Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
21 órája, csabela írta:

Sziasztok!

Következőt vettem észre az autómon (astra J).
A menetfény egyik oldalon nem világít(ritkán E18-as kód megjelenik),de ha felkapcsolom a tompított fényszórót,akkor pedig világít.
Találkozott valaki már ilyen hibával?Ha igen megosztaná velem az okát,hogy mi lehet a hiba.

előre is köszönöm a válaszokat.

Szia, A menetfényben 12V 21/5w-os izzó van. Ha a tompított világít, akkor 5w-al helyzetjelzőként funkcionál, lekapcsolt tompított esetén menetfényként 21w-al.
Égőcsere megoldja a gondodat.

Elküldve
55 perce, Dom írta:

Szia, A menetfényben 12V 21/5w-os izzó van. Ha a tompított világít, akkor 5w-al helyzetjelzőként funkcionál, lekapcsolt tompított esetén menetfényként 21w-al.
Égőcsere megoldja a gondodat.

Ok,most már világos.akkor azért lehet,hogy a menetfény önmagában nem világít,mert ez egy két izzószálas izzó.

Jól értelmezem?
Másik kérdés:izzó cseréhez az egész lámpát ki kell bontsam?Mert már nézegettem,de elég szűk a hely,hogy odaférjek az izzó nyíláshoz.Vagy erre is van valami speciális módszer vagy talán szerszám?

Elküldve
On 2017. 03. 08. at 20:53, csabela írta:

Ok,most már világos.akkor azért lehet,hogy a menetfény önmagában nem világít,mert ez egy két izzószálas izzó.

Jól értelmezem?
Másik kérdés:izzó cseréhez az egész lámpát ki kell bontsam?Mert már nézegettem,de elég szűk a hely,hogy odaférjek az izzó nyíláshoz.Vagy erre is van valami speciális módszer vagy talán szerszám?

Az izzó típusa W3x16q 12V 21/5w. Egy vékony szárú csavarhúzóval el tudod fordítani a záró kupakot, utána ki lehet bűvészkedni az égőt. A lámpát nem tudod kiszedni, mert ha jól tudom, akkor a lökhárító alatt is fogja egy csavar, ugyan úgy, mint a G astránál. Arra figyelj, hogy cserekor az izzó, amit beraksz szorosan illeszkedjen a foglalatba, mert ha laza, úgy jársz, mint az egyszeri ember, akinek visszarakáskor kiesett az izzó, és egy darabig játszhatott, mire ki tudta pecázni a lámpa aljából. 

Elküldve (edited)
21 órája, Dom írta:

Az izzó típusa W3x16q 12V 21/5w. Egy vékony szárú csavarhúzóval el tudod fordítani a záró kupakot, utána ki lehet bűvészkedni az égőt. A lámpát nem tudod kiszedni, mert ha jól tudom, akkor a lökhárító alatt is fogja egy csavar, ugyan úgy, mint a G astránál. Arra figyelj, hogy cserekor az izzó, amit beraksz szorosan illeszkedjen a foglalatba, mert ha laza, úgy jársz, mint az egyszeri ember, akinek visszarakáskor kiesett az izzó, és egy darabig játszhatott, mire ki tudta pecázni a lámpa aljából. 

Köszönöm a segítséget.

Eljutottam a záró kupak levételéig,aztán jött a probléma..
Az izzót kiszedni az művészet.Van két fül ami tartja az izzót,de ezekhez hozzáférni...nem egyszerű.
Nem adom fel remélem valahogyan meg tudok vele bírkózni.

 

 

Módosítva : csabela
Elküldve
4 órája, csabela írta:

Köszönöm a segítséget.

Eljutottam a záró kupak levételéig,aztán jött a probléma..
Az izzót kiszedni az művészet.Van két fül ami tartja az izzót,de ezekhez hozzáférni...nem egyszerű.
Nem adom fel remélem valahogyan meg tudok vele bírkózni.

 

 

Egyszerűen fogd meg a vezetéket és húzd meg, elvileg ki fog jönni.

Elküldve (edited)
2 órája, Dom írta:

Egyszerűen fogd meg a vezetéket és húzd meg, elvileg ki fog jönni.

