Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


mélykék76

Recommended Posts

On 2016. 01. 25. at 22:00, feco48 írta:

Az enyémen is CD600 van, gyári bluetooth-al, de a telefonkönyv kormányról vezérlése nem működik, csak felvenni és letenni lehet a telefont. Ebben a témában én már rendkívül sokat foglalkoztam és a vége az, hogy a CD600 nem tudja. Egyébként a telefonkönyvben lévő névjegyek mellett lévő fényképek között is szelektál. Egy eddig meg nem fejtett  ok miatt van olyan kép amit megjelenít hívás közben és van olyan amit nem. Egyenlőre ennél megoldás nincs. A Nokia telefon még rosszabb, mint a Samsung, mert a Nokia nem hozza át az SMS-eket, de a Samsung Galaxy Prime igen. Azt nem értem, hogy a tekergető gomb (a nagyobbik) csak a menüt vezérli, mert azzal lehet a telefont is kezelni. Mekkora kijelződ van?

Az enyémen is ilyen üléshuzat van, de én tettem rá trikót, szerintem jól néz ki vele.

7"-os kijelzőm van. Egyelőre ott tartok (és ennél beljebb nem is igen leszek már ezzel), hogy bluetoth-on tudok hívást fogadni, valamint a tekerő gombbal hívást indítani, illetve a smart voice assistant-al tudok hívást is indítani a hívás gomb (kormányon) hosszú megnyomásával, és a hívandó fél nevének kimondásával :)

Trikón még gondolkodom, egyelőre "fenékpárna" van, ami passzol a kárpit színéhez.

Egyetlen dolog zavar most nagyon (miután megtudtam, hogy a nyitás/zárási kattogás normális jelenség az elektromos kézifék reléje miatt), de azt így látatlanban (akarom mondani hallatlanban) nehéz diagnosztizálni: a motortér jobb oldalából, valamilyen magasabb hang hallatszik, mint amikor magas az alapjárat. De nem a motor, mert menet közben is megvan a hang, mintha a generátor, vagy egy ékszíj lenne. Nyugtatom magam, hogy be kell még járatódjon, meghogy most hideg van, és a szíj is feszesebb talán, de nagyon nem örülnék, ha így maradna, lehet meghallgattatom. Apropó: létezhet, hogy valahány km-ig a fedélzeti számítógép több benzint ad a kocsinak? Illetve mintha leszabályozna 3000 környékén... írták páran, hogy néhányezer km után ugrásszerűen változott a fogyasztás lefelé.

Link to comment
Megosztás:

21 hours ago, Melan írta:

7"-os kijelzőm van. Egyelőre ott tartok (és ennél beljebb nem is igen leszek már ezzel), hogy bluetoth-on tudok hívást fogadni, valamint a tekerő gombbal hívást indítani, illetve a smart voice assistant-al tudok hívást is indítani a hívás gomb (kormányon) hosszú megnyomásával, és a hívandó fél nevének kimondásával :)

Trikón még gondolkodom, egyelőre "fenékpárna" van, ami passzol a kárpit színéhez.

Egyetlen dolog zavar most nagyon (miután megtudtam, hogy a nyitás/zárási kattogás normális jelenség az elektromos kézifék reléje miatt), de azt így látatlanban (akarom mondani hallatlanban) nehéz diagnosztizálni: a motortér jobb oldalából, valamilyen magasabb hang hallatszik, mint amikor magas az alapjárat. De nem a motor, mert menet közben is megvan a hang, mintha a generátor, vagy egy ékszíj lenne. Nyugtatom magam, hogy be kell még járatódjon, meghogy most hideg van, és a szíj is feszesebb talán, de nagyon nem örülnék, ha így maradna, lehet meghallgattatom. Apropó: létezhet, hogy valahány km-ig a fedélzeti számítógép több benzint ad a kocsinak? Illetve mintha leszabályozna 3000 környékén... írták páran, hogy néhányezer km után ugrásszerűen változott a fogyasztás lefelé.

