Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
hokifék? hát az vmi ilyesmi:

<_< :) :icon13:

mondom én hogy tudatlan vagyok mert még nem tudom miről van szó....

van a kocsi hátuljába jégpálya korizó fiúval??aki elesik?? :D

Elküldve
<_< :) :icon13:

mondom én hogy tudatlan vagyok mert még nem tudom miről van szó....

van a kocsi hátuljába jégpálya korizó fiúval??aki elesik?? :D

nem is rossz ötlet, azé' elek, látom neked sincs gond a fantáziáddal, de nem. Apámtól tanultam ezt a kifejezést, ő arra használta, ha vki mondjuk 100 km/h-ról kell lefékezzen, amilyen gyorsan csak tud, 0-ra. Ezt hívja ő hokiféknek. Én meg tőle tanultam beszélni, sajna. :-(

Elküldve
<_< :) :icon13:

mondom én hogy tudatlan vagyok mert még nem tudom miről van szó....

van a kocsi hátuljába jégpálya korizó fiúval??aki elesik?? :D

Gondolom, abból jön, hogy a jégkorongban így kell gyorsan megállni. Ez a neve ennek a figurának. ;-) Ami itt a videjjón nem sikerült ugye maradéktalanul. :-)

Elküldve
Gondolom, abból jön, hogy a jégkorongban így kell gyorsan megállni. Ez a neve ennek a figurának. ;-) Ami itt a videjjón nem sikerült ugye maradéktalanul. :-)

akkor az olyan mint ha kidobnád a vasmacskát :)

Elküldve
akkor az olyan mint ha kidobnád a vasmacskát :)

lehet, ezt meg én nem hallottam még. de a lényeg, h kicsit tényleg fura, illetve, lehet, h normális ez a hang. olyan tompa kis puffanó hangot ad, miután fékezek. tényleg legjobban egy puffogóviperához tudom csak hasonlítani (bár azt sem hallottam még élőben). :-)

Elküldve
nem tudom, tippelek: nem lehet, hogy a lefuvoszelepet hallod? :)

lehet. igazság szerint fogalmam sincs, mit kéne hallanom, mivel ez életem első turbó autója. úgyhogy lehet, h pontosan ezt kell hallani, amit hallok. csak mintha ez eddig nem lett volna, de azért bepillantok má' hátha, a csomagtartóba, téllleg, me' lehet, h csak egy-két véletlenül bevásárlószatyorból kiesett és általam eddig nem észlelt joghurt (mint unidentified flying object) adja meg magát a benne felhalmozódott légnyomásnak. who knows... :D

Elküldve
lehet. igazság szerint fogalmam sincs, mit kéne hallanom, mivel ez életem első turbó autója. úgyhogy lehet, h pontosan ezt kell hallani, amit hallok. csak mintha ez eddig nem lett volna, de azért bepillantok má' hátha, a csomagtartóba, téllleg, me' lehet, h csak egy-két véletlenül bevásárlószatyorból kiesett és általam eddig nem észlelt joghurt (mint unidentified flying object) adja meg magát a benne felhalmozódott légnyomásnak. who knows... <_<

Húzd le az ablakot, és rugdosd kicsit a gázt. Ha akkor hallod, mikor elengeded a pedált, akkor lefújó. :)

A macska meg még mindig nem rajtad nevet. :D

Elküldve
Húzd le az ablakot, és rugdosd kicsit a gázt. Ha akkor hallod, mikor elengeded a pedált, akkor lefújó. :D

A macska meg még mindig nem rajtad nevet. <_<

köszi a tippet, este megnézem.

de nincs kedvem dógozni! (pedig nagyon kéne)

(macsek nem zavar, felőlem nyeríthet is a kacagástól. egy nyerítő macska amúgy is sokkal szórakoztatóbb, mint egy sima dorombolós) :)

Elküldve
Maji kedvéért a legutóbbi tankolástól kezdve igyekeztem főleg városban használni az ótót, és a következő adattal tudok szolgálni: 7,9-et zabál nagy dugókban és úgy, hogy időnként (nem is ritkán) használom a FlexRide SPORT gombját, ami szerintem növeli a fogyasztást jócskán.

Majd mérek vmikor egy autópályát is, az eddigi összesített saját "vegyes" 7,5 körül volt, ahogy írtam korábban. De ez valójában nem a klasszikus "vegyes"!

A kontroll-lichttel kapcsolatban (elektr. kézifék): uhu remekül ismer, naná, h nem vittem el sehova, és (DÁDÁÁÁM).... nem akarom lekopogni, de megszűnt a probléma, már két hete nem jelez ki semmit. :D

Köszi szépen! Nekem is van teljesen friss infom a fogyasztással kapcsolatban! Ugyebár az enyém 1.6 Turbo Automata és CSAK városban (folyamatos dugóval), a fogyasztás a következőképpen alakul:

Amennyiben tisztán csak "automata üzemódott" használom, akkor a fogyasztás 10 L/100KM normális vezetés mellett. Amennyiben sportosabban vezetek, akkor ez + 1 litert eredményez.