Köszi,sikerült kiszedni.A könyvében benne van,hogy azt a két fület benyomva kell kiszedni.Nem volt egyszerű a hely szűke miatt de meglett.
Valóban igazad volt,izzó a ludas - az egyik izzószál el van pattanva és ezért nem világít.
még 1-szer köszi

 

Módosítva : csabela
Elküldve

Én karcsúnak éreztem a halogénes nappali menetfényt (főleg pályán sokaknak nem tűnt fel, hogy közeledem, simán behúzták elém a kocsit, így nem egyszer kézzel átváltottam tompítottra, ha pályáztam)

A gondot orvosoltam az alábbi fórum szerint ;)

https://www.vxoc.org.uk/forum/Thread-HOW-TO-LED-DRL-Error-free-for-the-Astra-J-5-door

Az izzók a hids-directtől származnak, terhelő ellenállást pedig az ebayről vettem.

Tompított mellett szabályosan visszaveszi a fényerősséget a tompított mellé, nappali DRL módban ég és föld a különbség a halogénhez képest.

Terhelő ellenállással hibakódot sem dob a kocsi. Műszakin sem volt gond vele a szabályos működés miatt. Ajánlom. :)

Ahogy nézegettem a fórumot páran kicserélték a tompítottat is LED-es izzóra, de azt nem merem meglépni. Más lenne a vetítési képe a fényszórónak, rossz esetben vakítanám a szembejövőket és nem feltétlen látnék többet vele az útból. (ugyanaz mint az utólagos xenon megoldások, nem projektoros lámpatesbe rakva..)

Elküldve
On 2017. 03. 12. at 17:07, Alientwo írta:

Én karcsúnak éreztem a halogénes nappali menetfényt (főleg pályán sokaknak nem tűnt fel, hogy közeledem, simán behúzták elém a kocsit, így nem egyszer kézzel átváltottam tompítottra, ha pályáztam)

A gondot orvosoltam az alábbi fórum szerint ;)

https://www.vxoc.org.uk/forum/Thread-HOW-TO-LED-DRL-Error-free-for-the-Astra-J-5-door

Az izzók a hids-directtől származnak, terhelő ellenállást pedig az ebayről vettem.

Tompított mellett szabályosan visszaveszi a fényerősséget a tompított mellé, nappali DRL módban ég és föld a különbség a halogénhez képest.

Terhelő ellenállással hibakódot sem dob a kocsi. Műszakin sem volt gond vele a szabályos működés miatt. Ajánlom. :)

Ahogy nézegettem a fórumot páran kicserélték a tompítottat is LED-es izzóra, de azt nem merem meglépni. Más lenne a vetítési képe a fényszórónak, rossz esetben vakítanám a szembejövőket és nem feltétlen látnék többet vele az útból. (ugyanaz mint az utólagos xenon megoldások, nem projektoros lámpatesbe rakva..)

nem rossz...
Ha a tompítottat is kicseréled led-re biztosan jobban is látnál majd vele.Hasonló lenne,mint a xenon fényre cseréled a halogént.

Elküldve

Az autómnak a kijelzője közepes méretű.(nem  navigációs,attól kisebbik)

Tudja valaki esetleg,hogy létezik ennél a J astránál valami (pedál+gomb)kombináció amivel több infót ki lehet a kijelzőre kérni a fedélzetiből?-gondolok itt átlag,pillanatnyi fogyasztás stb...
Vagy ezt csak szoftveresen lehet felprogramozni?
Kicsit butának tartom ezt az autót,hogy ilyen alap dolgokat nem képes gyárilag kijelezni.

 

Elküldve
On 2017. 03. 14. at 20:54, csabela írta:

Az autómnak a kijelzője közepes méretű.(nem  navigációs,attól kisebbik)

Tudja valaki esetleg,hogy létezik ennél a J astránál valami (pedál+gomb)kombináció amivel több infót ki lehet a kijelzőre kérni a fedélzetiből?-gondolok itt átlag,pillanatnyi fogyasztás stb...
Vagy ezt csak szoftveresen lehet felprogramozni?
Kicsit butának tartom ezt az autót,hogy ilyen alap dolgokat nem képes gyárilag kijelezni.