 "....a smart voice assistant-al tudok hívást is indítani a hívás gomb (kormányon) hosszú megnyomásával, és a hívandó fél nevének kimondásával ..." Ezt hogyan érted el, mert nekem azt írja ki, hogy a "beszédfunkció nem támogatja ezt a nyelvet" és ki is kapcsolja a rádiót is

A kézifék nyitás zárást én is hallom, de az enyém nem nevezhető kattogásnak, inkább úgy mint amikor egy motor behúzza a "kart"

Az én gépem (1,4 turbó 120 ló) úgy 8-10000 km után kezdett jobban menni és ennek ellenére a fogyasztás mintha csökkent volna. Azt a "leszabályozást" nem értem és nem is vettem észre hasonlót, éppen ma volt egy stori, amikor a "gyorsjani" úgy gondolta, megleckéztet, úgy rámjött egy kereszteződésből kihajtás után. Odaléptem neki (2-ikban) de semmit nem szabályozott le, ill. nem vettem észre, sőt szinte "nyúlott" az autó

A menet közben érkező SMS-re mit reagál a telefon/kijelző. Kiírja az érkező üzenetet? Nekem a Nokia Lumia nem írja ki, sőt "lefagy" rádió is. Van egy Galaxy Core Prime-m, az kiírja az SMS-t is, de névjegy képek között az is szelektál.

Link to comment
Megosztás:

11 minutes ago, feco48 írta:

 "....a smart voice assistant-al tudok hívást is indítani a hívás gomb (kormányon) hosszú megnyomásával, és a hívandó fél nevének kimondásával ..." Ezt hogyan érted el, mert nekem azt írja ki, hogy a "beszédfunkció nem támogatja ezt a nyelvet" és ki is kapcsolja a rádiót is

A kézifék nyitás zárást én is hallom, de az enyém nem nevezhető kattogásnak, inkább úgy mint amikor egy motor behúzza a "kart"

Az én gépem (1,4 turbó 120 ló) úgy 8-10000 km után kezdett jobban menni és ennek ellenére a fogyasztás mintha csökkent volna. Azt a "leszabályozást" nem értem és nem is vettem észre hasonlót, éppen ma volt egy stori, amikor a "gyorsjani" úgy gondolta, megleckéztet, úgy rámjött egy kereszteződésből kihajtás után. Odaléptem neki (2-ikban) de semmit nem szabályozott le, ill. nem vettem észre, sőt szinte "nyúlott" az autó

A menet közben érkező SMS-re mit reagál a telefon/kijelző. Kiírja az érkező üzenetet? Nekem a Nokia Lumia nem írja ki, sőt "lefagy" rádió is. Van egy Galaxy Core Prime-m, az kiírja az SMS-t is, de névjegy képek között az is szelektál.

Ha megnyomom a kormányon a hívás gombot, akkor nekem is azt írja ki, hogy nem támogatja a nyelvet, azonban ha hosszan nyomom, akkor a telefonon aktiválja a beszéd alapú hívásfunkciót. A telefonomon az S Voice van fenn alapértelmezetten, de azt nem tudtam használni, mert a magyar neveket ugye a megfelelő kiejtéssel nem sikerült felismertetnem. A smart voice-t felraktam, és amikor legközelebb nyomtam hosszan a hívást, akkor kiválasztottam alapértelmezettnek, így mostmár ezt aktiválja a telefon. Ebben a programban automatikusan kiolvassa a névjegyeket a telefonkönyvből, és nagyon jól, mármár tökéletesen azonosítja a hívott félt, de akár meg lehet neki adni az általad választott nevet is, szóval te társíthatod hozzá a hívószót akár a névjegyhez, akár az utasításhoz. Sokat kipróbáltam, míg rá nem találtam... most, ha hosszan nyomom a gombot a kormányon, akkor elnémul a rádió, kimondom a hívott nevét, és tárcsáz, majd a telefonbeszélgetés után visszakapcsolja a rádiót :)

