Arti Elküldve Február9, 2013 Megoszt Elküldve Február9, 2013 Akkor jöjjön a pozitívum: szilveszter éjjel egy lefagyott úton majdnem derékszögű kanyar, későn észlelve kb 70-80-as tempóval kanyarba befordulva (itt biztos rásegített a tc is, különben be se fordult volna) árkot fogva eredmény: első lökhárítón a fülek törtek le, és az oldalajtó lett karcos. Elég jó anyagokból készítették az autót, hogy csak ennyi baja lett. Örülök, hogy csak ennyi történt. Ilyenkor érzem azt, hogy fontos a munkám. Hidd el nekem, hogy nem a tc (TCS) segített. Az Traction Control System, ami visszafogja a motort vagy ráfékez a kerékre, ha az elpörögne túl nagy gázadásnál. Neked az ESP segített, mely alul- vagy túlkormányzottság esetén avatkozik be. Valamint szóba jöhet még az ABS, ha jól megtapostad a féket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hzcs Elküldve Február10, 2013 Megoszt Elküldve Február10, 2013 Örülök, hogy csak ennyi történt. Ilyenkor érzem azt, hogy fontos a munkám. Hidd el nekem, hogy nem a tc (TCS) segített. Az Traction Control System, ami visszafogja a motort vagy ráfékez a kerékre, ha az elpörögne túl nagy gázadásnál. Neked az ESP segített, mely alul- vagy túlkormányzottság esetén avatkozik be. Valamint szóba jöhet még az ABS, ha jól megtapostad a féket. Jogos, tényleg ESP a neve, de ugye csak a TC gomb van, azt hittem az mindent kikapcsol abs-en kívül. Ha jól emlékszem, csak amíg egyenest volt az autó, addig fékeztem, eredménytelenül, kanyarodás kezdetekor felengedtem (előző autóm egy mezei G, semmi nem volt benne, megszokás), de ha nyomtam volna is kb ez lett volna a kimenetele. Örülök, hogy tényleg ennyiből megúsztam, de mivel a jobb első kerék kapta a legnagyobbat, a gumi pereme alá még fűcsomók is szorultak, ámde a gumi nem ereszt, egy futóműellenőrzést nem ártott volna szerintem elvégeznie a szerviznek. Kérdezték, érzek-e furcsát, mondom nem, de lehet nem ártana megnézetni. Ja és azóta egy pici zörej bizonyos fordulatszámon van a beltérben, jó nagy ütést kapott, de szerencsére nem lett nagy baj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve Február10, 2013 Megoszt Elküldve Február10, 2013 Nem tudom nálad hogy van, de nálunk van ilyen "csuszós autó" gomb, ami az ESP-t jelöli. Kikapcsolni ki lehet, de fékezéskor automatikusan visszakapcsol. Az ESP lényege, hogy amíg VAN TAPADÁS addig megfelelően beavatkozik, pl fékez és kormányozni is tudsz. Viszont ahogy nincs tapadás, próbálja azt a kereket kihagyni, és újra elosztani a fékerőt, de ha csúszik az autó, akkor ő is tehetlen. Az ESP együttmüködik az ABS-sel fékezéskor, és az utána következő manőverezés során a TC-vel is. Sima mezei zöldnél lepadlózáskor csak a TC fog müködni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Arti Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 Nem tudom nálad hogy van, de nálunk van ilyen "csuszós autó" gomb, ami az ESP-t jelöli. Kikapcsolni ki lehet, de fékezéskor automatikusan visszakapcsol. Az ESP lényege, hogy amíg VAN TAPADÁS addig megfelelően beavatkozik, pl fékez és kormányozni is tudsz. Viszont ahogy nincs tapadás, próbálja azt a kereket kihagyni, és újra elosztani a fékerőt, de ha csúszik az autó, akkor ő is tehetlen. Az ESP együttmüködik az ABS-sel fékezéskor, és az utána következő manőverezés során a TC-vel is. Sima mezei zöldnél lepadlózáskor csak a TC fog müködni. Fejtsd már ki légy oly kedves ezt a kormányzós dolgot. Én a Daimler AG autóiba fejlesztettem eddig olyat, ami beavatkozik a kormányzásba. Kíváncsi vagyok, hogy ugyanaz jelent-e meg a konkurenciánál is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 sztem te rosszul értetted, vagy én amit írsz. De én arra gondoltam, hogy míg fékezel, közben tudsz TE magad kormányozni, vagyis a kormányzásba a sofőr avatkozik be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Arti Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 sztem te rosszul értetted, vagy én amit írsz. De én arra gondoltam, hogy míg fékezel, közben tudsz TE magad kormányozni, vagyis a kormányzásba a sofőr avatkozik be. Igen, akkor félreértettem. Tehát maga az Opel nem avatkozik be a kormány elfordításával. Viszont prémium kategóriás autókban már elérhető olyan is, hogy a kocsi ténylegesen ellenkormányoz például µ-split (bal oldali kerekek aszfalton, jobb oldali kerekek jégen) típusú fékezéskor: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Besike Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 szia! ez engem is érdekelne, de főleg az asszonyt, mert eléggé idegesítő. bár nekem H-s astrám van, de ugyan az a hang.... Ismerik a jelenséget, a munkafelvevő még utánozni is tudta a hangot:-) Garanciában valami csövet cseréltek, ami ezt a "rezonanciát" okozta. Azóta nincs ilyen hang. Link to comment Megosztás: More sharing options...