 

Opcom a program neve, amivel fel lehet okosítani a kocsit. Fedcomp elvileg tudja, csak nem jelzi ki, ezen segít az Opcom.
Neked is csak a facebook "Opel Astra J Magyarország" csoportját tudom ajánlani, ott van egy srác, aki megvette a progit és most tulajról tulajra jár a program ingyen, mindenki fel tudja magána okosítani a fedcompot ezen szoftver és egy laptop segítségével.
A csoport zárt, de jelentkezést követően be fog engedni az admin.

Elküldve
On 2017. 03. 16. at 10:05, Norbi80 írta:

Opcom a program neve, amivel fel lehet okosítani a kocsit. Fedcomp elvileg tudja, csak nem jelzi ki, ezen segít az Opcom.
Neked is csak a facebook "Opel Astra J Magyarország" csoportját tudom ajánlani, ott van egy srác, aki megvette a progit és most tulajról tulajra jár a program ingyen, mindenki fel tudja magána okosítani a fedcompot ezen szoftver és egy laptop segítségével.
A csoport zárt, de jelentkezést követően be fog engedni az admin.

Köszi a segítséget.Már bejelentkeztem.

 

Elküldve

Sziasztok, nemrég vettem egy 2015 1.4 benzin j astrat. Abban kérném a segítségeteket, hogy nem tudom bekapcsolni a telefon kihangositást, Bluetooth ot sehogy nem észlel. Kormányon a gombok megvannak, viszont a phone gomb csak némit. 

Elküldve
On ‎2017‎.‎03‎.‎23‎. at 7:51 PM, Bögöly25 said:

Sziasztok, nemrég vettem egy 2015 1.4 benzin j astrat. Abban kérném a segítségeteket, hogy nem tudom bekapcsolni a telefon kihangositást, Bluetooth ot sehogy nem észlel. Kormányon a gombok megvannak, viszont a phone gomb csak némit. 

És biztos van benne BT? Mert az külön extra.

Elküldve

Ha már nem garanciális a kocsi, akkor is lehet kérni software frissítést, ez milyen árban mozog, 2011-es a kocsi és ilyen SW is van rajta. Gondoltam érdemes lenne. Ma dobott egy ilyen hibát: service theft deterrent system.

Elküldve

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, most készülünk megvásárolni egy 5 ajtós 1.6 benzines Cosmo Astra J-t (gyártási év 2011). Az lenne a kérdésem, hogy alapból van-e haspajzs (motorvédő lemez) a kocsin. Amit kinéztünk azon sajna nincs, de szeretném tudni, hogy elveszett, vagy nem is járt hozzá?

Elküldve
1 órával ezelőtt, feary írta:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, most készülünk megvásárolni egy 5 ajtós 1.6 benzines Cosmo Astra J-t (gyártási év 2011). Az lenne a kérdésem, hogy alapból van-e haspajzs (motorvédő lemez) a kocsin. Amit kinéztünk azon sajna nincs, de szeretném tudni, hogy elveszett, vagy nem is járt hozzá?

Valószínű motor függő, a dieselek van, az biztos.

Elküldve
On 2017. 03. 12. at 17:07, Alientwo írta:

Én karcsúnak éreztem a halogénes nappali menetfényt (főleg pályán sokaknak nem tűnt fel, hogy közeledem, simán behúzták elém a kocsit, így nem egyszer kézzel átváltottam tompítottra, ha pályáztam)

A gondot orvosoltam az alábbi fórum szerint ;)

https://www.vxoc.org.uk/forum/Thread-HOW-TO-LED-DRL-Error-free-for-the-Astra-J-5-door

Az izzók a hids-directtől származnak, terhelő ellenállást pedig az ebayről vettem.

Tompított mellett szabályosan visszaveszi a fényerősséget a tompított mellé, nappali DRL módban ég és föld a különbség a halogénhez képest.

Terhelő ellenállással hibakódot sem dob a kocsi. Műszakin sem volt gond vele a szabályos működés miatt. Ajánlom. :)

Ahogy nézegettem a fórumot páran kicserélték a tompítottat is LED-es izzóra, de azt nem merem meglépni. Más lenne a vetítési képe a fényszórónak, rossz esetben vakítanám a szembejövőket és nem feltétlen látnék többet vele az útból. (ugyanaz mint az utólagos xenon megoldások, nem projektoros lámpatesbe rakva..)

