Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


mélykék76

Recommended Posts

Akkor jöjjön a pozitívum: szilveszter éjjel egy lefagyott úton majdnem derékszögű kanyar, későn észlelve kb 70-80-as tempóval kanyarba befordulva (itt biztos rásegített a tc is, különben be se fordult volna) árkot fogva eredmény: első lökhárítón a fülek törtek le, és az oldalajtó lett karcos. Elég jó anyagokból készítették az autót, hogy csak ennyi baja lett.

Örülök, hogy csak ennyi történt. Ilyenkor érzem azt, hogy fontos a munkám.

Hidd el nekem, hogy nem a tc (TCS) segített. Az Traction Control System, ami visszafogja a motort vagy ráfékez a kerékre, ha az elpörögne túl nagy gázadásnál. Neked az ESP segített, mely alul- vagy túlkormányzottság esetén avatkozik be. Valamint szóba jöhet még az ABS, ha jól megtapostad a féket.

Link to comment
Megosztás:

Örülök, hogy csak ennyi történt. Ilyenkor érzem azt, hogy fontos a munkám.

Hidd el nekem, hogy nem a tc (TCS) segített. Az Traction Control System, ami visszafogja a motort vagy ráfékez a kerékre, ha az elpörögne túl nagy gázadásnál. Neked az ESP segített, mely alul- vagy túlkormányzottság esetén avatkozik be. Valamint szóba jöhet még az ABS, ha jól megtapostad a féket.

Jogos, tényleg ESP a neve, de ugye csak a TC gomb van, azt hittem az mindent kikapcsol abs-en kívül. Ha jól emlékszem, csak amíg egyenest volt az autó, addig fékeztem, eredménytelenül, kanyarodás kezdetekor felengedtem (előző autóm egy mezei G, semmi nem volt benne, megszokás), de ha nyomtam volna is kb ez lett volna a kimenetele. Örülök, hogy tényleg ennyiből megúsztam, de mivel a jobb első kerék kapta a legnagyobbat, a gumi pereme alá még fűcsomók is szorultak, ámde a gumi nem ereszt, egy futóműellenőrzést nem ártott volna szerintem elvégeznie a szerviznek. Kérdezték, érzek-e furcsát, mondom nem, de lehet nem ártana megnézetni. Ja és azóta egy pici zörej bizonyos fordulatszámon van a beltérben, jó nagy ütést kapott, de szerencsére nem lett nagy baj.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom nálad hogy van, de nálunk van ilyen "csuszós autó" gomb, ami az ESP-t jelöli. Kikapcsolni ki lehet, de fékezéskor automatikusan visszakapcsol.

Az ESP lényege, hogy amíg VAN TAPADÁS addig megfelelően beavatkozik, pl fékez és kormányozni is tudsz. Viszont ahogy nincs tapadás, próbálja azt a kereket kihagyni, és újra elosztani a fékerőt, de ha csúszik az autó, akkor ő is tehetlen.

Az ESP együttmüködik az ABS-sel fékezéskor, és az utána következő manőverezés során a TC-vel is. Sima mezei zöldnél lepadlózáskor csak a TC fog müködni.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom nálad hogy van, de nálunk van ilyen "csuszós autó" gomb, ami az ESP-t jelöli. Kikapcsolni ki lehet, de fékezéskor automatikusan visszakapcsol.

Az ESP lényege, hogy amíg VAN TAPADÁS addig megfelelően beavatkozik, pl fékez és kormányozni is tudsz. Viszont ahogy nincs tapadás, próbálja azt a kereket kihagyni, és újra elosztani a fékerőt, de ha csúszik az autó, akkor ő is tehetlen.

Az ESP együttmüködik az ABS-sel fékezéskor, és az utána következő manőverezés során a TC-vel is. Sima mezei zöldnél lepadlózáskor csak a TC fog müködni.

Fejtsd már ki légy oly kedves ezt a kormányzós dolgot. Én a Daimler AG autóiba fejlesztettem eddig olyat, ami beavatkozik a kormányzásba. Kíváncsi vagyok, hogy ugyanaz jelent-e meg a konkurenciánál is.