A kézifék hangja nekem is olyan, mint amikor a hagyományos kart behúzom, olyan racsnis szerű. De amikor nyitom az ajtót akkor is csinálja, felteszem azért, mert áram alá helyezi a kézifék motorját, hogyha nem indítom el az autót, akkor is ki tudja oldani. Így, hogy másnál is ilyen, nem zavar, csak addig aggódtam miatta kicsit (sajnos a szalonban nem tudtak hozzászólni, mert én voltam az első, akinek ez "sértette" a fülét :) )

A leszabályozást úgy értettem, hogy mondjuk kb 2000 km-ig esetleg, gyári védelem gyanánt, hogy a jóember ne ölje a motort, míg be nem járatja. Nekem még csak 450 km van benne, vigyázok is, hogy 3000 fölé ne menjek, na nem mintha akarnék egyelőre. Viszont a zavaró hang nem kizárt, hogy a bejáratás hiánya, mert alkalmanként halkul, amikor jól bemelegszik a motor, akkor nem hallom már. Szóval ha elmúlik ez a keményebb hideg, plusz beletolok még vagy ezer kilométert, akkor remélem meg is szűnik. Amúgy 5-ösben érződik az erőtartalék, tehát nem vagyok elégedetlen bár 120 körül úgy érzem, mintha kívánná a hatodik sebességet. Nekem 1.6-os XER motor van benne.

Az SMS-t elvileg akár fel is tudja olvasni az alkalmazás (bár inkább ne), elég, ha megjeleníti az autó kijelzője. Ezt még nem volt alkalmam kipróbálni, de ha lesz kis időm megnézem és megírom!

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam az SMS kezelést: amikor üzenet érkezik, a kijelzőn megjelenik a választási lehetőség, miszerint felolvassa/megjelenítés/stb.Ez csak akkor, ha állsz, menet közben nem használható balesetvédelmi okok miatt. (Nekem samsung galaxy alpha van)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nem oly régen lettem gazdája egy 2010-es 1.7 CDTi (125LE) gépsárkánynak. Van néhány orvosolandó problémája, amiben kérném a segítségeteket.

1. Mindkét hátsó indexre hibát ír ki, pedig rendesen villognak a lámpák (első három villanás normál sebességgel, majd felgyorsul)...viszont pl. elakadás jelző bekapcsolásakor nem írja ki a hibaüzenetet. Izzó csere megvolt, de nem segített.

Jobb első helyzetjelzőre is hibát ír, persze az is világít, de annak a cseréjét még várat magára.

2. Rá szeretnék nézni a vezérlő egységre (hibakód keresése...netán paraméterek ellenőrzése valami rendellenes működés kiszűrésére)...előző autómból "maradt" egy OBD II-es csatlakozó....megvan az OP-COM program...ezen csomaggal ez menni fog???

 

 Előre is köszönöm! Üdv. kobert

Link to comment
Megosztás:

22 órája, Melan írta:

Ha megnyomom a kormányon a hívás gombot, akkor nekem is azt írja ki, hogy nem támogatja a nyelvet, azonban ha hosszan nyomom, akkor a telefonon aktiválja a beszéd alapú hívásfunkciót. A telefonomon az S Voice van fenn alapértelmezetten, de azt nem tudtam használni, mert a magyar neveket ugye a megfelelő kiejtéssel nem sikerült felismertetnem. A smart voice-t felraktam, és amikor legközelebb nyomtam hosszan a hívást, akkor kiválasztottam alapértelmezettnek, így mostmár ezt aktiválja a telefon. Ebben a programban automatikusan kiolvassa a névjegyeket a telefonkönyvből, és nagyon jól, mármár tökéletesen azonosítja a hívott félt, de akár meg lehet neki adni az általad választott nevet is, szóval te társíthatod hozzá a hívószót akár a névjegyhez, akár az utasításhoz. Sokat kipróbáltam, míg rá nem találtam... most, ha hosszan nyomom a gombot a kormányon, akkor elnémul a rádió, kimondom a hívott nevét, és tárcsáz, majd a telefonbeszélgetés után visszakapcsolja a rádiót :)