Szia! Esetleg röviden leírnád magyarul a műveletet és hogy ehhez hol milyen típust kell rendelni? Köszönöm!

Elküldve

Szia!

Ezt a típust rendeltem és erről a helyről (kb 2 hét alatt jött meg):

http://www.hids-direct.co.uk/r580-w21-5w-canbus-30-smd-3014-led-bulbs-pair-white/

izzónként 2-2db 50W-os terhelő ellenállás kell (a nappali menetfény mód ágra és a leszabályzott dim down ágra is, hogy ne jelezzen izzó hibát a computer)

Ez tisztességes hőt termel tehát a kasztnihoz érdemes erősíteni, hogy levezesse, és ne olvadjon el semmi ha hozzáérne bármi.

Az alábbi youtube videó alapján szükséges kikísérletezni 12V-al (és napszemüvegben :) ) hogy melyik a teljes fényerő és melyik a DIM és a kocsi foglalatának megfelelően áthajtogatni a lábakat:

https://www.youtube.com/watch?v=zhYpU33TrDQ

A foglalat és minden más infó rajta van cikkben szereplő képeken.

A porvédő kupakot meg kell fúrni, mert a terhelő ellenállás vezetékét ki kell hozni valahogy.

Sajnos nem lehet utána betömíteni - ragasztani - 'szilózni' mert a kivételhez kell tudnia mozogni a kábelnek, viszont egy kiadós eső vagy magasnyomású mosó beáztathatja a búrát (ami aztán párásodhat emiatt), ezt egyszerű szigetelő szalaggal oldottam meg.

Üdv,

Gábor

Elküldve

Juhé... !!!
Ma megtekintettem az autót fél órával azután, hogy lekerült a trélerről az Opel Gombos 2. telephelyén. Igaz így még nem volt meg rajta a nullrevízió és nem volt kiglancolva. Dísztárcsák is zacskóban a csomagtartóban voltak, de így is gyönyörűűűű... :) Legkésőbb jövő hétfőn-kedden átvehetem, de kisebb eséllyel akár már pénteken. Fél órája átutaltam a vételárat, így reggel már ott cinyel a Gombos számláján. :)

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok,

Egy kis segítséget kérnék tőletek 2 kérdéssel kapcsolatban.

Most vettem egy Opel Astra sedan-t (J) és két problémám van/volt (az egyikre megvan a "megoldás" csak azért írom le, hogy ha esetleg másnak is hasonló problémája lenne)

1. A Samsung j3-as telefonomról képtelen kezelni az Infotaiment cucc a névjegyzéket, mert ahogy kapcsolódik a telefon, kiírja hogy "a biztonsági irányelv tiltja a bluetooth névjegyzék használatát" Máskülönben a kihangosító tökéletesen működik.

Felhívtam a Samsung ügyfél szolgálatát, hogy mondjanak valamit erről a problémáról, merthogy kipróbáltam egy Windows Phone telefonnal ahol a BT csatlakozása után rögtön rákérdez, hogy engedélyezem-e a telefonkönyv elérését és engedélyezés után tökéletesen működik.

A Samsung-tól azt a választ kaptam, próbáljak meg egy gyári visszaállítást és ha akkor sem a jó akkor egy BT egység eltérő lehet a telefonokban így valószínűleg amiatt nem működik. Kipróbáltam ugyan ilyen telefonnal csak más sw verzió van rajta és első beüzemelés után sem sikerült megjeleníteni a névjegyeket (Szóval erről ennyit az autó jó a telefon a xar )

2. Ezzel kapcsolatban viszont tényleg segítsetek.

Digitális klíma van az autóban és ha csak a ventilátor járatom úgy, hogy minimumra le van tekerve a hőfokszabályzó, lehet, hogy a rendszer automatikusan bekapcsolja a légkondit, úgy, hogy a visszajelző led nem is világit??? Simán hűvös levegőt fúj és ha bekapcsolom a légkondít én nem érzem a különbséget a kettő között. Szóval olyan mintha mindig menne a légkondi (A beállításokban van egy olyan, hogy Climate control mode ez ki van kapcsolva )

Köszi!