Amennyiben az ActivSelect módot használom (manuálisan váltogatok), akkor normál vezetésnél 9L/100KM. És ha nyomom neki, akkor + 1L, tehát 10 körül jön ki a fogyasztás.

Szerintem ez NEM SOK ennél a teljesítménynél (180 LE) és közel 1500 kg-nál. :)

Mérd le légyszi városok kívűl is, majd én is megteszem!

Mégegyszer köszi!

Elküldve

Az okosokhoz lenne egy kérdésem: azt mondták a szervízben, hogy javasolják lecserélni a motorolajat 2500 km-nél. Szerintetek ez egy kicsit nem túlzás? Vagy van objektív alapja a javaslatnak?

Elküldve
Az okosokhoz lenne egy kérdésem: azt mondták a szervízben, hogy javasolják lecserélni a motorolajat 2500 km-nél. Szerintetek ez egy kicsit nem túlzás? Vagy van objektív alapja a javaslatnak?

Nem túlzás....

mivel a motor úgymond most kopik be....

szerintem csere,hosszú távon meghálálja :)

Elküldve
Köszi szépen! Nekem is van teljesen friss infom a fogyasztással kapcsolatban! Ugyebár az enyém 1.6 Turbo Automata és CSAK városban (folyamatos dugóval), a fogyasztás a következőképpen alakul:

Amennyiben tisztán csak "automata üzemódott" használom, akkor a fogyasztás 10 L/100KM normális vezetés mellett. Amennyiben sportosabban vezetek, akkor ez + 1 litert eredményez.

Amennyiben az ActivSelect módot használom (manuálisan váltogatok), akkor normál vezetésnél 9L/100KM. És ha nyomom neki, akkor + 1L, tehát 10 körül jön ki a fogyasztás.

Szerintem ez NEM SOK ennél a teljesítménynél (180 LE) és közel 1500 kg-nál. :)

Mérd le légyszi városok kívűl is, majd én is megteszem!

Mégegyszer köszi!

O.K., lemérem. De én (a sajátom tekintetében) soknak találom kicsit a fogyasztást. Persze azzal tisztában voltam a vásárláskor, h nem japán autót veszek, de azért mégis...

Remélem, hogy az első olajcserekor, ahogy mc-elek írta, vmi szoftverfrissítést is történik, bízom a bevált német szervizben, ahova vinni szoktam. Én már közben 7250 körül tartok, úgyhogy a csere nagyon is időszerű, ha igaz, amit mc-elek ír. Azt nem értem, h a mellékelt gyári karbantartási útmutató erről miért nem ír semmit. A service-plan szerint ha jól emlékszem 15.000 km, ill. egy év szerepel első olajcserére. Vagy 30 000, ill. két év, amelyik előbb bekövetkezik.

Elküldve
O.K., lemérem. De én (a sajátom tekintetében) soknak találom kicsit a fogyasztást. Persze azzal tisztában voltam a vásárláskor, h nem japán autót veszek, de azért mégis...

Remélem, hogy az első olajcserekor, ahogy mc-elek írta, vmi szoftverfrissítést is történik, bízom a bevált német szervizben, ahova vinni szoktam. Én már közben 7250 körül tartok, úgyhogy a csere nagyon is időszerű, ha igaz, amit mc-elek ír. Azt nem értem, h a mellékelt gyári karbantartási útmutató erről miért nem ír semmit. A service-plan szerint ha jól emlékszem 15.000 km, ill. egy év szerepel első olajcserére. Vagy 30 000, ill. két év, amelyik előbb bekövetkezik.

a szoftverfrissítés nem biztos...más gyártónál tudom hogy van ilyen...

Elküldve

szoftver frissítést a "régebbi" daraboknál érdemes elvégeztetni (ha meg előjött már a tempomat akkor mindegy, újaknál nincs ilyen hiba).

Amugy valamit biztos állítanak a szoftveren, a mienk érzésre jobb lett 2000 km után.

Nem tudom, ti hogy szoktatok autót venni, nekünk az átadás napján mondta a srác, hogy 1500 km után olajcsere és utána kaptunk egy szép castrol-os matricát a motortérbe, hogy amint elérjük a 15000 km-t újra várnak.

Elküldve
O.K., lemérem. De én (a sajátom tekintetében) soknak találom kicsit a fogyasztást. Persze azzal tisztában voltam a vásárláskor, h nem japán autót veszek, de azért mégis...