A kézifék hangja nekem is olyan, mint amikor a hagyományos kart behúzom, olyan racsnis szerű. De amikor nyitom az ajtót akkor is csinálja, felteszem azért, mert áram alá helyezi a kézifék motorját, hogyha nem indítom el az autót, akkor is ki tudja oldani. Így, hogy másnál is ilyen, nem zavar, csak addig aggódtam miatta kicsit (sajnos a szalonban nem tudtak hozzászólni, mert én voltam az első, akinek ez "sértette" a fülét :) )

A leszabályozást úgy értettem, hogy mondjuk kb 2000 km-ig esetleg, gyári védelem gyanánt, hogy a jóember ne ölje a motort, míg be nem járatja. Nekem még csak 450 km van benne, vigyázok is, hogy 3000 fölé ne menjek, na nem mintha akarnék egyelőre. Viszont a zavaró hang nem kizárt, hogy a bejáratás hiánya, mert alkalmanként halkul, amikor jól bemelegszik a motor, akkor nem hallom már. Szóval ha elmúlik ez a keményebb hideg, plusz beletolok még vagy ezer kilométert, akkor remélem meg is szűnik. Amúgy 5-ösben érződik az erőtartalék, tehát nem vagyok elégedetlen bár 120 körül úgy érzem, mintha kívánná a hatodik sebességet. Nekem 1.6-os XER motor van benne.

Az SMS-t elvileg akár fel is tudja olvasni az alkalmazás (bár inkább ne), elég, ha megjeleníti az autó kijelzője. Ezt még nem volt alkalmam kipróbálni, de ha lesz kis időm megnézem és megírom!

Ma én is feltettem a telefonra a smart voice-t, de nem működik. Hol nem csinál semmit, hanem kéri, hogy aktiváljam  google beszédfunkciót, hol meg azt hogy installáljam a samsung push service-t, hol meg nem kapcsolt vissza a rádió, de a bemondott hívóra nem reagált semmit. Bepöccentem és kitöröltem a telefonból a voice-t. Szerinted én szúrtam el valamit?

Ja és még annyit is, hogy ma direkt megfigyeltem a garázsban (csendben) de nekem nem szól semmit a kézifék ajtónyitásra, csak akkor lehet hallani, ha lenyomom a gombot

Módosítva : feco48
Link to comment
Megosztás:

51 perce, feco48 írta:

Ma én is feltettem a telefonra a smart voice-t, de nem működik. Hol nem csinál semmit, hanem kéri, hogy aktiváljam  google beszédfunkciót, hol meg azt hogy installáljam a samsung push service-t, hol meg nem kapcsolt vissza a rádió, de a bemondott hívóra nem reagált semmit. Bepöccentem és kitöröltem a telefonból a voice-t. Szerinted én szúrtam el valamit?

Ja és még annyit is, hogy ma direkt megfigyeltem a garázsban (csendben) de nekem nem szól semmit a kézifék ajtónyitásra, csak akkor lehet hallani, ha lenyomom a gombot

Kell hozzá net, valamint legyen fenn a telefonon a tts hang, akkor mennie kell.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Alientwo írta:

Szia!

Nekem angol a menürendszerem és ugyan nem zavar, de szívesen venném, ha magyar lenne. :)

BP keleti oldalán mozgok általában. (üzenetet nem enged írni tavaly óta, miután frissült a fórum)

Köszi :)

 

 

Szia!