 

Elküldve
2 órája, kubix írta:

Sziasztok,

Egy kis segítséget kérnék tőletek 2 kérdéssel kapcsolatban.

Most vettem egy Opel Astra sedan-t (J) és két problémám van/volt (az egyikre megvan a "megoldás" csak azért írom le, hogy ha esetleg másnak is hasonló problémája lenne)

1. A Samsung j3-as telefonomról képtelen kezelni az Infotaiment cucc a névjegyzéket, mert ahogy kapcsolódik a telefon, kiírja hogy "a biztonsági irányelv tiltja a bluetooth névjegyzék használatát" Máskülönben a kihangosító tökéletesen működik.

Felhívtam a Samsung ügyfél szolgálatát, hogy mondjanak valamit erről a problémáról, merthogy kipróbáltam egy Windows Phone telefonnal ahol a BT csatlakozása után rögtön rákérdez, hogy engedélyezem-e a telefonkönyv elérését és engedélyezés után tökéletesen működik.

A Samsung-tól azt a választ kaptam, próbáljak meg egy gyári visszaállítást és ha akkor sem a jó akkor egy BT egység eltérő lehet a telefonokban így valószínűleg amiatt nem működik. Kipróbáltam ugyan ilyen telefonnal csak más sw verzió van rajta és első beüzemelés után sem sikerült megjeleníteni a névjegyeket (Szóval erről ennyit az autó jó a telefon a xar )

2. Ezzel kapcsolatban viszont tényleg segítsetek.

Digitális klíma van az autóban és ha csak a ventilátor járatom úgy, hogy minimumra le van tekerve a hőfokszabályzó, lehet, hogy a rendszer automatikusan bekapcsolja a légkondit, úgy, hogy a visszajelző led nem is világit??? Simán hűvös levegőt fúj és ha bekapcsolom a légkondít én nem érzem a különbséget a kettő között. Szóval olyan mintha mindig menne a légkondi (A beállításokban van egy olyan, hogy Climate control mode ez ki van kapcsolva )

Köszi!

 

Szia!

2. az auto demist-et (automatikus párátlanítás) is kapcsold ki + info, hajlamos párosodni a kocsi, a jó szigetelések miatt (szervizben ziher, hogy a pollenszűrőre fogják, ha panaszkodik az ember.. hiába 0km-es.. ;) ), ezen segít egy kis szilikonos macskaalom zokniba:

http://twice.hu/hobby/igy-tudjuk-megakadalyozni-hogy-beparasodjon-az-auto-ablaka

A két első ülés alatt van egy - egy tömött zokni, plusz a csomagtérben is 1-1 a két sarokban - évente cserélem, így max zuhogó esőben vizes beszállás után van pára az ablakokon.

A klímát pedig érkezés előtt pár perccel érdemes mindig kikapcsolni, hogy az elpárologtató tálcájáról leszáradjon a kondenzvíz.

Elküldve
42 perce, Alientwo írta:

Szia!

2. az auto demist-et (automatikus párátlanítás) is kapcsold ki + info, hajlamos párosodni a kocsi, a jó szigetelések miatt (szervizben ziher, hogy a pollenszűrőre fogják, ha panaszkodik az ember.. hiába 0km-es.. ;) ), ezen segít egy kis szilikonos macskaalom zokniba:

http://twice.hu/hobby/igy-tudjuk-megakadalyozni-hogy-beparasodjon-az-auto-ablaka

A két első ülés alatt van egy - egy tömött zokni, plusz a csomagtérben is 1-1 a két sarokban - évente cserélem, így max zuhogó esőben vizes beszállás után van pára az ablakokon.

A klímát pedig érkezés előtt pár perccel érdemes mindig kikapcsolni, hogy az elpárologtató tálcájáról leszáradjon a kondenzvíz.

Nincs bekapcsolva. Igazából nem is volt még szükség párátlanításra.

Elküldve
16 órája, kubix írta:

Nincs bekapcsolva. Igazából nem is volt még szükség párátlanításra.

Nekem akkor is kapcsolgatott auto demistben mikor nem lett volna rá szükség, de ha ez ki van kapcsolva, akkor nem tudom mi kapcsolja be a klímádat. :confused:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.