carlos Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Sziasztok! Egy picit más téma! Lassan jön a tavasz és szeretnék beszerezni egy másik felnigarnitúrát nekem egy 2010 1.7 cdti j astrám van és szerintetek is 5X105 az osztóköre? mert keresgetés közben elég sok más méretet is találtam! Ha valaki tud pontos méretet kérem írja le nekem! Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
camaron Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Sziasztok! Egy picit más téma! Lassan jön a tavasz és szeretnék beszerezni egy másik felnigarnitúrát nekem egy 2010 1.7 cdti j astrám van és szerintetek is 5X105 az osztóköre? mert keresgetés közben elég sok más méretet is találtam! Ha valaki tud pontos méretet kérem írja le nekem! Köszönöm! Igen 5x105-ös a lyukosztás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Sztem pont a másik. A német ezt írja: "Radbefestigung: 5 x 105 mm mit A14NEL/NET/XEL/XER, A16XER oder A13DTE; ansonsten 5 x 115 mm" Tehát a lyukosztás: - 5x105 A14NEL/NET/XEL/XER, A16XER, A13DTE motoroknál - 5x115 minden más motornál A legegyszerűbb, ha leveszel egy kereket és megnézed. Ráírják vagy a küllőre, vagy esetleg a perem részre (ha olyan). Ha nem lenne rajta semmi, akkor vonalzó. @Arti Még nézni is rossz a videót :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
camaron Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Sztem pont a másik. A német ezt írja: "Radbefestigung: 5 x 105 mm mit A14NEL/NET/XEL/XER, A16XER oder A13DTE; ansonsten 5 x 115 mm" Tehát a lyukosztás: - 5x105 A14NEL/NET/XEL/XER, A16XER, A13DTE motoroknál - 5x115 minden más motornál A legegyszerűbb, ha leveszel egy kereket és megnézed. Ráírják vagy a küllőre, vagy esetleg a perem részre (ha olyan). Ha nem lenne rajta semmi, akkor vonalzó. @Arti Még nézni is rossz a videót :D Én felnigyártók oldalán nézegettem a konfigurátorokat és ott bármelyik 1.7-es dizelt választottam mindre 5x105öt írt. De valóban a német fórumok 5x115öt írnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 persze nem "szentírás" a német, csak említettem, de akkor utolsó sor lesz érvényes kb Link to comment Megosztás: More sharing options...
