Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2014. 08. 23. at 16:50, Raptor1 írta:

Üdv!

Ma cseréltem vezérlésszettet a kocsin. Vezérműszíjat, feszítőgörgőt, meg vízpumpát, na meg termosztátot is.(igazából tegnap csak termosztát lett volna, de összerakásnál elugrott a szíj :D)

A poén az, hogy jó is hogy elugrott a szíj, mert a levétel után látszott hogy elég gyalázatos állapotban volt. Minden fog majdnem félig lerepedezve, volt, ami több mint félig.. A mégnagyobb poén az, hogy gyári volt benne még a vízpumpa...kb 170e km-rel....ahhoz képest nem szivárgott, csak épphogy 1 pici kottyanása volt. (aki szerelővel cseréltet vezérlést, az kérje el a kicserélt alkatrészeket, így talán elkerülhető a "bemondásos" csere) Minden cucc összerakása után indításkor elég remegősen járt, de a gyújtáselosztó tekergetése után csak kb-re tudtam belőni. Megy, csak úgy érzem hogy mintha nem egyenletesen gyorsulna. Olvastam hogy stroboszkóppal kellene pontosan beállítani a gyújtást, de az nekem sajnos nincs. Esetleg tudna valaki ez ügyben segíteni, vagy valakit ajánlani bp-n, ahol be tudnám állítattni?

A másik kérdésem, hogy normális dolog-e az, hogy ha óra szerint 100 foknál kapcsol a ventillátorom? (vízpumpa új, termosztát új, hőgomba új, vízhőfok jeladó pár hónapos, motor, hűtő át lett mosva.) Halottam már olyat is hogy nem igen szabadna 90 fölé mennie a hőfoknak, meg hogy be kéne állnia egy adott fokra, stb. Másnál mikor kapcsol, beáll-e valami hőfokra?

tuti jelen van minden? ha előtte nem csinálta akkor nem az elosztót kéne eltekergetni...

az teljesen jó

Elküldve
  On 2014. 08. 23. at 14:48, Róóóbi írta:

Igen, fehér lesz az. Akkor az a fehér szál, ami jön a bajuszkapcsoló 56A lábától és megy a biztosítéktábla F12-F13 pontjára, az lenne szakadt? Merthogy a biztosíték bemenet része és test között nincs ott a 12V... A lámpákhoz menő szálak jók, mert máshonnan adva nekik betápot gyönyörűen világítanak. Meg a relét nem találom hozzájuk.

Habár jobban belegondolva hülye vagyok, mert nincs is relé... viszont akkor sem jó. Valahol elvész az áram a kapcsoló és az izzószálak közt. Még jó, hogy most-pont-azonnal nem kell az autó, szinte ráérek bóklászni a tyúkbelek közt. Csak kicsit különös, hogy a legutóbb mikor kellett, működött.

Elküldve (edited)
  On 2014. 08. 23. at 16:57, aholy írta:

tuti jelen van minden? ha előtte nem csinálta akkor nem az elosztót kéne eltekergetni...

az teljesen jó

De szerintem tuti ott kell finomhangolni, mivel a régi, megnyúlt szíjhoz volt hozzáállítva az elosztó. Az új szíjjal a régi elosztóbeállítással "remegett" a motor.Most az új szíjjal kb. a gyári "pöckökhöz" állítottam vissza az elosztót,(most van kb egyvonalban a két jel) és így nagyjából olyan mint régen volt. Csak annyit érzek, hogy nem egyenletesen húz gyorsításnál, meg gyorsításkor néha megtorpan.

Kértem telefonos segítséget, és arra jutottam hogy el kell vinni diagnosztikára, és ott beállítattni. Tud valaki pesten olyan szerelőt, akinek van ehhez szükséges felszerelése?