Én Észak Budán lakom, de ha gondolod és eljössz, akkor megpróbálnék rátölteni Magyar nyelvet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Astra J-ről lenne szó. Ha a levegőkeringetésnél ki- vagy bekapcsolom a gombokat, akkor minden egyes kapcsolásnál, amikor kiválasztom, hogy a szélvédőre vagy középre vagy a lábra fújja a levegőt, akkor lehet hallani a műszerfal bal oldalán, az órák mögül egyfajta recsegő hangot. Olyan, mint amikor a konnektorba dugható időzítő recsegne működés közben. Ez a hang addig tart, amíg a motor be nem állítja a levegő írányát. Tudom, hogy a levegő irányát motorok állítják de tudtommal azok középen, a kijelző mögött vannak valahol. Ott a motorok hangja teljesen sima, hallani, hogy átállnak. De ezzel egy időben ott az a hang bal oldalon. Kérdésem, esetleg hallott már valaki ilyen hangot? Ha igen, akkor mi a megoldás. A szervízben azt mondták, hogy ez normális hang de szerintem nem értették, hogy miről beszélek.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Balázs198004 írta:

Sziasztok!

 

Astra J-ről lenne szó. Ha a levegőkeringetésnél ki- vagy bekapcsolom a gombokat, akkor minden egyes kapcsolásnál, amikor kiválasztom, hogy a szélvédőre vagy középre vagy a lábra fújja a levegőt, akkor lehet hallani a műszerfal bal oldalán, az órák mögül egyfajta recsegő hangot. Olyan, mint amikor a konnektorba dugható időzítő recsegne működés közben. Ez a hang addig tart, amíg a motor be nem állítja a levegő írányát. Tudom, hogy a levegő irányát motorok állítják de tudtommal azok középen, a kijelző mögött vannak valahol. Ott a motorok hangja teljesen sima, hallani, hogy átállnak. De ezzel egy időben ott az a hang bal oldalon. Kérdésem, esetleg hallott már valaki ilyen hangot? Ha igen, akkor mi a megoldás. A szervízben azt mondták, hogy ez normális hang de szerintem nem értették, hogy miről beszélek.

Én is kipróbáltam, de nálam nincs semmi extra hang. Igaz, hogy én legtöbbet az automata funkciót használom mindkét zónában, sőt mostanában ebben a vacak párás időben sem a "gyorsfokozatú" szélvédő párátlanítót használom, hanem rákapcsolom egy kicsit a klima szivattyút. Sokkal hatátossabb a párátlanításra

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlettel !

Kérdésem a Astra j tulajdonosokhoz különösképpen a CD400 plus rádióval rendelkezők felé, hogy egy esetleges akkumulátor csere során a jelzett típusú rádió kér-e kódot??

A rádió gépkönyve szerint "csak az ön autójában használható a készülék ". HOGYAN KELL EZT ÉRTELMEZNI ???

Üdvözlettel

Link to comment
Megosztás:

2 órája, opalee53 írta:

Üdvözlettel !

Kérdésem a Astra j tulajdonosokhoz különösképpen a CD400 plus rádióval rendelkezők felé, hogy egy esetleges akkumulátor csere során a jelzett típusú rádió kér-e kódot??

A rádió gépkönyve szerint "csak az ön autójában használható a készülék ". HOGYAN KELL EZT ÉRTELMEZNI ???

Üdvözlettel

H Astra óta, nem kér kódot, lopásgátló rendszerrel van ellátva, ha másik autóba akarnád beépíteni, előbb le kellene tanítani, majd a másikba fel.

Ha kiveszed, visszarakás után nem fog kódot kérni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy a helyzetjelző izzója milyen fajtájú, ami egyben menetfényként funkcionál, indításkor automatikusan kapcsolódik fel. Szeretném ezt is fehér fényűre cserélni, de nem tudom milyet vegyek. Novemberi a paripa,nincs benne még 2000 km se. Eddig minden ok. B 1.6 XER, Fogyasztását már sikerült levinni 6.4 l-re, hosszú távon.

Köszi, ha válaszoltok!