camaron Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 persze nem "szentírás" a német, csak említettem, de akkor utolsó sor lesz érvényes kb Jaja én is pont egy olyan fórumtopicot találtam ott, ahol azon vitatkoznak, hogy milyen a lyukosztás. Pont amiatt, amit mi is írtunk, hogy a konfigurátorok mást írnak. :) De tényleg a legegyszerűbb és legbiztosabb levenni a kereket és megnézni, vagy mondjuk megmérni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
carlos Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Köszönöm a válaszokat! Marad a tolómérő biztos ami biztos! :icon1: Még annyit hogy CD500 Navival kapcsolatban valakinek van ötlete hogyan lehetne beszerezni egy magyar lemezt csak addig hogy felmásoljam cserébe tudok adni egy német lemezt másolásra! Az eredeti lemezt elég borsos áron árulják ezért ezt nem szeretném megvásárolni! :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Arti Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 @Arti Még nézni is rossz a videót :D Én meg már élőben is átéltem. Egyik tesztsofőr kollégám elvitt egy körre a zárt tesztpályán. Lekapcsolt minden biztonsági eszközt (ABS, ESP, TCS, stb...) és 50km/h-nál satufék ilyen osztott felületen. Majdnem meg lett a két teljes fordulat. :D Közúton ennyire nem örülnék egy ilyen manővernek. Ha belegondoltok, akkor előzéskor is így járhat az ember. Tegyük fel, hogy a szemközti sávban már járt a hótoló és sónedves az út. A saját sávodban meg letaposott hó van. Index, gyorsítás, kihúzódás balra, majd feltűnik a szembejövő. A bal oldali kerekek már a sónedves aszfalton, míg a jobb oldali kerekek még a letaposott havon vannak. Megfékezed és jön a meglepetés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hzcs Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Jaja én is pont egy olyan fórumtopicot találtam ott, ahol azon vitatkoznak, hogy milyen a lyukosztás. Pont amiatt, amit mi is írtunk, hogy a konfigurátorok mást írnak. :) De tényleg a legegyszerűbb és legbiztosabb levenni a kereket és megnézni, vagy mondjuk megmérni. Wheels and tyres For Astra J 5-door hatchback and Sports Tourer with 1.4, 1.6, 1.4T and 1.3CDTi engines: 16" wheels: PCD 5x105 6.5J x 16 offset 39, tyre 205/60R16 17" wheels: PCD 5x105 7J x 17 offset 42, tyre 215/50R17 18" wheels: PCD 5x105 7.5J x 18 offset 42, tyre 225/45R18 19" wheels: PCD 5x105 8J x 19 offset 46, tyre 235/40R19 Space-saver spare: 5x105 4J x 16 offset ??, tyre ?? Standard winter wheels are 5x105 6½Jx16 offset 39, tyre 205/60R16, other options possible. For Astra J 5-door hatchback and Sports Tourer with 1.6T, 1.7CDTi and 2.0CDTi engines: 16" wheels: PCD 5x115 6.5J x 16 offset 41, tyre 215/60R16 17" wheels: PCD 5x115 7J x 17 offset 44, tyre 225/50R17 18" wheels: PCD 5x115 8J x 18 offset 46, tyre 235/45R18 19" wheels: PCD 5x115 8J x 19 offset 46, tyre 235/40R19 Space-saver spare: 5x115 4J x 16 offset ??, tyre 115/70R16 Standard winter wheels are 5x115 6½Jx16 offset 41, tyre 205/60R16, other options possible. For Astra J GTC all engines: 18" wheels: PCD 5x115 7.5J x 18 offset 41, tyre 235/50R18 19" wheels: PCD 5x115 8J x 19 offset 36, tyre 235/45R19 20" wheels: PCD 5x115 8.5J x 20 offset 41, tyre 245/40R20 Space-saver spare: 5x115 4J x 17 offset ??, tyre 125/70R17 Standard winter wheels are 5x115 7Jx17 offset 41, tyre 225/55R17, other options possible. Colin: Nálam is csúszós autó ikonos gomb van, azt ha megnyomom, azt írja: Traction Control Off. (vagy disabled, nem emlékszem). Viszont kikapcsolt állapotban sem ment ki a hátulja, hiába próbálgattam, persze nem kézifékesre kell gondolni. Ebből gondoltam, hogy teljesen mindent nem enged kikapcsolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ImI888 Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Ismerik a jelenséget, a munkafelvevő még utánozni is tudta a hangot:-) Garanciában valami csövet cseréltek, ami ezt a "rezonanciát" okozta. Azóta nincs ilyen hang. Köszi, esetleg meg tudnád mondani, hogy melyik szervíz, ahol cserélték Neked? Utána kérdeznék... Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