Módosítva : Raptor1
Elküldve
  On 2014. 08. 23. at 17:25, Róóóbi írta:

Habár jobban belegondolva hülye vagyok, mert nincs is relé... viszont akkor sem jó. Valahol elvész az áram a kapcsoló és az izzószálak közt. Még jó, hogy most-pont-azonnal nem kell az autó, szinte ráérek bóklászni a tyúkbelek közt. Csak kicsit különös, hogy a legutóbb mikor kellett, működött.

Hát ennyire hülyék nem lehetünk...

Kedves kolléga, mikor bekötötte a kiegészítő reflektor szálát a bajuszkapcsolóba menő fehér szálra, akkor nem az 56A lábra dugta be a sarut, hanem máshová. Átrakom a sarut a műanyagban, így az 56A-ra megy, és jéé, van reflektor is meg fénykürt is.

Álljon itt tanulságul, hátha valaki imígyen szívatja meg magát. :D

Elküldve (edited)
  On 2014. 08. 23. at 17:32, Raptor1 írta:

De szerintem tuti ott kell finomhangolni, mivel a régi, megnyúlt szíjhoz volt hozzáállítva az elosztó. Az új szíjjal a régi elosztóbeállítással "remegett" a motor.Most az új szíjjal kb. a gyári "pöckökhöz" állítottam vissza az elosztót,(most van kb egyvonalban a két jel) és így nagyjából olyan mint régen volt. Csak annyit érzek, hogy nem egyenletesen húz gyorsításnál, meg gyorsításkor néha megtorpan.

Kértem telefonos segítséget, és arra jutottam hogy el kell vinni diagnosztikára, és ott beállítattni. Tud valaki pesten olyan szerelőt, akinek van ehhez szükséges felszerelése?

összerakás után átt lett forgatva? utána is jelen volt minden?

( a szíj nyúlás miatt szerintem nem kéne elmennyen a gyújtás, ezér van a feszítő, a helyén maradjon minden, ha elmenne , állítgatni kellene mindenkinek...)

Módosítva : aholy
Elküldve
  On 2014. 08. 23. at 17:49, Róóóbi írta:

Hát ennyire hülyék nem lehetünk...

Kedves kolléga, mikor bekötötte a kiegészítő reflektor szálát a bajuszkapcsolóba menő fehér szálra, akkor nem az 56A lábra dugta be a sarut, hanem máshová. Átrakom a sarut a műanyagban, így az 56A-ra megy, és jéé, van reflektor is meg fénykürt is.

Álljon itt tanulságul, hátha valaki imígyen szívatja meg magát. :D

Kapkodás a selejt bölcsője. :) De szólj, máskor is szívesen segítek ilyen hibákat generálni. :)

De akkor mostmár rakjad felfele azokat a refiket, kíváncsi vagyok rá.

Elküldve
  On 2014. 08. 23. at 14:48, Róóóbi írta:

Igen, fehér lesz az. Akkor az a fehér szál, ami jön a bajuszkapcsoló 56A lábától és megy a biztosítéktábla F12-F13 pontjára, az lenne szakadt? Merthogy a biztosíték bemenet része és test között nincs ott a 12V... A lámpákhoz menő szálak jók, mert máshonnan adva nekik betápot gyönyörűen világítanak. Meg a relét nem találom hozzájuk.

  On 2014. 08. 23. at 17:25, Róóóbi írta:

Habár jobban belegondolva hülye vagyok, mert nincs is relé... viszont akkor sem jó. Valahol elvész az áram a kapcsoló és az izzószálak közt. Még jó, hogy most-pont-azonnal nem kell az autó, szinte ráérek bóklászni a tyúkbelek közt. Csak kicsit különös, hogy a legutóbb mikor kellett, működött.

  On 2014. 08. 23. at 17:49, Róóóbi írta:

Hát ennyire hülyék nem lehetünk...

Kedves kolléga, mikor bekötötte a kiegészítő reflektor szálát a bajuszkapcsolóba menő fehér szálra, akkor nem az 56A lábra dugta be a sarut, hanem máshová. Átrakom a sarut a műanyagban, így az 56A-ra megy, és jéé, van reflektor is meg fénykürt is.