Link to comment
Megosztás:

17 perce, Ezel72 írta:

Sziasztok!

Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy a helyzetjelző izzója milyen fajtájú, ami egyben menetfényként funkcionál, indításkor automatikusan kapcsolódik fel. Szeretném ezt is fehér fényűre cserélni, de nem tudom milyet vegyek. Novemberi a paripa,nincs benne még 2000 km se. Eddig minden ok. B 1.6 XER, Fogyasztását már sikerült levinni 6.4 l-re, hosszú távon.

Köszi, ha válaszoltok!

W21/5W

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm imy!

Lehetséges, hogy le kell bontani az elejét, egy izzócseréhez? Ma kérdeztem itt Szfváron szerelőt, szerinte az első lökhárítót biztos bontani kell. Enélkül nem megy? Van esetleg,tanács,hozzászólás,tapasztalat? Nem szívesen bontatnám,egy 2 hónapos autót. Akkor marad ami van.

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Ezel72 írta:

Köszönöm imy!

Lehetséges, hogy le kell bontani az elejét, egy izzócseréhez? Ma kérdeztem itt Szfváron szerelőt, szerinte az első lökhárítót biztos bontani kell. Enélkül nem megy? Van esetleg,tanács,hozzászólás,tapasztalat? Nem szívesen bontatnám,egy 2 hónapos autót. Akkor marad ami van.

 

https://www.youtube.com/watch?v=f2gPaW8BTgo

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem mindenkinek, némi tanács kellene. A kb 3 hetes astrámnak (1.6 XER) a motor hangja mellett van egy állandó, enyhén magas hangja a motortér jobb oldala felől, olyasmi, mint amikor magas az alapjárat. Korábban azt gondoltam, hogy majd "bekopik" valami, vagy halkul majd a bejáratás során, de a motor hangja változott ugyan, ellenben ez a hang nem. Fogtam még a mínuszokra is, hogy biztosan feszes valamilyen szíj, de a plusz 12 fokban is megmaradt.

Szóval valamiféle szíj, vagy inkább csapágy hangja lehet, mert sebességtől független a hang erőssége, persze álló helyzetben lehet főként hallani, mert egyébként a motorhang elnyomja. Ebből arra következtetek (mármint, hogy nem sebességfüggő a dolog), hogy valószínűleg az ékszíj lesz az, valamint, ha álló helyzetben tekergetem a kormányt, akkor változik/elnémul/visszajön a hang, mintha a szervó befolyásolná. Lehet, hogy ugyanazon a szíjon van a szervómotor? SZóval tipp kellene, hogy mi lehet a hang forrása.

Persze voltam a szervízben is, előadtam a problémámat (persze néztek rám, mint a hülyére, hogy miért akarok tökéleteset). Bevitték, ráhallgattak, kb 2 perc múlva hozza vissza a muksó, hogy vagy a szíj, vagy a feszítő,  vagy a vezérműszíj. Ha hangosodna, vigyem vissza, mert akkor megbontják. Egyelőre kenést adtak neki. Mondanom sem kell, a hang jottányit sem változott (azt sem mondta, hogy minek adtak kenést), úgyhogy ez inkább a szervíz hozzáállásának tesztelésére volt jó, mintsem a probléma megoldására.

Ha valakinek lenne ötlete, szívesen fogadom!

Link to comment
Megosztás:

3 órája, martinj55 írta:

Sziasztok!

Egy 2011-es Astra J-m van, kis kijelzős fedélzeti számítógéppel. Nos alapból csak az olaj %-ot írja ki. Rá lehet bírni valahogy, hogy esetleg fogyasztást is kiírjon? Voltam autovillamosságinál, ő azt mondta nem tudja "elindítani" a BC-t. Ötletek?

OP-COM vagy Tech2 vel rá lehet bírni. Pillanatnyi fogyasztás, átlag fogyasztás, megtehető kilométer bekapcsolható. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.