camaron Elküldve Február13, 2013 Megoszt Elküldve Február13, 2013 Wheels and tyres For Astra J 5-door hatchback and Sports Tourer with 1.4, 1.6, 1.4T and 1.3CDTi engines: 16" wheels: PCD 5x105 6.5J x 16 offset 39, tyre 205/60R16 17" wheels: PCD 5x105 7J x 17 offset 42, tyre 215/50R17 18" wheels: PCD 5x105 7.5J x 18 offset 42, tyre 225/45R18 19" wheels: PCD 5x105 8J x 19 offset 46, tyre 235/40R19 Space-saver spare: 5x105 4J x 16 offset ??, tyre ?? Standard winter wheels are 5x105 6½Jx16 offset 39, tyre 205/60R16, other options possible. For Astra J 5-door hatchback and Sports Tourer with 1.6T, 1.7CDTi and 2.0CDTi engines: 16" wheels: PCD 5x115 6.5J x 16 offset 41, tyre 215/60R16 17" wheels: PCD 5x115 7J x 17 offset 44, tyre 225/50R17 18" wheels: PCD 5x115 8J x 18 offset 46, tyre 235/45R18 19" wheels: PCD 5x115 8J x 19 offset 46, tyre 235/40R19 Space-saver spare: 5x115 4J x 16 offset ??, tyre 115/70R16 Standard winter wheels are 5x115 6½Jx16 offset 41, tyre 205/60R16, other options possible. For Astra J GTC all engines: 18" wheels: PCD 5x115 7.5J x 18 offset 41, tyre 235/50R18 19" wheels: PCD 5x115 8J x 19 offset 36, tyre 235/45R19 20" wheels: PCD 5x115 8.5J x 20 offset 41, tyre 245/40R20 Space-saver spare: 5x115 4J x 17 offset ??, tyre 125/70R17 Standard winter wheels are 5x115 7Jx17 offset 41, tyre 225/55R17, other options possible. Colin: Nálam is csúszós autó ikonos gomb van, azt ha megnyomom, azt írja: Traction Control Off. (vagy disabled, nem emlékszem). Viszont kikapcsolt állapotban sem ment ki a hátulja, hiába próbálgattam, persze nem kézifékesre kell gondolni. Ebből gondoltam, hogy teljesen mindent nem enged kikapcsolni. Na ez jó, az angolok tudják mi a szitu. De most nézegettem a felniméretekhez ajánlott gumit. Milyen jó, hogy mindnél olyan gumit írnak, aminek elég húzós az ára. Néztem mondjuk a 18"-t. Írják a 225/45-ös gumit. Ezek átlagára 65E körül van. Viszont a 225/40-es gumit már 40E-s átlagért meg lehet venni. Váltóméret kalkulátor szerint mindkettő elfogadott. Pl. ha a sajátomat nézem, ami 215/60R17 ezt alapul véve a kalkulátor a 225/40R18-ra -10mm-t ír, 101km/h 100as tempónál. A 225/45R18-nál meg +13mm-t, ami 98km/h 100as tempónál. Azért 4 gumi esetében 100.000 Ft diffi nem kevés. Szerintem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Besike Elküldve Február13, 2013 Megoszt Elküldve Február13, 2013 Köszi, esetleg meg tudnád mondani, hogy melyik szervíz, ahol cserélték Neked? Utána kérdeznék... Köszi. Persze, Interat, Budakeszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ImI888 Elküldve Február14, 2013 Megoszt Elküldve Február14, 2013 Persze, Interat, Budakeszi. Köszönöm szépen! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Besike Elküldve Február14, 2013 Megoszt Elküldve Február14, 2013 Wheels and tyres For Astra J 5-door hatchback and Sports Tourer with 1.4, 1.6, 1.4T and 1.3CDTi engines: 16" wheels: PCD 5x105 6.5J x 16 offset 39, tyre 205/60R16 17" wheels: PCD 5x105 7J x 17 offset 42, tyre 215/50R17 18" wheels: PCD 5x105 7.5J x 18 offset 42, tyre 225/45R18 19" wheels: PCD 5x105 8J x 19 offset 46, tyre 235/40R19 Space-saver spare: 5x105 4J x 16 offset ??, tyre ?? Standard winter wheels are 5x105 6½Jx16 offset 39, tyre 205/60R16, other options possible. For Astra J 5-door hatchback and Sports Tourer