Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fényezés


Alex0403

Recommended Posts

Fater csinált mindent, van elszivás is. Igaz nem egy kamra.. de a világitás megvan, és elszivás is. Nálunk is van "hajszáritó" de ez a vizes cucc csak szivás.. Kamrában sem jobb, 2 évig fujtam vizessel, mielőtt kijöttem. Hát ami meg a polirozást illeti..HASZNÁLATBAN VAN a polirgép :D :)

Igen, igen.... El tudom képzelni! B)

visszaporzáson segíthet vmit, ha kisebb tárgyakat festek, és egy nagy ventit odarakok, ogy szívja a levegőt, vagy ennyire paraszt megoldás teljesen felesleges?

Teljesen felesleges! Sőt még a venti jól megkavarja a port, és teli megy szeméttel! De aztán...te tudod! Én nem értek ezekhez a házilagos módszerekhez :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, igen.... El tudom képzelni! :D

Teljesen felesleges! Sőt még a venti jól megkavarja a port, és teli megy szeméttel! De aztán...te tudod! Én nem értek ezekhez a házilagos módszerekhez :D

Én sem javaslom a ponyva alatti ventillátort, az előbb leirtak miatt. Akkor már jobb ha egy szélcsendes napon csinálod.. (persze nem a tűző napra gondoltam, hanem ugy a ponyva alatt .. vagy mi)

Link to comment
Megosztás:

Én sem javaslom a ponyva alatti ventillátort, az előbb leirtak miatt. Akkor már jobb ha egy szélcsendes napon csinálod.. (persze nem a tűző napra gondoltam, hanem ugy a ponyva alatt .. vagy mi)

Egy ismerős zárt műpadlós garázsban fújta a kocsit, kitakarított előtte, meg felmosott hogy a megmaradt esetleges por se kavarodjon fel ahogy császkál.

Link to comment
Megosztás:

Egy ismerős zárt műpadlós garázsban fújta a kocsit, kitakarított előtte, meg felmosott hogy a megmaradt esetleges por se kavarodjon fel ahogy császkál.

Egyetértek. Nálunk ez ugy müködött hogy fater felépitette a házat majd egy nagyobb garázst is. Nem volt benne se müpadló, sem olyan ami nem porozna. Egy helyben volt és van azóta is a lakatolás, előkészités fényezés. Akkor sok fólia fogyott hiszen ki lett fóliázva a mühely belülről, be lett nedvesitveigy nem volt sok por. Most járólapozva van, és kamrás neonok vannak körben, plusz van egy nagy ventillátor ami szivja a cucot kifelé. Nem mondom hogy szemétmentes de sokszor előfordult hogy szebbet fujtam otthon mint kamrában. Nagyon sok mulik anyomáson is, meg a vak szerencsén. Ugyanis volt hogy kiporszivoztam, felmostam kilevegőztem mindent. Olyan szemetes lett a kocsi mint egy sündisznó. Viszont volt hogy nagyon kellett sietni, igy nem volt idő takaritásra. Slaggal kimostuk a mühely alját, kivitte a nagyobb szemetet, addig kint be lett csiszolva a kocsi, majd ujra fellocsolás, autó be, leragaszt lefuj. 2db szemét lett egy sárvédőben. Azok is kicsik. Pl nekem a Kadettom, a Calibrám, és most a Caravan is otthon készült, minden sajátkezüleg. Nem mondta meg senki hogy ez egy "otthon-sufniba" lett fujva..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy sacc/kb. mennyibe fájna egy caravan teljes alváz védelme üreg védelemmel(így hívják ugye?) együtt? Jó állapotban van szinte rozsdátalan az alja és szeretném megőrizni eme jó szokását. Meg tudom saját kezűleg csinálni, vagy érdemesebb lenne szakemberhez vinni?

Köszönöm előre is a válaszokat! Szép napot mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Egyetértek. Nálunk ez ugy müködött hogy fater felépitette a házat majd egy nagyobb garázst is. Nem volt benne se müpadló, sem olyan ami nem porozna. Egy helyben volt és van azóta is a lakatolás, előkészités fényezés. Akkor sok fólia fogyott hiszen ki lett fóliázva a mühely belülről, be lett nedvesitveigy nem volt sok por. Most járólapozva van, és kamrás neonok vannak körben, plusz van egy nagy ventillátor ami szivja a cucot kifelé. Nem mondom hogy szemétmentes de sokszor előfordult hogy szebbet fujtam otthon mint kamrában. Nagyon sok mulik anyomáson is, meg a vak szerencsén. Ugyanis volt hogy kiporszivoztam, felmostam kilevegőztem mindent. Olyan szemetes lett a kocsi mint egy sündisznó. Viszont volt hogy nagyon kellett sietni, igy nem volt idő takaritásra. Slaggal kimostuk a mühely alját, kivitte a nagyobb szemetet, addig kint be lett csiszolva a kocsi, majd ujra fellocsolás, autó be, leragaszt lefuj. 2db szemét lett egy sárvédőben. Azok is kicsik. Pl nekem a Kadettom, a Calibrám, és most a Caravan is otthon készült, minden sajátkezüleg. Nem mondta meg senki hogy ez egy "otthon-sufniba" lett fujva..

Ha tudsz képet tegyél fel róluk...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy sacc/kb. mennyibe fájna egy caravan teljes alváz védelme üreg védelemmel(így hívják ugye?) együtt? Jó állapotban van szinte rozsdátalan az alja és szeretném megőrizni eme jó szokását. Meg tudom saját kezűleg csinálni, vagy érdemesebb lenne szakemberhez vinni?

Köszönöm előre is a válaszokat! Szép napot mindenkinek!

15-25ezer forint között. 25ezer fölött rablás az én véleményem szerint!

Ha tudsz képet tegyél fel róluk...

Igen arra én is kíváncsi lennék! :D

Link to comment
Megosztás:

15-25ezer forint között. 25ezer fölött rablás az én véleményem szerint!

Köszönöm szépen!

Amúgy azt hogy csinálják? Leszedik a régit, vagy ráfújnak? Elég összefüggő rajta az alvázvédelem, alig van pár folt ahol már lejött, viszont azt észrevettem, hogy kocogtatásra néhol lepattog...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen!

Amúgy azt hogy csinálják? Leszedik a régit, vagy ráfújnak? Elég összefüggő rajta az alvázvédelem, alig van pár folt ahol már lejött, viszont azt észrevettem, hogy kocogtatásra néhol lepattog...

Az attól függ, hogy ki mit ért alvázvédelem alatt! 15-20ezer-ért szoktam vállalni alvázvédelmet. Elviszem a kocsit a Bakony volán telepre, ahol aknán, magasnyomáson lemosom az alját. Kiszáradás után drótkoronggal átszaladok rajta, ha van valahol lepattogzódás, durva sérülés, homok szórni szoktam azon a helyen, zsírtalanítok, lemaszkolom a kipufogót, a fékcsöveket, és egyéb sallangokat, letakarom az autót fóliával, két réteg Olvikor alvázvédőt fújok rá, és a végén az üregeket kifújom olajjal. F astránál, csináltam olyat is, hogy a szerelő barátommal leengedtük a hátsó hidat, hogy a rúgótányérok alá is be tudjak fújni....tipikus Astra betegség miatt! De mind ezt csak múltidőbe, mert ahol eddig csináltam, beszart a csápos emelő, és a tulajdonosának nem éri meg megcsináltatni. Nekem se, mert annyi alvázfestést nem csinálok!

Ha valaki sokallná az árat, csak úgy érdekességképp: Maga a gőzborotvás mosás 3500Ft, anyagok: Alvázvédő festék, olaj, ragszalag, autófólia, stb 6-7000Ft tehát jó esetbe marad rajta 5-6000Ft-om! :D

Link to comment
Megosztás:

15-25ezer forint között. 25ezer fölött rablás az én véleményem szerint!

Igen arra én is kíváncsi lennék! :D

Már szerettem volna képeket feltölteni, csak foggalmam sincs hogyan lehet.. Mondom, hülye vagyok ehhez az oldalhoz, bár lehet csak nekem nem egyértelmü. Ha valaki elmagyarázza nekem hogyan kell, lököm is a képeimet mivel van rendesen!

Link to comment
Megosztás:

Már szerettem volna képeket feltölteni, csak foggalmam sincs hogyan lehet.. Mondom, hülye vagyok ehhez az oldalhoz, bár lehet csak nekem nem egyértelmü. Ha valaki elmagyarázza nekem hogyan kell, lököm is a képeimet mivel van rendesen!

http://pics.coldline.hu/ Stabil, ingyenes képfeltöltő..... Nem úgy mint a képfeltöltés.hu, az nagy ratyi!! Szóval ezen az oldalon ráklikkelsz a tallózás gombra! A számítógépedről betallózod azokat a képeket amiket fel szeretnél tölteni. Utána klikk a feltöltésre. Ha sikerült a feltöltés picibe megjelenik alatta a kép. Képre klikk, megjelenik nagyba, és ezután nincs más dolgod, mint a kép linkjét a böngésződből bemásolni ide. :D

Link to comment
Megosztás:

http://pics.coldline.hu/ Stabil, ingyenes képfeltöltő..... Nem úgy mint a képfeltöltés.hu, az nagy ratyi!! Szóval ezen az oldalon ráklikkelsz a tallózás gombra! A számítógépedről betallózod azokat a képeket amiket fel szeretnél tölteni. Utána klikk a feltöltésre. Ha sikerült a feltöltés picibe megjelenik alatta a kép. Képre klikk, megjelenik nagyba, és ezután nincs más dolgod, mint a kép linkjét a böngésződből bemásolni ide. :D

Köszi a segitséget, holnap lököm is a képeket!

Link to comment
Megosztás:

Az első autóm, a GSI Kadettom! Imádtam... Vissza is sirom sokszor

http://pics.coldline.hu/pics/239925-20110522-k0ljCd.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/239924-20110522-t28YbC.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/239926-20110522-93gs9v.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/239923-20110522-RYBn5R.jpg

Nem volt a megvételnél GSI, csak motorikusan. 1.8, hengerenkénti befecsis 115lóerö! A futómüve is GSI lett, plusz GSI első löki, GSI szárny, le volt falazva-morcositva. MInden sajátkezü az autón, a belsőt is én csináltam! Mindegyik autómat sajátkezüleg alakitottam át, soha nem vittem sehova, soha nem nyult hozzájuk más!

Link to comment
Megosztás:

http://pics.coldline.hu/pics/239927-20110522-bLoHF4.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/239928-20110522-jdseMV.jpg Igy teljes minden az életben!

Ennyi lenne pár kép, nem OFF-olom tovább a fényezés topicot.

Ha egyszer, valami agymenésem lesz, és mégis kivágom a tetőt, hogy cseréljem tetőablakosra, már tudom, hogy véletlenül sem az autó színére lesz csinálva :D

Link to comment
Megosztás:

Ha egyszer, valami agymenésem lesz, és mégis kivágom a tetőt, hogy cseréljem tetőablakosra, már tudom, hogy véletlenül sem az autó színére lesz csinálva :D

Szeretem az öreg autókat, és talán egy Bell Air kombin láttam a sötétzöld és fehér tető kombinációt, innen jött az ötlet. No meg sajnos klimám nincs, igy nem melegszik fel annyira az utastér mint egy fekete tetővel (Calibrám...)

Link to comment
Megosztás:

Ez is GRATULA ezt a morcosítást hogyan kell csinálni árul el légyszi .

http://pics.coldline.hu/pics/240076-20110522-7GiU1U.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240074-20110522-3koXpz.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240075-20110522-HwkLeI.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240077-20110522-p2hX5x.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240078-20110522-v7Dfjt.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240079-20110522-lZ9ZCR.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240080-20110522-d2NHtX.jpg

Válasz képekben. Nem titkolom a technikát. Kell egy jo hegesztögép, pici tudás no meg kézügyesség és lemez. Nekem annyi a trükköm hogy az eleje vissza van peremezve, igy megmarad a gyári merevség. Csak belülröl is rendesen el van szigetelve. Először a diszrács magasságáig lehozom a lemezt, ez látható a Calibra képein is meg a Caravan képein is. Aztán a két "sarokrészt" külön hegesztem oda. Majd az egész végig van hegesztve, elköszörülve, elsimitva, rozsdagátló alapozo, majd az üvegszálas kittréteggel kezdődik minden. Én igy csinálom a morcositást. Mások üvegszállal dolgoznak, vagy ugyanugy lemezzel, csak elfelejtik visszaperemezni, igy gyenge marad az anyag. Nem is kis idő után felreped a kittréteg a hegesztésnél, illetve a lemez szélénél hamar elindul a korrozio.

Link to comment
Megosztás:

http://pics.coldline.hu/pics/240076-20110522-7GiU1U.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240074-20110522-3koXpz.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240075-20110522-HwkLeI.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240077-20110522-p2hX5x.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240078-20110522-v7Dfjt.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240079-20110522-lZ9ZCR.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240080-20110522-d2NHtX.jpg

Válasz képekben. Nem titkolom a technikát. Kell egy jo hegesztögép, pici tudás no meg kézügyesség és lemez. Nekem annyi a trükköm hogy az eleje vissza van peremezve, igy megmarad a gyári merevség. Csak belülröl is rendesen el van szigetelve. Először a diszrács magasságáig lehozom a lemezt, ez látható a Calibra képein is meg a Caravan képein is. Aztán a két "sarokrészt" külön hegesztem oda. Majd az egész végig van hegesztve, elköszörülve, elsimitva, rozsdagátló alapozo, majd az üvegszálas kittréteggel kezdődik minden. Én igy csinálom a morcositást. Mások üvegszállal dolgoznak, vagy ugyanugy lemezzel, csak elfelejtik visszaperemezni, igy gyenge marad az anyag. Nem is kis idő után felreped a kittréteg a hegesztésnél, illetve a lemez szélénél hamar elindul a korrozio.

Hát itt az embereeeeem :D Falazott caravan fenék, rendszámtábla lekerült a lökösbe, gsi küszöb, tető más színű, beltér kifestve, hasonló a felni izlésünk is.

Nagyon tetszenek a képek :D püben kereslek pár kérdéssel ha nem gond :)

Link to comment
Megosztás:

http://pics.coldline.hu/pics/240076-20110522-7GiU1U.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240074-20110522-3koXpz.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240075-20110522-HwkLeI.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240077-20110522-p2hX5x.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240078-20110522-v7Dfjt.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240079-20110522-lZ9ZCR.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/240080-20110522-d2NHtX.jpg

Válasz képekben. Nem titkolom a technikát. Kell egy jo hegesztögép, pici tudás no meg kézügyesség és lemez. Nekem annyi a trükköm hogy az eleje vissza van peremezve, igy megmarad a gyári merevség. Csak belülröl is rendesen el van szigetelve. Először a diszrács magasságáig lehozom a lemezt, ez látható a Calibra képein is meg a Caravan képein is. Aztán a két "sarokrészt" külön hegesztem oda. Majd az egész végig van hegesztve, elköszörülve, elsimitva, rozsdagátló alapozo, majd az üvegszálas kittréteggel kezdődik minden. Én igy csinálom a morcositást. Mások üvegszállal dolgoznak, vagy ugyanugy lemezzel, csak elfelejtik visszaperemezni, igy gyenge marad az anyag. Nem is kis idő után felreped a kittréteg a hegesztésnél, illetve a lemez szélénél hamar elindul a korrozio.

Köszi a gyors választ és a tömör oktatást lehet rá próbálok én is .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.