekapcsolgat ha rajta van a gyújtás. Azt kellene tudnom hogy ezt mi vezérli. Elméletben 20 fok alatti hőmérsékletnél kapcsolna be hogy ne vágja tönkre a katalizátort a túl dús kipufogógáz. És itt elveszik a fonal. Melyik hőfokjeladó vezérli(ha az vezérli) miért kapcsol be álló helyzetben, mit okoz ha ki van kötve stb. :confused:

Köszönöm előre is a válaszokat.

A motorvezérlő vezérli és a kétvezetékes hőfokjeladója alapján tudja, hogy be kell kapcsolnia. Nem hobbiból rakták bele.

Elküldve

A motorvezérlő vezérli és a kétvezetékes hőfokjeladója alapján tudja, hogy be kell kapcsolnia. Nem hobbiból rakták bele.

Üdv. Kösz az infót. Már csak annyi kellene hogy hol találom azt a kétvezetékes hőfokjeladót. Én mondjuk kontakt hibára is tippeltem.

Tehát a hőfokjeladó ad jelet a vezérlőnek, az feldolgozza és eldönti menjen e a kompresszor vagy sem. Akkor leszűkíthetem a hibát pár alkatrészre.

Elküldve

Üdv. Kösz az infót. Már csak annyi kellene hogy hol találom azt a kétvezetékes hőfokjeladót. Én mondjuk kontakt hibára is tippeltem.

Tehát a hőfokjeladó ad jelet a vezérlőnek, az feldolgozza és eldönti menjen e a kompresszor vagy sem. Akkor leszűkíthetem a hibát pár alkatrészre.

Nem az a jeladó vezérli közvetlenül. A motorvezérlő onnan tudja, hogy mit kell csinálnia, pl: keverékképzés, fordulatszám és a szekunder levegőkompresszor.

  • Like 1
Elküldve

Nem az a jeladó vezérli közvetlenül. A motorvezérlő onnan tudja, hogy mit kell csinálnia, pl: keverékképzés, fordulatszám és a szekunder levegőkompresszor.

ok, kiindulási alapnak már jó. Szóval álló helyzetben, a vezérlő ,pár perccel a gyújtás rákapcsolása után bekapcsolja ezt a szekunder kompresszort.A motort nem megy. A miértet keresem. Valami input hibás jelet ad amitől tévesen rosszul vezérli a kimenetet ami ezt működteti. A hőfokjeladót megnézem ma valamikor.

Kösz.

Elküldve

Szép jó estét minden Opelosnak! Szeretném a segítségeteket kérni! ÚJONC vagyok itt és a témában is, ezért ne bántsatok, ha hülyeséget mondok vagy kérdezek! :) Hozzá jutottam egy ilyen műszerhez! F-Astrám van, szeretném működésre bírni benne. A német nyelvű leírások nem igazán segít, jobban esne magyarul...veletek. Csinált már valaki ilyet???
C14SE, 1991 Astra az áldozat!
mindent meghallgatok!

Csak ennyi... semmi másom nincs. Beletettem így a kocsiba, összedugtam, de a gyújtás helyett a refi világított, irányjelző folyamatosan villogott, ki sem kapcsolt csak ha beindítottam a kocsit, más nem kelt életre...egy műszer sem!
köszönöm!!!

KÉPEK:

1458643_783360151730253_3020539524131704

10703712_783360205063581_131558738713210

Elküldve (edited)

Szép jó estét minden Opelosnak! Szeretném a segítségeteket kérni! ÚJONC vagyok itt és a témában is, ezért ne bántsatok, ha hülyeséget mondok vagy kérdezek! :) Hozzá jutottam egy ilyen műszerhez! F-Astrám van, szeretném működésre bírni benne. A német nyelvű leírások nem igazán segít, jobban esne magyarul...veletek. Csinált már valaki ilyet???

C14SE, 1991 Astra az áldozat!

mindent meghallgatok!

Csak ennyi... semmi másom nincs. Beletettem így a kocsiba, összedugtam, de a gyújtás helyett a refi világított, irányjelző folyamatosan villogott, ki sem kapcsolt csak ha beindítottam a kocsit, más nem kelt életre...egy műszer sem!

köszönöm!!!

KÉPEK:

A digit műszeregység nem éppen plug n play, főleg hogy ez kadetté. Ennél ahhoz azért kicsit több kell. Inkább keress aszrába valót, de ahhoz is kell madzagolni.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
  • Like 1
Elküldve

Szép jó estét minden Opelosnak! Szeretném a segítségeteket kérni! ÚJONC vagyok itt és a témában is, ezért ne bántsatok, ha hülyeséget mondok vagy kérdezek! :) Hozzá jutottam egy ilyen műszerhez! F-Astrám van, szeretném működésre bírni benne. A német nyelvű leírások nem igazán segít, jobban esne magyarul...veletek. Csinált már valaki ilyet???

C14SE, 1991 Astra az áldozat!

mindent meghallgatok!