Álljon itt tanulságul, hátha valaki imígyen szívatja meg magát. :D

Van ilyen. :D

Elküldve
  On 2014. 08. 23. at 18:15, aholy írta:

összerakás után átt lett forgatva? utána is jelen volt minden?

( a szíj nyúlás miatt szerintem nem kéne elmennyen a gyújtás, ezér van a feszítő, a helyén maradjon minden, ha elmenne , állítgatni kellene mindenkinek...)

Persze hogy át lett forgatva, 2x is, és minden jelen volt. Bár nemtudom milyen hibát produkálna ha egy foggal esetleg el lenne menve, de most minden jól ketyeg, kivéve hogy nem úgy húz gyorsításnál, ahogy kellene.

Elküldve
  On 2014. 08. 23. at 19:08, zotya91 írta:

Sziasztok!

Ma délutáni alkotásom, még nincs teljesen kész, de a lényeg már igen, jó kis matatás volt :-O https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6050837499116470194 Innen jobbra tessék léptetni!

Belekeveredtem ebbe a Picasoba. mit kell nézni? :rolleyes:

  On 2014. 08. 23. at 19:38, Raptor1 írta:

Persze hogy át lett forgatva, 2x is, és minden jelen volt. Bár nemtudom milyen hibát produkálna ha egy foggal esetleg el lenne menve, de most minden jól ketyeg, kivéve hogy nem úgy húz gyorsításnál, ahogy kellene.

Csökkenő motorteljesítmény, melegedés. Diselnél 130 volt a vége, és mindíg forralta a vizet amikor elugrott a szíj. Valahonnan szerezz strobit és nézzetek rá pontosan a gyujtásra.

  • Like 1
Elküldve (edited)
Elküldve
  On 2014. 08. 24. at 8:35, zotya975 írta:

Belekeveredtem ebbe a Picasoba. mit kell nézni? :rolleyes:

Csökkenő motorteljesítmény, melegedés. Diselnél 130 volt a vége, és mindíg forralta a vizet amikor elugrott a szíj. Valahonnan szerezz strobit és nézzetek rá pontosan a gyujtásra.

ja abba én is, mert mindet odahozta, gondolom a LEDes műszerfalat, az volt a leguccsó

mondjuk nem rossz, nekem 1 kicsit erős a fénye

Elküldve
  On 2014. 08. 24. at 8:45, stirlitz írta:

ja abba én is, mert mindet odahozta, gondolom a LEDes műszerfalat, az volt a leguccsó

mondjuk nem rossz, nekem 1 kicsit erős a fénye

Köszi, erős is bizony, szabályozva lesz :-) Fényerő, és amilyen színt akarok :-)

Elküldve
  On 2014. 08. 24. at 8:56, zotya91 írta:

Köszi, erős is bizony, szabályozva lesz :-) Fényerő, és amilyen színt akarok :-)

Szép lett, egyenlőre még mindíg a gyári izzóhelyeken vannak nekem piros ledek, ami viszont gyengécske. Most csak fehér szallagom van, még nem tudom hogy ezt tegyem bele, vagy vegyek pirosat.

Elküldve
  On 2014. 08. 24. at 9:26, zotya975 írta:

Szép lett, egyenlőre még mindíg a gyári izzóhelyeken vannak nekem piros ledek, ami viszont gyengécske. Most csak fehér szallagom van, még nem tudom hogy ezt tegyem bele, vagy vegyek pirosat.

Köszi! Szerintem ha már LEd szalagozol akkor RGB-t! De ne azt a féle RGB-t amin ledenként vannak a színek, olyat amin rendes (egy led tokban 3 led) RGB led van.

Elküldve

Valaki tud esetleg pesten olyan megbízható helyet, ahol be tudják állítani a gyújtást? Gondolok itt motordiagnosztikai programra, hozzáértő szakira.

Elküldve
  On 2014. 08. 24. at 9:26, zotya975 írta:

Szép lett, egyenlőre még mindíg a gyári izzóhelyeken vannak nekem piros ledek, ami viszont gyengécske. Most csak fehér szallagom van, még nem tudom hogy ezt tegyem bele, vagy vegyek pirosat.

hátja, hamár szenvedsz vele (megint) jobb ha több szinesett teszel bele (sztem a zöld a legjobb egyébként)

ebayről még távírányításosat is tudsz rendelni

na meg amit mondtam áramgenerátoros meghajtást, mondjuk lehet hogy LED szallaghoz elég egy fesz szabályzó azoknak nem ismerem a lelki világukat

Elküldve
  On 2014. 08. 24. at 12:44, stirlitz írta:

hátja, hamár szenvedsz vele (megint) jobb ha több szinesett teszel bele (sztem a zöld a legjobb egyébként)

ebayről még távírányításosat is tudsz rendelni

na meg amit mondtam áramgenerátoros meghajtást, mondjuk lehet hogy LED szallaghoz elég egy fesz szabályzó azoknak nem ismerem a lelki világukat

Ami van a középkonzolnál az alapból 12Voltról műkszik, simán csak bekötöttem az izzó helyére. Csak lusta vagyok nekiállni. :D Mert akkor már olyan kellene, hogy a mutató más színű, a kék mezők kékek legyenek. Vagy oda is teszek fehéret...még nem tudom.

Elküldve
  On 2014. 08. 24. at 12:53, zotya975 írta:

Ami van a középkonzolnál az alapból 12Voltról műkszik, simán csak bekötöttem az izzó helyére. Csak lusta vagyok nekiállni. :D Mert akkor már olyan kellene, hogy a mutató más színű, a kék mezők kékek legyenek. Vagy oda is teszek fehéret...még nem tudom.

oh ja hogy bolonyítod...én inkább vettem 7ért egy új GMes lambaszondát....

Elküldve
  On 2014. 08. 24. at 13:39, stirlitz írta:

oh ja hogy bolonyítod...én inkább vettem 7ért egy új GMes lambaszondát....

Jah, az sem ártana, egyre gyakrabban rinyál rá...hol vetted?

Elküldve
  On 2014. 08. 24. at 16:10, zotya975 írta:

Jah, az sem ártana, egyre gyakrabban rinyál rá...hol vetted?

nyafogas.hu -n :D nem linkelném mán ide, igaz már megegyeztem, de sosem lehet tunni

nekem még nem szólt érte, de én mán csak ilyen vagyok, vahol olvastam hogy 50ezer a csereperiodus.....na meg gondolom hátha fogyasztás csökkenéssel is járna a csere, nameg GMes 0kmes

löttem egy kuplung szettet is 12ért, mondjuk az nem tom hogy fogom kicserélni....

Elküldve
  On 2014. 08. 24. at 11:37, Raptor1 írta:

Valaki tud esetleg pesten olyan megbízható helyet, ahol be tudják állítani a gyújtást? Gondolok itt motordiagnosztikai programra, hozzáértő szakira.

Én csak Gyálon tudok, Pestről oda "hordom" az ótót amióta megvan: Új Nívó 98 Kft, a google kidobja.

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 08. 24. at 17:20, stirlitz írta:

nyafogas.hu -n :D nem linkelném mán ide, igaz már megegyeztem, de sosem lehet tunni

nekem még nem szólt érte, de én mán csak ilyen vagyok, vahol olvastam hogy 50ezer a csereperiodus.....na meg gondolom hátha fogyasztás csökkenéssel is járna a csere, nameg GMes 0kmes

löttem egy kuplung szettet is 12ért, mondjuk az nem tom hogy fogom kicserélni....

Ha ablakos a kuplungod akkor viszonylag könnyen. :icon1: Én meg lehet megpróbálok egy ilyet: http://wrcauto.hu/?311%2Clambdaszondaopelastrafastragkadettvectraaeredetingk

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.