Remélem, hogy az első olajcserekor, ahogy mc-elek írta, vmi szoftverfrissítést is történik, bízom a bevált német szervizben, ahova vinni szoktam. Én már közben 7250 körül tartok, úgyhogy a csere nagyon is időszerű, ha igaz, amit mc-elek ír. Azt nem értem, h a mellékelt gyári karbantartási útmutató erről miért nem ír semmit. A service-plan szerint ha jól emlékszem 15.000 km, ill. egy év szerepel első olajcserére. Vagy 30 000, ill. két év, amelyik előbb bekövetkezik.

Hát nemtudom: a haveromnak 1.6-os Toyota Aurisa van tiptronikus váltóval és városban 10 litert fogyaszt a kocsija. Ha egy kicsit sportosabban vezet és a dugó is nagy, akkor simán megeszi neki a 11-et is. A a két kocsi közötti teljesítményben azért van különbség, méghozzá fényvnyi! Szerintem nem sok a fogyasztásod (az enyém se). Azonban ha nagyon utazol a fogyasztásra, akkor kapcsolgasd kisebb sebességnél magasabb fokozatban és még kevesebbet fog fogyasztani. Ezzel nyerhetsz úgy 0,5-1 liter között városban.

Elküldve
szoftver frissítést a "régebbi" daraboknál érdemes elvégeztetni (ha meg előjött már a tempomat akkor mindegy, újaknál nincs ilyen hiba).

Amugy valamit biztos állítanak a szoftveren, a mienk érzésre jobb lett 2000 km után.

Nem tudom, ti hogy szoktatok autót venni, nekünk az átadás napján mondta a srác, hogy 1500 km után olajcsere és utána kaptunk egy szép castrol-os matricát a motortérbe, hogy amint elérjük a 15000 km-t újra várnak.

Nekem itt semmi ilyet nem mondtak, se ennél, se az előzőnél (a H-nál). De a három különböző szerviznél sem, ahol eddig jártam. Pedig igazán érdekükben állna...

Elküldve
Nekem itt semmi ilyet nem mondtak, se ennél, se az előzőnél (a H-nál). De a három különböző szerviznél sem, ahol eddig jártam. Pedig igazán érdekükben állna...

Szerintem is több benne a lehúzás, mint a ráció. Soha semmilyen kocsimnál nem javasoltak ilyen korai olajcserét CSAK az Opelnél... Nem akarom elhinni, hogy az Opel olyan szar motorokat gyárt, hogy a bejáratás miatt kellene lecserélni az olajat ilyen kevesett futott km után!

Ha kint élsz Németországban, akkor szerintem DIRREKT kérdezz rá erre telefonon egy márkaszervízben, szerintem ez csak ithon "divat" (mármint a korai olajcsere javaslat).

Elküldve

Egy biztos! ártani senki nem fog az autójának, ha lecseréli az olajat.

Én 4600nál cseréltem Castrolra. Nincs vele bajom. Lassan a 10.000 is eltelik azóta.

A könyve 30.000 km vagy 1 évet ír elő. Akkor viszem megint. Egyébként a komputer szerint az

olaj élettartam 72% úgy hogy cserénél lenulláztam.

Elküldve
Szerintem is több benne a lehúzás, mint a ráció. Soha semmilyen kocsimnál nem javasoltak ilyen korai olajcserét CSAK az Opelnél... Nem akarom elhinni, hogy az Opel olyan szar motorokat gyárt, hogy a bejáratás miatt kellene lecserélni az olajat ilyen kevesett futott km után!

Ha kint élsz Németországban, akkor szerintem DIRREKT kérdezz rá erre telefonon egy márkaszervízben, szerintem ez csak ithon "divat" (mármint a korai olajcsere javaslat).

Azt nem állítom, h a lehúzás miatt. Lehet, h csak nem foglalkoznak vele, "mindenki azt csinál az autójával, amit akar" alapon. Azért megkérdezem legközelebb, de akármit mondanak, én hallgatok a fórumos fiúkra és inkább lecseréltetem. Ártani biztosan nem árthat.

Egyébként megnéztem a gyári útmutatót, és azért ír olyasmit (az angol nyelvű legalábbis), hogy az első olajcserét célszerű az első 6 hónap táján megejteni. Meg olyat is, hogy intenzív használat (taxik, céges autók, pl.) esetén hamarabb kell cserélni.

Elküldve
Meg olyat is, hogy intenzív használat (taxik, céges autók, pl.) esetén hamarabb kell cserélni.

ez logikus.

meg az eurotax szerint normál használatu autó 15600 km/év, céges autó 35000 km/év, taxi meg közel 60000km/év. Ők erre építenek. A felhasználók meg ezeket az értékeket keverik össze-vissza :)

Elküldve
ez logikus.

meg az eurotax szerint normál használatu autó 15600 km/év, céges autó 35000 km/év, taxi meg közel 60000km/év. Ők erre építenek. A felhasználók meg ezeket az értékeket keverik össze-vissza :o

Nem, az óravisszatekergetők kevergetik azokat. :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.