Link to comment
Megosztás:

sztem te rosszul értetted, vagy én amit írsz.

De én arra gondoltam, hogy míg fékezel, közben tudsz TE magad kormányozni, vagyis a kormányzásba a sofőr avatkozik be.

Igen, akkor félreértettem. Tehát maga az Opel nem avatkozik be a kormány elfordításával.

Viszont prémium kategóriás autókban már elérhető olyan is, hogy a kocsi ténylegesen ellenkormányoz például µ-split (bal oldali kerekek aszfalton, jobb oldali kerekek jégen) típusú fékezéskor:

Link to comment
Megosztás:

szia!

ez engem is érdekelne, de főleg az asszonyt, mert eléggé idegesítő. bár nekem H-s astrám van, de ugyan az a hang....

Ismerik a jelenséget, a munkafelvevő még utánozni is tudta a hangot:-) Garanciában valami csövet cseréltek, ami ezt a "rezonanciát" okozta. Azóta nincs ilyen hang.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy picit más téma! Lassan jön a tavasz és szeretnék beszerezni egy másik felnigarnitúrát nekem egy 2010 1.7 cdti j astrám van és szerintetek is 5X105 az osztóköre? mert keresgetés közben elég sok más méretet is találtam! Ha valaki tud pontos méretet kérem írja le nekem! Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy picit más téma! Lassan jön a tavasz és szeretnék beszerezni egy másik felnigarnitúrát nekem egy 2010 1.7 cdti j astrám van és szerintetek is 5X105 az osztóköre? mert keresgetés közben elég sok más méretet is találtam! Ha valaki tud pontos méretet kérem írja le nekem! Köszönöm!

Igen 5x105-ös a lyukosztás.

Link to comment
Megosztás:

Sztem pont a másik.

A német ezt írja:

"Radbefestigung: 5 x 105 mm mit A14NEL/NET/XEL/XER, A16XER oder A13DTE; ansonsten 5 x 115 mm"

Tehát a lyukosztás:

- 5x105 A14NEL/NET/XEL/XER, A16XER, A13DTE motoroknál

- 5x115 minden más motornál

A legegyszerűbb, ha leveszel egy kereket és megnézed. Ráírják vagy a küllőre, vagy esetleg a perem részre (ha olyan). Ha nem lenne rajta semmi, akkor vonalzó.

@Arti

Még nézni is rossz a videót :D

Link to comment
Megosztás:

Sztem pont a másik.

A német ezt írja:

"Radbefestigung: 5 x 105 mm mit A14NEL/NET/XEL/XER, A16XER oder A13DTE; ansonsten 5 x 115 mm"

Tehát a lyukosztás:

- 5x105 A14NEL/NET/XEL/XER, A16XER, A13DTE motoroknál

- 5x115 minden más motornál

A legegyszerűbb, ha leveszel egy kereket és megnézed. Ráírják vagy a küllőre, vagy esetleg a perem részre (ha olyan). Ha nem lenne rajta semmi, akkor vonalzó.

@Arti

Még nézni is rossz a videót :D

Én felnigyártók oldalán nézegettem a konfigurátorokat és ott bármelyik 1.7-es dizelt választottam mindre 5x105öt írt. De valóban a német fórumok 5x115öt írnak.

Link to comment
Megosztás:

persze nem "szentírás" a német, csak említettem, de akkor utolsó sor lesz érvényes kb

Jaja én is pont egy olyan fórumtopicot találtam ott, ahol azon vitatkoznak, hogy milyen a lyukosztás. Pont amiatt, amit mi is írtunk, hogy a konfigurátorok mást írnak. :) De tényleg a legegyszerűbb és legbiztosabb levenni a kereket és megnézni, vagy mondjuk megmérni.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat! Marad a tolómérő biztos ami biztos! :icon1: Még annyit hogy CD500 Navival kapcsolatban valakinek van ötlete hogyan lehetne beszerezni egy magyar lemezt csak addig hogy felmásoljam cserébe tudok adni egy német lemezt másolásra! Az eredeti lemezt elég borsos áron árulják ezért ezt nem szeretném megvásárolni! :blush:

Link to comment
Megosztás:

@Arti

Még nézni is rossz a videót :D

Én meg már élőben is átéltem. Egyik tesztsofőr kollégám elvitt egy körre a zárt tesztpályán. Lekapcsolt minden biztonsági eszközt (ABS, ESP, TCS, stb...) és 50km/h-nál satufék ilyen osztott felületen. Majdnem meg lett a két teljes fordulat. :D

Közúton ennyire nem örülnék egy ilyen manővernek. Ha belegondoltok, akkor előzéskor is így járhat az ember. Tegyük fel, hogy a szemközti sávban már járt a hótoló és sónedves az út. A saját sávodban meg letaposott hó van. Index, gyorsítás, kihúzódás balra, majd feltűnik a szembejövő. A bal oldali kerekek már a sónedves aszfalton, míg a jobb oldali kerekek még a letaposott havon vannak. Megfékezed és jön a meglepetés.

Link to comment
Megosztás:

Jaja én is pont egy olyan fórumtopicot találtam ott, ahol azon vitatkoznak, hogy milyen a lyukosztás. Pont amiatt, amit mi is írtunk, hogy a konfigurátorok mást írnak. :) De tényleg a legegyszerűbb és legbiztosabb levenni a kereket és megnézni, vagy mondjuk megmérni.

Wheels and tyres

For Astra J 5-door hatchback and Sports Tourer with 1.4, 1.6, 1.4T and 1.3CDTi engines:

16" wheels: PCD 5x105 6.5J x 16 offset 39, tyre 205/60R16

17" wheels: PCD 5x105 7J x 17 offset 42, tyre 215/50R17

18" wheels: PCD 5x105 7.5J x 18 offset 42, tyre 225/45R18

19" wheels: PCD 5x105 8J x 19 offset 46, tyre 235/40R19

Space-saver spare: 5x105 4J x 16 offset ??, tyre ??

Standard winter wheels are 5x105 6½Jx16 offset 39, tyre 205/60R16, other options possible.

For Astra J 5-door hatchback and Sports Tourer with 1.6T, 1.7CDTi and 2.0CDTi engines:

16" wheels: PCD 5x115 6.5J x 16 offset 41, tyre 215/60R16

17" wheels: PCD 5x115 7J x 17 offset 44, tyre 225/50R17

18" wheels: PCD 5x115 8J x 18 offset 46, tyre 235/45R18

19" wheels: PCD 5x115 8J x 19 offset 46, tyre 235/40R19

Space-saver spare: 5x115 4J x 16 offset ??, tyre 115/70R16

Standard winter wheels are 5x115 6½Jx16 offset 41, tyre 205/60R16, other options possible.

For Astra J GTC all engines:

18" wheels: PCD 5x115 7.5J x 18 offset 41, tyre 235/50R18

19" wheels: PCD 5x115 8J x 19 offset 36, tyre 235/45R19

20" wheels: PCD 5x115 8.5J x 20 offset 41, tyre 245/40R20

Space-saver spare: 5x115 4J x 17 offset ??, tyre 125/70R17

Standard winter wheels are 5x115 7Jx17 offset 41, tyre 225/55R17, other options possible.

Colin:

Nálam is csúszós autó ikonos gomb van, azt ha megnyomom, azt írja: Traction Control Off. (vagy disabled, nem emlékszem). Viszont kikapcsolt állapotban sem ment ki a hátulja, hiába próbálgattam, persze nem kézifékesre kell gondolni. Ebből gondoltam, hogy teljesen mindent nem enged kikapcsolni.

Link to comment
Megosztás:

Ismerik a jelenséget, a munkafelvevő még utánozni is tudta a hangot:-) Garanciában valami csövet cseréltek, ami ezt a "rezonanciát" okozta. Azóta nincs ilyen hang.

Köszi, esetleg meg tudnád mondani, hogy melyik szervíz, ahol cserélték Neked? Utána kérdeznék... Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Wheels and tyres

For Astra J 5-door hatchback and Sports Tourer with 1.4, 1.6, 1.4T and 1.3CDTi engines:

16" wheels: PCD 5x105 6.5J x 16 offset 39, tyre 205/60R16

17" wheels: PCD 5x105 7J x 17 offset 42, tyre 215/50R17

18" wheels: PCD 5x105 7.5J x 18 offset 42, tyre 225/45R18

19" wheels: PCD 5x105 8J x 19 offset 46, tyre 235/40R19

Space-saver spare: 5x105 4J x 16 offset ??, tyre ??

Standard winter wheels are 5x105 6½Jx16 offset 39, tyre 205/60R16, other options possible.

For Astra J 5-door hatchback and Sports Tourer with 1.6T, 1.7CDTi and 2.0CDTi engines:

16" wheels: PCD 5x115 6.5J x 16 offset 41, tyre 215/60R16

17" wheels: PCD 5x115 7J x 17 offset 44, tyre 225/50R17

18" wheels: PCD 5x115 8J x 18 offset 46, tyre 235/45R18

19" wheels: PCD 5x115 8J x 19 offset 46, tyre 235/40R19

Space-saver spare: 5x115 4J x 16 offset ??, tyre 115/70R16

Standard winter wheels are 5x115 6½Jx16 offset 41, tyre 205/60R16, other options possible.

For Astra J GTC all engines:

18" wheels: PCD 5x115 7.5J x 18 offset 41, tyre 235/50R18

19" wheels: PCD 5x115 8J x 19 offset 36, tyre 235/45R19

20" wheels: PCD 5x115 8.5J x 20 offset 41, tyre 245/40R20

Space-saver spare: 5x115 4J x 17 offset ??, tyre 125/70R17

Standard winter wheels are 5x115 7Jx17 offset 41, tyre 225/55R17, other options possible.

Colin:

Nálam is csúszós autó ikonos gomb van, azt ha megnyomom, azt írja: Traction Control Off. (vagy disabled, nem emlékszem). Viszont kikapcsolt állapotban sem ment ki a hátulja, hiába próbálgattam, persze nem kézifékesre kell gondolni. Ebből gondoltam, hogy teljesen mindent nem enged kikapcsolni.

Na ez jó, az angolok tudják mi a szitu.

De most nézegettem a felniméretekhez ajánlott gumit. Milyen jó, hogy mindnél olyan gumit írnak, aminek elég húzós az ára. Néztem mondjuk a 18"-t. Írják a 225/45-ös gumit. Ezek átlagára 65E körül van. Viszont a 225/40-es gumit már 40E-s átlagért meg lehet venni. Váltóméret kalkulátor szerint mindkettő elfogadott. Pl. ha a sajátomat nézem, ami 215/60R17 ezt alapul véve a kalkulátor a 225/40R18-ra -10mm-t ír, 101km/h 100as tempónál. A 225/45R18-nál meg +13mm-t, ami 98km/h 100as tempónál. Azért 4 gumi esetében 100.000 Ft diffi nem kevés. Szerintem

Link to comment
Megosztás:

Wheels and tyres

For Astra J 5-door hatchback and Sports Tourer with 1.4, 1.6, 1.4T and 1.3CDTi engines:

16" wheels: PCD 5x105 6.5J x 16 offset 39, tyre 205/60R16

17" wheels: PCD 5x105 7J x 17 offset 42, tyre 215/50R17

18" wheels: PCD 5x105 7.5J x 18 offset 42, tyre 225/45R18

19" wheels: PCD 5x105 8J x 19 offset 46, tyre 235/40R19

Space-saver spare: 5x105 4J x 16 offset ??, tyre ??

Standard winter wheels are 5x105 6½Jx16 offset 39, tyre 205/60R16, other options possible.

For Astra J 5-door hatchback and Sports Tourer with 1.6T, 1.7CDTi and 2.0CDTi engines:

16" wheels: PCD 5x115 6.5J x 16 offset 41, tyre 215/60R16

17" wheels: PCD 5x115 7J x 17 offset 44, tyre 225/50R17

18" wheels: PCD 5x115 8J x 18 offset 46, tyre 235/45R18

19" wheels: PCD 5x115 8J x 19 offset 46, tyre 235/40R19

Space-saver spare: 5x115 4J x 16 offset ??, tyre 115/70R16

Standard winter wheels are 5x115 6½Jx16 offset 41, tyre 205/60R16, other options possible.

For Astra J GTC all engines:

18" wheels: PCD 5x115 7.5J x 18 offset 41, tyre 235/50R18

19" wheels: PCD 5x115 8J x 19 offset 36, tyre 235/45R19

20" wheels: PCD 5x115 8.5J x 20 offset 41, tyre 245/40R20

Space-saver spare: 5x115 4J x 17 offset ??, tyre 125/70R17

Standard winter wheels are 5x115 7Jx17 offset 41, tyre 225/55R17, other options possible.

Colin:

Nálam is csúszós autó ikonos gomb van, azt ha megnyomom, azt írja: Traction Control Off. (vagy disabled, nem emlékszem). Viszont kikapcsolt állapotban sem ment ki a hátulja, hiába próbálgattam, persze nem kézifékesre kell gondolni. Ebből gondoltam, hogy teljesen mindent nem enged kikapcsolni.

Persze, mert hosszan kell nyomni a "csúszós autós ikonos" gombot és akkor az ESP is kikapcsolódik. (Leírásban benne van...)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tervezek vásárolni egy J Astra 1,4 T140LE Sport Tourer Cosmo autót 8200 Km-rel. Igazából két dologban kérném a segítségeteket. A motor dinamikájáról és a valós vegyes fogyasztásról hallottam lehangoló véleményeket. Amikor kipróbáltam az autót, nekem is lomhának tűnt a gyorsulása a harmadik sebességtől fölfele.

Úgy tűnt, hogy nem érezhető a 140 lóerő.

A válaszokat előre is kösziT

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tervezek vásárolni egy J Astra 1,4 T140LE Sport Tourer Cosmo autót 8200 Km-rel. Igazából két dologban kérném a segítségeteket. A motor dinamikájáról és a valós vegyes fogyasztásról hallottam lehangoló véleményeket. Amikor kipróbáltam az autót, nekem is lomhának tűnt a gyorsulása a harmadik sebességtől fölfele.

Úgy tűnt, hogy nem érezhető a 140 lóerő.

A válaszokat előre is kösziT

Most akkor kicsi fogyasztást vagy érezhető lóerőt szeretnél? Ideje lenne már belátnia mindenkinek, hogy a lovakat etetni kell.

Amennyiben tényleg a lóerőket szeretnéd érezni, akkor egy Mercedes Benz SLS AMG Black Series típusú kocsit javaslok. Részt vettem a fékrendszerének fejlesztésében és már 2011 novemberében ülhettem az egyik első prototípusban, mikor még csak az első pár kémfotó jelent meg. Jó kis kocsi, érezni benne a lóerőt. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tervezek vásárolni egy J Astra 1,4 T140LE Sport Tourer Cosmo autót 8200 Km-rel. Igazából két dologban kérném a segítségeteket. A motor dinamikájáról és a valós vegyes fogyasztásról hallottam lehangoló véleményeket. Amikor kipróbáltam az autót, nekem is lomhának tűnt a gyorsulása a harmadik sebességtől fölfele.

Úgy tűnt, hogy nem érezhető a 140 lóerő.

A válaszokat előre is kösziT

10,5 sec alatt van 100 on a speckója szerint.Ez egy 1,5 tonnás társzekértől :icon1: nem tűnik lomhaságnak.Országúti fogyi 6 ,5l körül reális.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.