Csak ennyi... semmi másom nincs. Beletettem így a kocsiba, összedugtam, de a gyújtás helyett a refi világított, irányjelző folyamatosan villogott, ki sem kapcsolt csak ha beindítottam a kocsit, más nem kelt életre...egy műszer sem!

köszönöm!!!

Pedig kell hozzá még sebesség jeladó, másik olajgomba és a 26 pines csatlakozó.

Volt már ilyenről szó itt: http://www.opelforum.hu/topic/16-elektromos/?p=936092

Egy levelezésből kedvcsinálónak vagy elrettentésnek: :D

"Nem tudom működik-e egyáltalán a kijelződ és van-e benne az a két izzó, ami az LCD-t világítja meg? Ha másképpen nem, akkor akár 1 izzóval is érdemes kipróbálni mielőtt sokat költenél rá (1x az egyik 1x a másik foglalatba téve teszteléskor), hogyha rákötöd a pozitívot és a testet ill. bekötöd az LCD- megvilágító izzókat, akkor működik-e a műszeregység?

Ehhez egyszer testre (-) kell kötni a 26 pines csati 9-es 10-es és 11-es lábait.

Másodszor pozitívra kell kötni a 26 pines csati 5-ös és 15-ös lábait.

Ezeket érdemes a teszt erejéig egybe kötni és az akku megfelelő pólusaihoz érinteni. Ekkor világítani fog az LCD és lefut a teszt, ami minden piktogramot bekapcsol az LCD-n, a középső kijelzőn először megjelenik a 125 vagy 127, utána pedig 288 és visszaáll nullára.

Ha nincs meg az LCD-hez az izzó, akkor pl. a Láng-tól ez a cikkszám az. (már ez sem filléres dolog)

Első körben eddig kellene eljutni, és hogy a kis kapcsoló két állásában mit mutat teszteléskor a kijelző.

A sebesség jeladó bekötéséhez, oda kell vinni a testet (barna) és a pluszt (fekete) és vissza kell hozni a sebességjelet (piros/kék) 26 pines csati 21-es lábára.

Az olajgombától az egyik vezeték most is megvan és dugós, ezt kell majd bekötni a 26 pines csati 22-es lábára (kék/zöld) A másik vezetéket az be kell majd húzni, ezt kell majd az olajgomba másik lábára kötni (ez lesz anyával rögzítve) és a 26 pines csati 12-es lábára kötni (kék/sárga lenne eredetileg)

Nem akarlak elkeseríteni, de csak az az olajgomba jó, amelyikre 17e.Ft-os árat írnak azon az oldalon (calibra olajgomba). Közben találtam olcsóbbat is. Körül kell nézni bontóban is ha van rá lehetőséged.

A sebesség jeladót a váltón a bowden helyére kell majd betekerni, és vinni kell neki 3 vezetéket, egy gyújtás+, egy test, és egy sebességjel. A sebességjelet kell majd bekötni a 26 pines csati 21-es lábára."

Ha minden megvan utána érdemes nekiállni, mert a mostani két csatit teljesen át kell pinezni (csak az egyik marad meg és egészen más bekötéssel mint most) ill. a 26 pines csatira kell bekötni ami oda való. Ezt a külföldi oldalak alapján lehet megcsinálni (kadett digi ill. astra kmó bekötése), de ez onnan kiolvasható.

Egyébként a vezetékszínek a kadettben és az astrában egyeznek, azzal nincs gond. ;) (kivéve, a nagyon fiatal lengyel astrákat)

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Rég jártam erre!

Most lenne egy gyors és sürgős kérdésem!

Német motoros X17DTL. Ha jól sejtem nincs izzítás. Van ennek biztosítéka és ha igen hol? A motortérben vagy az utastérben?

Vagy rémlik, hogy talán relé is van hozzá.

Egy ideje nehezen indul, a visszajelzőlámpája helyesen működik. Az átkötést levéve a gyertyákról mindegyik sípol a sípolós műszerrel. Úgy 4 éve a négyből három rossz volt, azt hittem most is az van!

Elküldve

Sziasztok!

Rég jártam erre!

Most lenne egy gyors és sürgős kérdésem!

Német motoros X17DTL. Ha jól sejtem nincs izzítás. Van ennek biztosítéka és ha igen hol? A motortérben vagy az utastérben?

Vagy rémlik, hogy talán relé is van hozzá.

Egy ideje nehezen indul, a visszajelzőlámpája helyesen működik. Az átkötést levéve a gyertyákról mindegyik sípol a sípolós műszerrel. Úgy 4 éve a négyből három rossz volt, azt hittem most is az van!

Egészen pontosan nem tudom, de a biztosíték a biztidobozban van valahol a többi között, a fedélen szerintem rajta lesz melyik, a relé meg a lábtérburkolat mögött kattan talán az anyósoldalon. Egyébként akkor is nehezen indul ha levegős az üzemanyag rendszer és visszaenged a tankba. De az hogy sípol még nem jelenti hogy jó, gyorsan kell felizzania.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.