with 1.6T, 1.7CDTi and 2.0CDTi engines: 16" wheels: PCD 5x115 6.5J x 16 offset 41, tyre 215/60R16 17" wheels: PCD 5x115 7J x 17 offset 44, tyre 225/50R17 18" wheels: PCD 5x115 8J x 18 offset 46, tyre 235/45R18 19" wheels: PCD 5x115 8J x 19 offset 46, tyre 235/40R19 Space-saver spare: 5x115 4J x 16 offset ??, tyre 115/70R16 Standard winter wheels are 5x115 6½Jx16 offset 41, tyre 205/60R16, other options possible. For Astra J GTC all engines: 18" wheels: PCD 5x115 7.5J x 18 offset 41, tyre 235/50R18 19" wheels: PCD 5x115 8J x 19 offset 36, tyre 235/45R19 20" wheels: PCD 5x115 8.5J x 20 offset 41, tyre 245/40R20 Space-saver spare: 5x115 4J x 17 offset ??, tyre 125/70R17 Standard winter wheels are 5x115 7Jx17 offset 41, tyre 225/55R17, other options possible. Colin: Nálam is csúszós autó ikonos gomb van, azt ha megnyomom, azt írja: Traction Control Off. (vagy disabled, nem emlékszem). Viszont kikapcsolt állapotban sem ment ki a hátulja, hiába próbálgattam, persze nem kézifékesre kell gondolni. Ebből gondoltam, hogy teljesen mindent nem enged kikapcsolni. Persze, mert hosszan kell nyomni a "csúszós autós ikonos" gombot és akkor az ESP is kikapcsolódik. (Leírásban benne van...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zanussi Elküldve Február15, 2013 Megoszt Elküldve Február15, 2013 Sziasztok! Tervezek vásárolni egy J Astra 1,4 T140LE Sport Tourer Cosmo autót 8200 Km-rel. Igazából két dologban kérném a segítségeteket. A motor dinamikájáról és a valós vegyes fogyasztásról hallottam lehangoló véleményeket. Amikor kipróbáltam az autót, nekem is lomhának tűnt a gyorsulása a harmadik sebességtől fölfele. Úgy tűnt, hogy nem érezhető a 140 lóerő. A válaszokat előre is kösziT Link to comment Megosztás: More sharing options...
Arti Elküldve Február15, 2013 Megoszt Elküldve Február15, 2013 Sziasztok! Tervezek vásárolni egy J Astra 1,4 T140LE Sport Tourer Cosmo autót 8200 Km-rel. Igazából két dologban kérném a segítségeteket. A motor dinamikájáról és a valós vegyes fogyasztásról hallottam lehangoló véleményeket. Amikor kipróbáltam az autót, nekem is lomhának tűnt a gyorsulása a harmadik sebességtől fölfele. Úgy tűnt, hogy nem érezhető a 140 lóerő. A válaszokat előre is kösziT Most akkor kicsi fogyasztást vagy érezhető lóerőt szeretnél? Ideje lenne már belátnia mindenkinek, hogy a lovakat etetni kell. Amennyiben tényleg a lóerőket szeretnéd érezni, akkor egy Mercedes Benz SLS AMG Black Series típusú kocsit javaslok. Részt vettem a fékrendszerének fejlesztésében és már 2011 novemberében ülhettem az egyik első prototípusban, mikor még csak az első pár kémfotó jelent meg. Jó kis kocsi, érezni benne a lóerőt. :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
george2 Elküldve Február15, 2013 Megoszt Elküldve Február15, 2013 Sziasztok! Tervezek vásárolni egy J Astra 1,4 T140LE Sport Tourer Cosmo autót 8200 Km-rel. Igazából két dologban kérném a segítségeteket. A motor dinamikájáról és a valós vegyes fogyasztásról hallottam lehangoló véleményeket. Amikor kipróbáltam az autót, nekem is lomhának tűnt a gyorsulása a harmadik sebességtől fölfele. Úgy tűnt, hogy nem érezhető a 140 lóerő. A válaszokat előre is kösziT 10,5 sec alatt van 100 on a speckója szerint.Ez egy 1,5 tonnás társzekértől :icon1: nem tűnik lomhaságnak.Országúti fogyi 6 ,5l körül reális. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hzcs Elküldve Február15, 2013 Megoszt Elküldve Február15, 2013 Persze, mert hosszan kell nyomni a "csúszós autós ikonos" gombot és akkor az ESP is kikapcsolódik. (Leírásban benne van...) És tényleg :) most, hogy már elolvadt a hó, ezt is tudom :D Na de talán szerdától... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts